Even een vraagje, 1 van onze merries (is in januari helaas haar veulen verloren door gedraaide navelstreng) heeft sinds een dag of 2 een volledige natte staart, en benen. Ik dacht eerst dat ze terug hengstig zou kunnen zijn. Maar onze hengst kijkt er niet naar om (ze lopen samen op de weide) ik zie haar ook niet echt plassen ofzo. Maar vraag me dan af wat dit wel is. Iemand hier ervaring mee? Twijfel of ik de DA moet bellen. Verder eet ze wel en haar temp deze morgen was 37.8
Kiki: ik heb ze nu sinds donderdag 24/7 buiten, genoeg droge plekken om te liggen en ze lijken het prima te vinden zo. Picture moet dan ook nog ruim een maand tot veilig, als ze al zo ver zou zijn als Bo had ze 's nachts eker binnen gestaan. Goldy en veulen zijn momenteel niet thuis, anders had het hele stel ook binnen gestaan 's nachts.
Heeft iemand toevallig tips voor drachtige/ lacterende merries met luizen?
De stal waar mijn ruin staat te revalideren heeft een giga luizenuitbraak. Bijna alle paarden daar hebben ze waarvan 1 nog drachtig. Valentijn heeft vandaag de spuit gehad tegen luizen/mijten en ik heb alle poetspullen en halsters al gewassen. Nu weet ik dat drachtige/lacterende merries deze niet mogen hebben dus ik ben benieuwd of iemand hier tips voor had.
Bij ons paddock paradise heeft gelukkig nog niemand iets maar heb alle spullen van Nirvana ook maar gewassen.
Het veulen leeft nu nog zeiden ze, maar 40 minuten naar gent is lang. Wij gigantisch in de file en pas daar over 1,5 uur. Wel gezegd dat Libby boven het veulen komt...