[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evalien86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:34

Och Olga..ik heb een knoop in mijn maag van de gedacht aan jou en jouw merrie. Het raakt me zo en dat ze dan toch weer opleeft als jullie komen. Ze wil zo graag. Ik hoop en duim zo hard dat ze het gaat redden Y;(

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:35

Olga, ik ga nog harder duimen dan dat ik al deed, heel veel sterkte, hopelijk gaat het snel beter

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:38

Dat is inderdaad een zwarte, Yaartje. Ze zou nog smokey kunnen zijn met Frodo als papa, maar dat is zelden goed zichtbaar op een zwarte.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:41

Frodo is niet de papa van deze kleine (was het maar zo'n feest :D ). Jenny is door een Zwart bonte hengst gedekt vorig jaar. Dus we zaten al van: "Dat word vast een zwart bonte". Maar eh tsja. Jenny is het wit vergeten er bij te verven :') .
Wat is eigenlijk het verschil tussen Zwart (Black) en Smokey Black?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:54

Sterkte Olga, echt klote. Kunnen ze niet alvast spul geven voor longrijping en dan toch veulen proberen te halen? Of is ze nog niet veilig?

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:57

Hè bah Olga, wat verschrikkelijk die onzekerheid. Ik hoop met heel mijn hart dat het muntje de goede kant opvalt :knuffel:

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 19:00

MukiwaCobs schreef:
Iemand ervaring met doorzichtig bloed uit het uier?
Heb geprobeerd om bij wiske wat uit het uier te krijgen en er kwam doorzichtig bloed uit.
Ze was gisteren uitgeteld.

Ja hier was dat een uier ontsteking maar het kan ook een geknapt bloedvaatje oid zijn en dan is het niks erg.
Ik zou het even in de gaten houden.

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 19:03

Afbeelding

Vandaag om 13.00uur een mooi bruin merrieveulen bij mijn welsh A.

Hoofd is ook bruin lijkt wit door de lichtinval

Twijfel of ze 3 of 4 witte benen heeft, ik ben er heeeeeeeeeeeel blij mee!

Papa is de op bokt bekende palamino Blue Dyva's Jaimy

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 19:07

Sterkte olga, we blijven duimen dat het de goede kant opvalt

Petra gefeliciteerd, knap veulen, ik verwacht er ook een van Jaimy. Wat voor afstamming zit er achter jou merrie? Vraag me af of ik haar niet gezien heb toen ik mn merrie vorig jaar bracht, ziet er bekend uit

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 19:08

Gefeliciteerd Petra *\o/* ! Prachtig veulen! Mooie tijd ook om te bevallen zo midden op de dag :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 19:09

Oo oliebol Olga, flink duimen draaien dus. Hopelijk slaat ze zich er toch doorheen :(:)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 19:32

xYaartje schreef:
Frodo is niet de papa van deze kleine (was het maar zo'n feest :D ). Jenny is door een Zwart bonte hengst gedekt vorig jaar. Dus we zaten al van: "Dat word vast een zwart bonte". Maar eh tsja. Jenny is het wit vergeten er bij te verven :') .
Wat is eigenlijk het verschil tussen Zwart (Black) en Smokey Black?

Smoky black = zwart + crème gen. Dit weet je vaak alleen maar door te testen.

Proficiat Petra!

Olga heel veel sterkte en goede vibes naar jouw kant op…

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 19:33

Heel veel sterkte olga.
Zouden ze niet het veulen kunnen proberen te redden mocht de merrie echt te slecht zijn?

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 19:42

Olga balen van de verhoging zeg! Hopen dat het toch meevalt. Grappig dat je Marco hebt, ik heb vroeger nog op zijn kinderen gepast :D Woonde 2 straten bij hun vandaan. Goede en eerlijke DA vind ik!
Zie net je update, ik ga keihard voor je duimen! :knuffel:

Wat een schatje xYaartje! Echt een bolletje wol hihi

Gefeliciteerd Petra! Wat een knappe baby en een fijne tijd zeg!

Hier gaat het super met de kleine man. Er zit een gigantische kop op, is nergens bang van maar nog niet heel mensgericht. Als ie ligt wel, heb een halfuur bij 'm gezeten en dat gekriebel vond ie heerlijk. Hij maakt het mama alleen wel lastig hoor :7

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:00

Cemlys schreef:

Petra gefeliciteerd, knap veulen, ik verwacht er ook een van Jaimy. Wat voor afstamming zit er achter jou merrie? Vraag me af of ik haar niet gezien heb toen ik mn merrie vorig jaar bracht, ziet er bekend uit

Joiners Kilkenny, ze heeft van 13 tot 20 mei bij dieke gestaan, ze had toen ook een merrieveulen aan de voet van ongeveer een week oud.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:02

Gefeliciteerd Petra!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:09

Gefeliciteerd Petra!!!

Olga: ah nee toch...dikke knuffel!! Ik blijf keihard duimen! Het moet gewoon goedkomen!!!

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:09

xYaartje schreef:
Gefeliciteerd Petra *\o/* ! Prachtig veulen! Mooie tijd ook om te bevallen zo midden op de dag :D

Heerlijk! Maar het was echt pure toeval dat ik op de camera keek of ze al bij de draad stonden om de wei in te willen.
Geen hars, toen nog geen melk en ze liep nog mooi in de padock tussen de jaarling en twenters. Had echt niets wat leek op ik ga nu ontploffen..

Gelukkig zag ik het want de het vlies zat nog volledig over haar neusje en de merrie stond al aan haar billen te slikken maar was nog niet van plan om het hoofdje vrij te maken

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:10

Gefeliciteerd Petra!

Iedereen bedankt voor het medeleven! Ik heb weer hoofdpijn en ben weer aan het overgeven. Pff wat een spanning.
Ik ga proberen positief te blijven, ze is al zo ver gekomen. We geven nog niet op.
Even flink janken nu en proberen weer goede moed te vinden.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:12

xxpetraxx schreef:
xYaartje schreef:

Heerlijk! Maar het was echt pure toeval dat ik op de camera keek of ze al bij de draad stonden om de wei in te willen.
Geen hars, toen nog geen melk en ze liep nog mooi in de padock tussen de jaarling en twenters. Had echt niets wat leek op ik ga nu ontploffen..

Gelukkig zag ik het want de het vlies zat nog volledig over haar neusje en de merrie stond al aan haar billen te slikken maar was nog niet van plan om het hoofdje vrij te maken

Dan heb je echt geluk gehad inderdaad! Geniet van je knappe man <3.
Hier was dat net zo gisteren. Niets leek er op dat Jenny gisteren zou bevallen en ineens is de kleine daar.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:12

xxpetraxx schreef:
Cemlys schreef:

Joiners Kilkenny, ze heeft van 13 tot 20 mei bij dieke gestaan, ze had toen ook een merrieveulen aan de voet van ongeveer een week oud.

23ste heb ik haar gebracht volgens mij

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:29

Cemlys schreef:
xxpetraxx schreef:

23ste heb ik haar gebracht volgens mij[/quote]

Dan kan je haar halfzus of dochter gezien hebben! Die stonden er toen volgens mij

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:29

cp112 schreef:
MukiwaCobs schreef:
Iemand ervaring met doorzichtig bloed uit het uier?
Heb geprobeerd om bij wiske wat uit het uier te krijgen en er kwam doorzichtig bloed uit.
Ze was gisteren uitgeteld.

Ja hier was dat een uier ontsteking maar het kan ook een geknapt bloedvaatje oid zijn en dan is het niks erg.
Ik zou het even in de gaten houden.

Oke dank. Heb dit nog nooit gehad namelijk.
Uier was redelijk vol en ook hard (je zag er platen in zitten)

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:49

Olga, ik stuur positieve energie naar Wika, het veulen, maar ook naar jou.
Houd moed, Olga het moet goed komen, het kwartje valt de goede kant op, Wika doet zo haar best

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:51

Gefeliciteerd Petra.

Olga wat een tegenvaller zeg dit nare bericht. Ik hoop dat het de goede kant op valt en dat ze erbovenop mag komen. Heel veel sterkte.

Cynthia, het is echt een plaatje.
Laatst bijgewerkt door Fleuribelle op 09-04-22 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt