[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:18

stalmilagro schreef:
Xshaartjex heb hem even gegoogeld t is een knappe hengst

Ja hè vond ik ook! Hij en zijn nakomelingen zijn ook nog eens super mensgericht en fijn qua karakter dus ik ben heel benieuwd!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:20

Knap kind Crines! Wat een boefje is het dan. Ik zag gisteren ook Milo met oren plat achter Loeky aanrennen. := Wat leren ze dat snel.
Espero is een hele mooie naam,past prima bij hem! +:)+

C2012

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:04

Leuke kerel, Crines!

Pretty: Ach ooit zijn de slurfjes uitverkocht. Moed houden. Doe ik ook. ;)

Arme kerel heel de dracht lang zei ik 'ze'. Komt ie er uit met zo een uitstraling dat je er niet omheen kunt dat er een slurfje bijhoort.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:07

C2012: ja hij heeft inderdaad echt een slurfjesuiterlijk :j :D Erg knap is hij hoor!

pretty: ik heb echt met je te doen hoor. Had al gezien dat het alweer een slurfje was. Maar wat een knappe slurfjes wel allemaal hé ;)

Hier was er eigenlijk beslist: als het een hengstje is, moet hij verkocht worden... maar hij is zooo lief <3 Dus ik hoop dat hij toch kan blijven :+

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:14

Oeh c2012 ik zeg de hele tijd al 'hij'. Misschien krijg ik dan een merrie

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:15

Crines dat zei ik ook 'ik hou geen hengsten'. De 4-jarige werd geboren, hinnikte en ik zei 'ok jij mag blijven'. Hij staat hier dus nog steeds, maar is wel gecastreerd. Dus hopelijk heb je geluk dat hij mag blijven. En nu is het de 3e hengst op rij en ja, ben alweer verliefd, dus zal maar met de tijd hengstenboerin worden ipv fokker. :o

Myrth: wat zou je graag hebben? Ergens had ik het wel in mijn onderbuikgevoel, maar wou er niet aan toegeven en dacht als ik net zolang blijf zeggen dat ie een merrie is, zal hij het wel worden. Helaas enkel toegenomen in hengstenuitstraling.
Laatst bijgewerkt door C2012 op 17-05-16 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:16

Best oneerlijk. Ik wilde heel graag 3 hengsten... En heb nu 3 merrie veulens.. Veearts was hier vanochtend, die dacht dat de charmeur een hengst was "vanwege de uitstraling". Geloof ik meteen, die heeft zo'n voorkomen! Maar is echt een merrie...

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:22

Toch een halve hengst dan Vulina. :D

Niet meer hopen op bepaald geslacht dus. :')

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:29

C2012 schreef:
Crines dat zei ik ook 'ik hou geen hengsten'. De 4-jarige werd geboren, hinnikte en ik zei 'ok jij mag blijven'. Hij staat hier dus nog steeds, maar is wel gecastreerd. Dus hopelijk heb je geluk dat hij mag blijven. En nu is het de 3e hengst op rij en ja, ben alweer verliefd, dus zal maar met de tijd hengstenboerin worden ipv fokker. :o

Myrth: wat zou je graag hebben? Ergens had ik het wel in mijn onderbuikgevoel, maar wou er niet aan toegeven en dacht als ik net zolang blijf zeggen dat ie een merrie is, zal hij het wel worden. Helaas enkel toegenomen in hengstenuitstraling.

Haha hier was het net zo. Ik zeg al van in het begin dat het een zwarte hengst zou worden. Maar ik bleef koppig zeggen dat het een merrietje werd, een vos merrietje zelfs.
Natuurlijk heeft dat niets geholpen :') Imperiosa is koppiger dan ik, dus die maakt ervan wat ze zelf wil :+

Van Sierra x Jalisco wilde ik graag een hengstje, dus ik was wel blij dat Furioso een slurfje had. Maar toen begon ik pas te beseffen dat (omdat ik Furioso wilde houden) ik écht een merrie wilde van Imperiosa (terwijl ik daarvoor eigenlijk wel ene hengst wilde). Dat was natuurlijk al te laat toen, de bestelling was al geplaatst 8-)

Nu zie ik in mijn verbeelding die 2 kleine boefjes als spelen met pleegpapa Quiero. Ik hoop zo hard dat dat goed gaat met die 3 hengsten bij elkaar... anders zullen er alsnog keuzes moeten worden gemaakt :(

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:31

Merrie vind ik iets makkelijker, en ik zou graag een merrie nakomeling van haar hebben. Maar een hengst vind ik ook helemaal leuk. Mijn onderbuikgevoel zegt hengst, maar iemand op stal kreeg laatst een kind en we dachten allemaal unaniem dat het een jongetje zou zijn (het is dus een meisje).

Ik mag dus geen foto's meer van haar uier maken, maar wel voelen (gekke pony :?). Ik haalde dit net van haar uier af. Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:37

Hihi ik heb altijd gezegd aahhhh zal wel vos worden. en t werd vos. Nu loop ik al sinds de bevruchtingen te roepen dat we Schwarz Rot Gold krijgen. Dus ik ben benieuwd... oké de 1e is niet zwart maar heeft wel heel verrassend zwarte manen dus ach het kan nog.

Pretty hij is echt prachtig, ook met slurf...

C2012 oohh een afstamming van Neo. Ik heb met José gesproken over hoe zijn cyste te behandelen dus ken m een beetje.

Crines een boefje dus met een prachtige naam!

Leonoor in de caravan, heb je t koud, of valt t mee? Jammer dat t niet opschiet.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:51

Hier dag 347. Ziet er ook niet naar uit dat het vandaag of morgen komt helaas
Afbeelding

slurfje of geen slurfje baby fien blijft sws.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:52

keresa, c2012 en xshaartj gefeliciteerd met de veulens!

Pretty wat is je laatste veulentje tog knap!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:00

Dankje Skaay!

Angelpam op de foto ziet ze er nog niet gehaast uit idd. Het lijkt of haar buik nog moet zakken. Hoewel ie dat van Lisa ook niet deed. Krijg wel een merriegevoel bij Fien. :j

Tjinta hoe zit het intussen met haar uier? En bedankt!

Vulina soms is het niet eerlijk verdeeld. :(:)

Myrth zou het nu dan eindelijk eens? Ik had dit van sommigen ook wel op het laatst dat ze die uierfoto's nemen beu waren. :')

Crines hopelijk gaat het goed samen! Bij deze was mijn man bij de bevalling en ik zat thuis op de camera te kijken. Deze was zo fijn met zo een fijn hoofdje dat we dachten dat het een merrie was. Tot hij het beentje omhoog tilde om naveltje te ontsmetten en toen hoorde ik via de camera al genoeg. :')
Eerst was het toen hij het er nog uit aan het helpen was,wauw,wauw wauw ooooh deze blijft hoor,hij was er toen nog niet eens helemaal uit. :')

C2012 nu moet ik heel hard lachen. Ik heb ook al gezegd dat ik maar hengstenboerin moet worden in plaats van fokker. :') Alle merrie's weg en al die mooie hengsten aanhouden en ter dekking stellen. :')
Jouw knappe man kun je er inderdaad echt niet omheen dat hij trotse bezitter is van een slurfje. 8-)

Inmiddels zit de laatste merrie Ella op 321 dagen en aangezien ze maiden is,laat ik het alarm maar om. Ze is nu toch de laatste. Zij had tijdens de dracht een periode dat ze onze hengstige merrie wou dekken en gisteren zag ik ze over de mest van die merrie plassen dus volgens mij is slurfje nummer 6 in aantocht...
Slurfje 5 zal als het goed is wel verkocht zijn,ondanks ik zei dat ik hem zou houden. De beste man moet nog een keuze maken tussen Slurf 4 en Slurf 5. :') ,wel voor een super thuisje,die al eens 2 Gleufjes van ons gekocht hebben,we gaan er ook elke zomer op bezoek,heel fijn. :)
Laatst bijgewerkt door pretty op 17-05-16 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:00

Hoe staat het eigenlijk met de 380+ dagen merrie? Of heb ik dat nu gemist?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:50

Vulina schreef:
Hoe staat het eigenlijk met de 380+ dagen merrie? Of heb ik dat nu gemist?

Nog steeds drachtig :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:58

Gefeliciteerd C2012! Wat een wijze en trouwe uitstraling heeft hij in zijn hoofd. Heel mooi!

Ook shaantje gefeliciteerd met je hengstje! Ik ga de papa ook eens googlen.

Pretty t zilvere veulentje toch verkocht? Wat is zijn naam geworden?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:39

Het was hier een heel hektisch en emotioneel weekend en het mannetje heeft nog geeneens een naam. :o
Ik wacht nog even af wie van de twee veulens hij kiest en als het toch Milo wordt dan zoek ik direct een gepaste naam voor Slurfje 5.
Toegegeven,er komen hier vast nog veel slurfjes dus kansen genoeg om iets aan te houden. Als de geschikte kandidaat dan komt moet je eigenlijk laten gaan.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:49

Pretty hoeveel veulens heb je totaal en hou je er ook wat zelf?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:07

Als alles goedgaat nog met Ella hebben wij er 5 en of we zelf wat aanhouden hangt af van het laatste veulentje. Gezien alles wat geboren werd tot nu toe mannelijk is. :)

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:11

Pretty, voor slurfje 5 is de naam Argento wel mooi. Is Italiaans voor zilver..

Als wij straks een hengstje krijgen en als je slurfje 5 kwijt wil... *kuch* ik vind hem zo leuk..

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:25

Oké vandaar pretty. Wat denken jullie hiervan?? Is dit een 5? Toevallig kon ik hem langs de uier strijken want mag er niet echt aankomen ..
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:25

Ja Argento is een hele mooie naam. Maar ik worstel nog wat met de roepnaam. Eerst maar even afwachten. Je bedoelt een klein slurfje om bij een groter slurfje te zetten straks? :))

StalMilagro dat ziet er mij wel een 5 uit ja! Spannend!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:30

Hier is het opgedroogd dan lijkt het meer een 6
Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:39

Spannend hoor stalmilagro! Ziet er idd echt 5 uit.

Argento vind ik ook een mooie en passende naam :j roepnaam: Arrie of Toto... of Arto :')