[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:21

Ben benieuwd hoe Kim reageert KBK, is wel een plaatje hoor.

Oh Crines wat hebben die merrie's toch opeens. Of is het toch de aantrekkingskracht van de grasjes hihihi

Bonnydione fijn dat het beter gaat.

Gisteravond heeft Bo voor het eerst sinds weken eindelijk weer eens lekker gelopen zonder te flemen. Madam had wel weer last van hete pepers of te veel naar wat Arabjes gekeken....
Staart in de lucht, volgas door de bak, in de hoek stilstaan en flink snurken.
Heerlijk om dat blije ondeugende koppie weer te zien.

Vanmorgen leek ze wel weer last te hebben van de kleine terror, ademde best snel en d'r hele buik ging er alle kanten van op.
Later zag je dat het weer afzakte en ging weer eten.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:18

Zo nog anderhalve maand te gaan. Vanavond ff geregeld dat alles live te volgen is en dus ook op mijn telefoon. Wel zo prettig :D Overigens voor anderen: Equinovum is echt een aanrader!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:27

KBK wat een knap ijslander veulentje <3 <3 wauw echt leuk ding!!

Nou dierenarts is vandaag geweest voor megan (eerste veulen maquavinci) gelijk even overleg gehad over kyara en de eventuele cushing.. Ze sluit het niet uit.. we houden haar in de gaten en gaan in augustus testen omdat dan de test het betrouwbaarst is. Mocht het tussendoor toch slechter gaan word er direct getest!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:35

R12312 schreef:
Zo nog anderhalve maand te gaan. Vanavond ff geregeld dat alles live te volgen is en dus ook op mijn telefoon. Wel zo prettig :D Overigens voor anderen: Equinovum is echt een aanrader!

Hoor daar hele goede verhalen over idd.
Heb ze al een tijdje via bokt en facebook gevolgd

BC, de test is dan veelal ok gratis, je betaald alleen voor het bloedafnemen

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:38

Het is betaalbaar en zeer goede service en kwaliteit.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:56

kiki1976 schreef:
R12312 schreef:

Hoor daar hele goede verhalen over idd.
Heb ze al een tijdje via bokt en facebook gevolgd

BC, de test is dan veelal ok gratis, je betaald alleen voor het bloedafnemen

Oh echt? Dat wist ik niet.. dat is leuk meegenomen, maar goed als het toch eerder nodig is maakt dat ook niet uit.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:00

Zit even te kijken op die website van Equinovum, maar gaan ook sowieso uit van een wifi verbinding zo te zien en die hebben wij dus niet. Camera's lijken ook voornamelijk draadloos te werken, laatst bij de Mediamarkt geweest, die hebben ook alles wireless (omdat dat immers altijd zo stabiel is :o).

Iemand die een goede bekabelde camera heeft? Wil in ieder geval dan in de woning beeld hebben.
Ga evt. nog kijken naar een simkaart om als hotspot te dienen als ik bijv. even weg moet, de pony's toch buiten m'n vakanties lijken te gaan bevallen en ik op het werk ben o.i.d. Maar dat wordt waarschijnlijk een iets te prijzig grapje om dat 24/7 te doen ;)
(Zit nu de beelden van Marije te volgen en dan gaat het toch wel kriebelen nu :):) Gelukkig heb ik nog wel even)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:01

Die van ons is zogezegd ook wireless, maar wij hebben er gewoon een internetkabel ingestoken.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:05

Moet dat alleen wel net kunnen ;)

En router neerzetten om binnen een netwerk te creëren zal misschien nog lukken, kunnen we het iig op meerdere pc's kijken. Maar moet ook nog kijken hoe we het van de schuur naar het huis kunnen krijgen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:08

Sorry dames ga vandaag niet meer teruglezen.
Heb net te horen gekregen dat mijn lieve Caspertje gestorven is, bah ben der echt niet goed van -O-
Ik mistte hem al ontzettend en had gehoopt hem nog een keer te hebben kunnen zien, maar dit... ppfff

Rust zacht vriendje
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:11

Hier ook in twijfel wel of geen equinovum.
Mede doordat ze tot nu toe de camera niet goed via de wifi gekregen hebben.
Maar manlief wilt er eerst eens goed naar kijken (is van de staleigenaar) voordat we er eentje zelf aanschaffen of huren.
Want als die gewoon goed werkt kunnen we die gewoon gebruiken en overal inloggen.

Equinovum houd me nu enerzijds tegen omdat ze dan ook de singel omkrijgen en Bo nu behoorlijk fel is op een singel

Sterkte Luna

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:14

AniekR schreef:
Moet dat alleen wel net kunnen ;)

En router neerzetten om binnen een netwerk te creëren zal misschien nog lukken, kunnen we het iig op meerdere pc's kijken. Maar moet ook nog kijken hoe we het van de schuur naar het huis kunnen krijgen.

Ik zou Equinovum gewoon eens benaderen en vertellen dat je geen wifi hebt. Er zijn volgens mij andere mogelijkheden.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:20

Luna, heel veel sterkte! :(:) :(:)

R12312, wou ik ook wel even doen. Maar op hun website staat wel overal expliciet dat er wifi moet zijn, dus heb nog niet heel veel hoop. Lees; er is daar geeneens bekabeld internet, dus er is ook niet "zomaar even" wifi te creëren ;) Vandaar de simkaart als hotspot, maar video neemt wel aardig wat data in beslag, dus ga er nog maar niet vanuit dat het betaalbaar is om dat 24/7 te streamen.
Dus dacht, gooi hier ook even een balletje op voor mensen die misschien ervaring hebben met bepaalde situaties/aansluitingen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:21

AniekR schreef:
Luna, heel veel sterkte! :(:) :(:)

R12312, wou ik ook wel even doen. Maar op hun website staat wel overal expliciet dat er wifi moet zijn, dus heb nog niet heel veel hoop. Lees; er is daar geeneens bekabeld internet, dus er is ook niet "zomaar even" wifi te creëren ;) Vandaar de simkaart als hotspot, maar video neemt wel aardig wat data in beslag, dus ga er nog maar niet vanuit dat het betaalbaar is om dat 24/7 te streamen.
Dus dacht, gooi hier ook even een balletje op voor mensen die misschien ervaring hebben met bepaalde situaties/aansluitingen.

Neem nou maar contact met haar op :D Ik heb de vraag allang aan der gesteld net en er zijn mogelijkheden. Alleen kan zij die makkelijker uitleggen dan ik, want ik heb de ballen verstand van dat gebeuren, maar het kan zeker zonder wifi.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:32

Ga ik morgen even doen als ik na werk wat tijd heb :+ Nu eerst genoeg research gedaan en m'n bedje in, morgen weer een vroege dienst -O-

Enig idee wanneer ze bereikbaar is? Dat 24/7 leek me meer voor in het geval van bevallende merrie's. Zo ver zijn die van mij nog niet :P

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:35

AniekR schreef:
Ga ik morgen even doen als ik na werk wat tijd heb :+ Nu eerst genoeg research gedaan en m'n bedje in, morgen weer een vroege dienst -O-

Enig idee wanneer ze bereikbaar is? Dat 24/7 leek me meer voor in het geval van bevallende merrie's. Zo ver zijn die van mij nog niet :P

Vanaf uurtje of 8 tot 23 savonds ongeveer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:41

Luna, sterkte.

Aniek, hier ook geen wifi in de stal, wifi houdt daar 3 meter buiten de meterkast al op. :') Wij hebben een IP camera, en gewoon bedraad. Homeplug tussen de modem en de ip-camera gezet. We zouden dan ook via wifi kunnen op stal, maar de camera hebben we direct weer aan de homeplug gehangen, veel stabieler.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:55

Thanks R12312, ga kijken of ik morgen na het werk even kan bellen. Vond het vanavond even iets te laat om nog te bellen, maar dan ga ik gewoon even proberen.

Neon, thanks voor de tip, maar dan is er wel een modem/internet. Dat is hier dus niet, vanwege het niet hebben van kabel/glas op die locatie. Homeplug zou in zo'n geval met internet inderdaad wel een mooie oplossing zijn, al weet ik niet of dat op deze afstand ook voldoende is. Schuur is zo'n 40m van het huis, zit dus ook niet op eenzelfde groep en kan wel een hoop verlies in zitten.
Ironisch genoeg heb ik vandaag op het werk wel een wifi-training gehad _O-

En nu ga ik echt slapen O:) Trusten allemaal!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:59

Aniek, schuur bij onze stal zit op 80 meter van het huis, en niet alleen op een andere groep maar ook nog eens op een andere fase. :) Verlies heb je niet over electriciteitslijn. :n

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:01

Heb zelf geen ervaring met homeplugs, maar als ik op ervaringen van mensen af moet gaan... Alleen daar hebben we nog steeds geen internet mee...
Laatst bijgewerkt door AniekR op 13-01-16 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:02

In het huis bij de schuur is helemaal geen internet?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:03

Nee, ligt geen kabel of glas naar het huis.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:05

Dat vraag ik niet. :+
Je kunt ook internet hebben zonder kabel of glas.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:08

Maar dat is er dus niet. Ze gebruiken daar zelf 4g netwerk via hun telefoon en dan als hotspot voor de computer.
Vandaar ook het idee om tijdelijk een extra simkaart er bij te nemen, voor af en toe, maar dat zal waarschijnlijk niet geschikt zijn/betaalbaar om daar fulltime over te streamen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:08

Oh als je op 80 meter van de stal wel wifi hebt, is het geen enkel probleem!