[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:57

Aagje is echt geweldig lief.
Gisteren kwam ze naast me staan en mijn handen en gezicht likken toen de dierenarts weg was.

Kijk dat koppie dan toch,zelfs de dierenarts vond haar heel erg mooi.

Afbeelding

Scooby007

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:00

Wat is het een schatje, zo'n leuk koppie zit erop <3

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:08

astridklomp schreef:
Vannacht heb ik tot half 4 vannacht rond gespookt. Ik vond Roxy toch wat anders gisterenavond en de banden slapper. Ik besloot om beneden te gaan slapen zodat ik sneller in de stal ben maar kon absoluut niet in slaap komen. Heb uren naar de camera liggen staren, maar er gebeurde niks natuurlijk. Ik ben nu al een paar nachten aan het waken en grappig om te zien dat ze elke nacht hetzelfde ritueel heeft. Rond half 3 gaat ze tegen de linkerwand aan liggen en eet dan liggend hooi. Na een half uur gaat ze plat liggen. Zo blijft ze een tijd liggen. Rond half 4 gaat ze staan, weer iets eten en vervolgens rechts liggen met haar hoofd tegen de rechterwand. Zo blijft ze een tijd slapen. Rond 5 uur staat ze weer op, iets eten, en gaat weer tegen de rechterwand liggen. Vanaf half 8 staat ze rechtsachter in de stal en vanaf 10 uur linksachter in de stal. Voor jullie verder totaal niet interessant maar ik vind het wel goed dat ik dit weet. Zodra het patroon veranderd moet ik op gaan letten denk ik. Haar uier is nog steeds hetzelfde, zaterdag is ze 340 dagen.

Haha wat een geweldige omschrijving!

Gefeliciteed allemaal met jullie veulentjes! Wat een knapperds!

Inowa wat jammer van Pepper zeg! Hopelijk krijgt ze volgend jaar wel een prachtig veulentje.

Erg leuk om te zien dat er meerdere merries zo ver zijn als mijn eerste. Alleen heeft die van mij nog maar weinig uier in vergelijking met de meesten.

Ik was even benieuwd ik zie een hoop merries die net als die van mij nu nog een deken op hebben. Hoe doen jullie dat met bevallen en als het veulen er is? Ik heb namelijk liever niet dat ze een deken op heeft. Maar waarschijnlijk is het nog net te koud als het veulen komt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:14

Deken bij mijn merrie is niet meer op als ze moet bevallen.'
Dus die wordt voor die tijd afgebouwd
Wanneer moet jou merrie loesje?

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:15

Onley schrikken zeg gelukkig is ze nu weer in orde

leonoor wat een leuk filmpje kan bijna niet meer wachten tot ehnlay bevalt al die schattige veulentjes

verder zag ik dat iedereen ze leeftijd en huisdieren heeft genoemd. Ik ben 26 bijna 27 en heb een paard, 2 katten, 2 honden en 2 cavia's

had zondag weer ff wat foto's gemaakt maar geloof dat de hormonen rare dingen met er doen :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ze wordt zo dik

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:20

ponyparadijs schreef:
Heeft ze de verstopping altijd na het eten van haar krachtvoer?
Heb je haar gebit laten controleren?

Word ieder jaar gedaan.die neemt dan gewoon een te grote hap en slikt dat weg zonder te kauwen.
Morgen kijken voor wat grote keien voor in de voerbak.
Haar voer word altijd nat gemaakt door de stalhouder. Maar omdat ik zo laat was heb ik het voer samen gedaan met de luzerne en niet nat gemaakt..

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:25

Dekens gewoon op tijd afbouwen, ik zorg dat de mijne een maand van de voren zonder staat. Met deken op laten bevallen vind ik niks

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:28

Ik heb de mijne nu van de winterdeken overgezet naar de gevoerde regendeken. Het wordt alleen nog niet echt warmer de komende dagen, dus ik weet niet zo goed wanneer ik haar nu zonder deken kan zetten. Overdag doe ik hem al meest af, alleen de nachten zijn nog koud.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:31

Mijne heeft om die reden geen deken op gekregen deze winter enkel bij guur weer veel regen en wind een regendeken als ze buiten stond.
Dus geen last van die deken

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:31

Mijne staat nu onder een regen deken overdag vaak zonder maar heb er dit jaar expres minder dik in de dekens gezet zodat ze deze maand zonder kon aangezien ze nu nog ff ruim een maandje moet vind ik dat wel fijn

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:32

Hier helemaal geen dekens bij de drachtige merries. De jonge hadden wel wat op. Maar die zijn nu even af.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:35

Jammer dat me foto's weer genegeerd worden.. :n :n

Blijkbaar niet boeiend genoeg...
Misschien beter een stapje terug tedoen in dit topic....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:46

Mijn mobiel geeft niet automatisch foto s weer dus dan lees ik er snel over. Zowiezo vind ik het met mobiel moeilijker om overzicht te houden en overal op te reageren. Uier foto's tja ik blijf het moeilijk vinden. Bij mn eigen geen peil op te trekken. Ik heb even teruggezocht maar lijkt nog voller te kunnen...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:47

@Melanie: dat kan wel eens heel snel gaan met jouw merrie. Het uier is al mooi vol, alleen de spenen moeten nog iets gaan staan als het volschiet. Ik meende ook gelezen te hebben dat je slijm met bloed had gezien. Bij onze koeien is dat altijd een signaal dat het kalf er binnen 24 uur is. De slijmprop in de baarmoedermond is dan aan het loslaten omdat de baarmoedermond verweekt.
Succes met de laatste loodjes!!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 01:36

Leuk om van iedereen weer te lezen hoe het nu bij jullie gaat.
Leuke foto's ook!
Ik moet het veulenpakket ook nog samenstellen.
Maar is het nietbeter om ook een stuk chocola mee te nemen!?!
Soms oom vrij onmisbaar hoor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag gedroeg ze zich anders en had ze aardige kuiltjes boven in der buik.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 07:58

Ik zie ook niet automatisch foto's met telefoon, wanneer is je merrie uitgerekend melanie? Succes met waken

Onley oeie verstopping das minder

Rx wat een schatje toch

Hier geen deken op wel serieus ruivende merrie

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:06

RX, choco is natuurlijk onmisbaar! :-D
Oh Leonoor, wat een schatje!
Inowa, schitterend kopje zit daarop. En die voelde dus duidelijk aan dat je wel wat troost kon gebruiken. Lief!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:14

Dat probleem heb ik ook op mijn telefoon. Alleen foto's die via bokt zijn geupload kan ik op mijn telefoon zien. De andere worden allemaal kruisjes.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* we hebben de 320 dagen bereikt!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

leuke foto's wennie en RX!
Laatst bijgewerkt door Muronia op 13-03-15 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:17

Hier vandaag de 300 dagen *\o/* *\o/* *\o/*

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:26

melanie20 schreef:

Slaapgebrek Melanie?

Ik heb regelmatig updates en vragen gezet in het topic en zelden reactie. Ik ga er maar vanuit dat mensen gewoon geen reactie of antwoord weten of er met de grote hoeveelheid berichten over gelezen hebben ipv dat ze denken Urielle :roll:

Niet zo lichtgeraakt hoor! Keep on smiling!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:42

Hier de dames een deken maar overdag met zulk lekker weer doe ik ze even zonder! Ze staan onder 200 grams anders

Melanie dan vraag je het toch gewoon nog eens! Ik lees ook altijd op de foon.. en lees hier vooral mee!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:46

R.X. schreef:
Maar is het nietbeter om ook een stuk chocola mee te nemen!?!

Vandaag gedroeg ze zich anders en had ze aardige kuiltjes boven in der buik.

Chocola voor jezelf?? :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:14

Fotsy schreef:
WoW wat een leuke dikke buiken en die uiers, sommige nog bescheiden andere al best vol.

Laura wat een bokkertje in die buik.

Astrid nog eventjes, zal niet lang meer duren dan.

Binnenkort krijgen we weer veulenboom.

Wat is vanille's veulen groot :wow:

Even raar vraagje, laten jullie een licht branden in de stal, is dit storend voor de merrie? Want ik denk als het zover is en ik moet het licht aansteken zal ze het misschien ophouden en zonder licht zie je toch niks :=

ik heb een oud camerasysteem , geen nachtstand erop, dus wij laten altijd het licht aan zodra ze onder de camera komen, heb nooit gemerkt dat ze er last van hebben hoor, ik gebruik dit nu al 4 jaar

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:15

Baby- Vanille is enorm zeg :wow: hoe heet ze eigenlijk? Dat heb ik helemaal gemist :o

Tinniie heeft een wandelend paasei _O-

Manda, bedankt voor je uitleg! Ik heb inderdaad om die reden ook niet voor een nas hengst gekozen voor komend jaar omdat ik bang was met een papierloos veulen te zitten als hij/zij de vlekken van mama zou erven. Fijn om te weten dat je dus ten alle tijden nas papier kunt krijgen met een ggk nas hengst, ongeacht moeders, kleur enz. +:)+

Frenia, gave foto's van die Finkers zeg! Leuk gemaakt ook :j stoer! En april is het zo haha tijd gaat hard ;)

Neonlight, ik weet niet of het welsh of new forest nou echt zo veel bekender/gangbaarder zijn dan het nas hoor, dat is maar net in welke "branche" je meer thuis bent denk ik...

Laura, nog niet erg veel tiet en toch een melktest op 7,5?? of kijk ik als leek niet goed?

Melanie, word al spannend! Het word ook wel weer tijd voor een veulen haha dus kom maar door ;) :D
Niet reageren op foto's heb ik tot nu toe ook elke keer gehad. Ik denk dat het ook een beetje komt omdat dit topic eigenlijk iets té actief is waardoor je gewoon niet op alles kunt reageren of het soms zelfs lezend niet eens bij kunt houden... :( maar ik ben met je eens dat dat wel heel erg jammer is. Is voor mij ook de reden dat ik in dit topic geen foto's meer plaats.

Astridklomp, zo jij ben tot in detail op de hoogte van haar gedrag ;) hihi leuk om te zien toch.

Leonoor, zoooo schattig <3

Inowa, van hoe veel dagen is die uierfoto? En inderdaad, wat een prachtig koppie!!!

Rx, die ziet er ook goed uit! Lekker bol :D chocola is een goede tip ;)

Murosch en wennie19, gefeliciteerd met jullie mijlpalen :D

En ik las iets over dekens maar daar kan ik niet over meepraten, merrie staat gewoon hele jaar zonder deken.

ZO!!! Ik ben weer bij :D haha

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:19

Urielle schreef:
melanie20 schreef:

Slaapgebrek Melanie?

Ik heb regelmatig updates en vragen gezet in het topic en zelden reactie. Ik ga er maar vanuit dat mensen gewoon geen reactie of antwoord weten of er met de grote hoeveelheid berichten over gelezen hebben ipv dat ze denken Urielle :roll:

Niet zo lichtgeraakt hoor! Keep on smiling!

Precies