[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:37

Arya is echt een buik op pootjes :) En een heerlijke platslaper :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:41

Arya hebben we 4 maanden geleden gekocht zonder te weten dat ze drachtig was. We hebben dus geen idee. Volgens de dierenarts ergens tussen nu en 2 maanden :)
Afwachten dus, en goed in de gaten houden :) Ik hoop maar dat ze gewoon veel vruchtwater heeft, en niet een enorm veulen omdat we ook niet weten wie of wat de papa is geweest.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:43

owww rot is dat, maar komt vast goed ze is in hele beste handen ;) ze gaat vanzelf kegelen en dan brengt ze een hele mooie baby

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:47

Woogy schreef:
_-:( hmpf...zij wel :( ;)

Jij wil ook graag vos?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:49

had graag een vosje gehad en was eigenlijk stieken teleurgesteld toen ons mannetje opdroogde en uhmmm bruin bleek te zijn :) Intussen is hij net zo welkom, maar was wel even anders. Uiteraard zijn we net zo blij dat hij kern gezond is, z'n moeder het super doet en maakt, maar die kleur had eigenlijk iets anders moeten zijn ;)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:52

ShamalArabs schreef:
Tooske schreef:
Dankjewel!

Ik snap van dat kleuren gedoe echt helemaal niks haha.

bruine merrie x vos hengst toch?

moeder

gg (geen schimmel)
Aa (bruin, vader is zwart dus maar 1 bruingen)
Ee (geen vos, getest heeft een vosgen)

Vader

gg (geen schimmel)
Aa of aa (komt uit bruine ouders maar heeft een zwart veulen gegeven dus heeft max. 1 A)
ee (is vos)

veulen wordt dan
gg (geen schimmel)
Aa/AA/aa
Ee/ee

ik heb hem ff aangevuld na een enorme zoektocht :')
wij arab-mensen vullen vrijwel altijd standaard alles in op allbreed maar dat is met kwpn niet zo standaard dus een stuk lastiger uit te pluizen :+

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:55

ShamalArabs schreef:
Heaven haar moeder is dan gg AA/Aa/aa ee :) dat is het nadeel met vossen, je ziet niet of er bruin aanwezig is :')

Oké! Nee en weet ook niks van bruine nakomelingen, ze heeft twee vossen gehad hier en verder geen idee. :)

Maar we gaan het weer zien, vorig jaar ging ik van bruin en vos uit, toen wist ik niet dat de hengst ook zwart fokte, kreeg ik echt een groot cadeau dus! De kans is nu waarschijnlijk net zo groot, maar verwacht geen zwart... Hoewel natuurlijk vorig jaar ook niet, net als dat ik net als vorig jaar denk dat het een hengst wordt...

Voornaamste is gezond en dat betekend me dit jaar meer dan ooit! :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:56

Wat een buik heeft Arya zeg... :oo

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:01

ik zat net even naar de groeitabel van kwpn-veulens te kijken. Zie ik 1.24 schofthoogte op 3 maanden staan en dan 1.62 op 2 jaar en 3 maanden.... Met 2,5 maand meette mat ik mishje op 114 :+ dus over een paar dagen als ze 3 maanden is meet ik haar opnieuw, dan zal ze wrs rond 117 ofzo zijn (ze groeit als kool). Als ik dan dat schema zou moeten aanhouden :') dan zou ze met 2 jaar en 3 maanden zo rond 1.55 moeten zijn... uit 2 groot-fokkende arabjes van 1.52 & 1.52-maar-groeit-nog-iets-ondanks-moeder-van-147-en-vader-van-152 :+ Dan haalt ze met gemak een paardenmaat :j

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:09

weet iemand of een dragende merrie sputolysin mag krijgen?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:10

draaakje schreef:
Arya hebben we 4 maanden geleden gekocht zonder te weten dat ze drachtig was. We hebben dus geen idee. Volgens de dierenarts ergens tussen nu en 2 maanden :)
Afwachten dus, en goed in de gaten houden :) Ik hoop maar dat ze gewoon veel vruchtwater heeft, en niet een enorm veulen omdat we ook niet weten wie of wat de papa is geweest.

Hebbe ze het veulen toen ook al echt goed kunnen voelen? Bij mij zeiden ze dat ze drachtig was en ik vroeg hoever ze was ongeveer.. En toen werd er gezegd dat ze dat niet konden zeggen en dat ik haar in de gaten moest houden.. Toen was ze op een gegeven moment zo rond en begonnen er mensen te twijfelen over schijndracht enz.. Toen ik de kliniek in kwam was de eerste reactie: als die niet drachtig is!! Nou opgevoeld en mij laten zien dat ze nog leefde.. En vervolgens zei ze: hoogstens 2 weken en ik geloof dat die er echt nog 5 waren of meer.. Ze beviel uiteindelijk 7 oktober.. Dus kun je nagaan hoelang ik gewacht heb :P Dat gun ik je ECHT niet :P

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:15

een beetje geoefende DA kan wel een redelijke schatting geven. Njadien werd toen rond 8 en een beetje maanden dracht geschat, net geen 9 maanden nog maar ook zeker geen 7 meer. Klopte precies :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:16

Ow, misschien moet je dan trouwens geen uitsluitend paarden-arts hebben maar 1 die ook véél rundvee doet. paarden is bijna altijd scannen dus die voelen nauwelijks, rundvee voel je alleen maar en scan je niet :')

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:17

Traiectum schreef:
Gefeliciteerd polleman!
Vitaquilla: gelukkig was het niks ernstigs ... je schrikt je kapot op zo'n moment.

Ik zit lekker een weekendje in Berlijn met m'n vriend :) daarna niet meer op vakantie tot de herfst. Nou ja, lekker deze zomer op de wei zitten :P

Leuk een mede bokker in Berlijn!! Mag ik vragen waar je precies zit? Er was vandaag ook een Nederlands stel bij ons in t hotel!!

Polleman gefeliciteerd!! Wat lekker zeg!!!
Arya is een buik op pootjes en de tweeling van vds is heel knap!!

Verder heb ik echt 0 verstand van de kleurtjes :+

Essie d'r tietjes zijn weer terug!! En vannacht wordt er weer gewaakt!!
Over 6 dagen ga ik alweer even terug en hoop dat t er dan al is!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:35

SA het scheelt ook wel dat het mini's/shetters zijn denk ik. Ze kunnen er bij die van mij sowieso moeilijk in.. En ik heb echt wel een goede DA (ook in amerika geweest voor vroeggeboortes van veulens en DA van de paralympics) maar ik krijg ook altijd het verhaaltje dat het men eigen risico is omdat het bij de kleintjes net allemaal wat moeilijker is..

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:35

Inwendig opgevoeld/gescand is ze niet hoor, dat vind ik maar niets bij een shet. Op de scan was wel in te schatten hoever de vrucht van de wanden zat en daarop is de inschatting gemaakt. Het blijft natuurlijk een schatting.
Haar banden zijn wel al slap aan het worden en dat samen met haar gedrag en enorme buikomvang hoop ik maar dat ze binnen 2 maanden haar veulen aan de voet heeft :)

Spannend LiekeLianne!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:02

olijf schreef:
Ik ga ook twee daagjes weg op familie bezoek in de apeheul :D

familie bezoek in de apenheul? hoop dat het daar gehouden word? :D :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:04

inowa schreef:
olijf schreef:
Ik ga ook twee daagjes weg op familie bezoek in de apeheul :D

familie bezoek in de apenheul? hoop dat het daar gehouden word? :D :+

_O- _O- _O-

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:20

_O- _O-

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:23

_O-

Ik ga geloof ik morgen even lekker met Heaven bezig, lekker wat grondwerk oppakken. Zou het sowieso al doen na het afspenen, nog even twee maanden wat rustig werk, ze kan wel wat hersengymnastiek gebruiken. Eens kijken wat we beide nog weten en wat puntjes bevestigen. Ze is namelijk erg slim en gaat soms snel vooruit denken, sta ik daar mooi weer te kijken. :P Maar is voor beide wel even leuke afleiding en dan voelt ze zich ook nog wat nuttig. :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 01:02

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 02:42

Liekelianne schreef:
Leuk een mede bokker in Berlijn!! Mag ik vragen waar je precies zit? Er was vandaag ook een Nederlands stel bij ons in t hotel!!

We zitten op de Kaiserdamm. Al denk ik niet dat je ons gezien hebt - m'n vriend kwam pas rond half tien 's avonds aan ;)

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 05:54

Traiectum schreef:
Liekelianne schreef:

We zitten op de Kaiserdamm. Al denk ik niet dat je ons gezien hebt - m'n vriend kwam pas rond half tien 's avonds aan ;)

Dat klopt, ik doe t ontbijt en ik zit aan de wallstreet!
Veel plezier nog!!

Aslan!!! <3 wat een droppie is t toch!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 07:57

Vanaf welke leeftijd pakken jullie je dame weer echt op om wat te doen? Pony is uiterst fit dus heb haar al weer in de rijbaan losgehad om lekker te lopen maar na een minuut of tien stop ik haar toch af omdat ik bang ben het te veel wordt voor haar kleine man.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:07

Ik pak mijn merrie's na een week meestal wel al heel lichtjes op. Ik haal dan de merrie bij het veulen weg. Begin met 1 minuut, daarna 2 enz enz. Na 2 weken weten ze niet beter.. Echt aan het werk doe ik pas na zo'n 4 weken..

Kleuren.... Moeilijk :P Ik interesseer me er eigenlijk niet zo in.. We zien het wel wanneer het geboren wordt!

Ben ook erg benieuwd naar jou Charmeur Tooske!
En ik zag dat er hier ook nog iemand een Wynton verwacht! Wie was dat ook al weer?
Daar ben ik voor dit jaar het nieuwsgierigste naar :D Onze Wynton :D Hoop stiekem op een zwarte :D