[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:55

Update Orion 329 dagen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor haar doen is ze ineens enorm zwaar :D
Ze begint wat houterig te lopen, banden zie je wel dat ze los zijn, vooral als ze dus loopt
Uier is wat teruggelopen met gisterochtend maar ze heeft al meer als vorig jaar..

Update Alonna 320 dagen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat veulen is in korte tijd 10 maten gegroeid ofzo :+
Alonna heeft ineens een buik, ze kan nog net door de deur :D
En sinds vanmorgen een flinke vochtplaat voor dr uier
En flinke slappe banden, zij loopt pas raar! Daar is Orion niets bij..
Ik blijf erbij, van't weekend een baby!

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:15

Ziet er goed uit pauk.. Ik hoop ook het weekend op een veulen van veroni :) hopelijk ben ik erbij maja nieuwe merrie dus heb geen idee hoe ze doet..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:24

:wave:

Charisma, dat klinkt inderdaad als een karakterkop, maar denk ook nog wel veel onwetendheid. Hoe Sannah zegt is inderdaad een handige manier, hoewel wij vaak ook wel achter de kont lopen om ze wat op te drukken, maar dan moet 'ie niet zo gaan bokken, haha!

Hier volgens mij ook niks, geen sms in elk geval. Zal zo eens die kant op kijkje nemen. :)

Ziet er goed uit Pauk! Ben benieuwd of je gelijk krijgt. :))

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:26

Hahahaha, ja karakter heeft ie wel! Maar hij snapt het idd ook nog niet zo goed, dat komt wel! We nemen rustig de tijd! Vandaag eens proberen met iemand die erachter loopt en de tip van sannah, dan zal het wel beter gaan! Maar idan moet hij wel zijn beentjes en billetjes niet in de lucht gooien ;)

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:34

@Charisma, we hebben bij Hermes ook het "handtasje" toegepast. Dat werkte erg goed. Hij liep heel netjes mee!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:34

:D hihihi, handtasje! Ga het zeker proberen vanavond!
Weet je al iets meer van Urtiga?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:41

Zo Pauk, dat ziet er veelbelovend uit. Misschien zondag wel 2 veulens? Zien bevallen doet bevallen zeggen ze wel eens. :P

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:43

Eefie wat erg zeg. Heb je al een up-date gehad vanuit Utrecht?
En waaraan merkte je dat het niet goed was met je merrie, want in eerste instantie ging het gewoon goed toch?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:07

Neon dat vind ik niet erg hoor!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:24

Pauk dat ziet er goed uit!! Ik heb hier ook een merrie die zo raar loopt nu,voor haar mag het komen hoor.
Hopelijk veullie voor jou dit weekend!

Eefiepeefie wat een slecht nieuws,we duimen allemaal voor jou merrie,zodat je straks kan gaan genieten van je merrie en veulen,zoals het eigenlijk hoort :(:)

Dwyne ik heb onlangs ook een dergelijk ongeval gehad,het heeft een enorme impact,'t heeft tijd nodig hé :(:)

Toilet gemaakt Faniek? :')

Bimmetje zo Wilma is een merrie met manieren dan! Zo deed mn grote merrie het ook hoor,maar bij de shets heb ik het nog maar één keer meegemaakt dat ze harste of melk drupte.

Geeneen veulen vandaag? Dat kan niet hoor! -O- De merries hebben wel gelijk,want veulenweer is het niet echt,jammer...

Ons meisje gaat inderdaad Folie heten,vriend wist het zo niet,maar ik doe de bevallingen dus IK beslis nah }>
Ze droogt lekker op,ze mocht vanmorgen een uurtje of 2-3 in de wei,daarna geven ze helaas onweer uit. Ik kan er niet bijzijn om fotos te maken,en dat vind ik NIET leuk :D

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:39

Ah pretty, we willen toch echt foto's zien hoor!
Hier is het tot nu toe nog mooi weer (noord-brabant), hoop eigenlijk dat het zo blijft.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:39

Jeuh, mijn naamsvoorstel is het geworden! :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:41

Hier schijnt ook de zon (omgeving Rotterdam)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:42

Leuke naam, Folie!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:23

@ Pauk
Pfff ja bijna wel, maar ben toch even naar de buren gelopen zo terug neer gezet op de deur na overleg, was niet te doen. Gelukkig is hij gerepareerd :D
Klopt IP camera's werken een aantal nu met Marestare, maar ook een groot aantal nog niet, daarom toch maar weer een gewone CCD bewakingscamera gekocht, alleen nu met infrarood.

@ AGarcia
Wat fijn dat ze er nu achter zijn wat het is en er wat aan gedaan kan worden. Gelukkig "maar"dat dit het is, maar toch heel vervelend.

@ Bimmetje
Geloof me geen bevalling bij een merrie is hetzelfde :))

@ Gentle_Vival
Wat fijn dat het met Apollo beter gaat en alweer lekker uit zijn plaat is gegaan buiten met de skippybal, super!

@ Muzefee
Nathalie is jullie wel aan het bezig houden he? Pfff wat een uier zeg, laat nou maar komen we willen de kleine zien!

@ Luckystory
Je ziet de oedeem inderdaad flink, tjah flink bewegen hele dagen buiten, maar als ze dan nog niks doet.. Is het een optie om hooi over de hele paddock te verdelen?

@ _sioux_
Ze ziet er nog goed uit, maar je ziet inderdaad echt dat veulentje buikje zitten

@ Diane_Basje
Ik snap het, het is ook een geweldig schattig dekentje <3 *zucht* ik wil minipony's gaan houden :))

@ poesnoes
Zoooo lekkere buik en dat uier ziet er ook al goed uit, nog wat aan de achterkant vullen en laat maar komen :D

@ Giolli
Ze ziet er inderdaad gewoon netjes uit, super :)

@ Dwyne
Dat is een vervelende afsluiting van zo'n lekker weekend zeg.. Pff dan schrik je, je helemaal lam.. vervelend zeg. Ik hoop dat je auto het overleefd heeft... en let op jezelf he met de spierpijn.
Ik miste de motivatie inderdaad bij DM, had al 4 jaar dierverzorging achter de rug en dacht wat moet ik nog met DM eigenlijk, wat wil ik erna? Ik had geen doel, plus het feit dat ik wederom de eerste weken doorkwam zonder wat te hoeven doen, omdat ik ver voorliep op alles qua dieren.. En nu werk ik alsnog op een superplekje dus heb geen klagen :D
Toilet is gerepareerd :j

@ Jastiehorse
Die Marit is je ook aan het bezig houden he, had het nu wel bijna verwacht :D

@ poesnoes
Ze denkt nu heb ik de grote box dus hoppa nu aan het werk :D

@ Talishe
Geweldige foto heerlijk zo samen rennen!

@ Al_Zawraa
Hij doet het weer gelukkig :D

Inminiharsjes woej *\o/* komt u maar kleine!

@ Eefiepeefie
Aah nee he dat is schrikken!! Pff niet niks.. Hier draaien de duimen dat het helemaal goed gaat komen..

@ Balou_lover
Gefeliciteerd met de mijlpaal!
Puppy's leuk, leuk! Wat voor ras?

@ peetje82
Zelfs met die voerbak en hooi leeg kunnen ze je een keer foppen hoor :))

@ Joyceee86
Wachten duurt lang he?

@ Charisma
Hahaha wat een draak gaat dat worden zeg! Maar komt straks vast dik in orde :)

@ Dustinlover
Nog geen veulie, ik zou zeggen Veroni gooi het er maar uit, ben je er weer vanaf :D

@ Pauk
Gefeliciteerd met de mijlpaal! Ze zal wel eerder gaan als Orion zo te zien.. Wat een uier al en wat is echt inderdaad bol in ene!

@ Inowa
Waar blijft dat veulie toch, ik zou toch echt de ontstopper erbij pakken :j

@ Pretty
Toilet is heel :D
Folie is een erg leuke naam! Aah ik wil foto'ssss!!

Hier schijnt verder ook de zon, lekker weertje :)

De dames zijn lekker buiten, geen veranderingen. Ik ben er alleen echt van overtuigd dat ik 2 hengsten krijg en steeds meer.. het zou voor mij een totale verassing zijn als er toch een merrie komt. Dat veulen van Misty is zo actief.. gisteren had ze een hele raar vorm buik aan de ene kant dus ik naar de andere kant was die zeer actief aan het trappen.. een echte voetballer! Nikita draagt precies zoals bij haar andere hengstveulen laag en hangend en ze is laat met uier dus later een veulen.. de hengstveulens kwamen hier later dan de merries. Ik kan het er dus nu al uit kijken.. een merrie blijft zou dus heel jammer zijn dan blijft er niks en dit jaar blijven ze ook leeg.

Vandaag komt ook mijn verloopstekkertje voor de cam dus hoop zo dat hij nu eindelijk online kan deze/volgende week.. wilde dat eigenlijk begin deze maand al..

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:26

Hmm je kan je dr nog wel is in vergissen Aniek.. Orion heeft al goed meer als vorig jaar.. Ze gaan voor een duo-bevalling gok ik :+

Zou jammer zijn als het 2 hengsten zijn!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:41

Balou_lover schreef:
Donna vandaag 300 dagen!! Bandjes worden slapper... Uier doet wel iets, maar is niet veel... Izz zelfde verhaal...
Gister zijn er op stal puppies geboren!! Als het goed is 6 stuks... JEEJ!! Met een beetje geluk is er 1 voor mij :-)

Gefeliciteerd met je mijlpaal en de puppies natuurlijk! Heb je een foto?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:49

Aach Faniek ALS er dan een merrietje komt,dan is het toch een extra leuke verrassing!! Maar ik snap je,mijn grote merrie droeg ook altijd over,ik wist gewoon dat het een hengstje werd dan,klopte ook beide 3 keren bij haar.. Maar ik wens je toch een aanhoudertje toe hoor :(:)

Charisma moet jij nu ook je nickname niet terug veranderen eigenlijk? :P
En ja jij hebt de wasmachine gewonnen!! *\o/* Bedankt voor het leuke voorstel trouwens!

Clara ik heb al fotos gepost hoor. Heb er nog wat maar die zijn nog steeds van binnen dus niet zo mooi helaas.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:54

Het is hier ook lekker weer met zo nu en dan een zonnetje! :)

Ben benieuwd Faniek of je hengsten krijgt. :))

Ik zit te wachten op pakketjes, maar de post is vandaag laat. -O- Loop zo wel naar de buren toe, want wil naar stal.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:55

nog even 2 van vanmorgen dan maar. Maar ik wil gauw mooiere,was ik maar een betere fotograaf met een beter fototoestel :')

Afbeelding

Afbeelding

ja,Vera is een rare merrie,en ze vind rollen op de beton heerlijk :') ,check de schapen dom kijken op de achterkant trouwens!

Folie haar oogjes zijn een beetje ontstoken van het stro dat prikt,niet de eerste keer dat we dat meemaken. Ik probeer het een beetje uit te wassen maar ik wil haar niet teveel bruskeren de eerste dagen,ze moet mij nu vooral leuk vinden,want nu wordt toch die vertrouwensbasis met mensen gemaakt!

Bedenk net dat ik ze ook Faniek had kunnen noemen :P

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:06

haha rollen op de beton, das apart!

Rubini loopt lekker op de wei, uier is wel hard.
T gras smaakt haar weer heerlijk zo te zien!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:21

Laat nick maar zo, vind wel oke zo!
Hihihi, leuk een wasmachine! Kan ik altijd gebruiken! :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:26

Voor je volgende veulen Charisma! :j

Peetje mn schoonmama heeft toch alles een uurtje of 4 buitengelaten ook vandaag,ben wel blij. Nu komt er heel slecht weer deze richting uit! Rubini zal toch gauw es zou je denken!

Tril nog na,daarnet belde het birthalarm me op,meteen schoonma gebeld,maar 't was niks. Ik stond al klaar met de sleutels in mn handen,ben er op 5 minuutjes. Poeh een touchscreen op je GSM is niks hoor als je zenuwachtig bent :')
Lisa kan trouwens best elk moment gaan,ze is 335 dagen vandaag dacht ik! Uier was niet vol genoeg,maar je weet het toch maar nooit met die maidens!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:30

JAAAAAA!! Izz 310 dagen!! Gaat opschieten nu!! Niet dat ze al aanstalten maakt... Behalve dat haar banden al redelijk slap zijn!!

Ga ff bijlezen ;-)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:56

@Pauk, die van jou gaat hard zeg! Ben benieuwd..
@Charisma, wat een bijdehand ventje heb jij haha..wel leuk hoor!
@Faniek, Marit heeft mij zwaar voor de gek gehouden vorige week haha. Denk dat het nog wel 2 weekjes duurt. Ik hoop voor je dat je iig 1 merrie krijgt! Het is afwachten..
@BL, gefeliciteerd met je mijlpaal! Wat voor ras zijn de pups? En izz ook al 310 dagen..gaat snel!
@Pretty, wat een poppetje is het toch <3 En sja die shetlanders..rollen over beton is niet de eerste keer dat ik het zie hehe :P

Ik heb gister een redelijk gesprek gehad met de staleigenaresse en ik heb toch maar besloten te blijven staan. Marit heeft al te veel stallen gezien en ze heeft het hier naar der zin. Veulen gaat naar de opfok dus ook dat is opgelost. Zag het niet zitten om ze samen op een weilandje te zetten zonder bak etc..wil na de bevalling gewoon weer aan de slag met Marit. Ze krijgt ook een eigen weiland op deze stal dus dat is helemaal super :)