[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:20

Porva zit vandaag op 340 dagen! *\o/* (had liever geschreve dat er een veulen was :D ).
Ze was rustig vannacht. Ze ligt elke avond om half 12 en krijg dan een alarm (al 3 dagen achter elkaar). Daarna niets en heerlijk door kunnen slapen!! Vanmorgen uier weer meer gegroeid in het acherste kwartier. Ik heb het vermoeden dat er heeeeeele kleine druppels aan haar spenen hebben gezeten, was lichtgeel korstje.
Verder ben ik ondertussen dat ik ier aan het bijlezen was, een keer naar het land gegaan want kreeg alarm. Mw lag heerlijk in het zonnetje.
Gister haar uier gemasseerd en ze vond het prima. Ik zal zo even een foto van haar uier plaatsen, maar zou ik al met de refractometer kunnen beginnen?

Lientje: Ik weet niet wanneer ik het moet verwachten, vindt het best moeilijk om dat in te schatten. Maar ik vertrouw er maar op dat ik Porva goed genoeg ken om veranderingen bij haar te zien.
Schorrpie: welkom en leuke merrie's!
Joto: wat is ze mooi!!
Draakje: heerlijk veulie!!
Judithjuh: zo, daar heb je aardig wat melk!
SA: gefeli met de poesjes!
Frenia: Wat is dat rooie bij haar uier? (dit was nog een reactie op je post van gister en dan nu die van vandaag.......) GEFELICITEERD!!!!! Foto's!!!!!
NL: de test gaat naar beneden!!! ????
Harinaatje: 352 dagen.........pff hou je het nog vol?
Vanessa: Top!
Freya: wat een lekkere buik heeft ze al!
Saffier: leuk he zo'n vriend die DA is...........dan krijg je dit soort rot berichten ook mee natuurlijk.....
Juffmin: blij dat je de stap genomen hebt? Fijn dat ze goed reageerde.

Uiers Porva 340 dagen
Afbeelding
Afbeelding

Ze heeft aardig wat zucht voor de uier. Hier zie je dat de uier gewoon doorloopt naar haar buik....
Afbeelding

en de kling met veel viezigheid. Gister schoongemaakt, maar er zitten korstjes rond haar kling.
Afbeelding

NkPrecious

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:22

Frenia gefelicitieerdd :D
__

Update van hier, vannacht op de camrea al WEER 2 keer gedacht : HET KOMT!! maar dan kwam het toch niet :? Kyra was dan gewoon halfuur aant draaien en doen staart op, kijken, draaien, neus naar de grond, staart op, onrustig met achterbenen...
Grrr... nog niks dus... :(

Heb wel het idee dat ze oefenween heeft en het veulen verplaatst is... haar buik in de breedte is namelijk echt dunner... Hij lijkt lager te zitten nu. Ook heeft ze een klein uur geleden echt eventjes 5 minuten staan krampen.

owja en ze heeft 1 klein harsje :+

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:23

Allergische reactie op antibiotica!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:25

Zo quintus, die uiers gaan de goede kant op! Maar als ik haar kling vergelijk met die van Noon, dan hangt die van Noon haast op de grond!

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:27

*\o/* Gefeliciteerd frenia en mams!! snel fotos posten hoor!!

jenny: aahh, wat ben jij gemeen zeg tegen je paarden }> , niet eens een skippybal of springkussen :+

jjooyyccee: gaat nikita voor t record of denk je dat ze m toch vlak daarvoor nog uitpoept??

eline & amandake: gefeliciteerd met de babynijntjes! altijd leuk klein grut!

saffier: toch vervelend zeg, hij is idd wel lang weg.. hoop dat ie toch nog goed heeft kunnen helpen voor de merrie..
maar zulk soort dingen (dood veulen ed) zijn nooit leuk om te horen zeker als je zelf ook fokt..

airborn: gelukkig kreupelt ze er niet op.. is ze erg zwaar of valt dat wel mee, dat ze daardoor ook veel extra ballast heeft?

verder geen veulentjes geboren vannacht zo te lezen??

over levensvatbaarheid, ik hoor vaak idd bij paarden 320 dgn en minis 300, maar ik denk dat er altijd uitzonderingen zijn..
een paard met 305 dagen vind ik wel erg vroeg hoor overigens.. staleigenaar heeft keer veulen met 3 weken te vroeg gehad
en die heeft t ondanks alle inspanningen ook niet gehaald, gewoon te vroeg..

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:29

he, jullie kletsen teveel :P tegen de tijd dat ik mn bericht heb getypt zijn er al weer 5 geplaatst ofzo :+

hiboune: he wat vervelend, lijkt of je toch neit echt uit de lappenmand komt.. wel fijn denk ik dat je nu beetje weet wat t is, al is t niet leuk om pfeiffer te hebben.. hoop dat je snel toch opknapt hoor!!

Quintus: porva begint ook steeds meer in de buurt te komen zo te zien!

NKprecious: dat kan nooit lang meer duren als ik je zo hoor, spannend!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:32

mylittlejoy schreef:
Zo quintus, die uiers gaan de goede kant op! Maar als ik haar kling vergelijk met die van Noon, dan hangt die van Noon haast op de grond!

Ja, de kling wisselt nog steeds. Het kan in 5 minuten van zo (op de foto) naar onder haar knieeen ( ;) ) hangen.
Heeft Noon je laatst gefopt?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:37

hiboune: Da's goed balen! :(:)

quitus: uier ziet er steeds beter uit, maar je weet het he, de tjoepkes nog :D

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:38

Frenia gefeliciteerd!!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:40

Nicole288 schreef:
hiboune: Da's goed balen! :(:)

quitus: uier ziet er steeds beter uit, maar je weet het he, de tjoepkes nog :D

Die stomme tjoepkes ook :+ . Net keek ik even en toen had ze wel tjoepkes, maar ook voor het eerst haar uier weer meer plooien...........vandaar de tjoepkes ook denk ik......haha. En misschein krijgt ze geen tjoepkes? Of moeten ze tjoepkes krijgen? :D

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:42

meld zich!

ik heb nu nog geen tijd voor het hele verhaal en foto's staan nog niet eens op pc :+
maar wilde toch even komen zeggen dat alles hier prima gaat ;)
overigens is hij dus niet bruin :+ _O- dat dacht ik ook niet, vandaar het vraagteken in mn sms, al is zn basiskleur dus wel bruin :j
geen aftekeningen op het hoofd, enkel achteraan 2 kleine witte voetjes
geen gestreepte hoeven, geen appie-ogen, geen gespikkelde anus... en dus dacht ik: hebben wij weer, een gewone effen :P :+
MAAR meneer heeft wél een gespikkelde piemel :D _O- *\o/*
hij is als basiskleur bruin, met aalstreep :? (kan dat???) verder volgens mij Roan, want overal zitten witte haren in zn vacht
zn kont is duidelijk witter behaard dan de rest van zn lijf... nu vragen we ons af of het mogelijk is dat hij toch nog verder doorkleurt naar blanket??? :? ik dacht namelijk dat die blanket geboren werden :o

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:45

ah gelukkig update van frenia!
kleuren moet je niet bij mij zijn :o Maar klinkt heel bijzonder!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:48

frenia: Klinkt spannend, wie weet wat hij nog allemaal gaat laten zien qua kleur (neon weet dat vast te vertellen)

En Siuan begint te begrijpen dat ze mama is geworden, gelukkig :)

Mnonn

Gefeliciteerd! :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Nou, ik verwacht dus echt foto's nu frenia!

Het lijkt me dat het veulen roan is, maar dan de appaloosa-kleur roan, oftewel marmerbont. Sjabrakbont, dan worden ze ook echt met een sjabrak geboren.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:49

Frenia, gefeli!!!! ben benieuwt wat voor knap ding siuan op heeft lopen broeden al die tijd!

lientje, Farita is wel echt zwaarder dan in andere drachten schijnt. Niet zo zwaar als veel merries hier, maar vooor haar doen toch wel echt HUGE. Het is dan van zichzelf ook een hele slanke merrie, met echt sierlijke dunne lange volbloed benen.. Nouja, nog 25 dagen en dan is ze van het veulen af iig;)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:50

Super Frenia!! En wb de kleur......Ik denk dat NL je daar wat meer mee kan helpen (edit: heeft zich al gemeld zie ik). Haha, echt een verrassingsveulen dus wb de kleur! Ben nu wel heel benieuwd naar de foto's!
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 21-04-09 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:50

Dat vraagt om foto's frenia! :D

Wij hebben er wel vossen bij met aalstreep, witte haren door de manen etc. :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:51

airborn: Daar ga je wel heel stellig van uit? Heeft ze nog nooit overgedragen?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:52

Leuk Frenia ! Ben erg benieuwd naar foto's!!

Hiboune fijn dat je nu weet wat je hebt, maar pfeiffer wordt je ook niet echt blij van :n Gaat het gbDBT trouwens niet meer open? Of weet jij dat niet?

Quintus spannend! en gefeliciteerd met de 340 dagen :D

Volgens mij komt er binnenkort een gigantische babyboom! Als je op de lijst kijkt zijn er echt veel al boven de 335 dagen :wow:

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:54

Nicole, dat is wishfull thinking :P vorig veulen was ze 9 dagen over tijd, gerekent vanuit 335 dagen. Ik ga uit van 340 dagen, en dit veulen is later in het jaar. Geloof dat ze nog nooit te vroeg is geweest, maar eigenaresse rekent dus 335 dagen, dus tja.. Moet zeggen, ze moet nog wel echt veeeeeelll doen qua uier voor ze er klaar voor is...
Ik ga gewoon braaf waken als het erop gaat lijken hoor. die 25 dagen is meer om aan te geven dat ze snel van dat extra gewicht af zal zijn.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:55

Hier is trouwens Nicoline vandaag uitgerekend! Maar m'n gevoel zegt dat ik minstens nog een week ga wachten op een veulen, van welke merrie ook. :P

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:57

quintusgl schreef:
Ja, de kling wisselt nog steeds. Het kan in 5 minuten van zo (op de foto) naar onder haar knieeen ( ;) ) hangen.
Heeft Noon je laatst gefopt?

Ze fopt ons dagelijks nu.... :+ Zondag was ik er echt heilig van overtuigd, ze was zó onrustig, had melk, kling tot aan d'r knieen, the works. Ze had zelfs iets wat leek op weeen. Maar ja, 's avonds stond ze weer gewoon heerlijk te slapen. (In tegenstelling tot ons...). Afgelopen nacht had ze ook weer een momentje dat ik dacht dat het zou komen, maar dat was ook weer vals alarm.

Ach, vorige keer heeft ze dit spelletje acht dagen gespeeld. Ze kegelt sinds vrijdag, dus als ze dat weer doet, hebben we nog drie dagen te gaan!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:01

*laat porva niet naar de cam van Noon kijken*

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:02

mn eerste reactie was trouwens toen hij voor het eerst rechtstond: ojee wat heeft ie dunne beentjes :+
sja, als je tinkers gewoon bent...