Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marscha

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 16:15

lucas03: wij hebben een wrom kuur en daar staat er niks over op

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 16:16

wij hebben het merk eraquell en daar sttat dus niks over op van een drachtige merrie

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 16:24

Njadien staat sinds gisteravond met biest. Ik verwacht en hoop dat ze de komende nacht zonder dikke buik in gaat. Maar ik ga het missen, want ik moet dus zo weg naar de show Huilen Balen, maar gelukkig staat er een videorecorder aangesloten op de camera's in de stal, kan ik het toch een beetje nog mee beleven, een beetje later, maar goed...

Gefeliciteerd met de nieuwe kleine! En succes aan alle wakers!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 16:31

Gefeliciteerd mausie!! Party!! Party!!

vrijalover schreef:
Wauw eef, wat ziet odin er goed uit! Haha! een echte drachtbuik, maar toch bescheiden! Ik ben zooo benieuwd wat er uit komt!!! Ik vind het er best raar uitzien, een dikke odin Clown Je moest er zeker zelf ook wel aan wennen!

Haha ja idd. Ze was altijd zo ontzettend slank en nu wordt ze echt dik. Ik moest wel ff wennen hoor, maar ach...het is toch wel leuk Lachen

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 16:48

marscha schreef:
wij hebben het merk eraquell en daar sttat dus niks over op van een drachtige merrie

normaal gesproken moet dat ergens staan. staat ook over wachttijd bij slacht en dat soort dingen allemaal. (op het doosje?)

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 16:55

Mausie gefeliciteerd met de kleine dame ben benieuwd hooor naar de foto's Knipoog
twinkel: spannend Haha!
sanne98: dat boeren geen idee de rest lijkt dat het op gaat schieten nu!!
Quincylady: ga gelijk kijken Knipoog
Fnanne: ze geniet er duidelijk van lekker hoor!!!
coydog: fijn dat alles goed gaat!!

Ik heb trouwens vanacht beroerd geslapen die kleine met mams op de wei in dat noodweer brrr vanmorgen gelijk erheen en buiten moddervoetjes en een moddertoet stond ze er super vrolijk bij Clown

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:17

mijn trailer is nog niet binnen! grrrr.... Nu denk ik er over om maar een 1,5 paards te nemen, zodat we wel zo weg kunnen, maar kan dat wel? Wie heeft daar ervaring mee? Ik rij altijd met een 2 paards zodat de merrie niet te veel kan wandelen (en per ongeluk op de kleine stappen als die niet overeind kan blijven), maar in een 1,5 paards kan ze dat wel...
Wie ow wie heeft het verlossende antwoord?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:23

Mausie, gefeliciteerd!! Party!!
Fnanne, naam hoeft niet persé met de A te beginnen.. pb me maar hoor Schijnheilig Haha!.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:32

@ ShamalArabs
Vervelend dat je weg moet.
Over trailers ik gebruik altijd een anderhalfpaards niks anders gewend.

@ Evy
Wat is jou merrie mooi slank zeg! Ziet er top uit.

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:06

lucas03: wij hebben er al antwoord op gevonden er stond in dat je het voor de geboorte van het veulen moets doen en hebben het dus ook gelijk gedaan maar in iedre geval bedankt voor het antwoord

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:12

ben al een tijdje weer niet geweest.
wel steeds even om te kijken of de wakers eindelijk kunnen rusten.
succes voor de nog wakenden.

maarre.............waar blijven de nieuwe luna verhalen?????

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:46

Doei! Inowa

Aah laatste verhaal is van 28 mei kan nog wel even mee toch hij staat nog op pagina 1 Haha!
Toevallig heb ik vandaag nog wel foto's gemaakt, maar morgen ga ik nog een paar foto's maken Knipoog dus misschien morgen een nieuwe Luna avontuur Go jij! Go jij!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:50

Mausie:
Kon vandaag niet achter de computer (ziek), Maar alsnog:
VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!
Ben heel benieuwd naar foto's.
Hon vertikt het nog steeds...
Het enige nieuws is dat ze de staart elke keer aan de zijkant houdt.
Ach we wachten wel af....
Veel plezier met het veulentje.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:13

@ Twinkel
Ach gut ziek en dan poept ze het veulen ook nog niet uit... hoop dat die nu wel snel komt.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:19

@Faniek
Wat een draakje he? Toen ik zonet de stal in hobbelde kreeg ik gelijk een hinnik zo van waar bleeef je nouhouw!!!
Ik moest haar eerst uitgebreid aaien en alles checken zoals ik dat alle dagen doe... Zat ze gewoon op te wachten. Omdat ik echt beroerd was, ging ik zitten in de stal, dat doe ik vaak hoor. Dan komt Hon er heel gezellig bij staan maar ook wel liggen, toen ze nog niet zo dik was, om me te troosten. (ik ben heel vaak behoorlijk beroerd, na de hersenbeschadiging.) Daarom ben ik ook zo gek met haar.!

Hoop nu wel dat het snel een keertje komt. Wachten duurt best lang.

Voor de andere wakers. Succes.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:10

Mausie, gefeliciteerd

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:33

@ Twinkel
Lijkt me een schat van een paard, maar toch wel evil dat ze het veulentje niet wil showen...

Haah ik heb eindelijk Misty's foto's gevonden een paar uur voor de bevalling. De uiers waren nog niet eens zo vol had het nooit verwacht.
Wil ze toch aan jullie laten zien zodat het kleinste beetje hoop al hoop is Haha!

Misty's uier... geen kegels noppes
Afbeelding

Misty's buik en ze wou zo graag naar binnen. Daarna is ze vrijwel meteen wat onrustiger geworden dan anders.
Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 07:37

Goeiemorgen...
Nou ja of die morgen zo goed is weet ik nog niet Knipoog
Honey heeft nog niks uitgepoept. Ik heb vanaf 1 uur vannacht wakker gelegen. Ze sloeg telkens met het achterbeen naar de buik, draaide haar hoofd telkens om te kijken Haha! Zag er allemaal uiterst positief uit. Zwaaien met de staart en liggen dan weer staan, danweer liggen.
ik dacht dat het veulen eraan kwam. De weeen, leek mij in ieder geval op weeen, kwamen heel regelmatig.
Zo tegen zes uur vanochtend zaten er steeds grotere tussenposen tussen de draai, schop en onrustig zijn periode. Nu doet ze nauwelijks meer iets Boos!
Ze heeft de staart wel telkens naar de zijkant, en ze tilt de achterbenen wel op maar niet regelmatig meer.
Is dit normaal? Of moet ik als de wiede weerga de DA bellen?
Maak me nu toch wel een beetje zorgen.....
Ben nu natuurlijk wel moe, misschien versterkt dat de ongerustheid.
Vandaar dat ik het eerst maar even aan jullie allemaal vraag, voordat ik een DA bel, anders ga ik misschien wel af als een gieter.
Alvast dank voor de hulp. Ik ga zo nog even een poging doen iets van mijn slaap in te halen...moet de rest van de familie haar maar even in gaten houden.. Slapen

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 08:32

ben nieuw hier, heb een kwpn-merrie die 9 juni aan de telling is, maar door haar gedrag, dikke uier en sinds gisteren slijmerige afscheiding, slaap ik al vele nachten niet, ik weet het ook niet, twinkel, maar die van mij heeft dat ook al een paar nachten gehad, de afgelopen 3 nachten dan niet, maar daarvoor 5 of 6 nachten wel, ik denk dat het voorweeën zijn, mijn andere merrie had het vorig jaar ook heel erg en die stond dan ook al 1 week te kegelen voordat het geboren werd. maar als je er niet gerust op bent kan je in ieder geval toch even bellen? groetjes anne

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:48

twinkel: mijn pony is eigenlijk precies zoals jou pony zich gedraagt ik zag gisteren avond rond 12 uur twee keer kort achter elkaar haar buik bewegen en ze trok ook steeds haar hoofd heel hoog en schopt ook heel erg naar haar buik en draagt de staart ook heel hoog en op zij dit doet ze al een paar nachten achter elkaar. hoeveel dagen is jou pony al? die van mij is 338 dagen drachtig

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:58

Mausie gefeliciteerd.

Nog niets nieuws te melden.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 10:08

Kannie: Gezellig dat je ook mee doet hier...
En dank je wel voor de reaktie. Begrijp uit je antwoord dat ik nog rustig ff kan blijven wachten dat het wel vaker voorkomt.
Honey is 337 dagen drachtig (als ik me niet vertel).

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 10:15

twinkel: is die van jou ook overdag heel veel onrustig want zo gouw als die van mij weer op stal komt word ze wel weer wat onrustiger, ik kom net nog even bij mijn pony weg en ze had weer melk druppels aan haar uier hangen wij halen ze er wel steeds af om te kijken of er nog weer nieuwe aan komen en dat gebeurt wel steeds dus hopen dat ze het snel doet

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 10:59

Twinkel/marscha/kannie:Wat houden die merrie's jullie in spanning zeg!! Had toch al wat verwacht nou vandaag een nieuwe dag met nieuwe kansen zullen we maar zeggen Knipoog

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 11:06

Gitta: mijn moeder zei vanmorgen dat het uier helemaal vol zat van mijn pony en dat het dan ook niet zo lang meer zal duren dus dan hoop ik op vanavond of vanacht maar ik denk zelf dat ze er nog wel langer op wacht maar goed je weet noiit