Even baby spam

Voor het eerst buiten
Olga klein stapje per keer. Dat ze duidelijk jullie herkend en blij is vind ik wel hel.posiief hoor
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Symke schreef:Er is ook spul wat je erbij kunt doen voor een merrie of een hengst toch?
Is er hier iemand die dat gebruikt heeft?
xYaartje schreef:Echt, ik ben helemaal verliefd. Wat is het toch een lief klein veulentje.
Kleur zijn we nog niet helemaal over uit. We hadden zwart bont verwacht, maar eh... Jenny is de witte verf vergeten geloof ik (of heeft het wit goed verstopt).
Kleine is ook nog zo klein. 50cm maar! Wel is Jenny echt ontzettend beschermend. Had dat wel verwacht, maar zo erg dat je moet uitkijken voor een bok/schop van haar had ik niet verwacht. Nu probeerde ze dat gelukkig niet bij mij, al moest ik toch ook zeker goed uitkijken.
Konden de kleine ook alleen even aanraken als we Jenny vast hadden. Die laat ze geen moment uit het oog en als het aan Jenny ligt zien we de kleine niet eens. Want die schermt ze letterlijk van ons af.
Op de momenten dat Jenny het wel toe liet de kleine heel even kunnen knuffelen en ja hoor. Daar smolt ik weer.
Poepen/plassen doet ze ook netjes. Toen we ze tussen de buien door even aan de hand naar buiten hadden gedaan kregen we een mooie demonstratie van de kleine die even wilde laten zien hoe goed ze al kan mesten.
Arme Zoë snapt er helemaal niks van dat ze nu even niet bij Jenny en de kleine mag staan. Maar op deze manier krijgen moeder en kind wel even de tijd om aan elkaar te wennen.
Naam is er nog niet. Die mogen de 2 kleinkinderen bedenken van de eigenaar en zijn vrouw. Dus ben benieuwd waar die mee komen.
En wie er nu gaat bevallen? Dat is afwachten. Al zet ik mijn geld op Maria. En dan Zoë na Maria.
Dit is het uier van Jenny gister middag. 3uur voor de bevalling (foto is tussen 2 en 3 genomen. Jenny is tussen 5 en 6 bevallen. Half 7 is de kleine meid ontdekt).
Met dit uier zou je niet verwachten dat er 3uur later een veulentje naast zou staan. Melk lekte ze ook niet, maar alle merries die ik tot nu toe verzorg hebben nooit melk gelekt voor de bevalling (ben dan ook onwijs jaloers op al jullie melk lekkende merries).
[ [url=m/rkyOqF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was Jenny zelf als veulen
[ [url=m/M91URR.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit is Jenny vanmiddag met haar prachtige kind.
[ [url=m/yYO2zG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/e2QpWI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/D1Wwe9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a8IOrU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Olga89 schreef:Alle positieve energie richting wolvega sturen graag. Zit er even helemaal doorheen.
Ze belden net het gaat niet goed. Ze gooien nu een muntje op en welke kant hij op valt, gaat het worden leven of dood. Het is erop of eronder.
Ze zijn bang dat er iets in de darmen niet goed zit, met de echo zien ze wel wat voedsel maar ze heeft nog niet gemest.
Ze leefde wel op toen ze even met haar naar een wei zijn wandeld en ze at wat gras. Dus dat willen ze zo weer gaan doen want ze is erg onrustig en oncomfortabel
Olga89 schreef:Alle positieve energie richting wolvega sturen graag. Zit er even helemaal doorheen.
Ze belden net het gaat niet goed. Ze gooien nu een muntje op en welke kant hij op valt, gaat het worden leven of dood. Het is erop of eronder.
Ze zijn bang dat er iets in de darmen niet goed zit, met de echo zien ze wel wat voedsel maar ze heeft nog niet gemest.
Ze leefde wel op toen ze even met haar naar een wei zijn wandeld en ze at wat gras. Dus dat willen ze zo weer gaan doen want ze is erg onrustig en oncomfortabel
Knolselder schreef:Oh Olga, wat een vreselijk bericht… Ik blijf duimen tot ik kramp heb en dan nog verder. Wat een stress…
Hij is heel mooi Cynthia, misschien moet je maar hengsten gaan sparen![]()
Leuk veulentje Yaartje! Hoe doet Maria haar uier het?