[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Symke

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:52

Afbeelding
Even baby spam <3
Voor het eerst buiten

Olga klein stapje per keer. Dat ze duidelijk jullie herkend en blij is vind ik wel hel.posiief hoor

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:57

Jenny, ik vermoed ook palomino.
Cremello ogen zien er zo uit

Idris van vorig jaar:
Afbeelding
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:59

Mijn hart is in 100.000 stukjes gesmolten <3

Mijn prachtige perlino/smokey cream ventje
Belides Shining Blue CR

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 15:06

Gefeliciteerd, wel weer dus hengstje :D

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 15:31

Cynthia gefeliciteerd! Echt superlang!
Olga wat een ellende… ik hoop echt dat het goed komt!
Aan jouw zorg en liefde kan het niet liggen

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 15:36

Symke Yaartje en Cynthia heel mooi jullie veulentjes
En Cynthia weer leuke naam :o

Fior is echt zo aanhankelijk haha vind het zo leuk dat ze zo naar me toe komt en heerlijk wil knuffelen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 15:58

Wat een knappe veulens!!!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 16:02

Nu nog veulen weer en dan zijn we allemaal happy :)) {:}

Knappe vent. Alweer 12 dagen joh.
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 16:11

wat een schattige veulentjes en wat worden ze snel groot!

Janine: wat lief dat ze zo bij je komt!

Eerst dacht ik van Fairytail ook echt dat ze palomino was, nu lijken de ogen veel lichter blauw te zijn en de huid meer roze. We zullen het zien.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 16:59

Gefeliciteerd Bamorka! *\o/* Fijn dat het allemaal goed ging!

For Que wat een knappe man! Spannend als je ineens vol gas naar stal moet.

Olga een minder bericht.. hopelijk knap ze snel op en gaat het de goede kant weer op. :(:)

Cynthia ik zag een verdunt kleurtje en veel wit.. en las onder je foto's dat het wel weer een hengstje is. Een merrie was je zo gegund. Maar toch, Gefeliciteerd! *\o/* Hij is wel heel knap!

Symke schreef:
Er is ook spul wat je erbij kunt doen voor een merrie of een hengst toch?
Is er hier iemand die dat gebruikt heeft?

Goldenarrow kan je dit zelf ergens bestellen of moet dit via de dierenarts?

Setteli wat een schatje.

Yaartje daar is ze dan. Wat een leukerd! <3

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 17:09

Bamorka , gefeliciteerd!

Janinevv en cioccolato , wat een lekkere bekkies hebben ze.

Hier weinig verandering. Enige wat ik merk is ze poept hele mooie drollen maar laat geregeld mestwater oid lopen. Dan lijkt het alsof ze moet poepen en komt er alleen maar waterige substantie uit wat langs de benen naar beneden druipt. -O-

Verder is ze rustiger dan rustig. Zo onrustig als afgelopen weekend zo kalm is ze nu.
Maar ze krijgt wel elke nacht visite. Zie rechts in het hoekje.

Afbeelding

Vandaag
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 17:25

Echt, ik ben helemaal verliefd. Wat is het toch een lief klein veulentje <3 .
Kleur zijn we nog niet helemaal over uit. We hadden zwart bont verwacht, maar eh... Jenny is de witte verf vergeten geloof ik (of heeft het wit goed verstopt).
Kleine is ook nog zo klein. 50cm maar! Wel is Jenny echt ontzettend beschermend. Had dat wel verwacht, maar zo erg dat je moet uitkijken voor een bok/schop van haar had ik niet verwacht. Nu probeerde ze dat gelukkig niet bij mij, al moest ik toch ook zeker goed uitkijken.
Konden de kleine ook alleen even aanraken als we Jenny vast hadden. Die laat ze geen moment uit het oog en als het aan Jenny ligt zien we de kleine niet eens. Want die schermt ze letterlijk van ons af :') .
Op de momenten dat Jenny het wel toe liet de kleine heel even kunnen knuffelen en ja hoor. Daar smolt ik weer <3 .
Poepen/plassen doet ze ook netjes. Toen we ze tussen de buien door even aan de hand naar buiten hadden gedaan kregen we een mooie demonstratie van de kleine die even wilde laten zien hoe goed ze al kan mesten :D .
Arme Zoë snapt er helemaal niks van dat ze nu even niet bij Jenny en de kleine mag staan :knuffel: . Maar op deze manier krijgen moeder en kind wel even de tijd om aan elkaar te wennen.
Naam is er nog niet. Die mogen de 2 kleinkinderen bedenken van de eigenaar en zijn vrouw. Dus ben benieuwd waar die mee komen :j .

En wie er nu gaat bevallen? Dat is afwachten. Al zet ik mijn geld op Maria :j . En dan Zoë na Maria.

Dit is het uier van Jenny gister middag. 3uur voor de bevalling (foto is tussen 2 en 3 genomen. Jenny is tussen 5 en 6 bevallen. Half 7 is de kleine meid ontdekt).
Met dit uier zou je niet verwachten dat er 3uur later een veulentje naast zou staan. Melk lekte ze ook niet, maar alle merries die ik tot nu toe verzorg hebben nooit melk gelekt voor de bevalling (ben dan ook onwijs jaloers op al jullie melk lekkende merries).

Afbeelding

Dit was Jenny zelf als veulen

Afbeelding

En dit is Jenny vanmiddag met haar prachtige kind <3 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 17:30

Toushie dat is al geen hoge ph meer

Oh wat een knappe palomino/cremello/perlino/bonte/bruine babys ziet ik voorbij komen. Wat is dat genieten he.

Hier vandaag eindelijk uit quarantaine, dus gauw even langs de paarden geweest, wat spul opgehaald om de veulenkit aan te vullen

Merrie zit nu op 307 dgn
Nog maar weinig uier, maar dat is altijd zo bij haar, ze doet geen fioratje dit jaar :'), wel 2 bulten zucht voor de uier
Afbeelding
Dit moet het uiteindelijk gaan worden
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 17:49

Ik kom binnenkort weer meekletsen hoor, maar ben net thuis van stal sinds 6 uur vanmorgen.
Mijn hart is echt weg, weggesmolten door knappe Blue. Hij is zoveel luxer dan I en dus smokey cream of perlino, wat ik persoonlijk nóg mooier vind dan cremello
Afbeelding

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:05

xYaartje schreef:
Echt, ik ben helemaal verliefd. Wat is het toch een lief klein veulentje <3 .
Kleur zijn we nog niet helemaal over uit. We hadden zwart bont verwacht, maar eh... Jenny is de witte verf vergeten geloof ik (of heeft het wit goed verstopt).
Kleine is ook nog zo klein. 50cm maar! Wel is Jenny echt ontzettend beschermend. Had dat wel verwacht, maar zo erg dat je moet uitkijken voor een bok/schop van haar had ik niet verwacht. Nu probeerde ze dat gelukkig niet bij mij, al moest ik toch ook zeker goed uitkijken.
Konden de kleine ook alleen even aanraken als we Jenny vast hadden. Die laat ze geen moment uit het oog en als het aan Jenny ligt zien we de kleine niet eens. Want die schermt ze letterlijk van ons af :') .
Op de momenten dat Jenny het wel toe liet de kleine heel even kunnen knuffelen en ja hoor. Daar smolt ik weer <3 .
Poepen/plassen doet ze ook netjes. Toen we ze tussen de buien door even aan de hand naar buiten hadden gedaan kregen we een mooie demonstratie van de kleine die even wilde laten zien hoe goed ze al kan mesten :D .
Arme Zoë snapt er helemaal niks van dat ze nu even niet bij Jenny en de kleine mag staan :knuffel: . Maar op deze manier krijgen moeder en kind wel even de tijd om aan elkaar te wennen.
Naam is er nog niet. Die mogen de 2 kleinkinderen bedenken van de eigenaar en zijn vrouw. Dus ben benieuwd waar die mee komen :j .

En wie er nu gaat bevallen? Dat is afwachten. Al zet ik mijn geld op Maria :j . En dan Zoë na Maria.

Dit is het uier van Jenny gister middag. 3uur voor de bevalling (foto is tussen 2 en 3 genomen. Jenny is tussen 5 en 6 bevallen. Half 7 is de kleine meid ontdekt).
Met dit uier zou je niet verwachten dat er 3uur later een veulentje naast zou staan. Melk lekte ze ook niet, maar alle merries die ik tot nu toe verzorg hebben nooit melk gelekt voor de bevalling (ben dan ook onwijs jaloers op al jullie melk lekkende merries).

[ [url=m/rkyOqF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was Jenny zelf als veulen

[ [url=m/M91URR.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit is Jenny vanmiddag met haar prachtige kind <3 .

[ [url=m/yYO2zG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/e2QpWI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D1Wwe9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/a8IOrU.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 oh echt supercute mijn veulen heeft dezelfde kleur ongeveer

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:08

Gefeliciteerd met alle veulentjes. Wat zijn ze mooi <3

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:13

Alle positieve energie richting wolvega sturen graag. Zit er even helemaal doorheen.

Ze belden net het gaat niet goed. Ze gooien nu een muntje op en welke kant hij op valt, gaat het worden leven of dood. Het is erop of eronder.
Ze zijn bang dat er iets in de darmen niet goed zit, met de echo zien ze wel wat voedsel maar ze heeft nog niet gemest.
Ze leefde wel op toen ze even met haar naar een wei zijn wandeld en ze at wat gras. Dus dat willen ze zo weer gaan doen want ze is erg onrustig en oncomfortabel

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:15

Olga. Ooh nee, ik blijf duimen. Mocht het echt niet goed gaan. Wat dan? Het veulen halen? Dit zijn dingen waar je eigenlijk niet over na wilt denken. Heel veel sterkte! :knuffel:

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:16

Stille meelezer meld zich even.

Ik stuur alle positieve energie naar de andere kant van nl en ik steek een kaarsje aan. Heel erg veel sterkte.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:16

Nee die had weinig kans omdat ze nog amper uier heeft

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:18

Olga89 schreef:
Alle positieve energie richting wolvega sturen graag. Zit er even helemaal doorheen.

Ze belden net het gaat niet goed. Ze gooien nu een muntje op en welke kant hij op valt, gaat het worden leven of dood. Het is erop of eronder.
Ze zijn bang dat er iets in de darmen niet goed zit, met de echo zien ze wel wat voedsel maar ze heeft nog niet gemest.
Ze leefde wel op toen ze even met haar naar een wei zijn wandeld en ze at wat gras. Dus dat willen ze zo weer gaan doen want ze is erg onrustig en oncomfortabel

Ohhh olga toch. Een hele grote knuffel voor jou :knuffel: . Blijf hard voor jou, je merrie en je veulen duimen!

En ook ik zal een kaarsje voor jou aan steken :j .

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:20

Ach jeetje, wat heftig. Dikke knuffel :knuffel:

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:20

Oh Olga, wat een vreselijk bericht… Ik blijf duimen tot ik kramp heb en dan nog verder. Wat een stress…

Hij is heel mooi Cynthia, misschien moet je maar hengsten gaan sparen _O-

Leuk veulentje Yaartje! Hoe doet Maria haar uier het?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:21

Olga89 schreef:

Ohnee, ik ga duimen hoor. Wat spannend :(

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:30

Knolselder schreef:
Oh Olga, wat een vreselijk bericht… Ik blijf duimen tot ik kramp heb en dan nog verder. Wat een stress…

Hij is heel mooi Cynthia, misschien moet je maar hengsten gaan sparen _O-

Leuk veulentje Yaartje! Hoe doet Maria haar uier het?

Die heeft de vulknop eindelijk gevonden :j (juiste instructies voor 2022 ophangen hielp). Heel, heel rustig aan zie ik elke dag wat meer verandering in het uier. Binnenkort maar weer eens een foto plaatsen hier!
Zoë die doet nog niks geloof ik, maar daar ga ik maandag ook weer even naar kijken.
En dank je wel! Ze is onwijs leuk <3 . Alleen geen idee welke kleur het word. Jij een idee knolselder? Wij zelf vermoeden dat ze zwart word, maar dat kan ook anders worden natuurlijk.

Kaarsje is voor jou aan het branden olga <3 .