Kiki1976 ik ga dat wel doen, misschien wel longeren maar pas als de osteo is geweest wat meer werken met haar
Tjinta
Geplaatst: 17-05-16 08:24
Jaaa C2012 daar is tie dan... van harte gefeliciteerd met deze joekel met slurf.. Was t wachten waard toch?
xshaartjex ook van harte, gaaf een valkje.
C2012
Geplaatst: 17-05-16 08:33
Gefeliciteerd keresa en Shaartje met jullie knappe veulens! Leuk dat ie met opdrogen toch valk is!
Stalmilagro dat zal niet lang meer duren dan!
Myrth: het einde komt in zicht!
Ja, hij was het wachten waard. En zoals altijd denk ik: 'geen slurf'. Maar te laat. Ik ben weer verliefd. Ik was blij dat bevalling zo vlot ging. Van water breken tot er volledig uit op nog geen kwartier en slechts 3x persen. Hij heeft wel het kaliber van veulen van 2 jaar geleden. Deze lag gelukkig vanzelf goed.
Is al een pittige kerel. Hij hinnikt al als ik kwam kijken. Was ik mama's benen aan het afborstelen (mama koos natuurlijk de beste plek om te bevallen ) komt hij even zien. Gelijk eens met de borstel overgegaan, vind ie niet erg. Komt echt al vanzelf. Maar heb hem ook moeten droogwrijven in het begin, want mama bleef nog even uitrusten. Kan in ieder geval al goed opstaan en gaan liggen met die benen.
Even droogfoto's. Wel nog met iPad. Neem camera er wel bij als hij op de weide gaat. Kan zijn hoofd niet zo mooi trekken dan hij in het echt heeft.
Vulina
Geplaatst: 17-05-16 08:37
Onze stal ruiter kwam gisteren bij een andere stal waar ze ook rijd. Daar had net een merrie een dood veulen gekregen. Dus mocht iemand een veulen weten zonder moeder... Grote maat.
Tinniie
Geplaatst: 17-05-16 08:42
Proficiat c2012, keresa en xshaartjex ! Wat een knappe veulentjes!
Wat gaan jullie weer snel ! Gefeliciteerd met de zoveelste geboren veulentjes !
Vandaag dag 366 voor Aza ..
Noisy
Geplaatst: 17-05-16 09:38
Jaaaa, daar is hij dan eindelijk C2012. Echt een flinke vent
Keresa proficiat
XshaartjeX, ook proficiat
Ik ben benieuwd naar de droog/buitenfoto's
Hier hebben we besloten om niet meer naar de tiet maar naar de doos te kijken. Die vordert namelijk wel. En toevallig kwam ik dit tegen op een site en daar zou Joan zomaar eens onder kunnen vallen Dit komt van http://www.paardenarts.nl best een informatieve site
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 17-05-16 09:42
C2012, Keresa en XshaartjeX, gefeliciteerd met jullie slurfjes en zonder slurfje!
Jaaaaa baby boom gefeliciteerd dames met jullie prachtige veulens.
pretty
Geplaatst: 17-05-16 09:47
Wat een vruchtbare nacht vannacht!
Jaaaaaaaa C2012 daar is ie dan en levend en wel! Alles dus goed gegaan? Wat een knappe grote slurf. En nu genieten maar!
Saartje gefeliciteerd!! Weer een grote valk vent! Is het voorspoedig gegaan?
Keresa wat een knap veulen,ook gefeliciteerd!
En nu ga ik de rest eens bijlezen na een enorm druk weekend. Mijn hond doet het gelukkig betrekkelijk goed en is zelfs weer mee naar mijn werk. Dikke dikke oef...
Verder doet ons jongste mannetje het ook goed. Pas gisteren echt de kans gehad hem goed te bekijken.
Fotsy
Geplaatst: 17-05-16 09:51
Pretty amai die is echt knap, wat jammer toch van het slurfje maar hij is geweldig mooi, echt wow
C2012
Geplaatst: 17-05-16 09:54
Bedankt allemaal!
Pretty: Het ging allemaal heel vlot. En er zit heel veel leven in. Lijkt wel de dubbele dosis na 2 jaar geleden. Fijn dat het beter gaat met jouw hond! Knappe kerel. Grappig dat alleen zijn voorpluk gekleurd is. Leuke staart heeft ie ook. Gelukkig kunnen slurfjes meer veulentjes maken dan spleetjes, dus dan kan hij ook weer vele knappe kinders op de wereld gaan zetten zoals paps
stalmilagro
Geplaatst: 17-05-16 09:58
Mooi gebouwd issie c2012. Xshaartjex leuk ding hoor wie is de vader?
Pretty het is niet zo'n joekel als de vorige keer maar dat maakt ie met zn gedrag weer goed. Dit keer ook een stuk donkerder qua kleur. Maar alles is goed gegaan. Heb even geholpen om de schouders er uit te krijgen maar dat was meer voor mijn angst dan dat het nodig was hoor. Hij staat, loopt, drinkt (zuipt eerder ) en poept. Dus alles lijkt goed. Temperatuur opnemen was ie niet echt van gediend net als de DA die hem kwam checken maar das alleen maar goed
Jouw mannetje is ook erg knap zeg!
C2012 wat een flinke vent zeg! Maar wel erg mooi!
Stalmilagro, zijn vader is de Azteca hengst Neo. Ook een valk dus ik ben heel blij dat hij dat kleurtje heeft doorgekregen
mijnlieverd
Geplaatst: 17-05-16 10:47
Gefeliciteerd Skaay, C2012, Shaartje en Keresa!!! Wat een knapperts allemaal!!!
Neon, wat een mooie merrie, gefeliciteerd! Tis je helemaal gegunt!
Parnasse vandaag op 345 dagen en nog niks . Mevrouw lijkt ondertussen echt op een hangbuikzwijn, zo is haar buik door gaan hangen . Zelf ben ik inmiddels 37 weken en 2 dagen, benieuwd wanneer de kleine man zich aan gaat dienen .
Hier weinig tijd om uitgebreid mee te lezen en te reageren, sorry!
Hier dag 387 inmiddels en 2 nachten nutteloos gewaakt Caravan staat er inmiddels dus dat scheelt, afgelopen nacht wel geslapen, met dank aan birth alarm.
pretty
Geplaatst: 17-05-16 10:56
Fotsy schreef:
Pretty amai die is echt knap, wat jammer toch van het slurfje maar hij is geweldig mooi, echt wow
Was ie nu eens 20 centimeter groter geworden,dan was het nog iets leuks voor jou geweest.
Leonoor and counting dus..
Mijnlieverd wat wordt dat spannend voor jullie beiden dan pfoe.
Saartje fijn dat alles vlot verlopen is,en nu maar dubbel genieten dit jaar!
C2012 Ook voor jou geldt,dubbel genieten deze keer! Wat goed dat het nu vanzelf ging,geeft toch weer wat meer vertrouwen. Het is je zo gegund ook! Ach zo ééntje in een spleetje komt misschien ooit wel een keer eruit gerold ook. Als ze zo mooi zijn allemaal,mag Cas best slurfjes geven. Het is hem vergeven.
Xshaartjex heb hem even gegoogeld t is een knappe hengst
Crines
Geplaatst: 17-05-16 11:11
Amai, er hebben enkele merries echt werk van gemaakt die ik.
Gefeliciteerd allemaal met de geboren veulens. Stuk voor stuk weer prachtexemplaren zie ik
Ik heb snel alles eens door gescrold en de foto's bekeken, maar zoveel pagina's bijlezen zie ik helaas echt niet zitten. Sorry Ik glip er morgen even tussenuit dus heb ook nog een pak werk te doen zodat ik min of meer met een gerust hart mijn bureau kan achterlaten
Maar ik wilde jullie toch een update geven van kleine sprot
Sprotje is uiteindelijk Espero YCD gedoopt. Dat bleek uiteindelijk het beste te passen vonden wij
Hij is nog steeds een lieve schat, maar je ziet echt dat hij de zoon is van Imperiosa. Zij is heel dominant sinds de geboorte van Espero en die kleine sprot krijgt al even grote diva-allures
Zo sluipt hij op kousenvoeten naar een slapende Furioso toe en steigert er dan recht op af, ondanks de duidelijke kauwbewegingen van Furioso die zijn onderdanigheid aanduiden. En dan rent die boef natuurlijk zo snel als hij kan naar mama om zich achter haar te verschuilen, want eenmaal Furioso recht gesprongen is, vindt hij hem wel eng hoor Arme Furioso
Het arme kleine schaapje van 6 mei is intussen dus ook al niet meer zo zielig hoor: Hier heb ik ook nog een erg leuk filmpje bij, want hij was hier in een gevecht op leven en dood verwikkeld met het gras Maar het is toch echt een mama's kindje hoor