[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:13

Elmars_Floor, hier lijkt de drachtige dame ook iets meer jeuk te hebben en ik kan niks geks ontdekken.
Vorig jaar had ik dat met mijn andere drachtige merrie ook en zij is dit jaar niet drachtig en ook geen jeuk nu.... Het zal wel een zwangerschapskwaaltje zijn :(

KBK, ik hoor ook dat de beweging in de laatste maanden minder zou moeten worden. Bij mijn andere merrie heb ik daar vorig jaar niks van gemerkt volgens mij. Het veulen liet zich gewoon af en toe wel zien.
Bij Star zie ik totaal geen beweging :( zo jammer!
Je gaat je stiekem toch zorgen maken als je geen teken van leven krijgt....

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:33

Poeh,2 dagen niet bijlezen en het is een heuse klus. :o

Welkom terug Woogy,natuurlijk ben je nog welkom! Wat is ze nog slank overigens.

KBK zo die zie je duidelijk liggen,leuk! :D

AZ waaaauwww wat maakt ze al vaart! Die is zoals gewoonlijk weer tonnetjesrond. :+
Ik duim voor je op een merrietje hoor!

AniekR inderdaad die blub is twee keer niks maar we moeten erdoor.
Nu zie je inderdaad echt de babybuikjes bij jouw dames,bye bye grasbuikjes!
Dat ene achterbeentje van jouw dames op de sjouw. <3

Cynthia haa die eerste had ik nog niet gezien denk ik,die hengst voor Fie. Ik vind die ook wel heel leuk moet ik zeggen! Misschien ook wel het mooist gebouwd van de drie. Staat hij ook in Belgie?

Dankje Kiki! Wat is dat toch met jouw merrie,die doet niet liever dan ontsnappen hihi. Daar voelt ze zich dan wel nog levendig genoeg voor. :P

Linda2008,aaaah knappe Star! Haar mooie oogjes vallen nog meer op nu. Ik wil ook wel eens een merrie met mooie blauwe oogjes,hopelijk zorgt Cas daar eens voor.
Ze is superknap en je ziet echt wel de babybuik duidelijk nu bij haar. :j

Aah Pico,ook al zo een knap blauw-ogend ding. <3

Iedereen is fan van mijn berg :') :+

Luna2008 dat die echt in het water ging liggen. :') Die vachtjes waren natuurlijk ook wel dik voor de temperaturen nu. Hier is het wel duidelijk dat de meesten minder wintervacht hebben dan anders,maar die veulens/jaarlingen houden zich nooit in met vacht aanmaken lijkt het wel. :P

Leuk merrietje Booster.

Biancatje hopelijk geen cushing. Het zou natuurlijk wel kunnen en verminderde vruchtbaarheid is daar ook een gevolg van.

Fotsy Elsa is toch een mooie merrie! Ze heeft nu echt zo een duidelijk mooi veulenbuikje inderdaad. :)
Flo nu al hengstig,die ziet het al zitten. 8-)

Elmars-Floor wat draagt ze beeb toch mooi hoog bij zich en toch weer zo duidelijk. <3
Schuren doen ze hier pas echt naar het laatste toe. Coupe pleeborstel hihi.

Karin is begonnen met 's morgens wat zucht bij haar uier. Ik kan al niet wachten tot het voor echt is. :D Maar dat zal wel nog een maandje duren gok ik.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:51

Ik vrees dat die oorzaak bij grasjes ligt Pretty _O-
Tjah en als Bo niet eet dan is ze ziek....... Al moet ik zeggen dat ze nu wel steeds minder hooi eet. Doet er veel langer mee dan anders, duidelijk toch ruimte gebrek hihi

Eerder was Bo wel wat aan haar staart aan het schuren, maar alleen als ze even zonder deken binnen stond. Maar moet zeggen dat dit over was nadat ik haar staart gewassen had.

Vandaag weer een mijlpaal, nog 100 dagen te gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:10

Linda, heel herkenbaar... die zorgen heb ik ook gehad.
Ik hoop dat je snel iets ziet.

Pretty, haha, spannend gaat het worden! :D

Kiki, mooie mijlpaal!! :):)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:22

Linda2008 ik snap dat je je zorgen maakt maar Star haar buikje groeit écht wel dus ga er maar vanuit dat alles goed is. Misschien weet de vorige eigenaar nog wel of ze veel beweging zag bij haar of niet?

Hihi Kiki ja voor grasjes doen de meeste paarden alles. :)
Ik merk ook dat ze hier langer doen met hun hooi.
Leuke mijlpaal,kun je aftellen!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:30

Wat spannend voor Karin, pretty zowaar nog 1 maand en het kan *\o/*

Hier vorig jaar wel duidelijk geen beweging meer gezien de laatste maand, echt raar en daarvoor veeel party dus bij die van mij klopt het wel.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:50

wowies, ik vind het echt wel heel erg moeilijk om het bij te houden op het moment zeg, jullie tikken echt veel haha :)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:14

pretty schreef:
Karin is begonnen met 's morgens wat zucht bij haar uier. Ik kan al niet wachten tot het voor echt is. :D Maar dat zal wel nog een maandje duren gok ik.

Zucht bij haar uier? Mijn vocabulaire m.b.t. drachtige merries blijkt nog maar eens tekort te schieten, maar deze keer kan ik écht geen zinnige uitleg verzinnen. :? :o

Ik heb alles diagonaal bijgehouden, maar was ook 3 dagen achterop geraakt.

Dat filmpje van die merrie op goed 300 dagen :wow: What the... 8)7 Ik kan me niet voorstellen dat pluisje hier zo te keer gaat :') Zou het wel graag eens zien O:)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:36

@pretty: ze ging idd gewoon in het water liggen. Arm beest kon die vacht niet meer verdragen. Ze is ook gewoon gehalveerd of minder zelfs :')

Zucht voor de uier is vocht ervoor. Dit komt vaak voor de echte melk begint te komen.

Luna vond dat druk veulen ook maar niets hoor :P

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:57

Ik val ook nog eens binnen :D

Jullie gaan zoooo snel en ik kan jullie gewoon niet bijhouden :o

Wel zowat alles gelezen en ik zie overal buikjes die mooi groeien :D De eerste veulens zijn al wel bijna in aantocht denk ik he?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:08

Luna2006 wow wat een beweging in die buik arme merrie, had ze niet zoiets van wat is dit?

Pretty ja had het gelezen inderdaad.. dat zou dan wel verklaren waarom we haar vorige keer niet drachtig kregen.. ik hoop het ook niet.. We gaan snel testen!

Maquavinci is vandaag 200 dagen drachtig *\o/* *\o/*

Zo even vragen of me stal genoot al een foto heeft gemaakt :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:37

Leuke mijlpaal Bianca!

Fotsy ik bedoel nog een maandje en dan gaat haar uier echt in gang schieten haha. Vorige keer heeft ze geveulend rond de 323 dagen dus ik moet nog een maandje of twee geduld hebben vrees ik. :P

Crines zucht is inderdaad vocht. Ze houdt dus gewoon wat vocht op voor haar uier. Iets van niks hoor en na beweging is het ook weer weg.

Annebet hoe gaat het met Halona? Die mag ook al weldra!

Wat een weer hier...ijskoude regen,wind,... pfft kan iemand vooruit spoelen aub? Mijn dames en ik vinden er niks aan. -O-

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:38

Pretty bij jullie ook al.. hier is het weer net zo.. ben wel klaar met dat vieze natte weer :(

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:42

Ja dus..en echt ik ben het zoooo beu ook. -O-

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:13

linda2008 schreef:
Robynn, jij niet alleen hoor :o haha geen gezicht zo!
Maar wel functioneel zonder dat ik met dekens hoef te slepen ;)
Ze stond elke dag te zweten met die ijsberen vacht :(

Ja inderdaad! :')

Bewegende buiken gezien :D
Bij Khaleesi zie ik het heel duidelijk :j

Ik ben ook wel klaar met het weer, maar de sneeuw die er nu aan gaat komen is ook niks :=

Spannend Karin! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:29

Hier nog geen zucht, maar wel een opgeblazen buikje.
Het veulen is in korte tijd flink gegroeid!

Aankomende vrijdag komt ons IJslanderveulentje! <3
Ben zo benieuwd hoe ze het hier gaat vinden.
Afbeelding

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:38

Leuk ding! :))
Wat voor kleur heeft het veulen? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:52

Zilverappel!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:00

Pff, ik krijg het niet voor elkaar elke keer een hele bijleespost te maken, dus dit keer even korter. Van het weekend maak ik weer een uitgebreide post!

Aniek, haha, Roos en haar knuffelboom bij gebrek aan levende ondersteuning :D
Wat een aparte merrie is het ;)

Francien, wat ziet Floor er goed uit! Wat jammer dat ze zo schuurt. Ik hoor daar ook vaker van tijdens de dracht, maar dan vaker helemaal op het eind van de dracht.
Bedankt voor je compliment over mijn nakomelingen! :)

KBK, wat een ontzettend schattig IJslanderveulentje! Wanneer komt ze naar jullie toe?

Hier heb ik echt DE hengst voor Mausi gezien, ik had eigenlijk besloten aankomend jaar niet te dekken, maar nu komen toch de twijfels. Want deze hengst zal alleen in 2016 en 2017 in Europa beschikbaar zijn, dus dat wordt nog even twijfelen. Maar eens goed over nadenken, gelukkig is Mausi pas begin augustus uitgerekend :+ (al verwacht ik het veulen rond half juli)

Ik heb net o.v.v. financiering eindelijk mijn huis verkocht, wat ik nog samen met mijn ex had, maar waar ik helaas alleen voor op mag draaien. Dus het zal er ook allemaal een beetje vanaf hangen hoe ik er na de definitieve verkoop van mijn huis financieel voor sta, en of ik kan wachten tot 2017 :+ Dat laatste zal wel een probleem worden :x

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:39

Oef Luna, die werd even flink verbouwd van binnen zeg! :wow: Las iets dat ze ook gaan oefenen met draaien op den duur toch?
Ik heb bij Lies al geregeld beweging gezien, bij Roos volgens mij nog maar één keer, maar maak me nog niet echt zorgen. Vindt Roos duidelijke groeien als Lies momenteel...

Hihi Pretty, Lies bedoel je denk ik? Ja echt z'n "iehl"-achterbeentje he? Mijn aanstellertje door de sneeuw :+: Toch hadden ze al een behoorlijk stuk afgelegd, waren bijna vooraan in het land (het pad van de winterpaddock naar de wei zit bijna helemaal achterin), dus ze was nog wel dapper op weg ;)
En leuk dat je voor het eerst wat gezien hebt aan het uier. Misschien alleen tijdelijk, maar toch ^_^ Hier zie ik alleen nog maar haar _O-

Tijd vooruit spoelen mag wat mij betreft ook! Gewoon naar de Welsh HK (en we gaan in de tussentijd nog wel naar de NRPS hengstendag :=) en daarna is het ook bijna veulentijd! *\o/*

KBK, wat een leuk IJslandertje! Speciaal kleurtje heeft ze ook!

AZ, ja mijn eigen clowntje! :+
En wat leuk dat je een hengst tegen bent gekomen! :):) Mag ik weten welke het is? ik ga dit jaar ook mee op hengstenjacht voor een AV, dus ben me ook wat aan het inlezen ;)
Wel vervelend dat je nog met het huis zit. Dat is wel een aardige last. Hopelijk gaat het nu allemaal door!

Hier staan alle (aftellende) tellers sinds vandaag onder de 100 dagen *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:55

Al_Zawraa, haha, ik heb dat ook weleens, dan is er zoveel gepraat dat je even niet de energie hebt om alles bij te houden. :o
Het veulentje komt vrijdag naar ons toe!
Spannend, de nieuwe hengst! Welke is het?

AniekR, spannend!!

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:53

poehhh wat een dikke buikje weer .. durf bijna de mijne niet te laten zien aangezien ze nog ander halve maand moet en nog best strak in haar vel zit ..
en met haar deken op al helemaal niks te zien is ..

Gelukkig gaat het hier wel wat beter .. van het weekend geen dierenarts er bij gehad .. Ze was zondag nog goed mokkig en ge iriteerd nog niet aan der buik komen daar weet ze wel ff heftig van ..
maar heb der goed ge opseveerd nog zondag om dat ze nog heftig reageerde op der buik .. maar ze poepte en ad haar eten op .. denk dat ze goed narig was van de afgelopen dagen kan me goed voorstellen dat je ff niks kan hebben..
gisteren was ze weer vrolijk blij en fit haar ff in de stapelen gedaan en liep weer lekker Door .. en van het borstelen genoot ze ook weer van .. en der buik was rustig dat was het zondag ook al maar reageerde nog vrij heftig er op .. maar maandag mogelijk ik er weer aan zitten .. kan ook weer rustig merrie brok geven .. heb gisteren avond een kwartje geven als Dat goed gaat dan bouw ik het gelijdelijk op naar haar eigen kilo die ze altijd kreeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:19

Fijn dat het beter gaat!!
Je kunt je behoorlijk zorgen maken als één van je dieren ziek is.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:04

KBK oooh wat een geweldig zilveren ding. <3 <3 Wat leuk!

Haha AZ weeral een leuke hengst gezien voor Mausi!
Wel nog even spannend met het huis dan,zo je ex is wel makkelijk zo..

Leuk aniek aftellen van onder 100!
Ja dat beentje,zo leuk. <3

Bonnydione goed dat het beter gaat!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:36

Beide dames onder 100, leuke mijlpaal hoor!

KBK: veel succes met de verhuis van je ijslandertje. Ik vind het echt een heel mooi diertje.

Hier gisterenmiddag telefoon gekregen: "Imperiosa is uitgebroken. Ze heeft de weidepalen om gelegd en de draad is stuk."
Ff het werk gebeld dat ik later zou zijn en meteen de auto in gesprongen.
Daar aangekomen bleek het gelukkig nogal mee te vallen. Ze stond nog op onze grond, maar niet meer in haar stuk weide. Snelle check van haar benen, maar ze had zich gelukkig niet bezeerd. Ook haar deken was nog intact.
Paaltjes geklopt, nieuwe draad er rond en weide ineens maar weer een stuk groter gemaakt zodat ze zeker niet uitbreekt omwille van honger.

Ze heeft nu echt al een heel groot stuk voor zichzelf. Ik begrijp eigenlijk niet waar ze al dat gras steekt. Ik zie vaak 2,3,4 of meer paarden op een even groot of kleiner stuk grond staan en die hebben het niet zo kaal gegeten als zij. 8)7
Vorig weekend had ze nog wel wat gras staan en gisteren was bijna alles gemillimeterd :? Ik denk dat ze een vreetbui heeft gekregen. Zwangere vrouwen krijgen dat toch weleens hé? :D

Nuja, ze heeft weer extra gras nu, dus geen excuus meer om niet binnen de paaltjes te blijven. Op zijn minst tot volgend weekend. Dan kan ik het misschien nog wat groter maken. :+

Ze zit vandaag ook op 240 dagen! :j Mocht ik met 340 dagen rekenen, konden we vanaf nu écht beginnen aftellen, MAAR ik reken met 342 dagen (gemiddelde volgens MareStare) dus over 2 dagen kom ik hier de pompons boven halen ( *\o/* ) :Y)