Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Woogy schreef:Agouti heb ik me nooit mee bezig gehouden, had er ook geen idee van dat het in m'n merrie zou zitten. dacht dat vos altijd eenvoudig vos was.
Maar even heel grofweg, hoe zouden de percentages liggen qua kleuren? 33% per kleur of zou één van de drie kleuren meer voor kunnen komen?
Jeeeeeej voor polleman!
Muzefee schreef:Poeh, al die kleurtjes weer, haha!
Heaven is drachtig van een zwarte hengst welke een bruine vader heeft, is verder de eerste jaargang, dus geen idee hoe hij fokt. Heaven zelf komt uit een zwarte vader, kán dus zwarte veulens krijgen en ik had zo bedacht dat we dan vos, bruin of zwart kunnen verwachten.
Vitaquilla schreef:Gelukkig een gesprongen adertje.. Ben me rot geschrokken.. me zusje was aan t longeren met passoa en die schreewt ineens naar me dat de voetjesblaas eruit komtMeteen een hart aanval natuurlijk.. maar gelukkig niks ernstigs!
ShamalArabs schreef:Moeder is dus vos
gg (geen schimmel)
Aa of aa (komt uit zwarte vader die definitief geen A had dus zou evt. van moeder een A kunnen hebben gekregen? afhankelijk van haar kleur)
ee
Vader is zwart
gg (geen schimmel)
aa (geen bruin gekregen van zijn vader anders was ie bruin geweest)
Ee of EE (is zwart)
Veulen wordt
gg (geen schimmel)
Aa of aa (afhankelijk van moeder of zij evt. een A draagt)
Ee of ee (afhankelijk van vader of hij evt. een vosgen draagt)
Dus indd kan zowel bruin vos als zwart wordenmaar om iets andere reden dan je bedacht had gok ik zo
Tooske schreef:Dankjewel!
Ik snap van dat kleuren gedoe echt helemaal niks haha.