[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:05

Hahahahaaa... Ja, ze is wel mooi om te schetsen inderdaad :+

_O- _O- _O- Ik zou het dan dus moeilijk kunnen nalaten om daar geen opmerking over te maken :+

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:05

Bij Emy ook geboorteplaats mijn woonplaats, terwijl ze dorp verderop is geboren. Maar fokker staat natuurlijk op woonplaats geregistreerd bij stamboek, neem aan dat het daarom is.
Silke is leuk schetsen haha, zo klaar!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:51

Tja, dit was snel klaar schetsen... ipv tig miljoen stippels :+ hoewel.
En betrapt met je email adres, oeps!

Hier vanmiddag zwart paard gewassen (morgen wedstrijd) is nu weer bruin zwart maar wordt al weer zwarter!
De winter komt er weer aan.

De Hepsi vond dat ze meer op ome Tobago moest lijken en ging pardoes in de blubber voor het hek liggen rollen.
Die heb ik uiteraard niet gewassen, klein varkentje!
En dan opstaan met zo'n arogant snuitje, van kijk mij dan! Mooi he!!! :+ .

Hoop dat dit weer niet aanhoudt, vrees dat we dan snel de wei niet meer op mogen en ik wil nog even genieten
van mijn Hepseflepsie..

Hier trouwens ook geboorteadres mijn balkon, ik vind het best!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:57

Die stippels werden ook niet apart geschetst, dat werd gewoon "bruin panterbont" of "bruin sjabrakbont". Devdan had alleen een kol, Dotje verder geen aftekeningen en Pepa alleen een wit voetje (en de bijgemaakte witte kroonrand :+ ). Op zich waren die ook wel makkelijk te schetsen. Denk dat een schetser liever een spikkel heeft dan een TiSento. :D :P

En ik ben gelukkig geen dierenbeul. Wij hebben een achtertuin waar ze in geboren worden en geen balkon. :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:10

Tja, als ze zo gemakszuchtig zijn.. met die stippels... grrrrr.
Ik zou minstens dan een leuke polaroid willen van links en rechts :+ .

Hepsi schetsen hebben ze ook niet gedaan, niet eens haar haar werveltjes ingetekend!
Ga ik wel even foto's van maken en opschrijven, anders herken ik haar niet in de opfok, ben ik bang.....
Zeker omdat ze nogal een eind weg gaat en ik niet elke week langs ga kunnen komen. |(

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:15

Hepsi is vast de boef van de groep, met haar grappen en grollen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:17

Vermoedelijk wel, maar je weet het niet, want ze komt in gemengde groep, dus allicht bindt mevr. wat in.

Ondertussen, nu ze wat ouder wordt, is het opvoeden begonnen en mag madammeke van de andere paarden
incl. haar mams, niet meer alles en wordt regelmatig gecorrigeerd.
Wel op vriendelijke wijze.

Toch knap dat ze dat zo voorzichtig doen, mijn zwarte stond van de week ineens met hele dikke hals,
heeft daar flinke trap op gehad, dus zo voorzichtig zijn ze ook niet altijd.
En met hummeltje Hepsi zie ik ze altijd keurig inhouden.
Zo'n leuk gezicht, kan uren weilandje staren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:24

Op Neons paspoort staat inderdaad wel een foto van de linker en eentje van de rechterkant. Maar sinds een paar jaar hoeft dit ook niet meer. Devdan heeft er nog wel foto's op staan. Wel jammer dat ze dat niet meer doen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:33

Neonlight schreef:
Op Neons paspoort staat inderdaad wel een foto van de linker en eentje van de rechterkant. Maar sinds een paar jaar hoeft dit ook niet meer. Devdan heeft er nog wel foto's op staan. Wel jammer dat ze dat niet meer doen.

Gokje, baasje Neon heeft dat niet meer plaatsen van foto's in paspoort wel gecompenseerd met eigen foto verzameling? :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:34

_O- _O- Een TiSento schetsen is niet leuk, nee.

Heb vandaag de man gesproken die Ti z'n paspoort heeft gemaakt. Ik heb hem foto's gestuurd van alle kanten.
Zegt ie: Maar eehmm.. zijn linker voorbeen is gewoon hoog wit, toch?
Nou eehh.. nee, de binnen en buitenkant zijn bruin :+

Foto's van vandaag, om die arme man te helpen (dit zijn er veel, maar we moeten even medelijden hebben met het WPCV :+ )

Binnenkant rechtsvoor
Afbeelding

Buitenkant rechtsvoor
Afbeelding

Buitenkant linksvoor
Afbeelding

Binnenkant rechtsachter
Afbeelding

Buitenkant rechtsachter en binnenkant linksachter
Afbeelding

Voorkant rechtsachter
Afbeelding

Voorkant voorbenen
Afbeelding

Voorkant achterbenen
Afbeelding

Voetje linksvoor
Afbeelding

Mondje
Afbeelding Afbeelding

En de bles kennen jullie wel :+

Ga er maar aan staan :+

Dit vindt Ti ervan:
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:38

Wat kijk ik raar tegen die eerste foto aan, met dat hoefje zo zou ik zeggen dat dat de binnenkant rechtsvoor is.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:44

Dat is het ook, foutje van mij :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:47

Tja, je bent schetser.... of je bent het niet.... _O- _O-
Beetje uitdaging moet je tegen kunnen toch?
Dus een Ti, ach.. moet kunnen..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:14

Mijn sollicitatie ging goed ben benieuwd na het weekend word ik gebeld of
ze verder met in zee gaan of niet ....

die man had wel erg veel vragen :o
en de brand vraag waar je nooit op hoopt
"wat is je slechte kant' pfff :')

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:12

Hier zei schetser ook dat Gi aan 1 voetje geen wit had, wat dus achteraf echt wel wit blijkt te zijn (en ook wij hebben dat gewoon tegen schetser gezegd, maar eigenwijs :P)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:56

Bij Kyra had de schetser het makkelijk, alleen een bles :P

Onley: Hopelijk wordt je terug gebeld met goed nieuws, zou fijn zijn :)

Nou de smid is zeker een dik uur als het zelfs niet langer is bezig geweest met Peeps.
Kyra stond al die tijd er braaf bij want peep ging door het lint toen Kyra achter bleef in stal....
De smid had alleen graag gezien dat haar voet nog ingepakt stond in het verband en met watten i.v.m. de viezigheid en bescherming, maar wij hebben advies wat we gekregen hebben van de dierenarts en hoefsmid daar opgevolgd en hij vond het niet raar dat we weer pijnstilling gehaald hebben voor der zoveel pijn dat ze heeft. Toen hij bij haar rechter achterhoef er langs ging, ging het gelijk bloeden als een rund. Het gat is nog steeds helemaal open helemaal in het leven.... Ze heeft nu alleen achter ijzers gekregen, en niet met een heel leren zooltje maar met een lerenrand. Omdat het gat in haar hoef niet gehard is en nog helemaal open is. In het gat heeft hij watten met jodium(tectuur?) gestopt en hij hoopt dat het een dag of 2/3 blijft zitten want wij moeten het ook weer erin doen als het eruit is of te vies is. Hebben een hoefnagel meegekregen om het helemaal door te duwen zodat heel het gat gevuld is. Ze ging zowat zitten op haar kont tijdens het bekappen/beslaan en probeerden meerdere malen te schoppen dus ze heeft een praam opgekregen, vond ze niet leuk. Zielig meisje. En kyra stond heel de tijd braaf te wachten tot moeders klaar was en ze de paddock in gingen samen. Kyra heeft ook nog met een klein meisje die mee naar stal was met ik denk haar moeder gekroelt, ze was er echt lief voor vond het meisje helemaal leuk. En iedereen vind kyra zo leuk, omdat ze zo koel in der koppie is en een echte punker met die manen. :D

We moeten nu veel met peeps stappen, dat mag wel over het harde en hij denkt met 2 weekjes dat we weer wat kunnen gaan doen en kunnen opbouwen maar wel in de bak dan op zachte ondergrond. En de volgende keer dat de ijzers vervangen moeten worden krijgt ze voor ook ijzers omdat ze ook te kort staat en hij bang is dat ze anders weer snel een nieuwe zweer of iets krijgt omdat het minder beschermd is. Dus van de week even peeskappen, strijklappen en springschoenen aanschaffen voor de bollie. :D
Hopelijk loopt ze snel helemaal zuiver maar met de leren zooltje(rand) en ijzer denkt hij van wel.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:49

Wat zouden jullie doen?
Kan kiezen tussen 2 opfokken.
De rest zit vol , behalve in friesland etc maar wil der binnen een uur zijn met auto

Opfok 1:
10 minuten fietsen
Zomers overdag op het land , avond en nacht in groepsstal
Swinters op stal en overdag 45 minuten in de paddock
winter mag je ze uit stal halen om te wandelen etc, zomer mogen ze niet uit de groep gehaald worden.
Winter 175,00 per maand en zomer 95,- (elk jaar 10,- duurder)
En daarbij komt nog hoefsmid, entingen, ontworming maandelijks..

Opfok 2:
driekwartier rijden denk ik
Zomer dag en nacht buiten
winter loopstal met uitloop naar verharde paddock dus kunnen ze altijd kiezen
zomer 80,- en winter 120(wordt ook elk jaar duurder)
en daarbij smid etc.
maar je mag ze er zowel zomer als winter niet uithalen.

Mijn gevoel zegt opfok 2 en dan verder zoeken naar zo'n zelfde opfok waar je ze er wel uit mag halen.
Vind het namelijk belangrijk om met kyra te wandelen etc.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:44

Je gevoel volgen.. Persoonlijk zou ik voor opfok 2 kiezen,, vind die eerste wel erg duur voor de winter..

Ik heb me toch weer iets aan mijn fiets..
Wis die trok gisteren al helemaal der kont in een als ik aan haar staart kwam, maar ja ik denk ze zal wel heel erg hengstig zijn doordat ze nu een veulen heeft gekregen. Want eerder was ze nooit zo..
Maar ja vandaag weer, ik denk dat is echt niets voor wisper, maar ja ontdek dan maar eens wat ze heeft..
Nou we zijn er achter komen.. Wisje heeft even op der tandjes moeten bijten..
Guusje is waarschijnlijk op der staart gaan staan en ze heeft een flinke bult op der staartwortel, arm paard.
Nu een beetje pijnstiller want ze heeft er behoorlijk last van.. Arm paard...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:53

och arm paard, wat moet dat zeer doen zeg.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:59

Arme Wis geef haar maar een dikke knuffel van me. :)

We gaan zeer waarschijnlijk voor opfok 2,moeten nog een afpsraak maken om te kijken dan.
Naar deze opok gaat Tisento ook en Cynthia is er erg over te spreken. Ik vind het ook belangrijk dat ze veel buiten komen en dat komen ze hier ook swinters dus. Alleen ik vind het zo ontzettend moeilijk, we kunnen dan maar 1x in de twee weken er heen waarschijnlijk (kwa tijd en afstand enzo) en ik vind het heel moeilijk niet meer zelf voor haar te zorgen. Je ziet er dan niet elke dag en kan niks meer met haar doen. Maarja met vriendjes spelen vind ze natuurlijk het leukste en is goed voor de opvoeding maar als we er 1x ind e twee weken komen en poetsen ben ik zo bang dat ze me niet meer als baasje ziet, nu is ze heel aanhankelijk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:16

Onley, ik duim voor je!
Leuke vraag altijd, je slechte eigenschap.. en dat dan eerlijk vertellen en er dan nog positieve draai aan geven... moeilijk..

Arme Whis!! iemand op je staart getrapt, auw...

Peeps met haar watjes in haar voeten, je schrijft het overigens als tinctuur.
(hier ook fan van watjes gedrenkt erin, ook bij rotstraal, volproppen... na schoonmaken, laten zitten en later als vies vervangen of verwijderen, werkt super. )

Horsii, ik zou gaan voor optie 2... optie 1 met maar 45 minuten buiten in de winter zou ik om die reden niet geschikt vinden.
Overigens ook de reden waarom de mijne zo gruwelijk ver weg staat straks..
Maar dan kan ze wel zomer en winter 24/7 buiten in de wei.
Vond dat heel belangrijk, het feit dat ze buiten kunnen.
En ik heb mazzel, kleine groep 10 veulens, 1 oudere merrie.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:21

Arme, arme Peeps!
Ik zou ook kiezen voor opfok 2 (en dan eventueel verder zoeken naar iets waar je ze er vaker uit kunt halen?). Kan me voorstellen dat je het erg lastig vindt dat je er dan niet zo vaak heen kunt.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:51

Ja het is echt mn (paarden)kindje haha vind het heel moeilijk.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:50

ik lees eigenlijk alleen nog maar een beetje mee,

leuk hoe kleintjes groot worden!!

Heb net ook wat foto's gemaakt van Gentle. het was al donker aan het worden dus foto's zijn niet veel.

Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:51

Even ego post..

Gerano is vandaag opgehaald door zijn nieuwe baasjes, beter kan hij het niet treffen. En ik stond er zo van te kijken.. Meneer was altijd een beetje lastbak en we haalden hem uit de stal en hij liep zo zonder tegen te spurten de trailer op.. Geen centje pijn en nog geen twijfel. Was dus trots op hem.. Vond het opzich wel erg dat hij weg ging, maar hij heeft super baasjes. :)