Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:05

@marlijntjuh: jij vraagt, ik draai

Update van Tinkerbell bij deze:

Vandaag nog 18 dagen te gaan...dus we zitten op dag 317 vandaag
Geen echte mijlpaal dus maar ik vrees dat ik binnen drie dagen weer geen tijd ga hebben voor een update wegens stage

De uiers vullen zich al is dat momenteel even stilgevallen en wordt het stuk voor en naast de uier dikker maar das ook nodig natuurlijk
verder heeft ze melk nog wel waterachtig, maar toch
en haar banden beginnen heel stilletjes aan wat slapper te worden...
haar hooi (voordroog) gaat er niet zo goed meer in normaal kreeg ze twee hele dikke plakken (komt overeen met zo'n 4 plakken), nu krijgt ze twee kleintjes (ongeveer de helft dus) en sommige dagen eet ze dat niet helemaal op. Ook het opeten van haar krachtvoer gaat langzamer.
Ze is hééél sloom aan het worden: alles op dr dooie gemakje
en ze ligt niet meer (maar das wel al een tijdje nu)
Mag trouwens wel overal aankomen hoor (althans nu toch weer, ze heeft een slechte periode gehad) ook met ijskoude handen
Is wel fijn zo
Maar ik zou me niet al te veel zorgen maken als je er niet aan mag gaan: het veulen mag vast wel
Haar buik is volgens mij niet meer veranderd

genoeg geleuterd
Foto's!!

Uier 9 dagen geleden:
Afbeelding

En buik 9 dagen geleden:
Afbeelding

En dan...tatatatatatatatata!!!! Uier vandaag
Is vandaag ook de eerste dag dat hij echt hard blijft ook 's avonds na weidegang een hele dag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de linkerkant
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rechterkant...
Afbeelding

Afbeelding

Inzoomen op de rechterkant
Afbeelding

En ook eens inzoomen op de linkerkant
Afbeelding

En wat vinden jullie ervan???
Dana en keevagirl: jaloers???
Marlijntjuh: nu wil ik toch ook wel een update van Puzzel en Missy

Ik heb trouwens ook zo'n deal met Tinkerbell: ik mag overal aankomen en fotosessies maken en bovendien gaat ze zonder morren de wei op...en dan krijgt zij een snoepje
werkt tot hier toe erg goed

edit: ben kennelijk nogal lang bezig geweest met dit bericht te sschrijven massa's nieuwe reacties in dit topic: eerst even posten, dan lees ik alles door

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:18

Die ziet er super uit zeg ! Erg leuke foto's ook van de uier. Bij haar was die precies ook al aardig vroeg dik.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:22

@Mabon: gefeliciteerd! wat een dropje en erg grappig dat oortje
ook lekker makkelijk zo (alleen jammer dat je het dus toch gemist hebt )

@Dana: nou..;die buik is toch naar achteren en onderen gezakt maar ziet er nog niet voor direct en stande pede uit... ook niet bij Cheyenne trouwens
Ik zie hier trouwens vaak ingevlochten staarten voorbijkomen...is misschien wel een idee...heb het nog nooit gedaan bij tinkerbell...is ook nooit een probleem geweest hoor maar misschien toch nog zo'n extra maatregel

@Quinzy: ja hoor
s ff zien...
dag 236
dag 249
dag 270
Is wel geen maidenmerrie en ik geloof dat die van jou dat wel is
Je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor mijn ervaring is dat de meeste tinkermerries toch overvloedig uier maken
Grote uier hoeft niet noodzakelijkerwijs meer melk te betekenen! (net zoals bij mensenvrouwen )

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:25

frenia schreef:
En wat vinden jullie ervan???
Dana en keevagirl: jaloers???

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:34

Thanx Frenia echt fijn die foto's. Die van sweety's uier gisteren staan een paar pagina's terug.
Sweety is indd een Maiden merrie. Maar dat is nergens aan te merken ze werd ook snel dik en nu maakt ze snel een grote uier. Maar ze is wel 7 jaar misschien heeft dat er ook wel mee te maken geen idee.
Frenia wij hebben denk ik "tieten merries" :p

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:40

Wat een uiers heeft Tinky al
*JALOERS*
Missy heeft bij ons nog nooit een veulen gehad, maar als ik zie hoeveel uiers e.d jullie merries allemaal al hebben, ben ik bang dat Miss erg gaat overdragen ! Ze heeft gewoon nog helemaal NIX NOPPES NADA uiers ! Een paar theezakjes die geen naam mogen hebben . Ze heeft nog hartstikke veel energie, loopt nog hartstikke blij rond te rennen door de paddock enzo . Wat rijden betreft heb ik ook helemaal niet het idee dat ik haar moet gaan ontlasten ofzo. Ze wil alleen maar galoperen. Alleen past haar zadel niet meer omdat ze zo breed is geworden De meeste mensen zullen blij zij dat het nog zo goed gata met hun merrie, maar ik zie liever een drachtige muts
Miss vind het ook helemaal niet erg als ik aan haar uiers zit. Ze gaat gewoon door waar ze mee bezig is. Kijkt niet eens achterom (Ook niet als ik ijskoude handen heb ) Morgen zal ik even nieuwe foto's van haar gaan maken, als ik energie heb. Misschien ga ik haar ook even rijden.

Met Puuz gaat ook nog alles goed . Haar uiers groeien rustig door. Ik vind dat ze echt al veel uiers heeft ! (Al is het nog niet zo veel als sommige andere merries hier ) Verder heeft ze ook nog genoeg energie enzo. Ze rent alleen niet, alles gaat op haar eigen tempo Liggen en rollen doet ze ook nog erg graag. Ik denk dat het weer tijd word voor een poetsbeurt . Ze eet alleen een stuk slechter. Het hooi gaat er echt niet meer zo goed in. Brokken en bieten wel

Boldly, Leuke foto's Ze is echt nog niet zo dik he?!

Mabon, Gefeliciteerd Flappie is echt een schatje

Oke, het slaapgebrek slaat toe, sorry op wie ik niet gereageerd heb.

Quinzy, appart dat ze al zoveel uiers heeft! Wel fijn, hoef je je daar tenminste niet druk over te maken Spirit had met een maand of 8 ook echt al uiers vorig jaar.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:43

Citaat:
Quinzy, appart dat ze al zoveel uiers heeft! Wel fijn, hoef je je daar tenminste niet druk over te maken Spirit had met een maand of 8 ook echt al uiers vorig jaar.

Denk je dat? Ik heb me er gek over gepiekerd de laatste dagen. Vraag maar aan Keevagirl en Marije. Ik was echt bang dat ze veel te vroeg was. Misschien een ontsteking, of te vroeg melk. ik was doodongerust. Zelf de da is langsgeweest en vond het ook vroeg maar er was niks speciaal te zien (tinkertypisch misschien). Nu pas voel ik me echt meer op mijn gemak :p

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:47

Heb even teruggebladerd quinzy: ziet er nog allemaal normaal en goed uit hoor

@marlijntjuh: ben benieuwd naar foto's Puzzel doet het dus goed ik heb toch ook liever zo'n muts die ook echt toont dat ze drachtig is nouja wie weet, tkan allemaal snel gaan hoor

@Boldly: was je daarnet vergeten sorry! Leuke foto's!!!!!! Gaat nog wel zo te zien, die buik

Heb nog even mn archieven doorbladerd...dit moet het uiteindelijk gaan worden
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KB4QAV3Z
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7ANEGDSO

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:47

Ik ben echt heel slecht met de driehonderd dagen mijlpaal

Puzzel was gisteren 300 dagen drachtig

Ik ga naar bed.. misschien leef ik dan morgen weer fatsoenlijk

Quinzy, ik bedoelde het eigenlijk ook een beetje anders Maar nou ik het zo lees staat het er ook een beetje raar Ik bedoelde eigenlijk dat je iig weet dat ze genoeg melk heeft straks. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je er druk om hebt gemaakt! Spirit was vorig jaar misschien drachtig van een tweeling, met 3/4 maanden dracht was ze opgevoeld, en de baarmoeder was veelste groot. Maar er kon niet meer gekeken worden of het er 1 of 2 waren. Spirit werd het HUGE, en kreeg heel vroeg uiers, dus ik vreeste voor het ergste. Uiteindelijk kwam er gewoon 1 gezond, groot veulen uit. Wel heeft ze een dag of 6 echt straaltjes melk staan spuiten.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:49

Frenia, dan moet je echt nog wel een beetje

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:51

poeha!!! nu moet ik toch effe lachen hoor marlijntjuh
ja hoor, nog een heel beetje

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:53

@Frenia: hihi bedankt dat je t even hebt opgezocht Tja weet je zo de 1ste keer een veulen is echt vreemd. ik heb zoveel boeken gelezen en toch kom je telkens iets "nieuw" tegen.
Die foto's met kleine kegeltjes zijn echt leuk
@marlijntjuh: Gefeliciteerd met je mijlpaal !
Tjonge wat een verhaal zeg dat ze dachten dat het een tweeling kon zijn ! Je zal echt wel doodongerust geweest zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:04

Mabon, gefeliciteerd met Flappie!

Nu weten we hoe het moet, voer in de bak gooien en na 10 minuten gaan kijken. Tip voor Dana?

Wat betreft grote uiers en de hoeveelheid melk, Neon had helemaal geen uier voor de geboorte vorig jaar (daarom verraste ze ons ook helemaal ). Ze had enorm veel melk, en heeft daarnaast nog een 2de veulen gevoed (die overigens ook nog bij de eigen moeder dronk, snoepte van 2 melkbarren ).

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:10

Quinzy, Ik was echt doodongerust ja! Die dracht heeft voor mijn gevoel echt heeeeeeeeeeel lang geduurt, terwijl die van Missy echt voorbij vliegt Ach, mijn voorkeur ligt toch wel bij een zorgeloze dracht

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:31

Waak ze allemaal vannacht, ik ga iets doen wat de wakers te kort komen..... Afbeelding

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:33

Ik ook

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:05

Dana01, wouw Navajo is echt dik! En Cheyenne een blauw bandage om....voortekenen voor een hengsie evt?
@Frenia, Mooie foto`s weer van je tinker met een goed uier!
@Mabon, gefeliciteer met je veulentje!

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:07

maroes schreef:
Dana01, wouw Navajo is echt dik! En Cheyenne een blauw bandage om....voortekenen voor een hengsie evt?
@Frenia, Mooie foto`s weer van je tinker met een goed uier!
@Mabon, gefeliciteer met je veulentje!

dat heeft vorig jaar niet geholpen Maroes....ik heb haar staart gewassen , vanwege de slappe banden tilt ze em niet ver genoeg op als ze poept

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:09

Dana, okee hahaha vandaar!

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:10

maroes schreef:

maar misschien werkt het nu wel
ik ben nu al blij als er uberhaupt vannacht een veulen komt

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:17

Dana01 schreef:
maroes schreef:

maar misschien werkt het nu wel
ik ben nu al blij als er uberhaupt vannacht een veulen komt

Ja, dat kan ik me goed voortsellen. Maar heb je "hoop"voor Navajo? Is ze anders dan anders? Cheyenne staat nu zo rustig! Bij haar laastse veulen heeft Chey ook niet gekegeld toch?Of anders gedaan?

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:20

bij Chey haar laatste ging ze niet kegelen en was ze ook niet echt anders....het was er gewoon ineens

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:24

Dan zit er niks anders op dan afwachten!

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:24

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:28

Ik meld er ook 2

Sarana drachtig van VDL Prestige.. verwacht het veulen 19 april ongeveer!
Sarena is zelf een BelmondoxKommandeur
Foto:
Afbeelding

En..

Iona ook drachtig van VDL Prestige.. verwacht het veulen in Juni!
Iona is zelf een AhornxOldenburg
Foto:
Afbeelding
Helaas geen beter foto..