[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MukiwaCobs

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:42

Iemand ervaring met doorzichtig bloed uit het uier?
Heb geprobeerd om bij wiske wat uit het uier te krijgen en er kwam doorzichtig bloed uit.
Ze was gisteren uitgeteld.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:45

mukiwa: nee, geen ervaring mee.

olga: dat is minder goed nieuws. Duimen dat ze zich snel weer beter voelt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:55

Ik denk ook niet dat je perse wat uit de uier moet willen krijgen.
Daarom ben ik niet zo'n fan van oh strips..
Ik zit er liever niet aan om er wat uit te krijgen, tot er wat uit komt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:55

kellykeuhh schreef:
Superpony: sorry, ik denk dat jullie in Nederland elastiekjes zeggen. :o

Ow ja, wat suf. Heel ver weg weet ik dat. Ooit vroeg iemand me een rekje aan te geven en nam ik het hele rekje mee. Gelukkig een klein handzaam rekje.

For-que, dat is ook zo, je kan het beter zelf hebben. Als mn merrie teveel vooraf gaat geven, vang ik het ook sws op.
Had alleen voor nood wel een adres om biest te halen incl flesje.

Moet de rest nog lezen, maar Bokt bleef hangen

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:06

De chirurg Marco de Bruijn net ook gesproken, hij was nog niet heel optimistisch, ze eet veel te weinig. Ze stond als een dooie pier in de stal toen we kwamen maar na een poetsbeurt,kusjes en knuffels van mijn zoontjes kwam er weer wat leven en wou ze uit de hand wat hooiAfbeelding

Daan en Shamrock dachten holy moly wat een comite komt hier nu bij mij kijken :o ze was wat onrustig en druk met rondjes om haar beeb heen te lopen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:12

Cioccolato schreef:
Gefeliciteerd!

Hier ook altijd flesje bij de hand. Voor de eerete biest uit de merrie bijvoorbeeld. Vind het wel een must have eigenlijk.
De kunstbiest zelfs minder. Al wil ik die ook gewoon in huis hebben en kunnen maken.
T hele paardenleven is duur dus ook dit. Al heb ik nu een portie biest en veulenmelk te koop. Nier gebruikt maar dus goedkoper dan nieuw. Al kost de biest 35 euro ofzo? En portie poedermelk 7 okd.. vind het niet duur

Ik heb geen idee wat het kost verder. Maakt me ook niet uit. Maar ik vond de Pavo veulen kit niet zo volledig en in verhouding duur voor wat erin zit.

Kan in nood heel snel alles in huis hebben. Maar besprak het met de veearts. Kennis had merrie die al veel teveel melk vooraf gaf. Dan wil ik het opvangen en geven.

Behalve een flesje en biest heb je doorgaans alles in huis. Heb alleen microlax klaarliggen en van de veearts een navelklem gekregen, die is niet voor touwtje.

Cynthia, Gefeliciteerd!! Wat een knapperd!!

Ik heb nog steeds geen voorkeur, dus laat me maar verrassen. Ik ben nu wel erg benieuwd. Oma kreeg vooral hengsten en alleen deze merrie. Deze merrie haar eerste was een merrietje, maar wel zo laat mogelijk geinsemineerd toen. Nu niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:14

OLga, dat is wel balen. Maar misschien zit de bevalling er toch aan te komen? Mag ze ook geen slobbers? Eet ze echt niks?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:25

Je kan beter gewoon een fles kopen. Gewoon biest, van pavo dan wel, heb ik. En gewoon wat melkpoeder. Mijn groot handel verkoopt kleine porties los in een zakje ipv zon hele grote emmer.

Stuk goedkoper maar wel belangrijke onderdelen.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:25

superpony schreef:
OLga, dat is wel balen. Maar misschien zit de bevalling er toch aan te komen? Mag ze ook geen slobbers? Eet ze echt niks?

Ze heeft een bakje slobber, voerbak met vers gras en nu een emmer met hooi staan en ze gaan straks kuil proberen en ze mag als het weer beter werd even buiten stappen en zelf gras eten als ze dat wil

Afbeelding

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:32

Gefeliciteerd met alle veulens!

Sterkte Olga, wat een pech heb je toch zeg :( Ik duim heel hard dat merrie en veulen hier ongedeerd uit gaan komen!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:38

Cynthia82, gefeliciteerd!!! Helaas een hengstje maar wel knap!

Olga89 , dat klinkt niet zo positief.. ik duim nog steeds dat het de goede kant op gaat voor jullie.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:38

Cioccolato schreef:
Je kan beter gewoon een fles kopen. Gewoon biest, van pavo dan wel, heb ik. En gewoon wat melkpoeder. Mijn groot handel verkoopt kleine porties los in een zakje ipv zon hele grote emmer.

Ja, leg wel een flesje neer. De rest kan ik gewoon meteen halen 24/7.

Het viel me tegen dat in die pavo kit bijv geen thermometer zat of een schaar etc.

Verschillende klinieken hebben zelf een emmertje of pakket samengesteld en daar zit dan wel meer basics in.

Olga, wat fijn dat ze er daar zo bovenop zitten. Hopelijk gaat ze steeds meer eten.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:42

Zijn hier ook kleurenkenners? Kan iemand zeggen of Fairytale nou een palomino of toch stiekem een cremello is?
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:44

superpony schreef:
Cioccolato schreef:

Ja, leg wel een flesje neer. De rest kan ik gewoon meteen halen 24/7.

Het viel me tegen dat in die pavo kit bijv geen thermometer zat of een schaar etc.

Verschillende klinieken hebben zelf een emmertje of pakket samengesteld en daar zit dan wel meer basics in.

Olga, wat fijn dat ze er daar zo bovenop zitten. Hopelijk gaat ze steeds meer eten.

Het is geloof ik ook alleen maar voor de eerste biest en niet meer. Wel extreem duur ja :')

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:48

Gefeliciteerd Cynthia en Yaartje! *\o/* <3

Hopelijk knapt de merrie snel op Olga. Het zal voorlopig wel met ups en downs gaan? Zolang er maar hoop is! Dit zal wel een uitputtingsslag zijn voor jou en de merrie. :knuffel:

Ik heb de pavo kit kunnen overnemen van iemand die hem niet nodig bleek te hebben. Ik zie ze ook wel eens op marktplaats staan!

Ik heb klaarliggen, handdoeken, ontsmetting voor de navel, navelklem, klisma, schaar, glijmiddel, pavokit. Nog niet helemaal compleet. Laatste dingetjes zoals handschoentjes enz haal ik van de week. Verder kreeg ik de tip om de staart goed in te spuiten met antiklit. Voor het geval het veulen bij de geboorte erin verstrengeld raakt.
Ik heb er wel een vlecht in, maar toch.

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:57

jennyk schreef:
Zijn hier ook kleurenkenners? Kan iemand zeggen of Fairytale nou een palomino of toch stiekem een cremello is?
[ [url=m/ZhmlZk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BSgwB7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk cremello, bij palomino is de huid van neus en ogen donkerder

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:04

Olga wat sneu van je merrie. Vind het wel aandoenlijk als ze zo opknapt en duidelijk blij is als jullie er zijn <3

Jennyk vind de foto's wat onduidelijk eerlijk gezegt. Palominos worden ook met een roze huid geboren. Als ze twee hele heldere blauwe ogen heeft kan je er wel van uit gaan dat het een dubbele verdunning is

Fayola vanochtend harsjes *\o/*
Afbeelding

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:06

Cynthia wat een prachtig veulen, gelukkig alles goed gegaan en gezond, alleen dan met slurf

Taartje gefeliciteerd met het merrieveulen bij Jenny.

Ben benieuwd naar alle droog foto’s

Wij zijn een paar dagen op vakantie, mijn dochter zorgt voor het beestenspul. Nu durf ik nog weg, Walske is 1 keer met 323 dagen bevallen, alle anderen keren was ze boven de 335 dagen. Ze maakte ook nauwelijks uier aan. Ze heeeft voor de bevalling altijd uiers als een koe. Dus ontspannen op pad.

Olga: hopelijk gaat ze het eten goed oppakken en is het na een klein stapje terug, nu alleen maar positief nieuws

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:09

olga: ze kijkt ook al wat triest op de foto met de kids erbij, andere foto waar ze over het deurtje kijkt juist weer veel vrolijker. Hopelijk gaat ze het wel redden.

moner: ja ze heeft een hele roze huid en hele witte wimpers

kabayo: ja harsjes! Heb je ook een melktest gedaan?
Er lijkt een blauwe rand aan de buitenkant te zitten en donkerder naar het midden. Ogen echt goed op de foto krijgen is lastig. Ze heeft ze ook vaak dicht.
Laatst bijgewerkt door jennyk op 09-04-22 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:11

50cm. En de witte verf was op bij Jenny _O- maar ohhhh wat is ze onwijs leuk, lief en schattig <3 ik ben verliefd! Betere foto's van mijn camera volgen vanavond.
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:12

yaartje: ahh wat schattig!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:16

Wat een scheetje Yaartje <3

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:22

Jennyk , welke kleur hebben beide ouders?
De foto's zijn wat slecht om te beoordelen maar ik vermoed Palomino want de ogen lijken nogal donker.

Oeh kabayo harsjes , toevallig ook al melktest gedaan ?

Xyaartje agh wat een dotje heeft ze al een naam?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:23

jennyk schreef:
[ [url=m/ZhmlZk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BSgwB7.jpg]Afbeelding[/url] ]

99% zeker palomino, cremello heeft helder blauwe ogen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:27

jennyk schreef:
olga: ze kijkt ook al wat triest op de foto met de kids erbij, andere foto waar ze over het deurtje kijkt juist weer veel vrolijker. Hopelijk gaat ze het wel redden.

moner: ja ze heeft een hele roze huid en hele witte wimpers

kabayo: ja harsjes! Heb je ook een melktest gedaan?
Er lijkt een blauwe rand aan de buitenkant te zitten en donkerder naar het midden. Ogen echt goed op de foto krijgen is lastig. Ze heeft ze ook vaak dicht.

Dit is een Palomino, een cremello heeft echt knalblauwe ogen die je niet kan missen.

Veel crème veulens worden met een beetje baby-Blue oogjes geboren die donkerder verkleuren als ze wat ouder zijn.
Palominos (en vosjes en alles op rood-basis) wordt met roze huid geboren die na enkele dagen donker kleurt.

Edit : dit was een palomino hier die ook voor verwarring zorgde. Je ziet dat de huid aan de neus toch niet écht knalroze is.

Afbeelding