[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:09

@Linda: zou het aangetekend opsturen, mijn haren van maylinn zijn nooit aangekomen helaas. Opnieuw meid pesten en haartjes trekken...

Kan ik dit nou onder blauw rekenen trouwens? Met 8 maand (bijna 9) nog steeds de blauwe rand.
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:11

Cynthia, ik ga beide dagen. Slaap dan daar in de buurt. Dus gezellig om even te meeten inderdaad!

En februari is inderdaad wel een mooie timing. Meeste mensen kunnen dan nog rustig hun keuze maken. In het geval van de jonge NWR hengsten lopen dan ook nog hun verrichtingstest, die duurt dan tot eind april meestal en ik wil toch pas weer in mei dekken ivm het weer.

Dan is het inderdaad een mooi buikje, Fotsy. En hoe bedoel je met plannen?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:17

dekplannen voor volgend jaar?

sarah ik denk niet dat het een blauw oog is hoor :D , mijn merrie haar oog ziet er net hetzelfde uit

dit is een blauw oog, ook hier zit weer de blauwe pupil maar de omranding is licht blauw (sorry voor grote foto :o )

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 10-01-16 22:23, in het totaal 3 keer bewerkt

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:20

Oh zo, ja dat is wel de bedoeling. In ieder geval Roos weer bij de hengst. Lies nog even kijken, gaat misschien ook nog weer een tijdje de sport in. Daarom zou ik van haar wel graag een merrieveulen willen om die een beetje op te zien groeien in de tussentijd.
Maar we gaan even kijken hoe het loopt. Als dat sportavontuurtje niet doorgaat, gaat zij waarschijnlijk ook weer bij de hengst.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:23

AniekR ik wil nu inderdaad ook dingen gaan uitsluiten, dus als de dierenarts er is gelijk even dingen gaan bespreken wat het allemaal zou kunnen zijn en gaan testen etc..

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:24

ja ik vond het ook niet echt blauw omdat ze wel degelijk bruin heeft. Maar der vader is (smokey?) black en moeder vos. En zij heeft dan die felblauwe rand vanbuiten. Kan ze dat dan door geven?
Kleur test wordt dus opnieuw verzonden maar ik denk dat ze smokey is.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:27

Lijkt me nooit onverstandig als je je zo zorgen maakt.

Wij moesten vanmiddag weer lachen om Roos trouwens. Tegen de tijd dat we foto's maakten, had ze ons al wat in de gaten, maar bij gebrek aan Lies of Yazhi om op te hangen, was Roos maar met de boom gaan knuffelen :+
Afbeelding
Dat beest is echt zo lui af en toe :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:34

Hihi Roos :')

Sara, nee dat is niet echt blauw. Als de vader smokey black is, kan zij dat natuurlijk ook zijn. Maar dat weet je echt alleen maar door te testen.
Ik heb toevallig laatst een ander paardje laten testen en dat is wel netjes aangekomen :j dus ik ga star ook maar eens laten testen dan. Toch leuk om te weten.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:38

Fiasco is idd wat overbouwd maar dat zijn ze allemaal. Hij is heel rustig met dekken. Hij loopt af en toe ook onder het zadel en doet dit braaf. En 1.45 tja misschien fokt hij ze wel heel groot. Fien is ook een erge heethoofd met bepaalde dingen en onder het zadel ondanks dat ze wel braaf is en hij is wel een stuk relaxter.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:39

ja ik vind het ook altijd heel handig om te weten. Maar blijkbaar is hier de post niet altijd even goed in post goed laten aankomen.
Maylinn moet sowieso kleur getest. Als zij smokey is dan is vader ook smokey. Die is niet getest maar zijn vaser is een smokey black tobiano die meerdere smokeys heeft gegeven.
Marley wil ik ook doen, puur omdat ik graag weet wat ze vererft.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:40

Cynthia, ben wel benieuwd wat je fokdoel is? Pony om naar te kijken, of ook voor het gebruik?
Zelf zou ik geen Welsh cob denk ik gebruiken op Fiore, maar als je er Welsh in wil hebben kiezen voor part bred of NWR. De hals-kaak verbinding van Fiore is heel erg zwaar (weinig ruimte), wat echt een verbeterpunt is wil je de pony ook gaan gebruiken, afbuigen, nageeflijkheid en ontspanning in de kaak zal erg moeilijk worden voor een dier met zo'n aanzet. Doorgaans hebben de cobs ook weinig ruimte tussen kaak en hals. Moet wel zeggen dat de rug van Fiore netjes is met 50% cob erin, niets van dat badkuip, maar een sterke rug. :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:47

Het is natuurlijk leuk en goed om te weten. Maar voor mijzelf maakt het niet zo veel uit of ze nu blauwe ogen hebben, smokey of zwart zijn, op een gegeven moment zie je dat zelf niet meer bij je eigen beesten vind ik.
Pico heeft ook blauwe ogen. Een stuk minder fel dan die van Star, maar ik vind zijn ogen nu niet per se mooier dan wanneer ze bruin waren, ik zie het niet meer bij hem, zijn karakter heeft al het andere (kleur of bouw) weg gevaagd om maar zo te zeggen...

Mijn pluizebolletje <3
Afbeelding

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:12

Vanaf 430 meen ik bijgelezen.. Kan niet alles doen hoor haha blijf bezig met jullie. :P
Ik zou dit weekend weer lekker fotos maken maar ben de laatste tijd niet echt lekker. Duizelig, afwezig en flauw. Maar goed daar ga je niet voor naar de dokter in het weekend maar blijf je lekker in je bed.
Vandaag poging gedaan, wou een lekkere bosrit en wou veel fotos gaan maken maar door dat onstabiele niet gereden en na 3 fotos wat het wel genoeg. Gelukkig hebben we in het weekend een hele lieve en trouwe verzorgster voor Floor die haar alle knuffels, liefde en beweging geeft.

Floor laten we aankomend jaar leeg. Ze is van 1999 en mijn zusje wilt nog de endurance in met haar. Klasse 1 uitgereden dus kan volgend seizoen klasse 2 rijden.
Misschien houden we dit veulen wel aan voor haar (we hebben zoonlief van 7 jaar ook nog in ons bezit en daar rijd ik nu endurance mee) of kijken we het seizoen erop weer wat we doen. Nog geen directe plannen staan in ieder geval.

Vandaag Floor op 203 dagen.
Afbeelding

Citaat:
@Fotsy

Bij jou kleine meid ga je het ook al zien hoor, echt zo'n punt buikje!

Citaat:
@BianCatjee

Cushing gewoon laten testen. Onze merrie zat destijds tegen het randje of zo. Dus iets voor de toekomst voor ons om in de gaten te houden. Tegenwoordig kunnen ze met dagelijkse medicijnen gewoon heel oud worden.

Citaat:
@booster

Aaaah wat een schatje!! Een lekker pluizig

Citaat:
@linda2008

Wat een plaatje jou merrietje <3

Citaat:
@Fotsy

Verschrikkelijk altijd naar afscheid nemen. Sterkte.

Citaat:
@Al_Zawraa

Jou merries zijn altijd gigantisch! Wandelende tonnetjes hihi
Ze zien er wel top uit. Ben weer erg benieuwd wat eruit komt. Jij hebt altijd mooie nakomelingen <3

Citaat:
@KoudbloedKim

Leuk dat het veulen zo actief is kan eigenlijk niet wachten tot we het hier ook kunnen voelen.
Je ziet precies aan welke kant het ligt hihi

Citaat:
@Woogy

Ik hou het hier ook niet altijd bij hoor.. ze gaan ze snel allemaal :P
Wat een bescheiden buik lijkt het wat ze heeft. Misschien wel aan de zijkant uitgedeid maar zo naar beneden vind ik het wel reuze meevallen.

Citaat:
@BonnyDione

Gelukkig kwam je erop tijd achter. Hoop dat het nu stukken beter met haar gaat,

Citaat:
@L_isanne

Je begint inderdaad nu wat te zien. Vormt nu een buikje :j

Citaat:
@Crinis
Wat een gave stallen zo!! Genoeg ruimte in ieder geval Ziet er wel chique uit!

Citaat:
@Aniek
Aaaaaah wat lief!! Een eigen knuffelboom

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:36

Floor is momenteel heel erg aan het schuren aan haar staart. staart wortel ligt op sommige stukjes al.open. doen meer merries dit?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:41

Lies had laatst een keer geschuurd, was toen net een pleeborstel. Maar was wel eenmalig, sindsdien niet weer gezien gelukkig en is de schade beperkt gebleven.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:03

Elmars_Floor schreef:
Floor is momenteel heel erg aan het schuren aan haar staart. staart wortel ligt op sommige stukjes al.open. doen meer merries dit?

Mijn vorige merrie en de pony van me vader die drachtig waren schuurden zo'n beetje de hele dracht terwijl ze dat normaal nooit deden.

Fien doet het nu ook af en toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:09

Kim schuurt ook af en toe met haar kont aan het waterbakje, maar dat zie je verder niet terug aan haar staart.

Linda, wat een schatje. <3

Elmars_Floor, beterschap! Ik hoop dat je je snel iets beter voelt.

Hier gaat alles z'n gangetje.
Kim was een paar dagen terug erg down, maar lijkt nu weer wat bij te trekken.
De baby is vooral s'avonds erg actief, we zien het eigenlijk altijd wel bewegen dan.

Wat mij trouwens ook erg is opgevallen; voor de dracht en gedurende dracht, trok Kim bij elke ademhaling haar buik op.
Heb lang gedacht dat ze pijn had, DA erbij, en aangezien ze verder niks aangaf, besloten het aan te kijken.
Sinds 2 á 3 dagen ademt ze gewoon heel mooi, zonder die buik aan te trekken.
Ben daar wel blij mee.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:16

KoudbloedKim schreef:
Wat mij trouwens ook erg is opgevallen; voor de dracht en gedurende dracht, trok Kim bij elke ademhaling haar buik op.
Heb lang gedacht dat ze pijn had, DA erbij, en aangezien ze verder niks aangaf, besloten het aan te kijken.
Sinds 2 á 3 dagen ademt ze gewoon heel mooi, zonder die buik aan te trekken.
Ben daar wel blij mee.

Dat heb ik hier ook met Imperiosa. Ze ademt echt met haar buik en dan zie je die buikspieren bij elke adem aanspannen. Ik heb niet de indruk dat ze pijn heeft, maar was me inderdaad wel al opgevallen. Ik dacht alleen dat ze misschien altijd al zo ademde, want ik ken haar natuurlijk niet als niet-drachtige.

Hier zit paardlief onder een deken, dus geen baby gezien dit weekend :( Ik had wel eens onder het deken gegluurd, maarja ik kan daar wel enkele uren staren met nog geen enkele garantie op een schopje. Dus netjes dekentje terug laten hangen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:21

Ja klopt, ik had ook niet de indruk dat Kim pijn had, maar het zat me toch niet helemaal lekker.

Hier is trouwens vooral s'avonds het veulen erg actief. :j

Ik vroeg me nog af; naarmate het veulen groeit (in de laatste 3 maanden), ga je dan meer beweging zien omdat het dus groter wordt of juist minder, omdat het minder ruimte heeft om te bewegen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:23

Ze zeggen dat het minder word maar ik geloof dat niet zo.
Verleden jaar bij de mini was het veulen tot het eind ontzettend druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:23

Ah oke! Ben benieuwd. :j

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:32

Dit was op 304 dagen, dus een zo goed als volgroeit veulen. Was heel duidelijk zichtbaar. Dit zelfs tot een week voor de bevalling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:39

Ja, dit zie ik nu ook bij Kim!
Ietsje minder heftig, maar zeker dezelfde bewegingen.
Het blijft heel bijzonder.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:41

Ja bijzonder hé! ik kan niet wachten tot marley ver genoeg zit om het ook te kunnen zien bij haar. Luna had echt een heel hevig veulen. Echt een voetballertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:43

Die heeft Kim nu ook, volgens mij gebruikt het Kim's buik als trampoline. _O-
Kim weet soms niet meer hoe ze moet staan. :(:)