[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:37

Dl op de valreep nog gefeliciteerd :D

morgen heb ik een sollicitatie gesprek mensen ben benieuwd :)
hopelijk hoplijk :o
ik ga weer in een kleine meelees modus
ben de laatste 3 weken niet lekker en ga morgen me zorgverzekerraar bellen voor een behandeling in NL

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:43

Wat vervelend onley, succes.
Iedereen een beetje problemen met het chippen, is volgens mik bij het stamboek erg slecht geregeld. . .

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 01:10

Mijn paspoortprobleem dan ook maar even :)

Hij is binnen, maar fout in TiSento's naam (Subliem's TiSento), in mijn woonplaats (Capelle aan den IJddel) en zijn aftekeningen :(
Schiet lekker op zo bij ons ;)

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 07:49

Cynthia82 schreef:
Mijn paspoortprobleem dan ook maar even :)

Hij is binnen, maar fout in TiSento's naam (Subliem's TiSento), in mijn woonplaats (Capelle aan den IJddel) en zijn aftekeningen :(
Schiet lekker op zo bij ons ;)

zoooo dat is (*&&^$$%@#@!#! ... Hopelijk doen ze het bij mij goed want sirana heeft ook niet de simpelste naam...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:23

Zo cynthia dat is wel heel poedersuiker.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:36

Hoeveel kunnen ze fout doen. :=

Heb ook regelmatig gehad dat er iets fout in het paspoort stond. Bij Devdan hadden ze voor het gemak de hele stamboom van vaders kant maar weggelaten ( :roll: ), werd veranderd, kreeg het paspoort terug en het was nog precies hetzelfde. Foute pagina eruit gehaald, en in plaats van de goede pagina terug te stoppen hebben ze weer opnieuw de foute pagina ingebonden.
Ras/stamboek van vader vaak niet ingevuld, dan gaat ie ook terug.
Vorig jaar was ik er niet bij met chippen/schetsen, en toen was die man er heilig van overtuigd dat ie achter aan beide achterbenen een witte aftekening had. Staleigenaar heeft er nog op gewezen dat dat achterbeentje echt niet wit was, maar hij wist het zeker van wel en hij was de kenner. Op de keuring maar opnieuw laten schetsen, want er zat geen wit haartje op dat achterbeen. :+ Schetser is er zelfs niet bij geweest op de keuring, die het administratieve gedeelte doen van het stamboek (en ook de paspoorten maken) zagen zo ook wel dat dat dus niet klopte. Leuke is wel dat ze het heel snel veranderd hebben na de keuring en zijn eerste premie toen ook meteen in het paspoort was gezet. :D Extraatje van het stamboek, want normaal komen die er niet in te staan.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:03

Dat is dan wel leuk, ja :)

In TiSento's paspoort is Dais dr afstamming ook niet meegenomen. Wisten ze ook niet, is natuurlijk geen Welsh, maar nu staat er overal 'onbekend'. Nu het toch terug moet, vraag ik gelijk of dat er ook bij kan.
TiSento z'n naam fout; Subliem's, terwijl ze weten dat zijn vader Sublime heet.
Volgens mij bestaat Capelle ad IJddel niet. Sommige aftekeningen wel omschreven, maar niet of fout getekend. Of niet omschreven, wel getekend, of geen van beide, terwijl ik het echt heb aangegeven.
Vader heet Sublime Sponté, er staat Sponte en Ti z'n geboorteplaats is Capelle ad IJddel volgens hun, ipv Bergschenhoek. Nu kan het zijn dat ze standaard mijn woonplaats als geboorteplaats hanteren, vreemd, maar goed.. Maar dan is het nog geen IJddel :)
Mail met alle aanpassingen en foto's is verstuurd. Zal wel weer een paar weken duren, ben ik bang :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:56

Geboorteplaats is bij mij ook anders dan de woonplaats, maar daar doe ik niet moeilijk over, dan blijven we aan de gang. Die staat er ook standaard verkeerd in. :+
Bij Devdan had ik een kopie van het papier van de vader meegestuurd, dat moet als het geen dier van het eigen stamboek is, maar er stond gewoon niets ingevuld, ook niet "onbekend". Erg leuk, want voor de hengstenkeuring moeten er 3 generaties stamboekdieren op papier staan, en je fokt natuurlijk niet voor niets met een goedgekeurde hengst. Maar uiteindelijk is het er netjes ingekomen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:00

Wat een gedoe allemaal zeg met die stamboeken.
Hopelijk is kyr der paspoot in een x goed.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:01

Ben benieuwd of die van kyra wel goed er in komen te staan en wanneer we die binnen hebben. Ben benieuwd haha. Ben net bij de opfok geweest waar kyra wss heen gaat. Vanavond even bellen of we het doen maar verder zit alles vol dus moet wel. Alleen swinters komen ze maar s5 buiten. En als er niet veel koppels zijn wat langer, maar alles zit verder al vol.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:02

Ik zal er ook niet moeilijk over doen als ze mijn plaatsnaam gebruiken als zijn geboorteplaats, al is het wel wat vreemd, maar dan moet er wel IJssel staan en geen IJddel :+

Ja, dat is dan inderdaad wel vreemd! Hopelijk gaat het dit jaar bij Silk allemaal goed :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:05

Pff wat een gedoe zeg met chippen en paspoort.. Bij mij staal Absolutely Gerano gelukkig goed gespeld en de rest ook :P

Bedankt voor de felicaties..

Onley succes met je solicitatie.. ik ben er ook mee bezig en niks als alleen maar afwijzing of ben ik een contract aan het tekenen en blijkt het ineens oproepkracht te zijn..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:12

Paspoort van Lola is nog niet binnen, maar ik verwacht geen problemen met het NRPS, hebben tot nu toe hun huiswerk keurig voor elkaar gehad.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:22

Bij Gilly-Gail zit er ook een fout in. Geboorteplaats is Leiden ipv Oud Ade. Tja, ligt er ook pal naast he (met Leiderdorp er tussen). En de aftekeningen aan de benen zijn inmiddels ook niet zo eenvoudig meer, want op alle vier de beentjes zwarte vlekjes boven de kroonrand in het wit en links voor is een gevlekt/gemarmerd been vanaf de knie tot aan de kogel. Maar ik verwacht dat dat over een jaar of drie bij de stamboekopname wel wordt hersteld ;-).

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:37

Voor de geboorteplaats hanteren ze (blijkbaar) altijd de woonplaats van de eigenaar.
Toch leuk om te weten dat je veulen in je achtertuin/ op je balkon is geboren :+

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:29

Haahhhhaha :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:35

Haha.. of wie weet heb je wel geen balkon of tuin :P leuk in de huiskamer ;)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:53

Bij mij onder aan de flat aan de achterkant is een schitterend (openbaar) park en aan de zijkant nog een kinderboerderij. Daar is van de zomer wel een ezelin bevallen van een veulen. Maar ja, om er dan maar van uit te gaan dat mijn veulen daar geboren is, hahahaha. Rare jongens bij het KWPN.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:20

Ik vind het ook vreemd, maar het is niet alleen bij het KWPN.
Bij het WPCV en KVTH ook. Dus misschien wel bij ieder stamboek?

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:29

Goed nieuws: Mailtje van het NRPS gehad... ze sturen een schetser uit zeeland bij me langs, die heeft vandaag al contact met me opgenomen en komt waarschijnlijk volgende week al bij me langs :D :D
Vind het wel netjes dat ze nu wel actie ondernemen vanuit het NRPS..!! ik dacht dat het helemaal nix zou worden.... ;)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:38

Wat een gedoe met die schetsers en paspoorten.
Akira werd met 2,5 maand gechipt, een week later paspoort binnen en alles stond er prima in.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:26

Helemaal uit zeeland fer, mag die een stukkie rijden haha.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:51

@Marlis: haha ja maar daz niet mijn probleem :P dat heb je als de schetser uit deze regio onbereikbaar is...

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:35

_Fer_ schreef:
Goed nieuws: Mailtje van het NRPS gehad... ze sturen een schetser uit zeeland bij me langs, die heeft vandaag al contact met me opgenomen en komt waarschijnlijk volgende week al bij me langs :D :D
Vind het wel netjes dat ze nu wel actie ondernemen vanuit het NRPS..!! ik dacht dat het helemaal nix zou worden.... ;)

gelukkig! komt het toch nog goed !

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:50

Vandaag is ie bij Silke langs geweest, ze heeft zich keurig gedragen. Hij vond haar wel makkelijk, met name voor te schetsen had hij ze zo het liefste. :')
Haren getrokken, ook van Neon moesten haren getrokken worden. Nou ja, ze doen maar. Heb maar niet verteld dat haar DNA-profiel al bekend is in de database, want het appaloosa-stamboek heeft toen Devdan werd goedgekeurd ook haar DNA laten onderzoeken en ze staat dus al in de database. :+
Zag ook op de formulieren mijn email-adres staan. Smoesjes dus dat ik zo moeilijk te bereiken was en hij weken heeft gezocht naar mijn telefoonnummer. 1 mailtje en hij had het geweten.