Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:32

Ze moet nu nog 47 dagen

Spannend Haha!

Wat zit ze btw mooi in de vacht he!
Zonder deken enz..

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:45

Gisteravond was Njadien erg warm en moe. Ze gedroeg zich verdacht, maar niet verdacht genoeg Haha! Dus ik denk dat ze zo langzamerhand richting ontsluiting gaat. Gistermiddag was het vocht nog erg geel, gisteravond was het lichter, troebeler, minder plakkerig... Gaat de goede kant op dus... Ik hoop nog steeds op een veulen voor zaterdag, zodat ik een beetje fris met shanaya en mawiyah op stap kan...

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:26

Gefeliciteerd Quincylady!

Alles goed gegaan bij de bevalling? Fotoooooooooooooo's! Haha!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:30

parouscha: Zeker spannend!!!
Mausie: jaaa mooi dan gaat het opschieten hoor Pling
ShamalArabs: Hoop het ook voor je zou lekker zijn maar ook bij jou gaat het opschieten zo te horen !!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:48

Kon even niet op de computer.
Quincylady GEFELICITEERD. *o/*
Ben benieuwd hoe t veulentje eruitziet.

Tinne: Ook al heb ik straks hopelijk een veulen...ik blijf ivanka volgen hoor! Wil toch weten hoe wat en waar..

Honey vond het niet nodig vannacht haar veulen uit te poepen. Blijven dus maar weer dom wachten.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:51

twinkel: dacht eigenlijk al dat het er was omdat ik je niet zag blijft nog even spannend dus succes hoor wel alweer vorderingen???

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:01

Mausie, spannend! Succes met waken weer vannacht Party!! !
Twinkel: fijn, ben ik iig niet alleen Haha!.
Coydog: volgens mij ben je nu ook zenuwachtiger omdat je zelf niet voelt of er iets in je buik zit zegmaar. Als je zelf zwanger bent, dan voel je iets in je buik zitten (tenminste, dat neem ik aan.. ik ben zelf nog nooit zwanger geweest Tong uitsteken) maar ja.. bij je paard dan tsja.. je voelt het af en toe wel schoppen, maar that's it Knipoog.
Ivanka's veulen heb ik nu nog maar een keer of 3 voelen schoppen, met de 8 maanden was de eerste keer en een paar weken terug voelde ik het pas weer voor de 2e en 3e keer. Daar heb ik me lang druk over gemaakt, omdat ik het nooit voelde schoppen. Maar ja, er zit gewoon een rustig veulentje in denk ik Knipoog. Laat ik het zo zeggen, ik maak me er minder druk om Haha!.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:30

Vandaag bij sol een eerste harsdruppel gezien aan 1 speen! Volgende de stalhouder stelt het niet zoveel voor omdat haar uier ook nog niet vol genoeg is, maar ik vind het al een hele vooruitgang, ze is volgende week donderdag uitgerekent! Bij iemand anders is het veulen ook geboren terwijl de moeder nog geen vol uier had en ook maar een harsdruppel.... dus wie weet.....

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:34

Nou er is in ieder geval iemand bij ons op stal geweest die het veulen gevoeld heeft (Annick op bokt).
Maar morgen komt de DA toch voor de inenting en laat ik er even naar kijken.
Maar dat het zeker nog leeft ben ik wel erg blij mee.
Waar je je al druk om kan maken.
Ik denk dat het idd is omdat je niet weet wat er daarbinnen gebeurd.
Tinne, wij zitten met de merries rond dezelfde periode, kunnen we samen de laatste maand door.
Verder nog mensen hier met een merrie die rond die tijd uitgerekend is?

ShamalArabs, klinkt veelbelovend.

MissSol, grote kans dat ze voor de uitgerekende datum gaat dan.
Laatst bijgewerkt door coydog op 02-06-05 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:35

Missol: spannend Knipoog bij jasmijn was het er vanaf de 1e harsdruppel binnen 4 dagen !!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:49

de mijne zit nu op 306 dagen dracht!

en dit veulen kan behoorlijk tekeer gaan in mama`s buik.

erg leuk om naar te kijken,ik merk wel dat de merrie het niet fijn meer vindt als ik aan haar buik kom.
ik mag nu wel aan haar uier komen.

Afbeelding

hier is ze 9mnd en 25 dagen.
ze had even een dipje,alleen maar suffen op stal.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:57

Ik zie elke keer bijna dezelfde foto's van je merrie Haha!. Haha.. Maar ziet er goed uit hoor OK dan!

Coydog, wij mogen samen stressen idd.. Gezellig Knipoog!
Alleen zal ik de laatste weken niet meer veel online zijn denk ik. Als ik bij mijn oom ga logeren (bij Ivanka dus Knipoog), dan heb ik geen internet.. Maar ik verwacht dat ik overdag nog wel even terug naar huis ga om jullie even up te daten.. Knipoog. We zien wel hoe het dan loopt Lachen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:21

ja erg he?

ik heb er nog 1,deze is van 9mnd en 25 dagen,die andere is 9mnd en 19 dagen!!

Afbeelding

ik zal dit weekend weer nieuwe maken,ik ga in de schooltijden naar haar toe en dan vergeet ik het om de camera mee te nemen.
het moet dan allemaal nogal snel,omdat mijn zoontje heel erg allergies is moet ik weer schoon bij school staan.

maar na het weekend komen er nieuwe.

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:57

mijn pony is tot nu toen nog heel erg rustig vergeleken met gisteren avond soms staat ze iets heen en weer te wiebelen en er hing vanmorgen ook iets aan haar uier ze draagt de staart ook wel iets verder is ze dus behoorlijk rustig

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:24

ik kom net van mijn pony weg ze had nu ook weer van die goued kleurige duppeltjes aan haar uier hangen ze is ook met haar staart aan het schuren geweest en schopt ook veel naar haar buik een zwaait ook veel met de staart en is best wel chagie aan het doen als je bij haar in de buurt komt dus ik hoop dat het vanacht een keertje gebeurt het wachten duurt best wel lang

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:42

pony haad net wat hooi maar eet niet meer verder misschien beteknd het iets laat ik het maar gaan hopen

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 23:44

Ben net terug van Gomera, ze kegelt nog steeds en er begint stilaan melkkleurige vloeistof uit de uier te komen (is nog beetje doorschijnend). Er hangt wat plakkerig spul op haar bui ken haar benen.

Ga vanacht nog maar eens in bed slapen, de auto is niet echt confortabel. Straks om drie uur er weer uit en dan om zes uur nog eens.

Aan allen die waken SUCCES!!!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:10

mausie: en Knipoog
marscha: hee dat is mooi gaat opschieten nu!
sanne98:tja dat wachten duurt altijd lang maar het komt echt hoor Knipoog

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:37

Sorry meiden

Ik heb jullie een beetje verlaten geloof ik. Ik heb het zo super druk met school, paardjes en mijn vriend...dat ik niet echt de puf heb om nadat ik alles aandacht gegeven heb, nog even flink te bokken Bloos
Ik probeer zo snel mogelijk alle foto's van Saffier te plaatsen...zijn er nog al wat. Verder heb ik gisteren mijn digi laten vallen op de keukenvloer en nu overbelicht hij alles Boos! Verdrietig . Repareren begint bij 78 euro!!! Vandaar dat de meeste foto's een beetje overbelicht zijn Huilen

Verder gaat alles goed met de kleine, het is echt een draakje en moet af en toe even duidelijk maken dat losvliegende achterbeentjes mogen, maar niet in een straal van een meter naast mij en dat begrijpt ze aardig goed. Komt ze op me afrennen en ik steek mijn vinger op naar d'r...dan 'went' ze al af en rent de andere kant op. Vroeg geleert is oud gedaan Haha!

Met Lee wil ik over een weekje weer gaan beginnen. Ze gaat zich erg vervelen op stal en in het land (waar ze overigens zo'n 8 uur loopt).
Verder is het vocht al een heel eind weggetrokken en gaat het allemaal weer richting sportpony-lichaam Haha!

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:46

Hier nog steeds geen veulen!!

@ Elady: fijn dat alles goed gaat met moeder en dochter. Wanneer ik bedenk dat jouw merrie een dag na de mijne uitgerekend was en jij nu al bezig bent met de opvoeding van je veulen....

Voorts nog veulentjes geborne, als ik me niet vergis is dit de laatste dag mooi weer dus KOM OP DAMES!!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:23

Maar bij Gomera is het ook niet ver weg meer hoor! En Lady was gewoon nog eens extra vroeg, dus daar moet je maar niet naar kijken Knipoog Tong uitsteken.

Het is weer mooi weer idd, VEULIES? Haha!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:11

Dat zei ik gisterenavond ook nog tegen Largo, het is nog maar een dag mooi weer, dus schiet op Haha!
Het lijkt erop alsof ze zich er weinig van aantrekt Hamer , ze staat heerlijk in het zonnetje te soezen.
Alles lijkt erop dat het niet lang meer gaat duren, dus we wachten maar braaf af, het zal er eens wel uitkomen Knipoog

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:17

Eens wel ja, dat hopen we dan toch maar iig Knipoog!

Ik ging vanochtend naar Ivanka en trof een heel tevreden merrie aan, met een uitermate goed humeur:
Afbeelding
Sinds haar uier nu zo dik is door het vocht, check ik ook altijd de vulva. Dan zie ik het gelijk als er iets anders is Knipoog. Maar ze heeft een klein sneetje op haar vulva zitten. Niet echt een sneetje dat er iemand met een mes aan heeft gezeten, maar euhm.. hoe leg ik dit uit.. Een beetje net zoals op je lippen, als die zo droog zijn, dan krijg je daar ook wel eens sneetjes in. Daar leek het een beetje op.. Gewoon opengescheurd van de ??? Ik weet het niet, ik heb er uierzalf op gedaan van mijn oom, die werkt ook behoorlijk ontsmettend en is toch een vrij "zachte" zalf Knipoog.
Mja, ze leek er weinig last van te hebben en ze had er ook geen problemen mee dat ik die zalf erop smeerde Knipoog.

Maar nu had ik nog een vraagje. Kun je het goed zien dat een merrie dichtgezet is? Van Ivanka weet ik het niet, omdat ik niet weet bij wie ze veulens heeft gehad. Maar de DA die haar geinsemeneerd heeft, heeft er ook niets van gezegd... Alleen, nu zie ik het al helemaal voor me dat we er bij de bevalling achter komen dat ze dichtgezet is ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:56

Tine, ik heb er geen idee van hoe je dat ziet maar ik ga er wel vanuit dat moest ze dichtgezet zijn dat Da dat wel zou gezegd hebben.

Hopelijk is er nog iemand anders die je een beter antwoord kan geven. Bloos

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:24

@ Tinne: geen idee hoe je dat kunt zien... Had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord tot ik het laatst ergens las in KS...
Ivanka ziet er goed uit zeg!! Het begint lekker op te schieten Haha! ze wordt echt rond!!! Ben zo benieuwd wat eruit gaat komen Knipoog Maarja, dat zul jij ook wel zijn.
Ben overigens aan het mijmeren over namen, wie weet pb ik je even. Moet de naam met A beginnen?