[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 07:57

Cynthia: gefeliciteerd *\o/* *\o/* knappe vent <3 <3

Bamorka

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:04

Gefeliciteerd Cynthia! Wat een knapperd :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:08

Gefeliciteerd Cynthia! Helaas ondanks je alle risico’s genomen had om de kans op een merrieveulen te vergroten… maar het os wel een knappe!
Misschien is dat spul dat goldenarrow gebruikt heeft idd iets voor jou.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:08

goldenarrow schreef:
Gefeliciteerd Cynthia! Jammer dat je weer een hengst hebt, maar hij is wel knap!

Symke schreef:
Er is ook spul wat je erbij kunt doen voor een merrie of een hengst toch?
Is er hier iemand die dat gebruikt heeft?

Ja, ik! We hebben dat bij 2 merries gebruikt en de eerste had inderdaad een merrie. De ander is nu 316 dagen, dus dat gaan we nog zien :)

FillyPlus noemt het geloof ik. Ik zou het wel alleen gebruiken bij goed vruchtbare merries. Je boost niet alleen de kansen voor vrouwelijke zaadcellen, maar verlaagt ook die voor mannelijke zaadcellen dus ook je kans op dracht in het geheel wel een beetje.

Proficiat Cynthia!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:14

Ja, en ik zou het ook alleen bij vers sperma gebruiken. Je hebt ook wel de diepvries variant, maar die werkt toch minder (als in, de kans op dracht is überhaupt al minder). Nu moet ik wel zeggen dat de twee merries waarbij we het gebruikt hebben wel beide in 1x drachtig waren.

Voor dit dekseizoen gaan wij het weer gebruiken en de eerste is er nu mee geinsemineerd. Daar hoor ik volgende week van of ze drachtig is.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:22

Heel interessant om te volgen Golden Arrow!
De eerste is al gelukt dus, top

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:27

Gefeliciteerd dames met jullie veulens *\o/*

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:30

Hier ook gefeliciteerd Cynthia! Hij is wel knap, ondanks dat hij toch een slurfje heeft. <3

Wij gaan dit jaar ook FillyPlus gebruiken! Wil heel graag een merrie van een hengst die waarschijnlijk het laatste jaar gaat dekken dit jaar. :))
Kans op dracht is juist een stuk groter. Dierenarts waar ik ze heen breng heeft het nu 3 jaar gebruikt (zowel de ColtPlus als de FillyPlus) en kreeg zelfs merries die normaal heel moeilijk drachtig worden een stuk makkelijker drachtig met het spul er door. Vers was een groter verschil dan diepvries, maar ook met diepvries ging het makkelijker. :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:33

Misschien dat wij dan net pech hebben gehad met de diepvries :j De DA had het er per ongeluk bij gedaan (dacht dat we het met DV wel wilden, maar was niet zo) en toen was ze ook niet drachtig. Tweede keer zonder gebruikt en toen wel dracht. Beide merries met vers dus wel netjes in 1x drachtig.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:37

Gefeliciteerd!! Weer knappe veulentjes geboren!
Fi toch weer n hengst gegeven.. al is het belangrijkste dat ze allebei gezond zijn.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:39

Gefeliciteerd Cynthia!!! Knappe vent!! Benieuwd naar droogfotos!!

Forque: wat een avontuur!! Knappe kerel!! Gelukkig nu alles goed!!

Olga: gelukkig weer een dagje verder en positief nieuws!! Lief van je kennis om even langs te gaan bij Wita!!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:41

Gefeliciteerd Cynthia! Benieuwd naar droogfotos

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:45

Gefeliciteerd Cynthia !

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:50

Gefeliciteerd Cynthia! *\o/*

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:12

Gefeliciteerd Yaartje en Cynthia! *\o/*

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:21

Gefeliciteerd XYaartje en Bamorka.

Cynthia ook gefeliciteerd. Wel een heel knap manneke.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:28

Gefeliciteerd Cynthia *\o/*

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:29

Gefeliciteerd!

Hier ook altijd flesje bij de hand. Voor de eerete biest uit de merrie bijvoorbeeld. Vind het wel een must have eigenlijk.
De kunstbiest zelfs minder. Al wil ik die ook gewoon in huis hebben en kunnen maken.
T hele paardenleven is duur dus ook dit. Al heb ik nu een portie biest en veulenmelk te koop. Nier gebruikt maar dus goedkoper dan nieuw. Al kost de biest 35 euro ofzo? En portie poedermelk 7 okd.. vind het niet duur

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:54

Wita update

Iets minder nieuws.
Ze heeft 38.6 dus verhoging, haar hartslag is ook nog hoog maar continu hoog dus dat is voor nu wel positief (als er ineens pieken waren moesten ze kijken waar het vandaan kwam)
Ze hebben haar maag en darmen met een echo bekeken omdat ze de neus/maag sonde echt niet tof vind dus willen ze haar niet meer plagen nu.
Haar maag was klein en de darmen zouden gevulder moeten zijn. Ze hebben hooi en kuil erbij gedaan omdat ze minder eetlust had (het zal haar pijn doen langs de wond in haar darm dus misschien denkt ze ik eet niet meer zodat mijn buik niet meer pijn doet) en ze gaan zo even met haar stappen en zelf gras laten eten. Even een beetje vitamine D op haar bol dat kan ook wonderen doen.
Het veulen zat nog lekker en ondervond nog geen last van alles en ligt helemaal klaar. Ze heeft al wel een flinke puntkont en er is een begin met het uier dus nu wachten tot die meer vult en er ontsluiting komt.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:08

Dat is wat minder van de verhoging olga! Hopelijk is de verhoging snel lager. Fijn dat het ondanks alles met het veulen goed gaat! Wat een vechters zijn jij, je merrie en het veulen! Gun het je zo om straks een gezond veulen naast je merrie te hebben staan!

Hier vannacht goed geslapen. Nog een paar uur tot ik de kleine voor het eerst mag ontmoeten <3 . * al is het geduld wel echt op nu *.

Bedacht mij nog dat ik van de week zei dat ze vanaf vrijdag (gisteren) los mogen gaan met bevallen. Dat heeft Jenny wel heel letterlijk genomen en daar heeft ze heel goed naar geluisterd _O- .

Zal vanmiddag ook even foto posten van haar uier dat ze gisteren paar uur voor de bevalling had. Was al wel vol, maar lekte geen melk en uier had zelfs voller gemogen.

En als de dames dit doorzetten hebben we over een week veulen nummer 2 :j . Precies een week geleden is Stella bevallen. Jenny is gisteren een week na Stella bevallen. Dus ik ben benieuwd wie er over een week aan de beurt is :D .
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 09-04-22 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:11

Dat is wat minder positief nieuws inderdaad, Olga -O-

Hopelijk doet het stappen en grazen haar goed en wil ze wat eten.

Ben benieuwd wanneer ze gaat bevallen.

xYaartje: lekker veulen knuffelen straks *\o/* *\o/*

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:17

Wat balen olga

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:49

Minder nieuws Olga, maar ook hier slaan jullie je wel door!! Ik duim keihard!!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:57

Cynthia, gefeliciteerd, hij is prachtig. Helaas wel een hengst, had je zo een merrie gegund.

Olga, oei, dat is even minder nieuws. Mijn duimen draaien alweer voor Wita.

Yaartje, straks lekker knuffelen. Waarom trouwens wachten tot 1 uur? Kun je er niet eerder naartoe?

Bij mijn instructrice stond vanochtend een verrassingsveulen, een palomino merrie... (die wil ik ooooookkk)

Afbeelding

Phoebe gaat weer verder met de uier. Lijkt al een stuk meer dan gisteren, spenen lijken zich te vullen. Maar nog geen hars o.i.d. Vandaag 327 dagen
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:06

Setteli, Gun de mensen zelf ook hun rustige ochtend zonder dat ik daar al om bijvoorbeeld 9uur al op de stoep sta om naar de kleine te komen kijken ;) .
En we hadden gisteren met elkaar ook begin van de middag afgesproken :j .
En wat een lief veulen die Palomino! Wisten ze niet dat de merrie drachtig was dat het een verrassing was of? Wel een heel erg leuke verrassing zo <3 . Phoebe doet het nog rustig aan!

Maar om alvast in de stemming te komen. Dit was Jenny als veulen met haar helaas overleden moeder Brenda (hebben ze in moeten slapen toen Jenny 4 maand oud was).
De schuilstal waar ze nu in staat als veulen is Jenny gisteren ook in bevallen.

Afbeelding