[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:19

Jaaa! Daar is ie dan *\o/* Wat een prachtig mannetje Neon! Sarona heeft veel last van stuwing denk ik. Ik hoop dat het nu wel goed gaat inmiddels?

Moratoetje, zo te zien heb je een mooie bruine gefokt. Is hij al begonnen met verharen? Rudi inmiddels wel. Zal straks even een paar nieuwe foto's maken als ik op het dekstation ben.

Eindelijk goed nieuws! Joan is beginnend hengstig. Vanochtend is ze weer gescand en er zitten 2 eitjes waarvan 1 een 3tje is. Nu maar duimen dat het doorzet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:41

Fijn dat ze eindelijk hengstig is!

Drinken gaat nog steeds niet zelf, zo weer een poging doen om te helpen. Zit nu thuis (aan de overkant) ze in de gaten aan het houden via de camera.

Nog even een screenshot van de camera.

Afbeelding

Pauk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:55

Kijkt ze verder wel gewoon naar hem op neon?

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:57

Fijn dat hij heeft gedronken Neon, zeker een plaatje!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:59

Gefeliciteerd neon!
Hopelijk mag hij snel drinken!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:42

Moederinstinct is goed, met poepen begon ze ook het kontje te likken. Met hulp heeft ie net aan de speen gedronken. Verder ook uitgemolken en nog wat met de fles aangeboden maar die hoefde hij niet. Staat nu in de koelkast.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:47

Ik zei toch dat je vannacht een veulen zou hebben Neon! :D
En wat voor een! Prachtig!

Jammer dat het drinken dan zo'n probleem is. Het duurde met Nina dr veulen ook 6 uur voor ze eindelijk het uier had gevonden. Ondertussen wel gemolken en biest gegeven natuurlijk. Maar dat geeft wel een bak stress zeg!
Bailey paar jaar terug wilde ook niet, maar dat was na 48uur zo nu en dan helpen (Even vast zetten, want zij stampte gewoon de hele box door zodra kleine wilde drinken) helemaal klaar.
Heb toen ook wat tips gekregen wat je de merrie kon geven om het makkelijker te maken. Zal eens even kijken wat dat ook alweer was.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:58

Hij is echt zo leuk! <3 <3 <3

Bevalling hebben we overigens gemist. :+ Internet lag er uit (ziggo is blijkbaar aan onderhoud bezig, en op stal is ziggo) en het beeld stond stil. Om 5 uur was er nog niets, om 5:45 ook niet (maar met mijn slaapkop had ik niet gezien dat het beeld stil stond, en op dat beeld stond ze te slapen dus ben je ook niet gealarmeerd dat ze wel heel stil staat), om half 7 hetzelfde beeld. Toen viewer op internet opnieuw opgestart, zie ik in de hoek een veulen liggen. :+ Alarm is ook niet afgegaan.
We vermoeden dat het tussen 5:45 en 6 uur geboren is, te zien aan hoe nat het veulen was. Was net aan het pogen om te gaan staan.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:05

Oh neen zeg wat een pech dan met de camera. :+
Fijn,je klinkt helemaal verliefd. :D Hopelijk loopt het snel van een leien dakje.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:13

Gefeliciteerd Neon; hopen dat hij snel zelf kan drinken!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:30

Gelukkig is haar moederinstinct verder wel goed! Dan komt het vast met drinken ook helemaal goed. Het is ook gek allemaal wat er gebeurd voor een maiden.

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:53

Oef ik loop weer een heel aantal pagina's achter had effe een druk weekend en week.
Gefeliciteerd Pauk!! Wat heeft ze een knap snoetje!

Gefeliciteerd Rensju!!

Gefeliciteerd Janine!! Wat een knapperd!

Gefeliciteerd Neon! Hopelijk lukt het drinken snel!

Diva: Gelukkig was je erbij maar oef niet leuke diagnose. Jammer dat het het bot is en niet de peesjes
Moedige beslissing maar ik denk dat het een zeer goede beslissing was. Ben ook blij dat Saar het goed doet nu ze weer bij haar vriendjes is

Zoey: Gefeliciteerd!! Ook goed dat de dierenarts er snel bij was en dat jij direct hebt gereageerd!

Liaan dat is inderdaad een serieuze baby boom!

Kimsel ik zou ook niet zomaar stoppen ermee.

Nicole wat is ze knap!!

AniekR knappe darcy zal wel schitteren!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:21

Neon van harte gefeliciteerd! Prachtig dier!

Ik was vandaag weer even bij don en Gwen! Zien er beide goed uit. Ze even op de weide gehad en wat kan die Don toxh rennen! Geweldig.

Gelijk even zijn huidige kleur vast gelegd, misschien leuk om te zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En 2 weken geleden:

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:56

Hij heeft idd wel heel veel van een valk weg :D Ik hoop het zo voor je! Laat je hem nog testen?

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:17

Diva een marktkraamklem is zo'n klem die je ziet als ze het zeil boven hun kraam vastzetten. Eigenlijk is het net een reuzen wasknijper. Echt niet fijn om die op je vinger te zetten. Het verdoofd heel erg. Ze concentreren zich op de klem en niet meer op iets anders. Dus als je paard van zich af gaat slaan met bekappen, of scheren of anders in dit geval het drinken, kun je zo'n klem op de lip van het paard zetten. Na het drinken of bekappen of anderszins wel direct weer verwijderen. Het is misschien niet de meest humane manier, maar wel een heel erg effectieve en ik denk op den duur zelfs zo effectief dat je hem later niet eens meer nodig bent. Ze leren zo dat wat je gaat doen niet zeer doet en als er geen strubbelingen zijn het klusje eerder klaar is en ze weer vrij kunnen doen wat ze zelf willen.

Marit hij lijkt echt wel heel erg licht. Uit ervaring weet ik dat ze heel erg kunnen doorkleuren om ervolgens weer donkerder uit de wintervacht te komen. Ik zou daarom ook uitgaan van de kleur direct na de geboorte als ze droog zijn. Nat is natuurlijk altijd vertekenend.

Neon hopelijk gaat het straks helemaal goed komen. Wie weet doet haar uier wel heel erg zeer omdat hij zo vol is. Of misschien heeft ze nog een heel erg gevoelige buik en heeft ze last van naweeen. Komt vast allemaal wel goed.

Moratoetje hij lijkt mij bruin te blijven. Knap kind hoor.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:19

suffie schreef:
Hij heeft idd wel heel veel van een valk weg :D Ik hoop het zo voor je! Laat je hem nog testen?

Ja! Ga hem wel laten testen wel.handig voor zijn papier.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:40

Die is inderdaad wel licht geworden!

Drinken ging net goed, af en toe piepen maar niet meer slaan. Moeten haar wel vasthouden, zekf laat ze hem niet drinken, ze blijft dan wegdraaien. Spenen waren goed leeg, kregen er niet veel meer uitgemolken. Veulen weet de tepel nu ook goed te pakken, dat helpt wel.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:11

Neon wat een knappie!!!! Kan niet dat de stippels later nog komen? gelukkig dat drinken nu al iets beter gaat *\o/*

MaritB aahh knappie <3 inderdaad mooi licht aan worden!

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:40

Pfff +12 pagina's. maaaaar dat is een goed teken, want dan zijn er veulentjes geboren! *\o/* Pauk, Rensjuh en Neon gefeliciteerd!!

Diva jou wil ik alsnog veel sterkte wensen met het verlies van je veulen. Gelukkig pakt Saartje het goed op.

Suffie gefeliciteerd met je mooie keuringsresultaat! Wat is de verwachtte grootte van Carlijn?

Nicole jij hebt ook echt een jackpot he met Lillyfee, wat een veulen heeft ze ! <3

Neon gelukkig gaat het drinken nu iets beter, ik denk dat ik het even gemist heb, maar was sarona maiden?

Marit die is lekker gebleekt in de zon haha! het zal dan toch wel een valkje zijn. :D
Hoe is het met jou en de kleine?

moratoetje ik vind wel dat hij iets lichter is om zijn ogen, maar kan niet zeggen dat het witte haren zijn inderdaad.. Knap ding is Camacho!

Hier niet veel te melden. Ik heb bijna vakantie :Y) nog een week flink aan de bak en dan hoef ik pas in september weer. Lekker genieten van mijn kleine vriendje <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:24

Sarona is inderdaad maiden. :j
Drinken ging net heel goed, kon het nu alleen af. Sarona heeft net ook gemest, had ze ook nog niet gedaan maar meestal gooien ze voor de bevalling de darmen ook leeg.
Darmpek komt er ook goed af, net echt een hoopje keuteltjes, denk dat het er nu wel zo'n beetje af is. Was nog donker maar kwam al een oranje schijn over.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:27

Fijn dat het beter/goed gaat. Hier gelukkig nooit erger meegemaakt dan de merrie de eerste paar keren vast moeten houden. Lijkt me zó frusterend als het helemaal niet zou lukken en je een veulen alsnog moet blijven flessen, ook al is de moeder gewoon in orde.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:28

Ik denk dat het morgen/overmorgen wel helemaal goed is Neon! Is wel even slopend, toen met Bailey zat ik er snachts om de paar uur ook even bij, Bailey even vast zetten en dan ging het prima. Na zo'n 2 dagen hoefden we niks meer te doen en was het klaar.

Uier doet meestal in het begin ook echt even zeer als je er aan komt, omdat het strak staat. Na een tijdje zakt dat af en doet het niet zo zeer meer.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:35

Fijn neon!
Toen hier meneer stond kwartier na de bevalling ginh hij gelijk mesten, ook harde keuteltjes.

Mijn merrie werd net even chaggie tijdens het eten op het veulen wilde drinken maar drukte hem echt weg, daarna mocht hij wel drinken, uier vindt hij ook steeds beter.

Hij heeft echt groot hoofd lange stelten en mini lichaam haha.

Neon hoe heet de kleur van jou hengst? Vindt hem erg gaaf!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:02

Alexandra__ schreef:
Suffie gefeliciteerd met je mooie keuringsresultaat! Wat is de verwachtte grootte van Carlijn?

Hier niet veel te melden. Ik heb bijna vakantie :Y) nog een week flink aan de bak en dan hoef ik pas in september weer. Lekker genieten van mijn kleine vriendje <3

Ik dacht dat ik verwend was met 6 weken zomervakantie >;) >;)

Dunja is nu 2 jaar en laatst gemeten 1.64m, ik denk dat Carlijn daar straks overheen gaat gezien haar grootte nu, maar voor hetzelfde blijft zij dit keer een pony :+

Neon, fijn dat Sarona de kleine nu laat drinken. Heeft hij trouwens al een naam of ben je daar door alle drukte nog niet aan toe gekomen?

Janinevv, het veulen van Sarona is een mooie palomino :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:15

Yep, een palomino. :j
Naam heeft ie nog niet. Heb al wel een idee maar manlief moet het er ook mee eens zijn. En de lijst met namen die we al jaren hebben is nog niet bekeken of er nog meer passends is.