Foto's van Picasso en Firefighter kan ik helaas niet zien, maar wauw Fiasco, zijn naam klopt van geen meter
Cynthia82
Geplaatst: 10-01-16 20:22
Hmmm.. even wat anders proberen. En angelpam; Ik vind Fiasco op sommige foto's overbouwd lijken. Is hij dat ook, of ligt dat echt aan de foto? Ik vind hem wel wat klein, 1.45m, maar ja, als dat alles is En hoe is zijn karakter?
Ik vind Firefighter overbouwder lijken dan Fiasco... Maar hoort dat niet bij een welsh cob? Geen idee hoor maar gezien die hengsten wel wat "dezelfde" bouw hebben... Nu ben ik ook wel benieuwd naar picasso. Wat vond je daar in real life van?
Het overbouwde hoort er wel een beetje bij, maar niet te extreem. FF is ook jonger dan Fiasco, 4 en 11 jaar, dus dat kan ook meespelen. FF is de volle broer van de moeder van Fiasco.
Picasso is een mooie hengst! Heel braaf, rustig in het hoofd. We stonden met hem op de (rustige) weg, omdat ze hem daar even liet draven. Maar we stonden nog een tijd daar te praten en hij stond heel relaxt met z'n touwtje te spelen, bleef stil staan en keek niet op of om als er verkeer langs kwam. Hij loopt ook erg netjes. Ze heeft ook twee nakomelingen van hem staan van afgelopen jaar die beide ook erg leuk lopen en een mooi hoofdje hebben meegekregen
Luna2006
Geplaatst: 10-01-16 20:45
Roos en Lies krijgen echt al hele leuke buikjes! Mooi dik.
Fi is echt al groot geworden. Ik weet nog dat ze pas geboren was. Ze is ook van 2013 zeker?
AZ, nou je gaat zien, nu gaat ze speciaal vroeger bevallen.
Star is ook al dik zeg! leuk hoofdstel!
Wat zijn al die merries al ver zeg. Marley moet vandaag exact nog 5 maanden tot 320 dagen nog zooooo lang. Gelukkig is het hier nu redelijk "opgedroogd" laten we zeggen dat het geen zwembad meer is. Enkel nog heel veel modder. Kleine Uk is uit de wintervacht, ze ging echt heel lang int water liggen, zweten etc.. Nu is ze van al die kwaaltjes af en heb ik terug een vrolijke jaarling, die NIET meer in water gaat liggen. Ze heeft 2 waterbakken stuk gekregen en 5 emmers... En vermits we geen elektrische drinkbakken kunnen zetten ben ik heel blij dat dat probleem verholpen is.
Booster, zo! Daar is mijn dikke Star nog maar een slanke dame bij
Djoena
Geplaatst: 10-01-16 21:00
Hihi ik moet stiekem altijd een beetje lachen als ik bij een mini alleen het hoofd geschoren zie... alles lijkt dan altijd zo overbouwd met zo'n bos haar op de rest van het lichaam
Booster! Ziet er goed uit!
Fi is leuk! Blijf altijd wel een beetje fan van haar
Robynn, jij niet alleen hoor haha geen gezicht zo! Maar wel functioneel zonder dat ik met dekens hoef te slepen Ze stond elke dag te zweten met die ijsberen vacht
Ik zie weer een heleboel mooie dikke buiken voorbij komen
CL Succes en sterkte met alles omtrend de verhuizing etc! Groot gelijk dat je bokt even laat wat het is
Verder heb ik alles wel gelezen maar niet zo goed onthouden.. Sorry!
Ik twijfel steeds harder of Kyara wel drachtig is.. Ze zit momenteel ook niet zo lekker in haar vel, ben me aan het inlezen over Cushing.. Krijg steeds meer het idee dat het zoiets is wat ze heeft. Binnenkort komt de dierenarts langs dan zal ik haar eens vragen wat het allemaal kan zijn en eventuele tests laten doen..
Met Maquavinci gaat het gelukkig wel erg goed Ze groeit lekker door! Morgen is ze 200 dagen drachtig Helaas ben ik er dan niet dus kan geen foto maken maar als het goed is maakt de dochter van de staleigenaar een foto voor mij Heb vandaag al wel even een foto gemaakt toen ze net weer terug op stal kwam.
Cushing gewoon laten testen, heb ik pas bij mijn grote ook gedaan omdat ze niet lekker in der vel zat, overige ook de lyme test gedaan toen. Gelukkig was alles goed. Beter voor niks dan dat je niks weet.
Bedankt voor de leuke reacties op de dames. Fotsy, ik hoop dat m'n gevoel geen gelijk heeft, maar ja we gaan het zien
Kiki, dat is schrikken zeg! Gelukkig alleen schade aan de deken inderdaad. Dat is dan wel weer te vervangen.
Linda, knappe Star hoor! Ik moet ook elke keer wennen aan alleen zo'n geschoren hoofd. Maar het is is wel een erg mooi paardje!!
Cynthia, leuk om dan weer voor een Cob te gaan. Overbouwd zijn ze volgens mij allemaal wel Alleen sommigen hebben echt een extreme badkuip-rug, daar zou ik wat voorzichtiger voor zijn. Moet nog steeds opzoeken of ik Fiasco nou destijds in de UK heb gezien en op de foto heb gezien. Komt wel bij die stal waar we geweest zijn weg, maar kan ook een andere valk hengst zijn geweest Picasso spreekt mij denk ik ook het meeste aan. En ook naar de hengstenkeuring in februari dus? Hoe groot is Fi nou ongeveer?
Wat is Booster al rond zeg! Maar wel een ontzettend schattig koppie op die tweede foto!
Biancatje, vervelend steeds die twijfel. Misschien maar beter om gewoon wat dingen te gaan uitsluiten. Je kent je paardje zelf toch het beste en hebt ook snel door of er iets aan de hand is.
En Fotsy nogmaals, daar begint nu wel een buikje aan te komen hoor. Hoever is zij nu?
Hopelijk gaat ze dan nog een beetje groeien inderdaad! En uiteraard ben ik ook van de partij. Weet ook nog niet wat voor hengst ik moet gebruiken dit jaar, dus hoop stiekem op hele leuke 3-jarigen (die niet te ver weg staan ).
Cynthia82
Geplaatst: 10-01-16 22:04
Ga je zaterdag? Dan lijkt het me wel leuk om te meeten! En ik denk wel dat ze nog groeit hoor. TiSento was 1.45m op haar leeftijd en 1.51m toen hij 3,5 jaar was en hij was vast nog wel wat groter geworden.
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 10-01-16 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Hengstenkeuring in februari. Dat zou fijn zijn zeg! Bij het NMPRS is de Hengstenkeuring pas in april. Voor mijzelf geen probleem. Maar het lijkt me lastig voor de personen die al wat eerder beginnen met dekken, dan wil je toch graag bekeken hebbben wat er zoal op de keuring komt...
Fotsy, mooi buikje hoor je fots staan bij mij wel op zn kant.
Star is (nog) niet getest maar ik vermoed wel dat ze splash (of overo) draagt. Kan bijna niet anders met dat fel blauwe oog. (Andere oog is trouwens gewoon bruin). Ik zal haar toch eens laten testen, ik heb er al eens over getwijfeld, het is eigenlijk niet echt nodig maar wel goed om onze nieuwsgierigheid te stillen haha
Fotsy
Geplaatst: 10-01-16 22:05
Aniekr Elsa is 210 dagen ongeveer. ook al plannen dan?
Oh en mijn dek voor mijn andere merrie is al besteld , die stond dit weekend hengstig zeg, januari mijn god en al hengstig maar was geen goeie, hengst toonde niet zoveel interesse. En Elsa zal misschien ook terug gedekt worden door Marcel, maar eerst zien wat de combi dit jaar geeft.