[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:35

Wow je veulen is echt een joekel! :D

Pfff ik zit hier beetje met moeilijke beslissing.. Ik zou zondag naar hengstenshow gaan en daarna in de avond hengsten show op equitana, blijven slapen en volgende dag shoppen.. Nu kan ik dinsdag ook eventueel naar New york vliegen voor 2/3 nachtjes en dus vrijdag weer thuis.. Wat is slim.. Vind zo vreselijk moeilijk wat ik moet doen. Gisteren kwam er nog niks uit de uier maar vandaag kwam er al vocht uit toen ik eraan zat.... Uier is nog lang niet dik/vol maarja je weet maar nooit met een maiden.. Ze is nu 321 dagen

Help ervaren fokkers..

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:37

Nicole schreef:
Wow je veulen is echt een joekel! :D

Pfff ik zit hier beetje met moeilijke beslissing.. Ik zou zondag naar hengstenshow gaan en daarna in de avond hengsten show op equitana, blijven slapen en volgende dag shoppen.. Nu kan ik dinsdag ook eventueel naar New york vliegen voor 2/3 nachtjes en dus vrijdag weer thuis.. Wat is slim.. Vind zo vreselijk moeilijk wat ik moet doen. Gisteren kwam er nog niks uit de uier maar vandaag kwam er al vocht uit toen ik eraan zat.... Uier is nog lang niet dik/vol maarja je weet maar nooit met een maiden.. Ze is nu 321 dagen

Help ervaren fokkers..

Ik zou zelf bij een maiden merrie die 321 dagen is niet meer weg durven :') Maar dat ben ik :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:39

Echt een groot mooi meisje :)

Hier loop ook een wandelend paasei rond. Uier blijft achter..
Bolleke (335 of 315 dagen)
Afbeelding

En Jade (308 dagen) heeft dan weer een bescheiden buikje, maar een mega-uier.
Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:39

Gezien mijn merrie beide voorgaande keren op 324 en 325 is bevallen zou ik op 321 dagen ook niet meer zolang van huis willen zijn.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:45

linda2008 schreef:
Manda schreef:
Nakomelingen van goedgekeurde nas hengsten worden dus echt niet ineens niet geaccepteerd, papierloos en gemeden op nationale keuringen en stamboekopname's als ze ongewenste kleuren hebben, zou wat zijn zeg haha

Appaloosa x appaloosa geeft ook kans op een eenkleurige nakomeling. Die komt dus in dezelfde categorie als een schimmel.

interessant!! ik dacht dat ik nog nooit een bonte op een keuring had gezien?
Heb geprobeerd om me hier eens in te verdiepen omdat mijn merrie appaloosa is maar bont, ik kom er alleen niet uit, al die regeltjes en pfff :(

Er zijn heel veel mensen die dit dus niet goed begrijpen en dus niet durven te kiezen voor een nas hengst. Ze denken bijvoorbeeld dat als het geen appaloosa wordt maar een eenkleurige ze het veulen niet in kunnen schrijven en dus met een veulen zitten waar ze geen papieren bij hebben en/of waar ze niks mee kunnen. Maar nogmaals elke nakomeling van een goedgekeurde nas hengst krijgt een nas paspoort en mag meedoen op nationale keuringen ongeacht het ras van de moeder (zelfs al is de moeder papierloos) en ongeacht welke kleur het veulen wordt.

Ik moet dit echt zovaak uitleggen hihi maar ik doe het graag!

De merrie Luna op mijn website onder het kopje veulens van Pjotr is ook een pintaloosa (bont en appaloosa), ook een 1ste premie stamboek opgenomen nas merrie, maar door haar bont valt ze ook in de eenkleurige categorie.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:46

pretty schreef:
Murosh wat vervelend dat alles nu tilt geslaan is door die camera. :(:)

Sultan op die fase kunnen ze een eind blijven hangen,eens de meltest daaronder gaat,gaat het vlug is mijn ervaring! Lisa had de avond voor ze beviel een beetje onder die 7.5 en dan heb ik niet meer getest en was het al zover. Mocht ik middernacht nog eens getest hebben dan was die waarschijnlijk veel lager gegaan,was bij de anderen wel het geval nl.

Fotsy ze begint lekker op gang te komen nu. Het zonnetje doet zijn werk. *\o/*

Inowa zoals hier al gezegd ik zou zeker proberen met Regumate of iets dergelijks zodat je dit niet meer hoeft mee te maken :(:)
Ik bedacht me net dat Pepper x Pjotr anders ook wel bloedmooi zou kunnen worden. *-:)

Luna's uiertje verandert inderdaad wel nu!

Ik hoop ook dat het snel gaat. Gisteravond was de melktest 7. Best een flinke verandering zo in 1 dag van 8,5 naar 7. Ondanks dat het uier nog veel voller kon toch wezen waken vannacht. Ben nu al gebroken :') ga nu maar weer even slapen en dan duimen dat vanmiddag de waarde weer is gedaald:)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:51

Hoesnel kan de ph waarde van de melk eigenlijk dalen bij een aankomende bevalling? Ben je wel optijd als je een keer per dag test of hoeveel uur kan je het beste ertussen houden om zeker te zijn dat je optijd opmerkt dat die gedaald is?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:56

Dat scheelt per merrie Manda. Van Lisa ging dit dus heel vlug,alleen 's avonds testen had je het dus niet gemerkt en ik was verrast eigenlijk dat het veulen die nacht kwam.
Bij Kikkie en Karin was het 's avonds gezakt naar laten we zeggen de derdelaatste waarde. 's morgens hebben ze geveulend,ik heb om de paar uur getest en toen zag je die test zienderogen dalen tot de eerste waarde. Maar die beide merries hebben ook gekegeld dus dat was sowiezo heel duidelijk.

Sultan beter een keer teveel waken dan te weinig.

Ik zou ook niet meer durven weggaan Nicole ondanks dat niemand kan voorspellen wat gebeurt.

Tinnie zoooo wat is ze dik!! Wel een leukerd! Ze maakt ook geen haast met uieren dus.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:59

Manda wat ingewikeld nog dat appaloosa stamboek!

Tinniee wat is ze dik!
Laatst bijgewerkt door skaay op 12-03-15 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:59

Nicole ik zou niet meer weg durven,óf ik moest een goede full time oppasser/waker kunnen vinden

wow, bolleke doet haar naam wel eer aan , wát een buik al :j

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:00

Doorzichtige druppeltjes, toen ik er een klein beetje in kneep om te kijken of er wat uit kwam. Gisteren namelijk niet, maar ze zijn stukje minder dik dan gisteren. Nog lang niet vol dat in ieder geval wel

Afbeelding

Afbeelding

Pff vind zo moeilijk.. Kijk er is gewoon wel iemand die dan op der let (mijn tante tevens ervaren fokker vroeger)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:02

Wat een groot veulen van vanille. Maar ze heeft ook lekker kunnen doorgroeien.

Nicole ik zou het niet meer doen denk ik. Als ze nu op 321 zit dan over een week al tegen de 330 aan. Sommige merries kunnen wel een weekje eerder gaan. Voor het zelfde gaat ze 3 weken over dat weet je niet. Maar een grote week voor uitgerekende datum zou ik het land niet meer uitdurven. Hengsten show en equitana moet wel lukken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:04

Een uier kan zich zo snel ontwikkelen en dan ga je het eeuwig zonde vinden dat je er zelf niet bij was. Ofwel dat je dat niet zo erg vind,dan kun je het wel aan je tante overlaten. :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:05

Oke oke ik laat het maar schieten.. Maar dan wel Equitana en hengstenshow.. Boehoe.. Wou ook naar New York.. Verdorie, maarja kan niet alles hebben _O-

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:11

Ze draagt der staart hele tijd op zij.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:16

haar banden lijken ook al erg slap geworden,of vertekent dit nu?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:20

pretty schreef:
haar banden lijken ook al erg slap geworden,of vertekent dit nu?

Ik vind het ook behoorlijk slap hoor. Maarja ik ben maar een leek in de kinderschoentjes dus alles lijkt voor mij al erg snel slap :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:22

En der staart hele tijd over 1 kant hangen

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:24

Nicole, ze krijgt al dikke uiers.
Leuk paardje!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:32

skaay schreef:
Nicole, ze krijgt al dikke uiers.
Leuk paardje!

Gisteren waren ze iets groter, vond ze nu wat gekrompen. Maar ze slinken nog wel gisteren na der beweging.
Dank je wel :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:07

Nicole, ik zou zelf ook niet meer zo lang weggaan. Ik blijf sowieso dichtbij eigenlijk, zodat ik met een uur er kan zijn. Zeker met een Maiden, weet je maar nooit. En naar New York kun je altijd nog :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:08

Ja New York maar laten varen.. Of eigenlijk vliegen :') Ga wel naar de cam staren :P

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:21

Ik vind het echt een prachtig veulen maaike, en wat is ze groot!
Ik hoop echt dat er bij ons ook zo'n mooi plaatje uitkomt, maar ben heel benieuwd, wordt echt een mix van van alles en nog wat.....vuilnisbakje dus.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:28

Ik ben de lijst aan het overnemen van wat ik klaar moet zetten.
Maar really, gynaecologische isobetadine, elastiekjes, wat doe ik daar dan mee? _O-
En wat voor touwtjes???

Help!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:29

Urielle schreef:
Ik ben de lijst aan het overnemen van wat ik klaar moet zetten.
Maar really, gynaecologische isobetadine, elastiekjes, wat doe ik daar dan mee? _O-
En wat voor touwtjes???

Help!

Same thoughts _O-