[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:04

318 dagen. :D vervelend weer, ik ben er een beetje zat van

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:06

en gaat ze overtijd ines?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:11

Wat een weer he :( Hier is mijn weide weer bedekt met een klein laagje sneeuw en dat in april :(

Bo vandaag 275 dagen :) nog 25 dagen tot het mag komen :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:17

hier maar beetje sneeuw en zal vast zo weer weg zijn..

hoe doen de caafjes het?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:20

Knappe Ipona!! Erg schattig! En hele mooie foto's van racende Ileanne!

Hier staan de veulens niet met halster als er geen toezicht is. De volwassen paarden overigens ook niet. Vind dat doodeng! (aantal jaar geleden bij de buren wel een merrie met halster wat zichzelf uiteindelijk opgehangen heeft..)

Sterkte voor Whis!! Super dat Aslan zo lekker kalm bleef :)

Mooie harsjes hoor Dianne!!

Hier ook sneeuw...

Ik ben blij dat ik geen birth alarm bij Arya om had vannacht. :+ Haar buik zit haar echt in de weg. Staan- liggen - platliggen - naar buik schoppen - naar buik happen - rondjes draaien - platliggen... Maar uiteindelijk ging ze weer eten en begon het riedeltje weer opnieuw.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:50

Leen_ schreef:
Wat een leuke foto's! Ik ben helemaal geen veulen-fan, maar als ik deze foto's zie ben ik ook wel benieuwd naar ons kleintje!
Hoe doen jullie dat met een halstertje? Stalhouder zei dat hij ze de eerste week zonder liet staan. Af en toe eens aandoen zodat ze er aan wennen en vanaf de 2e week altijd met halster.
Nu die gedachte vind ik wat eng. Veulens hebben maar zo'n kleine hoefjes dat kan bij het grazen toch achter het halster blijven steken?

Kan je bij paarden trouwens ook op voorhand de kleur zo een beetje weten? Bij konijnen kan je dat berekenen, ik weet niet hoe dat bij paarden zit :')

Wij laten onze man(nu een week oud) zachtjes wennen aan een halstertje door vijf minuten mee te nemen aan de hand met z'n moeder. Kleine apenkop heeft het al behoorlijk goed door en wandelt best braaf mee. Ik zou ook pas een halstertje om laten als ze iets minder lomp en onbehouden zijn en zodra het halstertje echt goed past zoals duidelijk te zien is bij Aslan(Tinker veulentje met baby blauw halstertje).

Kleur kun je berekenen via een colour calculator(makkelijk te vinden via google en bokt zoeken) daar voer je de bekende gegevens van de ouders in en kun je erachter komen welke kleuren het kunnen worden. Echter kwam er voor ons uit dat we een vos(75%) of een zwarte(25%) kregen en ons kereltje is toch echt bruin...uiteindelijk is het dus maar een ruwe schatting :)

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:14

ShamalArabs schreef:
mooie foto's nicole, doe die bij de hand houden want die bruinschimmel is een klassiek en perfect voorbeeld van het verschil tussen een bruin-blijvende en bruinschimmel :j

Ik heb bij Mexx 3 jaar gewacht tot ze ging schimmelen, was er echt van overtuigd...!
nu besef ik dat ze echt een donkerbruine is.. :')

<3 <3 <3 Baby Mexx <3 <3 <3 nog geen dag oud..
Afbeelding

Nicole wat een mooie veulens! Die vos ziet er groot uit! 2 dagen oud?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:20

Geen idee inowa. Kun je geen pijl op trekken op deze merrie.
Anastasia, heb jij je halsteralarm vrij het weekend van 13-14april?

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:35

http://www.youtube.com/watch?v=Pnj9I-TU ... ata_player

Een filmpje van afgelopen zondag, Peggy liet even zien dat je met een dikke buik ook nog wel te kan keer gaan. De dagen daarna was ze zo stijf als een hark, was iets teveel van het goede geweest!
Peggy is met blauw rode dek, de andere vos die erbij loopt is haar moeder dusty. En die kleine witte is míjn 28 jarige pony.

Ik had gezegd dat Sally voor dit weekend een veulen zou hebben, denk niet dat ze dat gaat redden. Nu hoop ik dat ze voor een 1 april veulen gaat!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:33

Aaaa baby mex. Wat een schatje.

Kees lekker aan het slapen
Echt genieten zo met camera

Hier sneeuwt het ook en het blijft liggen. Nog wel minimaal

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:45

*\o/* Briesje harst... ziet er goed uit Dianne.
Gaaf dat jij een refractometer gebruikt. Lijkt me superinteressant.
MarijeR doet dat ook.

Draaakje dan wordt ze nu toch wel onrustiger... veulen gedraaid misschien?
Of toch al wat weeeen??
Ze is wel mega dus dat het veulen in de weg zit is duidelijk.

Rooslover geen wonder dat ze stijf was naderhand... hihi. ;)

Cynth van Keesteevee genoten vannacht?

Mexx was ook een droppie als baby hoor!!
Inderdaad lijkt ze ringen te hebben om de ogen en ze is dus toch bruin gebleven!!

Hier ligt gewoon een pakje (lees cm of 3-4) sneeuw... :brr:
Ik ben het zooooo zat...
Tenna wordt chagrijnig naar de andere paarden ze wil ze niet meer in de buurt hebben.
Hopelijk is dat een goed teken.
:')

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:49

Gisteren nog de meeste sneeuw weg is er vannacht weer 10 cm gevallen....blegh.
Vandaag verhuizen wij in ieder geval naar de nieuwe woning. Eindelijk van die stress verlost.
Maar die sneeuw moet weg ik kan mijn trailer zo niet de berg af rijden.

Raven gaat lekker, die eet ook al zoveel hooi momenteel. Is er eentje die snel dik wordt, maar ze blijft nu mooi op gewicht qua vetjes.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:59

Succes met verhuizen CC !
Hopelijk gaat het lukken ondanks de sneeuw.. en dan inderdaad geen stress meer.

Tjinta: Hars?! Spannend!
Ja Mexx was een lieve beeb, een pluizig mager monstertje, en inderdaad met lichte kringen om de ogen, maar geen schimmel.
Achteraf wel blij want Mexx is een viespeuk! :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:08

Succes met de verhuizing CC! En wat een uier bij jouw merrie!!
En bij Dianne hars!!!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:14

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Er zitten baby's aan te komen!!!!!
Leuk leuk!!
Ik zit maar de bidden voor ZON!! Zou nu wel eens fijn zijn :')
Jes waar blijft jou buik foto? >;) :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:56

Jess flinke uier euhm.. :D Zul je zien,die gaat wel ineens heel hard veranderen!!

Dianne dat is al een flink uier,en harsjes!!! *\o/* Die refractometer lijkt me ook zo een handig ding!

Nicole wat een zalige fotos! Ipona is groooooot!! En Illianne is mijn favorietje,wat een schatje <3

Patrick fijn dat Whis gegeten heeft,heeft ze bij haar vorig veulen ook maaglast gehad?
Mocht het nou es wat warmer worden,dan ging ze vast ook meer drinken :(:)

Tjinta geef Tenna nou es ongelijk dat ze veullie binnenhoudt! :brr: Maar als het warmer wordt,gaat het vast ineens "ploppen" :+

Laantje en GB... :(:)

Draakje dat uiertje moet nog veel meer,maar ze staat al lekker bol!

babymexx <3 ze leek daar wel een schimmeltje te worden hé,door die warme gloed?

DL jouw verhaal herinner ik me ook nog,beide :(:)

"mijn" uiertjes waren vanmorgen weer gegroeid! *\o/*

Mijn grullootje mag niet meer meedoen,want die heeft zich bedacht en gaat toch nog niet bevallen :+

Maar Cha-Cha doet voort! Ik kan los in de stal geen betere foto trekken met gevaar voor eigen leven,vanachter,dat mag wel _O-
Ga ze maar even vastbinden dit weekend,dan kan het wel

Afbeelding

En dan Nikita,dat is ook meer dan 2 dagen terug,moet nog bij natuurlijk

Afbeelding

En Lisa,zij zit pas op 1 mei aan de 340 dagen,maar ze begint ook al te uieren

Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:07

Bedankt allemaal, ja, Ipona is daar 2 dgn, Ileanne 7 en qua hoogte maken ze elkaar niet zoveel.

Woogy, wat zijn de kleuren va de ouders nog eens? 75% kans op vos is best apart.

ChaCha wil haar uier niet op de foto :)

Baby Mexx, wat leuk om te zien :)

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:37

Zo ik heb ff snel bijgelezen, ga er straks beter voor zitten...;)

Ik heb met het overschrijven van mijn merrie begrepen dat er geen officieel eigendomsbewijs bestaat voor een paard (geen rechtsgeldige dus). Dat het paard op jouw naam staat bij de KNHS en stamboek zegt dus voor de rechter niks.
Mijn vorige paard blijkt bijvoorbeeld onder een andere naam dan hij bij mij had nog in eigendom van mij bij de KNHS te staan. Naar mijn weten is dit paard al in 2006 ingeslapen, maar hij zou in 2008 nog een wedstrijd gelopen hebben. Of hij is (of was) niet overleden, of zijn paspoort is doorverkocht. Hier ga ik nooit achterkomen gezien geen van de betrokken instanties gegevens mogen doorgeven omdat ik niet rechtmatig eigenaar ben.

In dit soort zaken weegt de verzorging en de kosten die je maakt voor zo'n dier veel zwaarder op dan wie er op papier eigenaar zou zijn. En het dekgeld zou je in deze ook kunnen zien als een gift, dus ook hier zou ik me niet te druk om maken.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:26

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn;

Ik kom er net tijdens het longeren achter dat er dikke paars roze slijm uit de vulva van mijn merrie komt.. Heb d'r meteen uitgestapt en getemperatuurd 37,5c. Das normaal na t werken. De DA komt om 2 uur zowiezo al voor de entingen dus die zegt ik kijk er straks naar..

Ik heb dit eigelijk nog nooit gezien en wil graag weten wat t is.. :?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:29

Pretty dragen de jouwe ook altijd rond die 340? Ikreken gewoon elf maanden maar hou in achterhoofd dat het vanaf 300 kan.. :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:35

Misschien een stukje slijmprop?
Vrouwen kunnen deze ook al eerder in delen verliezen. In 2010 had mijn merrie een week voor de bevalling veel rood slijm in haar staart zitten, is ook de slijmprop geweest denk ik.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:46

DL ik reken gewoon 340 dagen. Meestal komt het iets eerder. Verleden jaar bijvoorbeeld hengstveulen op 335 dagen en een merrieveulen op 330 dagen. Het jaar ervoor hengstveulen op 333 dagen. Maar 300 dagen ga ik hier denk ik niet meemaken,dat is misschien iets meer typisch voor AMHA's om zo kort te dragen?
En ook hier zullen uitzonderingen de regel bevestigen :)
Ik hou 340 maar aan,raak ik ook zo vlug niet teleurgesteld. Ik was tenslotte Pretty gewoon,die standaard 362 dagen droeg :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:47

Jes schreef:
Misschien een stukje slijmprop?
Vrouwen kunnen deze ook al eerder in delen verliezen. In 2010 had mijn merrie een week voor de bevalling veel rood slijm in haar staart zitten, is ook de slijmprop geweest denk ik.

Dat kan inderdaad :j Maar in Vitaquilla's geval zou dat dan veel te vroeg zijn,denk ik. Hoop dat het niks is! :(:)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:56

Het meeste staat gelukkig al in de nieuwe woning. Net een koelkastje gescoord concept 2e hands snappen ze hier echt niet. Ze vragen standaard veel teveel en de koelkast was nog vies ook. Toch maar afgedongen we hebben toch een koelkast nodig en de mediamarkt hebben we hier helaas niet.

Vannacht weer 10 cm sneeuw gevallen. Zijn nu 400 meter lager en 20 km zuidelijker in de stad (Lienz). Hier is het stralend weer.

Wat betreft de merrie die gedekt is door de bijrijder. Ik zou een aangetekende brief sturen met alle kosten die ze betalen moet voor het veulen mee mag. Ook geld rekenen voor het extra werk dat zij zou doen. Wil ze dat niet dikke pech en is ze haar dekgeld kwijt. De eigenaar heeft niet zelf gekozen om te laten dekken dus dan zou ik ook niet daarvoor betalen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:01

Vitaquilla schreef:
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn;

Ik kom er net tijdens het longeren achter dat er dikke paars roze slijm uit de vulva van mijn merrie komt.. Heb d'r meteen uitgestapt en getemperatuurd 37,5c. Das normaal na t werken. De DA komt om 2 uur zowiezo al voor de entingen dus die zegt ik kijk er straks naar..

Ik heb dit eigelijk nog nooit gezien en wil graag weten wat t is.. :?

hoeveel is het? een beetje (klein kloddertje of sliertje) kan een gesprongen adertje zijn, maar een halve handvol dikke slijm zou de slijmprop kunnen zijn en dat is niet zo'n best teken...