[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:38

catootje.... zo heette een klein shetje wat wij vroeger hadden en vals dat dat ding was :=

edit: typo

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:48

Tass: mijn hengstennaam heeft bijna dezelfde letters als de naam van jouw veulentje ;)

Hier begint Angels veulen met een H, dat van Tinkerbell met een I
Siuan is geen tinker en verder niet aan letter gebonden, maar de naam die we hebben begint met een A.

Ik hoopte op 3 dezelfde geslachten, vind ik toch het leukste :j of het dan 3 merries zijn of 3 hengsten... al heb ik dan liever 3 merries.
Verder hoopte ik evenzeer op een merrie voor Angel, een merrie voor Siuan en een hengst voor Tinkerbell. Vind de naam met I voor een hengstveulen zo mooi :o en ik hoopte deze aan iemand te verkopen die hem zou aanhouden als dekhengst...
Nou mooi niet, gevoel zegt het net andersom: merrie voor Siuan en Tinkerbell, hengst voor Angel :roll:
naja, je moet nemen wat je krijgt ;) zolang alles maar gezond én verrekte mooi gebouwd is :D
Qua kleur hoop ik op 1x homozygoot zwartbont (Angel), 1 x bont (Tinkerbell) en 1x Zwart Roan Blanket. Graag ook eens een bont tinkerveulen met zwarte staart O:)
Het minst graag wil ik:
- voor angel geen probleem, die wordt toch bont ;)
- een zwarte hengst van Tinkerbell... zwart merrieveulen is nog oké als de bouw dan extra goed is, maar liever geen zwart hengstveulen :o
- een simpel vosje van Siuan... vos blanket of snowcap is ook niet echt wat ik wil (in volgorde van voorkeur: zwart roan blanket, zwart blanket, bruin blanket, bruin roan blanket, zwart roan,... ) vos roan daarentegen zou ik ook wel leuk vinden... :+

Volgend jaar wil ik DOLgraag een bruinbont merrieveulen van Tinkerbell, ga je zien: na 3 merrieveulens op rij, ga ik dan een hengst krijgen, en tot overmaat van "ramp" zal ie vast nog zwart zijn ook :+
(nvdr: ze wordt komend voorjaar gedekt door de goedgekeurde STER zoon van mijn andere merrie, Angel ;) *D )
En van Angel zou ik in 2010 eigenlijk een effen veulen willen _O- :') _O- lekker dwars, want aangezien ze homozygoot tobiano is kan dat helemaal niet :+ maar zou graag een blue blagdon fokken dan :o O:)
(ja ik weet het, helemaal onlogisch ben ik: uit mn heterozygoot bonte merrie wil ik alleen bonte veulens en uit mn homozygoot bonte wil ik een effen :+ 8-) )

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:51

jennyk schreef:
Ik weet ook nog steeds geen naam voor het veulen.
Kunnen jullie me niet helpen? Liefst een naam die past bij een valkje (denk tenminste dat het een valkje wordt ;) )

VALKYRIE !!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:52

de nageboorte is eraf!!!
jammergenoeg heeft degene die het uit de stal gevist heeft, het niet gecontroleerd...
en ik moest me dr maar niet mee bemoeien...
ben maar naar huis gegaan... ik trek mn handen er nu vanaf.. als ik zo behandeld wordt, nee sorry!

ik hoop dat de eigenaren wel verwittigd worden, die waren boodschapjes doen...

maar sorry hoor.. hier viel mn mond echt van open! bah!!

Peelie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:55

wat dan??? Hoezo mocht je hem niet controleren en waarom werd er zo naar tegen je gedaan?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:56

Frenia als je de hengstennaam met een I zo mooi vindt geef je die toch aan willekeurig welk hengstveulen dat je krijgt dit jaar, je bent toch niet echt gebonden aan een beginletter? Zou zonde zijn om hem voorbij te laten gaan

JG: Wie heeft hem gevonden dan, gewoon iemand van stal? Wat maf om hem niet te controleren??
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 11-02-09 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:57

ach.. als zij het beter weten..
Ze hadden m al weggeflikkerd..
had nog gezegd : als je m ff laat liggen, dan controleren we hem even
kreeg de reactie ": als jij nou es ff rustig doet

nou sorry, ajuu! ben naar huis gegaan. ze zoeken het maar uit daar :)

En het was niet eens de eigenaar die dit zei!! en ik durf te wedden dat de eigenaar wil dat het gecontroleerd wordt.
maar volgens mij snapte diegene niet helemaal dat ik toevallig wel al dagen over de zeik ben en die veulens heb mogen oprapen!
Volgens mij wist ze dat niet. anders doe je niet zo.

ach.. bah irriteer me dood.. gatverdamme!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:57

Jeetje Jolliegirl; eraf is super maar kan me voorstellen dat je diegene zijn....wel kon omdraaien! Niet gekeken.....dhuh. Ze hebben het ook niet bewaard?

Spaanse namen zijn moeilijk zo te zien;-)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:58

het ligt ergens op/in de mesthoop quintusgl .

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:02

JG Nou jah zeg :?

frenia: Wat voor naam, vertel :)) Hele plannen heb jij :=

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:03

Bizar hoor, dat wil je dan toch juist zien, wat zijn dat voor mensen.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 11-02-09 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:04

kon je niet nog even zoeken...?

Ik had het er niet bij laten zitten...

Zoe daar de rede waarom ik ben verhuis naar een PRIVE stal waar ik echt helemaal alleen ben... geweldig :D

Geen gemust mee... Ik had ook een heleboel last van roddelen ed... te triest voor woorden...

Mara al 213 dagen drachtig :D

spannend spannend

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:06

Ja wat een rare mensen zeg..groot gelijk dat je naar huis bent gegaan.

Mijn veulen is echt een boksertje,legde vanochtend even mijn hand een tijdje op de buik van m'n merrie en kreeg spontaan 2 harde trappen .{arme merrie}

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:08

Tjeetje wat een ellende Jolliegirl. Gelukkig is er nu af, maar iedereen controleerd toch de nageboorte?
De reactie die jij kreeg snap ik ook niet helemaal. Ik zou dan ook zo iets hebben van stik er in.
Hopelijk is hij in zijn geheel afgekomen. En is er nu niks meer aan de hand.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:10

Jg; op de mestbult.........hopen dat de DA hem nog even eraf haalt....

Marije; net vergeten maar wat een geweldig filmpje weer. Heb hard moeten lachen. Heerlijk eigenwijs koppie en die bokkesprongen!! Kon je haar snelle wendingen wel goed bijhouden met de camera ;-)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:20

Ja.. ik ben benieuwd of de DA nog komt, ik ga ervanuit van wel..
Ach die meid is 16... ik voelde me op dat moment verantwoordelijk als 19 jarige..! maar daaag.. als iemand zo doet.. ben ik pleite

btw.. heb wel ff lekker half uur met de merrie liggen tukken :P hahaha hoofd op mijn benen, en als ik opstond begon ze zacht te hinneken. ze had wel ff goed pijn hoor!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:20

Frenia: ik wou dat ik me uitsluitend hoefde druk te maken om kleuren :n . Ik moet voornamelijk letten op goed stevig beenderwerk, lichaamsbouw, cool karakter, formaat ........ kleur is (helaas) van ondergeschikt belang in mijn geval :D .

En ik vind kleurengenetica zoooo leuk!

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:35

Hier weer nieuwe foto's van Amiga vandaag genomen. 1 maart is de uitgerekende datum dus ben al lang bezig met aftellen.

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:37

Heb net ook ff filmpje Party Girl gekeken :D . Wat een lekker ding! Die zou je toch zo oppakken, in je broekzak doen en in je achtertuintje zetten :P ?
En dat moedertje, zo heerlijk onverstoorbaar! Mijn merrie gaat achter haar kind aan, liet hem vorig jaar de eerste maand echt niet zo zijn gang gaan.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:38

sietske : die draagt bescheiden :-)

ik hoop in de eerste plaats op gezonde veulens en allemaal bont ;-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:40

sietske83 schreef:
Hier weer nieuwe foto's van Amiga vandaag genomen. 1 maart is de uitgerekende datum dus ben al lang bezig met aftellen.

Amiga heeft nog een mooi lijntje hoor! Ook nog niet zo'n mega-cup maat :P .

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:40

JG: Super dat de nageboorte eraf is.. Ik neem aan dat de VA nog een keer gaat opvoelen of alles er af is. Ik denk ook dat de eigenaar er niet heel blij mee is dat het is weggegooit, oooh.... Pubers.. haha..

Jij hebt in ieder geval je uiterste best gedaan voor de merrie, en daar is ze je blijkbaar dankbaar voor.

Zijn er nog meer merries drachtig bij jullie op stal?

Oohja, volgens onze nieuwe berekeningen zit onze knappe Pip vandaag op 250 dagen
Aftellen maar!!!!!!! Joepie..

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:43

@sietske83: Van hoeveel dagen dracht gaan jullie uit??

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:47

8 maart zou dan 340 dagen zijn maar op dekbewijs staat 1 maart dus die hou ik eerst aan. :D
Ze draagt bescheiden komt waarschijnlijk ook omdat het haar eerste veulen is.
Ze word de laatste maand wel geleidelijk aan zwaarder. Maar een sprintje door de bak zit er nog wel in.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:48

JG: wat fijn dat de nageboorte eraf is!!!
Wat stom dat ze hem weggegooid hebben!

Belgengek: Catootje en dan Cato? als roepnaam!
Voor een shet erg leuk vind ik :)

Ik heb een naam gevonden voor als het een hengstje wordt ! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*