baudyh schreef:Ik lees hier dat er geen merriebrok gevoerd word omdat er angst is dat de merrie de melkmachine te vroeg aan zou zetten. Maar zo werkt het echt niet.
Ik kreeg van de week een klant die een 3 weken te vroeg veulen had gekregen ( merrie stond nog niet op de merriebrok) en de merrie had nog weinig uier en dus ook nog te weinig melk. We hebben haar gelijk goed aan de merriebrok gezet en nu gaat het super met moeder en veulen.
Spreek je jezelf niet beetje tegen in deze post? Eigenlijk zeg je dat door het voeren van de merrie de productie op gang kwam en het nu goed gaat. Als ze nog niet op de brok stond zou ze dus in theorie ook niets ontwikkelen. Het was anders geweest als de merrie al wel op meriebrok stond en ondanks dat ook geen uier had. Dat had ik dan een logische verklaring gevonden, nu bevestig je in mijn ogen de eerdere opmerking van de ander?
Leuke foto's weer dames. Heerlijk in de sneeuw. Wat is Gwen toch een prachtig dier!
En cynthia ook weer bij haar guppie geweest, volgende keer wel sneeuw foto's hoor!

Hier liggen ze er nog lekker rond bij! Uier status niet gewijzigd. Ze wachten op het voorjaar.
Laatst bijgewerkt door Caesar op 11-02-17 20:22, in het totaal 2 keer bewerkt