Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 23:00

@frenia wat zien je knollie's d'r weer goed uit!!
ben opslag verliefd op kleine cindy wat een dotje poetskatoen

@Yoline Karlien heeft een heerlijk buikkie, een echte zogenoemde grasbuik, die geniet duidelijk van het goede leven

@Mazzel-meid al over de helft die schier al lekker op zeg, mooi buikke

terrorieta niets te zien, had ook niet anders verwacht,
als het haar net alsde vorige drachten vergaat, komt d'r voorlopig ook geen buik aan.
zal dan ook weer pas bij de laatste loodjes komen vermoed ik,
ze loopt goed ziet er top uit (als zeg ik het zelf)
nog een beetje uier d'r onder. maar goed Brownie is dan ook nog geen week weg, dus dat mag dan
ze heeft energie voor 10
Afbeelding
Afbeelding

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 00:54

@ terorita mooi paardje Lachen
@ mel ik wacht op de foto,s Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 08:17

Wat een mooie buik- en merriefoto's! Ik krijg die dikke van mij ook nooit zo dik op de foto als in het echt Haha!

Overigens: als je achter Chub gaat staan, is nauwelijks een buik te zien, ze draagt echt heel diep.. Gisteren even staan 'loeren' gewoon, ze was vrij en heb lekker haar buik staan bewonderen terwijl ze haar stapel hooi naar binnen werkte.. Ik zag nu best duidelijk dat haar buik niet alleen door de ademhaling beweegt, maar beebje was wakker Knipoog

Manege-eigenaar is ook heel erg te spreken over hoe volwassen ze nu is geworden al.

Overigens Frenia, ik vind je merrie niet te mager, maar vooral onbespierd..

Terorita ziet er mooi uit!

Karlien lijkt qua buik misschien nog wel al het verste onderweg Haha! Lekkere bolle Fjordo!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 08:45

Neonlight schreef:
@Regine, die aanrijding was een loslopend paard, daar kun je geen rekening meehouden als weggebruiker. Knipoog

die aanrijding bedoelde ik ook niet Clown maar je hoort het gewoon steeds meer dat een ruiter met paard wordt aangereden, ik wil hier verder geen discussie opstarten die loopt al elders op bokt, maar het viel mij op.
Ik ben in ieder geval blij dat voor mij en Cap alles goed is afgelopen en ze nu weer rustiger is. Zowiezo is ze sinds de dracht veel koeler in haar hoofd lijkt het wel!

ER komen weer nieuwe mooie merries langs zeg!! Was het maar alvast voorjaar!! Dan kwamen een voor een de veulens!! Ik zie er echt al helemaal naar uit!! Hou zowiezo niet zo van herftst en winter Bloos

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:03

@ Mazzel-meid: was is ze gaaf getekend!! Al die vlekjes.. Kwijl

@ Maseike: die is nog lekker slank Haha!

@ Terorita: denk toch echt dat het van de veulies komt want ze heeft er al iets van 13 gehad Tong uitsteken *moet nog eens navragen hoeveel, m'n vriendin weet t vast wel*

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:09

Onze nieuwe merrie die jullie op de foto bewonderd hebben hebben we totaal onbeleerd gekocht. Nu 3 dagen later heb ik erop gereden stap en draf aan de longeerlijn. En geen stap verkeerd.. Super van dr he!!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:29

@ pauk sta jij toevallig met je haflinger in hoek v holland of in Gravenzande op die manege ??
Mijn man komt uit monster dus ik ben daar vaak dan kom ik eens stiekem even kijken Lachen

@ Yoline ja monnie is idd slank als ik de rest hier zie Lachen

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:30

Nee ik sta niet op de manege. Ik sta in de achtertuin Knipoog
Maar je bent altijd welkom hoor!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:36

@ frenia: ooh mama artois & stella Lovers
ga je aankomende veulens ook namen van bier/drank geven ?
Leuk geitje !

@ Yoline: ze ziet er rond en gezond uit !

@ terorita en maseike: eveneens leuke merries, zijn bijna kopietjes van elkaar zo te zien Lachen
Wat is hun afstamming ?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:18

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:14

katrienh schreef:
@ frenia: ooh mama artois & stella Lovers
ga je aankomende veulens ook namen van bier/drank geven ?
Leuk geitje !

@ Yoline: ze ziet er rond en gezond uit !

@ terorita en maseike: eveneens leuke merries, zijn bijna kopietjes van elkaar zo te zien Lachen
Wat is hun afstamming ?

die van maseike heeft zo op het eesrte gezicht inderdaad veel van Terrorieta weg,
Terra is Ferro x Caritas komt uit de Corieta stam van texel.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:53

Hèhè, weer eens even op Bokt... had nog een foto beloofd... bij deze:

Ze is hier, ehm... 112 dagen... dat was 3 oktober j.l.
Afbeelding

Momenteel staat ze op rust omdat ze misschien een scheurtje in haar griffelbeentje heeft (ze heeft even geleden een trap tegen haar voorbeen gehad)... maandag worden foto's gemaakt. Er zit nu een schiefel op waar ze nog last van heeft. Ze loopt daardoor ook niet goed. Wel jammer, was net weer begonnen met rijden... maar ja... het is niet anders.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:02

WAW,al die fotos hier zo opeens! Moet er dringend ook nog maar eens maken Haha!

Mijlpaal vandaag!! 150 dagen!! Hier dus ook een konijntje Clown in de buik!
Ze wou niet eens uit haar stal vandaag..normaal zet ik die open en spurt ze naar buiten,nu draaide ze zich gauw om en ging in een hoekje staan...twas nog donker hé.. Clown

Mazzel-meid: Darlah heeft inderdaad een flinke buik hoor!! En dat voor een getrainde merrie!
Die is toch duidelijk drachtig dan!! Milkshake is geeneens een misse naam hoor,super zelfs! Tong uitsteken

Yoline: Zo,die heeft al veel veulens gehad dan! Routine-klusje Clown ,ze is inderdaad mooi rond en gezond!

Frenia: Strakke buikjes bij beiden zo te zien! Echt mager vind ik ze vanaf de foto niet,wel niks op overschot.
Dat geitje is echt té schattig zeg,zooo klein! Ach gut

Maseike: keimooie kleur heeft Mon.toch! Furioso zit ook in mijn dame hier,das haar grootvader!

Terra ziet er echt in superconditie uit!!

Bacannie:wat een mooie,volle merrie!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:28

Hee allemaal!!

Nog iemand met een drachtige muts meldt zich! *In het leukste topic van Bokt Haha! (Waarom ik hier dan niet eerder was? Weinig tijd...) Heb wel vaak even snel foto's gekeken hoor! Maar nu gaat het weer, en Vreya is alweer een heel eind opweg! Ze is eind April uitgerekent, dus nu al weer bijna 4,5 maanden drachtig! Gaat hard, gaat hard! Buikje van d'r veulen van dit jaar zit er ook nog steeds wel wat aan (en is er ook niet af geweest Vork ) Ze is gedekt door Balony Een helemaal nieuwe combinatie! Bijou en Collin waren allebei van Reitze.

Vreya begint naar mijn idee alweer aardig uit te bollen, hier alvast een foto van vanmiddag:

Afbeelding

En Balony:

Afbeelding

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:29

vrijalover jij was hier afgelopen seizoen toch ook,
staat me vaag nog iets van bij

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:33

Klopt!! Heb jullie toen ook op de hoogte gehouden over Bijou en Collin (*voor foto's, zie profiel!) en heb jou paardjes ook gevolgd Haha!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:35

pretty schreef:
Mijlpaal vandaag!! 150 dagen!! Hier dus ook een konijntje Clown in de buik!

Op naar de beagle Haha!

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:55

Hee Vrijalover, leuk dat je er weer bij bent! Spannend, een nieuwe combi. Ja

Ik heb weer een "mijlpaal" gemist, gisteren 75 dagen. Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:53

Tijdje geleden had ik gezegd over mijn merrie die het veulen verstoten had en nu opeens een peesblessure.. Vandaag de dierenarts erbij.. Godzijdank geen peesblessure maar een ontsteking in de hoef.. Het komt met haar dus weer helemaal goed!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:01

maseike: die ziet er goed uit!

terorita: Wow! die barst echt van energie zo te zien! en blinken!!! Kwijl

chubby: dat vind ik ook hoor! het gekke is dat ze behoorlijk gereden wordt de laatste tijd en conditie en kracht en dergelijke is prima in orde. Ribben zijn echt licht zichtbaar, wat niet zo op de foto doorkomt, maar wat volgens mij voor een tink niet "normaal" is (toch niet voor haar). Ik vraag me soms af of ze aan spierafbouw doet Verward of zoek ik het nu te ver? en wat zou de oorzaak dan kunnen zijn??? Ik maak me wellicht weer teveel zorgen Clown maar vind het toch lastig als ze er niet top uitziet Boos!
dit weekend gaan we een weekend naar zee rijden, wordt behoorlijk zwaar, maar ik heb niet het gevoel dat ze het niet aankan, ze galoppeert als gek, heeft energie voor tien, is snel weer uitgerust etc... ik vind het echt een gekke combinatie met haar uiterlijk.

regine: op dit moment kijk ik best uit naar de winter. Eigenlijk hou ik wel van alle seizoenen Lachen Nu zijn de paardjes voor het eerst weer vies als ze van de wei komen, en die pels wordt lekker wollig. Ik vind het contrast met de zomer zo leuk Haha!
Ik heb er wel nooit problemen als ik een tijd niet kan rijden, wat in de winter wel zo is. Misschien helpt dat Haha!
maar natuurlijk kijk ook ik uit naar het voorjaar (vooral half maart dan Haha!) en naar de veulies Haha! Haha!

pauk: super hoor!!!

yoline: dikkedik Haha! maar ze ziet er goed uit hoor!!!!

katrien: hihi Haha! "mama artois en stella" daar moest ik effe mee lachen Nagelbijten / Gniffelen
de namen had ik niet gegeven, maar de eerste eigenaar, puur toevallig had ik dat jaar mijn merrieveulen zélf een alcoholische naam gegeven "Baileys" gegeven. Ik heb altijd al gezegd dat het voorbestemd was Knipoog
Ik kies bewust geen dranknaam meer Knipoog ik ken mezelf, dan ga ik dat elk jaar willen doen en dat wordt lastig Tong uitsteken
Voor Angel wordt het met een D in 2007. Dilharra scoort momenteel hoog Pling (betekent regenboog Knipoog NIET PIKKEN Boos! !!!) En verder Demon voor een hengstje. En ik heb nog een aantal Knipoog nog niet echt beslist...denk trouwens wel dat het een hengstje wordt, met veel wit aan z'n koppie en misschien een gedeeltelijk maanoog Verward Haha!
En Tinkerbell met E (Eragon voor een hengstje Knipoog), hoewel ik momenteel net een dipje heb ivm of alles wel goed gaat bij haar wegens gehele toestand... maar ik ben vast te pessimistisch...
zal alvast blij zijn als de da eind oktober zijn ok geeft bij opvoelen... en na dit weekend gaan we voordroog voeren en dan hoop ik ook snel verandering te zien... *hoopthoopt*

Vreya: daar komt ook al een buikje in zicht!!!
en welkom weer!

Mijn nieuwe boomloze zadel (barefoot cheyenne zwart) is vandaag aangekomen!!! méééééééééégahappy Haha! Haha! Haha!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 00:30

Citaat:
Het komt met haar dus weer helemaal goed!
super !! OK dan! OK dan!

Leuke namen frenia ! Ik ga ze al niet pikken, ik moet nl. eentje met de H Haha!. Iemand suggesties Schijnheilig ?

Citaat:
denk trouwens wel dat het een hengstje wordt, met veel wit aan z'n koppie en misschien een gedeeltelijk maanoog Verward Haha!

Dat wordt een hele speciale precies Haha!

Citaat:
hoewel ik momenteel net een dipje heb ivm of alles wel goed gaat bij haar wegens gehele toestand... maar ik ben vast te pessimistisch...

ooh Ach gut. We zullen elkaar oppeppen, want zelf ben ik ook zo Bloos. Vienna's eerste veulen, en het mijne ook. Nervositeit verzekerd Haha! Cool.

Citaat:
zal alvast blij zijn als de da eind oktober zijn ok geeft bij opvoelen... en na dit weekend gaan we voordroog voeren en dan hoop ik ook snel verandering te zien... *hoopthoopt*

*duimt mee * Komt wel goed hoor ! positive thinking Knipoog

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 02:05

Ik meld me ook maar weer eens (sinds het begin van dit topic Bloos ) Ik probeer enthousast mee te lezen , maar reageren lukt niet altijd...

Shayla is nu 186 dagen drachtig (we zijn dus op weg naar het lammetje Tong uitsteken ) en is sinds een maandje of anderhalf eindelijk weer mijn eigen "Shay" aan het worden. Poeh wat heb ik die gemist ! Knipoog Vraag me nog steeds af wie dat hyper actieve monster was die de voorgaande maanden in de stal stond Clown

Shay voelt de beeb wel regelmatig , duidelijk merkbaar. En ik hoop hem/haar af en toe te voelen (maar dat zal wel wat anders zijn)
Ben nog steeds druk bezig met mijn namenlijst , ben nu al kolommen aan het maken met hengsten en merrie namen (beter dan dat onoverzichtelijke "kladblaadje" wat ik had )

Katrienh : Een naam met een H..... Gewoon heel simpel Harry of Henk Haha! Alleen minder bruikbaar voor een merrie natuurlijk Tong uitsteken
Ik ben zo blij dat ik gewoon met elke letter mag beginnen....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:12

Bij mij is de naam al bekend hoor! Wordt een samenvoeging van de namen van papa en mama, met Cheerful er voor, en naam is linkbaar met naam van oma Baileys en iers.. PB me maar als je het nu weet, ga ik vast een leuke prijs verzinnen Haha!

Gisteren was ik bij een zakelijke relatie, die dus weg is van paarden en graag een veulen zou kopen maar niet zo heel veel ervaring en zelfvertrouwen heeft. Zij zoekt dus tevens iemand die haar kan begeleiden met de verzorging, kan adviseren en straks het paard mee kan inrijden en doorrijden.. Ze komt binnenkort kennis maken met Chubby om te kijken of het klikt en t.z.t. zullen we dan eventueel praten over een deal..

Citaat:
het gekke is dat ze behoorlijk gereden wordt de laatste tijd en conditie en kracht en dergelijke is prima in orde. Ribben zijn echt licht zichtbaar, wat niet zo op de foto doorkomt, maar wat volgens mij voor een tink niet "normaal" is (toch niet voor haar). Ik vraag me soms af of ze aan spierafbouw doet of zoek ik het nu te ver? en wat zou de oorzaak dan kunnen zijn??? Ik maak me wellicht weer teveel zorgen maar vind het toch lastig als ze er niet top uitziet

Je hebt zoveel verschillende Tinks en net als bij mensen heb je er ook exemplaren tussen zitten die wat 'freler' gebouwd zijn. Sommige mensen kunnen eten wat ze willen en niet aankomen, of sporten wat ze willen maar niet breder worden.. Als je paard genoeg energie heeft en zo vrolijk is, zou ik me nergens zorgen over maken hoor!

En eerlijk is eerlijk: ik zie liever ietsje de ribben wanneer een paard in draf strekt, dan dat alles hubbelt en bubbelt van het vet...

Als je je echt zorgen maakt kun je altijd nog een bloedonderzoek doen. Laat dan testen op wormen, bloedarmoede en ik zou ook de schildklier laten nakijken - misschien is die wat ontregelt..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:33

bedankt voor de tips!!!
ik wacht nog even af, als ik dan nog geen verbetering zie (eind oktober) laat ik een bloedonderzoek doen!

klinkt leuk, die naam, maar ik heb géén idee....

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:02

Bij mij staat de naam ook al vast... wel jammer aan de ene kant zo'n namen speurtocht heeft ook wel weer iets!!