Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:53

Sinds gisteren heb ik het idee dat Mo een beetje buik begint te krijgen, het is maar een klein beetje maar het viel me ineens op dat haar buik anders was.
Ze staat ook regelmatig op stal met het kruis aangetrokken de laatste week.
Weet iemand of dit door de groei van de baarmoeder kan komen?
Ondertussen mogen we wel weer aan haar buik komen dus de ergste pijn is even weg.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:27

Hinke staat al 's nachts op stal omdat onze weilanden gewoon te nat zijn.
Ik denk dat ze vanaf eind januari richting veulenbox verhuisd tenzij ze tekenen gaat geven dat ze veeel eerder dan eind februari mij uit m'n lijden gaat verlossen.

1 van de fok merrie's van mijn vorige stalhouder droeg bij merrie veulens altijd maar 10 maanden wat lijkt me dat nu ineens heerlijk dan zou ik nog maar 8 weekjes moeten wachten Tong uitsteken
hengstveulens hield ze wel 11 mnd binnen

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:44

Oei, ik hoop toch niet dat Rigaud een maand te vroeg is, daar heb ik toch echt geen rekening mee gehouden, dan ben ik nl. nog op wintersport Bloos

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:13

HIerbij dan maar weereens een plaatje van mijn drachtige beest...
De skippybal zit er al in hoor... ze is nu trouwens ruim 6 maanden.

Afbeelding

Afbeelding

ze zijn wel een beetje huge...(anders kon de buik er niet op)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:15

zoals jullie hierboven kunnen zien zweet Nancy behoorlijk, ze staat normaal onder een winterdeken maar die heb ik er nu maar vanaf gehaald omdat ze gewoon nat is.
Kan ik het beter zo laten, dus zonder deken of toch die deken maar weer op?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:41

Volgens mij zou ze niet zo moeten zweten, ze zit niet echt in een teddyberenvacht, wel heeft ze een dikkere vacht maar volgens mij zou ze door deze vacht niet zo moeten zweten. Wat voor deken had ze op?
Misschien een dunnere deken op doen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:54

ze heeft een waterdichte winterdeken, maar die is helemaal niet dik. Pol staat onder dezelfde, die dikker aanvoelt en die heeft nergens last van. Dunnere deken heb ik niet echt, ja een fleecedeken..maar dat lijkt me echt niks om haar daarmee op te zetten. Ze is wel geschoren, maar ik wilde haar maar 1x scheren omdat ze anders weer zo kort in haar vacht zit tegen de tijd van de bevalling.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:47

jeee!!!

@Lowara en polly : Wat een buiken al zeg!!! Wow!
@ jeddah: Leuk zeg dat je het veulen gevoeld hebt!! Haha! Het wordt vast een merrie Haha!
Ik hoop dat het uitkomt, vreya heeft tot nu toen meer een breed buikje en ik wil heeeell erg graag een merrie van haar!! Haha!:D

Dit jaar een hengstje en een merrie gehad
Korita met de hengst erin (hoogdrachtig):
http://im1.shutterfly.com/procserv/47b4 ... ZNmjds2Zto
hangbuikje dus
leika met het merrieveulen erin ook hoogdrachtig:
http://im1.shutterfly.com/procserv/47b4 ... ZNmjds2Zto
Ook best laag, maar zij was echt vooral breder en de korita had echt een hangbuikje!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:12

@ polly: johh...die moet je met 11 maanden op wieltjes zetten.
De shet bij ons is ook zo "bol", 6,5 maand drachtig...maar er zit ook aardig wat vet op schat ik zo in

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:37

@VrijaLover: gelukkig zie ik geen verschil tussen de hengsten- en de merriebuik Haha! ! Lee was vorige keer ook helemaal rondom dik. Dan had het een merrietje moeten worden, maar het werd mooi een hengst!

Wat een enorme buiken komen er tevoorschijn zeg ... we krijgen nog wat te stellen met onze zwangere huismussen!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:50

Mac schreef:
@VrijaLover: gelukkig zie ik geen verschil tussen de hengsten- en de merriebuik Haha! ! Lee was vorige keer ook helemaal rondom dik. Dan had het een merrietje moeten worden, maar het werd mooi een hengst!

Jammer! Ik hoop echt dat het hier wel werkt! Tong uitsteken Schijnheilig
Als het een hengstje is wordt het zeer waarschijnlijk verkocht Verdrietig
Maar voor mijn gevoel wordt het echt een merrie!

Ik vind de buiken hier trouwens ontzettend dik worden! Bloos!
En het is nog geen eens sinterklaas!
Dat beestje van polly bijvoorbeeld is nog maar 6 maand! Bloos! Kon ook hoog drachtig zijn! Tong uitsteken Wel een schattig paardje trouwens Lovers

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:57

jeetje polly die heeft echt een skippybal op.
maare
IK HEB HET VEULEN GEVOELD!!!!!!!!
eindelijk eindelijk na al die verhalen hier vroeg ik me af of hij/zij niet of vreselijk lui was of dat ie het misschien niet deed maar hij doet het gewoon denk dat de batterijen nog niet opgeladen waren.
Vandaag even bij Hinke in de stal gegaan en even haar tepels schoongemaakt dat doe ik 1 keer in de week. En tot mijn verbazing had ik het idee dat ze al wat grotere tepels had gekregen. Dus ik kijken maar niets te zien natuurlijk.Maar toen leek het of het veulen van rechts naar links was gaan liggen dus ik was drukken en ik kreeg ineens een drukker terug!!! Waaaahhhaa ik was echt helemaal trots ik vond het zooooo cool! Mijn vader kwam net de stal inlopen dus die ook meteen even laten voelen en jawel er kon nog een schop vanaf.

*zucht zwijmel* ik ben nu al helemaal in luv

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:07

Wat leuk nimber!!! Echt super leuk! Haha!:D
Ik wil het nu ook wel een keer voelen! Boos! Tong uitsteken
Maar ik voel niets Ik druk, hard en zacht ga na het rollen en na het drinken voelen, maar het schopt gewoon niet! Als het maar wel leeft!! Knipoog Vast wel Lachen Anders was ze niet zo dik

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:55

Leuk Nimber! Eindelijk toch het bewijs dat er een voetballertje aan komt.
Oh nee, een bokkertje natuurlijk Haha!

Mijn vader heeft afgelopen weekend het veulen van Copper zien bewegen maar dat heb ik gemist...
Bij Macy zie ik nu al regelmatig de buik schudden en af en toe ook echt bewegende bobbels Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 00:19

We zijn vandaag naar Belgie geweest. We zijn naar het jaarling van Famosa en Polaco II wezen kijken. Het is een hele flinke dame dat precies op Famosa lijkt en de lange benen van pa Polaco heeft. Ze is net als ma een echte kuddeleidster (in wording). Ze heeft al een hele volle kuif net als Famosa.

Afbeelding

Als ze zo doorgroeit, dan wordt het straks een dame die tegen de 1.70 gaat. Haha! Lange mensen kunnen straks ook op een mooie P.R.E. rijden.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:54

Zo...die ziet er goed uit zeg.

Buikfoto's komen er zo snel mogelijk aan.
We zitten over een weekje op 6 maanden.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:16

Nimber, wat leuk! OK dan! Eindelijk Knipoog!

Odess: Wat ziet Odessa er goed uit! En wat een buik al! Bloos! Hoe lang was het geleden dat je een buikfoto van haar had geplaatst hier? Want ik vond haar buik opeens echt huge *LOL*

Lowara: Die buik! OMG.. Bloos! Wanneer is die van jou uitgerekend?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:18

Vank is vandaag 111 dagen drachtig Cool. En bijna 4 maanden ook!
Ja ja, we komen er wel Haha! !

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:28

Ik heb een merrie die vindt dat ze vanaf de eerste dag recht heeft op een dikke buik Knipoog .......Dikke vreterd dus.
Gelukkig is het nog niet zo extreem, ze moet ook nog bijna 5 maand, maar ik ben toch wel blij dat ze drachtig is!! Al die vervelende vragen!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:29

@ elady: Dat word samen aftellen Haha!
@ kerndra: Vreya is ook een dikke vreetzak hoor, altijd al geweest Knipoog

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:09

vannacht toen ik niet kon slapen heb ik ook zitten uitrekenen hoe lang ze nou drachtig is, staat me iets bij van 192 dagen, kan dat? (ruim 6 mnd) het was wel al laat hoor Bloos

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:13

Euh.. als ik jou was, zou ik even op de site van MarijeR kijken, dan weet je het gelijk zeker Clown
(heb ik ook gedaan, aangezien ik een A-rekenwonder ben *LOL* )

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:43

Na lange tijd radiostilte heb ik vandaag EINDELIJK allebei de veulentjes weer gevoeld Hyper! !!! Die van Pepsi galoppeerde er vrolijk op los (typisch) dus dat was zelfs duidelijk met het blote oog te zien en die van Lee hield het op een venijnig P'TOINK (ook typisch) iedere keer als ik langs Lee's flank streek. Totdat Lee een beetje Boos! om begon te kijken. Toen heb ik d'r maar met rust gelaten Schijnheilig .

Pepsi gaat nu de laatste drie maanden in; Lee moet er nog ruim 4 ...

Het wordt nu toch allemaal wel écht hoor!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:47

jaaaah dat idee heb ik nu ook het is nu wel echt echt.
Ik heb voor 95% zeker de namen. (maar ik ben ook nog wel zo dat als het veulen er is en ik vind het niet passen dat ik weer ga dubben)
nu begint het aftellen pas echt en ik kan haast niet meer wachten nou ik hem/haar gevoeld heb.
tjeeeee mijn eerste zelf gefokte veulen uit mijn veulen..tjee echt raar!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:48

Even de calculator van Marije er op los gelaten:
Pepsi: 243 dagen drachtig
Lee: 207 dagen drachtig