Jak,wat sneu Mopjemop! Ik heb geen ervaring met trauma aan de benen bij veulens. Daarbij denk ik dat er veel verschillende situaties zijn, soms kun je beter niet teveel verhalen horen...
jolandje
Geplaatst: 25-02-16 21:38
mopjemop ik heb wel eens gehoord dat het beentje ingetaped werd voor extra stevigheid en rust, misschien je DA er even naar vragen?
mijnlieverd
Geplaatst: 25-02-16 21:53
Haha Lisanne buik dan Ja dat is ze zeker op pagina 28 staat daar een foto van . Is vandaag nog t zelfde.
Weet je of hij voldoende en tijdig biest heeft binnen gehad Mop?
Al_Zawraa
Geplaatst: 25-02-16 22:01
Dames, ik ga morgen weer bijlezen, maar nu nog even een beetje Malik-spam
Ik ben verliefd
Arianne
Geplaatst: 25-02-16 22:09
Woogy, wauw; een mooie witte hengst! Niets mis mee én weer eens wat anders dan bruin Volgende keer een zij? Suffie, dat is goed nieuws zeg! Heerlijk.. AZ, prachtig koppie weer. Wat zul jij genieten daar in de wei..
Hier afgelopen week 3 drielingen bij de schapen. Eén lammetje daarvan heeft het niet gehaald, dus uiteindelijk zullen er wel 2 samen aan de fles gaan. Is dat ook nog een beetje te doen. De rest van de schapen lijken er 1 of 2 te krijgen, dus dat komt wel goed uit. Heerlijk, dat gestoei in de stal!
Vulina
Geplaatst: 25-02-16 22:29
Wat een pracht kop zit daar op AZ!
pretty
Geplaatst: 25-02-16 22:33
Drie drielingen is best druk Arianne! Tot nu toe nog geen flessers hier gelukkig,anders elk jaar wel! Wat kunnen die gek doen en vierkant de lucht inspringen he haha
Dat is balen Mopje!! 2 dg boxrust is nog het proberen waard voordat je alles uit de kast gaat halen. Misschien verstapt?
AniekR
Geplaatst: 26-02-16 01:01
Zo, ik hou het doordeweeks ook niet bij hoor. Morgen nog één late dienst en daarna gelukkig een (ook hengstenkeuring/showdag-)vrij weekend. Ook wel een keer lekker!
Woogy ook gefeliciteerd met de kleine, jammer dat je er niet bij kon zijn, maar wel een plaatje!
Mopjemop, sneu van Mickey hoor. Heb er geen ervaring mee, maar zelf zou ik met zo'n kleintje niet te voorzichtig zijn om de veearts er even naar te laten kijken.
AZ, wat een heerlijke foto's van jouw mannetje!
Moratoetje, vind het wel leuk om jouw hengstenlijstje zo te zien. Ik kijk er dan met een ander-sportponyras-oog naar, maar vind de valk op de foto in het lijf een erg mooi type. Hals oogt met name zwaar op deze foto (wat natuurlijk voor een oudere hengst wel kan), verder kan ik die niet echt beoordelen. Een imo niet zo'n mooie hals is wel een ding wat me vaak opvalt bij de NF, dus die zou ik van deze hengst wel op een duidelijkere foto willen zien. Als die wel mooi lengte heeft, zou ik het een mooie hengst vinden Nr. 2 vind ik dus zo'n typische NF met een zware korte hals en daar houd ik niet van. In het lijf vind ik hem wat klassiek/eenvoudig, maar wel correct. Nr. 3 valt me ook op, wat ik iemand anders ook zag opmerken, de stand van de achterbenen, nou staat hij niet voordelig op deze foto, zou het aan kunnen liggen, maar zou ik wel even op letten bij hem. Halsvorm vind ik voor een NF niet verkeerd, verder vind ik hem net als de vorige iets eenvoudig, maar wel een aansprekende pony. Bewegingsfoto van de hengst de je nu gebruikt is ook aansprekend. Weer iets kort in de hals, maar lijkt een leuk pasje te kunnen gaan! Weet niet of je wat hebt aan dit oordeel, maar als Welsh NWR persoon vind ik het wel leuk om zo'n vergelijking te maken. Nou zijn NWR's en NF natuurlijk totaal andere pony's eigenlijk en is ook maar net waar je van houdt.
En dan de hele discussie over foto's plaatsen van hengsten. Tja ben het er mee eens dat het nooit verstandig is om foto's te plaatsen waar het paard minder voordelig op staat, maar vindt ook absoluut dat de dingen niet mooier gemaakt moeten worden dan ze zijn. Verder is het natuurlijk een verschil of je er als hengstenhouder van moet leven of dat je voor de leuk een hengst hebt en iedereen moet vooral doen wat ze willen. Maar probleem met internet is natuurlijk wel dat dingen jaren later nog teruggevonden kunnen worden. Onverzorgd vind ik echter niet zo'n groot probleem. Als goed voorbeeld zag ik al een heel leuk bont mini-hengstje in winterwoolies langskomen. Mooi voorbeeld vind ik ook deze foto van Roos: Dit was de dag dat ze terugkwam van 4 weken in België bij de hegnstenhouder, waar ze nog niet volledig uit haar wintervacht heen was gegaan, lange sokken er nog aan en lange boscrosspony-manen, maar vind haar hier prachtig in vorm en ze gaat er voor staan wat mevrouw-niet-zo-maar-onder-de-indruk niet zo gemakkelijk krijgt in de regen, maar dus absoluut een foto die ik zonder gene aan mensen durf te laten zien. Ze lopen hier niet altijd netjes opgeschoren en in de knotten, maar gewoon in de Groningse klei ^_^ en heel stiekem hoop ik dat we haar deze zomer richting deze vorm kunnen krijgen voor de keuring
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 26-02-16 02:35
Woogy, gefeliciteerd! Wat een prachtig manneke, en een mooie naam, dus toch nog snel daar uit gekomen.
Moratoetje, 3 compleet verschillende hengsten zeg. Wat moet er aan je merrie verbeterd worden, wat zijn de aandachtspunten? Wil je meer forest type fokken (aan de Sulaatik hengsten te zien vermoed ik dat wel) of meer de luxere sport-types? Zelf ben ik niet weg van de hals van Vesins. Hals van Versace is ook zwaar, maar hij heeft wel een fijne bruikbare hals. Ik heb Vesins nooit irl gezien, maar wat ik doorgaans wel mis in de Sulaatik hengsten is de schoudervrijheid in het bewegen. Sportprestaties bij de hengsten van die stal kijk ik niet naar, ik weet hoe ze dat doen. Hengsten worden door iemand enkele keren op geselecteerde wedstrijden uitgebracht direct in het Z, en daarna zie je ze nooit meer in de sport. Dan hecht ik meer aan de sportprestaties van Frodo, door een kind gereden vanaf voor af aan.
Suffie, fijn dat het goed gaat met luna hele geruststelling!
Woogy, leuk een witte hengst, volgend jaar in merrievorm? hihi
Aniek, inderdaad een heel gave foto!
Mopjemop, oh jeetje wat een ellende voor kleine Mickey!! Temperaturen zou ik ook zeker doen en ik geloof dat ik toch een DA zou willen laten kijken... arm dier!
Jammer mopje van Mickey. Veulen kwam hier ook al paar keer mankend af. Bleek achteraf dat hij trap van zijn moeder kreeg als hij zo brut op haar sprong en meneer leerde zijn lesje niet.. Hopelijk weet de dierenarts snel wat het is!
Leuke buik van Bibi!
Birdie60
Geplaatst: 26-02-16 08:44
Jullie gaan hard!!!!
AZ Wat een mooi kereltje Suffie Gelukkig gaat het beter met Luna. Mopjemop Wat jammer dat Mickey niet goed loopt. Hopelijk de oorzaak zo gevonden. Inowa Schaapjes! Wat lief.
Kelly wel vol uier en dikke buik maar voor de rest gebeurt er niet veel.
Ik kan jullie ook echt niet bijhouden, vooral door de week als ik ook gewoon moet werken is het erg lastig . Ik lees wel alles mee maar heb weinig tijd om op iedereen te reageren.
@mopjemop: verstandig denk ik om de dierenarts te laten komen. Even laten checken kan nooit kwaad. Ik vind het echt een gaaf veulen.
Woogy: gefeliciteerd met je knappe hengst! Mooie naam ook!
Sulfie: goed om te horen dat het beter gaat met Luna.
Ik kreeg een mail van de Epplejeck: dinsdag de 29ste op schrikkeldag 29% korting op een artikel naar keuze. Ik zit nog te twijfelen of ik zelf een birth alarm wil aanschaffen. Met 29% korting is dat in ieder geval een stuk beter te betalen . Wellicht een tip voor mensen die er ook nog een willen.
Lies vandaag op 300 dagen!!!! Aftellen kan nu echt gaan beginnen!
En tegelijkertijd komen dan een beetje zenuwen. Vandeweek thuis vast mn camerasysteem getest, moet nog op stal opgehangen worden. Wou ik dit weekend doen, maar kabels zijn nog niet binnen. Daarnaast moet nu echt snel de kraamstal af!