[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:27

Tinnie gefeliciteerd! Het wachten kan beginnen!!

Cynthia: geweldig die strikjes :P

Marschall blijft leuk, van hasselt heeft al langer hengsten. Benjamin hebben hun ook een paar weken gehad en toen weer door verkocht.

Wat welsh betreft ben ik ook echt een liefhebber ervan om dit bij de minipaardjes erin te fokken. Nu heb ik zelf mijn deutsche classic die veel heeft van wat ik in een minipaard wil, maar toch wil ik nog net wat meer hahaha. Oohja en kleurtjes, ik zal ook de laatste zijn die geen aparte kleuren wil :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:02

Hahhah die strikje, helemaal super!

Gefeliciteerd Tinnie, het wachten en aftellen kan gaan beginnen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:05

Mijn verhaal word een beetje uit zijn context getrokken :')
Ik zeg niet dat aparte kleurtjes niet leuk zijn...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:18

Ik snap wat je bedoeld hoor, leuke kleurtjes zijn een leuke bijkomstigheid. Gezond correct veulen staat op nr 1

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:23

linda2008 schreef:
Fotsy, over "het oog wil ik ook wat"...
Ik heb een grullo bonte, zilverappel bonte en een zwarte tovero, dus ik ben de laatste die zou zeggen dat aparte kleurtjes/tekeningen niet gaaf zijn ;)
Ik bedoelde alleen meer dat er soms té veel alleen naar kleur gekeken word en niet meer naar de rest. Zo heb ik wel eens mensen op zoek zien gaan naar een dubbel creme hengst zodat ze zeker een palo/valk/smoky zouden krijgen, of een bepaalde bont kleur, met verder 0 andere "eisen" aan de hengst... Dát bedoelde ik meer ;) :)

:j das waar maar bij mini's, daar hoef je niet op te rijden he dus sterk bot ofzo speelt dan niet zo veel rol bij die mensen, wat ik best kan begrijpen

RX was je nog vergeten :o , oeie veel succes met je hond, beestjes, het is altijd wat, onze hond heeft ooit ook een autoaccident gehad die was op haar buik helemaal ontvelt, alles terug aan elkaar 'geplakt', operatie van 2uur maar je zag er helemaal niks meer van

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:26

Een leuk kleurtje is mooi meegenomen inderdaad. Baal wel dat liz dr veulen niet kan worden ingeschreven bij het nmprs. Dan moet liz minstens een half papier hebben en voor ik die mag aanvragen moet ik 1 vd ouders kennen. Tja die ken ik niet, vanaf volgend jaar is het niet meer mogelijk om veulens waarvan de moeder geen stamboom heeft in te schrijven.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:00

Dat is jammer Rianne!

Ene merrie vanochtend dichtgezet en gespoeld, nu dus 18 dagen wachten.
Friese merrie gescand, die is veel te vroeg weer hengstig. Dacht het al, aan haar gedrag te zien, dus toch even laten kijken. Heeft een ei van 3,5 + bm ingang van 2 dus nog te vroeg. Zondag weer even bekijken!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:09

Ooh en veearts deed een roze bandage om de staart met dichtzetten :') Zei nog tegen de veearts; nu wordt het een merrie. Heel serieus: "Ik wil ook wel een andere kleur pakken?" :+ :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:18

Vulina schreef:
Ooh en veearts deed een roze bandage om de staart met dichtzetten :') Zei nog tegen de veearts; nu wordt het een merrie. Heel serieus: "Ik wil ook wel een andere kleur pakken?" :+ :+

_O- _O-

Ik ga de hh eens even berichten dat ze wel blauw gebruikt :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:18

Hihi Vulina. Wat zei je,laat maar?

Jammer is dat dan zeker wel Rianne!

DL ik ben benieuwd wat Benjamin er van gebakken heeft dit jaar! Dek je weer met hem dit jaar of dek je ook uit?

Linda ik snap wel wat je bedoelt hoor. Kleur mag niet ten koste gaan van kwaliteit,das alles.

Woogy dan kunnen onze hondjes elkaar de poot schudden qua kostprijs. Ze hebben gouden pootjes zeg ik altijd. ;)

Cynthia dat moet goedkomen met die bandage toch! Er zit wel wit in zie ik,dat betekent dan wel veel aftekeningen. :+

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:02

Holy Crap wat gaan jullie al hard :wow: kan het niet bijhouden hoor!

Wat betreft kleur kansen is het hier niet zo spannend
50% Vos, 44 % Bruin en 6% zwart, het verworpen veulentje was pikzwart dat dan weer wel.
Ik heb totaal niet op kleur geselecteerd, maar dat is volgens mij sowieso al minder aan de orde bij KWPN, vooral gekeken naar bouw en karakter.

R.X. wat zielig voor je hondje :(:) gaat het inmiddels beter?

NathalietjeB, ik heb verschrikkelijk veel moeite met het feit dat mijn merrie naar de hengst(enhouder) moet :(
Mijn merrie zelf ook, wat het alleen nog maar vervelender maakt. Vorig jaar heeft ze er maar 5 dagen gestaan, ze kon vrij snel geinsemineerd worden en kreeg haar snel drachtig thuis maar gadsie wat vond ik het lastig. Hoop dit jaar ook op zo’n snelle afhandeling, gelukkig heb ik haar cyclus aardig door, dus het zou snel moeten kunnen :)

Rianne1994, das niet relax iemand die haast heeft om je merrie weg te brengen :n gelukkig gaat er iemand anders mee!

Tinniie, Gefeliciteerd!! Aftellen begonnen 

Tja goed gevoel bij de hengstenhouder, ik heb er geen slecht gevoel bij hoor, ziet er super uit allemaal en het is 1 van de grootste, maar allemaal routine werk. M’n merrie zal haar minnaar nooit ontmoeten, alleen het rietje :’)

Cynthia, gefeliciteerd!! Hopelijk in 1 keer raak! En geweldig die blauwe linten :’) als dat werkt ga ik m'n paard helemaal in het blauw afleveren :')

Hoewel ik vorige keer graag een hengstje wilde, wil ik nu alleen nog maar een gezond veulentje en moeder :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:56

vanmorgen met de veearts gebeld over de vordering van Pony's knie en hebben groen licht gekregen om te dekken, mits via inseminatie gezien natuurlijk dekken niet goed is voor de genezing(no oliebol?). Dus nou hopen dat ze vanaf zondag hengstig staat gezien alles dan een klap normaler is. Dan zitten er 18 dagen tussen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:20

Vesceron schreef:
M’n merrie zal haar minnaar nooit ontmoeten, alleen het rietje :’)

En geweldig die blauwe linten :’) als dat werkt ga ik m'n paard helemaal in het blauw afleveren :')

:') Ze zien je aankomen :D /3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:20

Spannend Woogy, hopen dat ze hengstig wordt! En dat de knie voorspoedig door mag helen :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:41

@linda2008; vorig jaar had ik precies dezelfde mening en had ik zelfs een lichte afkeer van kruisingen en papier loze paarden. Oktober 2013 ben ik knalverliefd geworden op een veel te kleine, dikke kruising die ik dit jaar ook nog laat dekken door een ander ras dan haar eigen afkomst :o Ik heb stallen aan huis, het veulen blijft hier en ik wil dit veulen omdat moeder een once in a lifetime pony is voor mij met een karakter van puur goud en ik daar heel graag een vervolg op zie :) Ik ga totaal tegen mijn eigen principes in, maar ja liefde maakt blind :')

@R.X.; Jeetje wat erg, heel veel sterkte toegewenst met je hond Y;(

@Venthe; oh balen, jammer dat de eitjes te klein zijn -O-
Nu hopen dat het de volgende hengstigheid wel wil lukken.

@Rianne1994; ik heb niet zoveel met die kleintjes maarre knappe papa hoor :j

@Tinnie; Wat leuk ! Gefeliciteerd ! :):)

@Cynthia82; wat spannend dat ze gedekt is; leuk :D Nu hopen dat het gelukt is!
Die roze/blauwe strikjes _O-

@Vesceron; ik ga mijn merrie ook voor het eerst wegbrengen en heb er ook heel veel moeite mee.
Ik ben een enorme controlefreak en wil ook dat zij het een beetje naar haar zin heeft (ze wordt
wel natuurlijk gedekt en staat 24/7 op de weide met een groepje). Hopen dat het bij jullie weer zo
snel gaat als vorig jaar.

Hier nog even geen groot nieuws, ik ga morgen de DA weer bellen om even te bespreken hoe we verder
gaan. Mijn merrie is 17 tot 21 april ong. hengstig geweest en ik wil haar de volgende hengstigheid brengen. Het leek me verstandig om haar rond de 11e te laten scannen (de 13e is het 21 dagen geleden dat de hengstigheid op zijn eind kwam). Dan kan de DA toch zien of de hengstigheid eraan komt? Dan wil ik haar brengen op de 12e en weer ophalen rond de 18e. Is dat een goed plan? :D
Laatst bijgewerkt door xApple op 30-04-15 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:50

Hallo allemaal!
Ik wil me hier ook graag melden :)
Mijn nsps merrie Diva staat op t moment bij de hengst! Is voor ons beide de 1e keer. Heb Diva nu 4.5 jaar en word in mei 5 jaar.
Ze staat bij Levi vd schaapshoeve.

Ben heel benieuwd of ze in 1x drachtig word.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:51

ik ga mij hier afmelden. Er komt geen 2016 veulen...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:43

Faline en Tinniie, ik weet niet of dat denken en duimen werkt, hoor. Dat deed ik in 2010/2011 ook voor een valkmerrie en toch werd Ti een palomino-hengst :+

Enne, CL, Ti was ook het tegenovergestelde, maar er is er maar één mijn allergrootste liefde en dat is Ti, dus dat zegt niets :)

Linda, weet je zeker dat je ze na gebruik nog wilt hebben? :')

Vulina schreef:
Morgen gaan we weer scannen en de merrie dichtzetten. Zal eens vragen of ze ook blauwe hechtingen hebben :+

_O-

Vulina schreef:

En toen heb je een blauwe geëist, neem ik aan? :')

Fotsy schreef:
cynthia en nu hopen dat het gewerkt heeft, ocharme ze krijgt er zelfs het verlanglijstje bij maar mijn merrie gaf me exact mijn bestelling dit jaar :D dus een voorbereid mens is er twee waard.

VerlangLIJST, bedoel je? :+
Dais gaf me in 2013 ook exact wat ik wilde (en in 2011 ook, al wist ik toen nog niet dat Ti alles was wat ik wilde), dus dat kan ze vast nog een derde keer :D

Vesceron, dat is wel jammer dat je een grote hengstenhouder hebt getroffen waarbij het routine werk is. Wat dat betreft ben ik heel blij met mijn HH. Dais staat lekker bij hun aan huis, wordt iedere dag op de wei gezet, af en toe een borsteltje erover, aai over haar bolletje en er staat momenteel maar één andere bezoekende merrie, lekker huiselijk en samen spelen ze de bejaarde s*kstoeristen (Dais én die andere merrie zijn uit 1995) :+

Maak alsjeblieft een foto voor me als je je merrie compleet blauw hebt ingepakt! :')

XApple, ik hoop voor je dat je veulentje hetzelfde fijne karakter krijgt als je merrie. Bij Fi is dat ietwat mislukt ;)
Het klinkt als een goed plan, alleen ik breng mijn merrie naar de hengst als ik haar ongeveer hengstig verwacht en zodra ze hengstig is, wordt ze natuurlijk gedekt, dus ik heb niet veel verstand van jouw manier :)

Welkom, GoLizz :) Heb je foto's van het stel?

Jammer, Luna..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:14

Cynthia; ze gaan hier met een groep 24/7 de weide op; een aantal merries met de hengst en zo worden de
merries gedekt op een zelfgekozen moment. Zou ik dan misschien wat eerder brengen zodat
ze wat kan wennen aan de andere merries, de hengst en de nieuwe omgeving? Mijn merrie is wel
erg gevoelig voor verandering.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:18

Dan zou ik haar wel eerder brengen. Dais is altijd heel netjes om de 3 a 4 weken hengstig en zowel in 2010 als in 2012 duurde het een week langer voordat ze hengstig werd toen ze bij Sublime stond. Ik denk door de reis en nieuwe omgeving.
Dit jaar had ze er geen last van,maar ze komt er ook voor de derde keer, dus het is al een beetje bekend terrein.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:24

Oke dankje, ja dat is ook wel belangrijk om in overweging te nemen.

Maar kan de dierenarts een week van tevoren de hengstigheid ook al zien aankomen?

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:38

Ja ik heb foto's :)

Even een kleine fotocollage
Afbeelding

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:27

Leuke dame en heer. En leuk hoofdstel. (Heb ik ook := )

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:32

een merrie is toch maar 5 dagen hengstig toch? en dan 21 dagen zitten er toch tussen? heb t hier ongeveer uitgerekend voor milk voor wanneer zei naar de hengst zou moeten

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:45

Hahaha ik zal foto's maken als ik haar helemaal blauw heb ingepakt :')
Ben ook benieuwd wat ze dan zeggen als ik haar uit de trailer haal :+

Cynthia, tja met KWPN heb je dat al snel. Natuurlijk dekken is niet meer, zo ver ik weet is alles insemineren. En op zich zijn ze helemaal niet slecht voor d'r, maar geen weiland met andere paarden enzo. Nu heb ik ook een zorgenkindje met speciaal voer, mag geen kuil en écht een merrie die nogal opstandig wordt als ze het niet naar dr zin heeft. Gewoon een naar gevoel om je paard ergens achter te laten. En voor haar ook gek, je komt in een vreemde box, baasje weg, vervolgens ga je 2 keer per dag in een opvoelbox met steeds een camera in je achterste, dan een rietje in je andere achterste, oh nee he.. weer die camera, dan komt je baasje na een paar bizarre dagen ineens weer opdagen om je in die stomme trailer te zetten en dat alles terwijl je eigenlijk keihard ovuleert en zo ge*il als boter bent :') ben gewoon blij als ze weer thuis is :)

Dus snap je heel goed xApple ;) gelukkig staat jou meisje lekker buiten daar!

Luna2006, wat jammer!

GoLizz, welkom!

Mn merrie is trouwens keurig volgens mijn tellingen hengstig geworden dinsdag :)
Als ze die netjes blijft volgen zou ze 21 of 22 mei weer hengstig zijn en naar de hengstenhouder gaan, gaat snel ineens!!