[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:00

Hier scannen op 18 dagen, ongeveer 30 en dan voor 1 oktober mochten er geen gekke dingen tussendoor gebeuren

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:54

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:26

Peggy was hier zo goed hengstig dat me vader als het goed is sperma gaat halen, is maar 2 uur rijden :+ de da denkt dat morgen ei al weer weg is dus moet ze vandaag nog geinsenimeerd worden

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:10

Mooie oplossing rooslover :)

Nicole, ze is in een maand tijd al 4 keer gescand? Of bedoel je met het scannen rond het dekken erbij?
Hier scannen we op dag 18 en dan weer op 30 dgn, daarna niet meer, alleen opvoelen eind september voor als ze evt gust zouden zijn.

Vita gefeliciteerd! Kan het niet zien, er staat dat het momenteel niet beschikbaar is?

Morgen Sientje scannen of ze goed geovuleerd heeft. Wel veel spannender nu dan anders.
En Gup maar weer eens kijken of ze al hengstig aan het worden is.

De andere dames worden 5, 9 en 13 alweer gescand op dracht.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:27

Nicole288 schreef:
Vandaag iig een ei van 6 cm, dus best een joekel. Wel al gedeukt dus ze dacht dat het wel ging ovuleren, toch wat bijgespoten om het helemaal zeker te weten, want we zijn er wel klaar mee.
Stond ook nog weer wat vocht in, mag dus blijven spuiten. 'Voordeel' daarvan is dat als de eicel wel uit het vorige follikel is gekomen, die nu in het vocht aankomt en niet zal pakken, dan hebben we maar weer minder kans op tweelingdracht zullen we maar zeggen.
Nu het zo snel gegroeid is en er nog op zit begin ik wel te vrezen voor wat jij vertelt. Heb de DA iig al verteld wat jouw verhaal was en dat regumate daarbij geholpen heeft.
Wanneer ben je dat gaan geven?

Ik heb het voor de zekerheid nog even nagezocht, wij zijn nadat ook het 2e follikel overgegaan was naar een hematoom direct begonnen met 10 dagen Regumate. Na die 10 dagen waren beide hematomen weer verdwenen, toen hengstig gespoten en daarna kwam weer een mooie, normale hengstigheid.

Ben heel benieuwd hoe het er morgen uitziet, hopelijk heeft ze gewoon normaal geovuleerd.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:01

Ushi is vandaag gescand op 34 dagen, en jahoor het zit er allemaal nog! En het hartje is nu ook aanwezig kloppend en wel! Heel erg blij nu pas rond Augustus/September nog een keer laten opvoelen.. en voor nu gewoon weer lekker met haar werken en zien en kijken hoe het groeit! /3

Afbeelding

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 00:01

Super fijn Vitaquilla en Lovelyn!!!

Pfff haalde toen straks 1 van mijn jaarlingen van de wei, zit ze helemaal onder de bulten in een keer, dr benen en onder dr buik t ergst, sommige bulten zaten ook korstjes op en kwam allemaal zooi uit, sommige waren al echt wondjes geworden, ook zijn dr voorbenen helemaal dik..iig de knieën en de pijpbeenderen, schrok me helemaal kapot, 2 uur daarvoor had ze nog niks..Da gebeld en heeft dr een prik gegeven tegen de jeuk, moest dr wassen met betadine, heb ik ook gedaan..Da denkt een allergische reactie..Miss van t gras..Snap er niks van, maar schrok me in iig kapot..:(.

Morgen komen ze scannen eindelijk :p.
Ben reuze benieuwd.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 07:07

Lovelyn wat goed! Lijkt me heel bijzonder moment.

Mijnlieverd dat is inderdaad schrikken. Nu even proberen te achterhalen waar het van komt.. Succes met scannen

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:31

Gisteravond om half 9 Peggy geinsenimeerd en net gebeld dat ei weg is. Mooi op tijd dus. Nu hopen dat ze over 18 dagen drachtig is

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:36

Gefeliciteerd met de dracht lovelyn!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:45

Gefeliciteerd Lovelyn!

Hier had Sientje netjes geovuleerd en er stond ook geen vocht meer in, dus die is klaar, de 19e scannen op dracht.

Gup speelt hetzelfde spelletje lijkt het, die heeft nog steeds twee keer 4 cm zitten maar is nog steeds niet hengstig.

Donderdag weer scannen, tegelijk met Bar, die dan rond de 30 dagen zit.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:11

Mooi Nicole! Nu duimen

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:54

Nicole288 schreef:
Mooie oplossing rooslover :)

Nicole, ze is in een maand tijd al 4 keer gescand? Of bedoel je met het scannen rond het dekken erbij?
Hier scannen we op dag 18 en dan weer op 30 dgn, daarna niet meer, alleen opvoelen eind september voor als ze evt gust zouden zijn.

Vita gefeliciteerd! Kan het niet zien, er staat dat het momenteel niet beschikbaar is?

Morgen Sientje scannen of ze goed geovuleerd heeft. Wel veel spannender nu dan anders.
En Gup maar weer eens kijken of ze al hengstig aan het worden is.

De andere dames worden 5, 9 en 13 alweer gescand op dracht.

Jap mijn merrie is nu 4x gescand. 1ste keer op de 21ste dag toen zagen ze er nog wat kleins bijzitten dachten eerst cyste dierenarts wou toch weten of groeide of niet, 5 dagen later 2de keer gescand ja iets gegroeid dus tweeling dracht, zaterdag eruit gehaald en gescand om natuurlijk te zien hoe of wat, en toen een week wachten of het goeie vruchtje bleef zitten dus week later voor de 4de keer gescand en gelukkig het goeie vruchtje is blijven zitten incl kloppend hartje *\o/* Maar ben nu vooral aan denken want ze is nu dan 6 weken ongeveer wanneer ik weer zou moeten scannen :)

Hopelijk is jou merrie ook drachtig! :D

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:20

Helaas ze is niet drachtig |(. Zat wel een ei van 3,05 cm, nu donderdag weer scannen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:22

mijnlieverd schreef:
Helaas ze is niet drachtig |(. Zat wel een ei van 3,05 cm, nu donderdag weer scannen.

Balen zeg :(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:58

mijnlieverd wat jammer zeg, kop op naar de volgende ronde :(:) .

Nicole wat een toestand zeg, gelukkig nu alles goed.

Vita en lovelyn gefeliciteerd *\o/*

Nog duimen voor de scanners, stressy := voor de eigenaars terwijl we er niets kunnen aan veranderen maar toch.

Bij mijn merrie 23 juni opnieuw scan, hopelijk alles nog goed, dan 65 dagen ongeveer en misschien kunnen ze het geslacht zien. :wow:
Ga mijn shetje toch ook nog eens laten scannen.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:04

Oh Oh wat baaaal ik. Vrijdag komt de dierenarts voor de 30 dagen echo en ik lig op dit moment in het ziekenhuis en kan er waarschijnlijk niet bij zijn. Zo jammer, ons eerste veulen en dan moet ik dit missen |(

iedereen die een drachtige merrie heeft gefeliciteerd.
Iedereen die had gevolgd dat mijn merrie ineens een kramp been / kreupel was , het gaat nu goed met haar na enkele dagen prikkelvrije rust was het helemaal weg, ze staat nu weer vrolijk bij haar vriendjes.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:24

Ach mijnlieverd wat jammer.... op naar de volgende ronde!

Kady1 he bah ik hoop dat het bij jou niks ernstigs is, dat je in het ziekenhuis ligt.
Misschien kan iemand voor je foto's maken tijdens de scan??
Wel fijn dat je merrie weer helemaal in orde is, nu jij nog.

Nicole top dat er nu tenminste 1 vruchtje is waarvan het hartje klopt.

Nicole288 (hihi zet ik er nu maar achter daar we al twee nicoles hier hebben). Fijn dat Sientje toch haar ei eraf heeft. Op naar de 18 dagen! Spannend-

Rooslover precies op tijd. top, nu spannend wachtend.

Lovelyn fijn dat alles goed is, het hartje klopt. toppie.

Vitaquilla top!!!

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:29

Balen mijnlieverd! Iris kan vandaag gescand worden maar we wachten nog een klein weekje. Als ze hengstig wordt weten we genoeg..en zo niet dan wordt ze maandag gescand

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:36

ben een beetje ongelukkig gevallen en heb de uitsteeksels van twee ruggewervels gescheurd. Dus is wel ff pittig maar ben blij dat het niet ernstiger is. Waarschijnlijk mag ik morgen naar huis.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:40

Oehh heftig kady! Sterkte. En inderdaad vervelend dat je er niet bij kunt zijn.

Mijnlieverd wat jammer dat ze niet drachtig is!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:48

*meld zich*

Natanalientje is ook weer drachtig! Ik hoop op een gezond, levend veulen!
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:56

Leuk dat je hier ook komt kletsen Laura! Ben heel benieuwd naar je veulen!!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:12

Proficiat, weer veel drachtige merries bij!

Mijnlieverd, op naar poging 2, niet erg, je zit nog steeds met een mei-veulentje ;)

Fotsy, ik ben ook heeeel benieuwd naar de 'pret-echo' :p

Ik mag volgende week maandag mijn oudje nog eens gaan scannen.... ik durf niet te hard hopen maar 3e keer = goede keer?? ;)

En er komt volgend jaar normaal gezien nog een veulentje bij. We hadden nog een dekking gekocht van de vader van onze eigen hengst, daar hebben we nu een merrie voor geleased, zij wordt bij de volgende hengstigheid geïnsemineerd. Met een beetje geluk volgend jaar dus 3 veulentjes hier :) ( en misschien/hopelijk nog een paar bij mijn pony's :D )

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:12

Welkom Laura!

Helaas hier minder nieuws, vandaag gescand op 6 weken en vrucht is weg.. :( Maandag opnieuw scannen, want ze zit in het midden van hengstigheid. En dan als het goed is opnieuw dekken :( Baal stiekem wel beetje.. Ze heeft blijkbaar toch wat stress gehad, waardoor het afgestoten is..

Wat doen jullie de 1e paar maanden van de dracht juist wel of juist niet?