[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rambogirl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:47

Ik ben er voor om net als bij mensen een scan te maken om het geslacht te weten te komen!!
Dat scheelt zoveel in halstertjes, namen etc uit te zoeken!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:49

Dat kan ook Rambogirl, alleen in een bepaald moment van de dracht.
Hier in het topic is er volgens mij iemand die dat gedaan heeft.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:51

ow wie is dat? Ik wil namelijk zo graag weten wat het is.
Ik wist niet dat dat voor paarden ook kon.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:51

SA fijn dat je takel goed werkt.

Wat een heerlijke koppie die brutale pony diertjes.
En die tekening, mooi hoor.

Hala houdt het spannend!

En ik wil ook nog zo'n schattig halstertje, maar mag het van mezelf pas kopen als ukkie er is.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:52

Rambogirl schreef:
ow wie is dat? Ik wil namelijk zo graag weten wat het is.
Ik wist niet dat dat voor paarden ook kon.

Het is Charaz, zie dit topic:
[KS] Geslacht bepalen op de scan?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:33

Ik heb het inderdaad laten doen, het is alleen mogelijk vrij in het begin van de dracht, omdat het veulen daarna gaat draaien.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:37

AR Namibia'h 10 dagen oud ! <3

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:39

Nog geen veulen hier..
Hala was gisteravond onrustig, en vannacht was ze weer rustig. Toen werd ze vanochtend om half 7 weer erg onrustig, staart er helemaal af, slaan met haar staart, zwaar ademen, stampen, een keer liggen en naar haar buik kijken en rond half 9 werd ze weer rustig. Dus nu staan ze buiten, we gaan ze zo weer binnen zetten. Ik moet van 17 tot 19 uur werken, aangezien de baas onverwachts op vakantie :( is gegaan, moet ik helpen de drukste uren, nu maar hopen dat ze het dan niet doet. Al is mijn vriend dan wel op stal.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:58

Nog niet bijgelezen, heb tot vanochtend 5 uur zitten klooiem met camera enzo.
Iemand online? Is er hier iets te zien? (nee, nog niet Mira, ben nog thuis)
http://www.ustream.tv/channel/Mira96

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:59

Ik zie een raam

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:01

Ik zie een computer met een foto

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:06

Okee, dank!
Heb wel 30 euro uit moeten geven zodat http://www.echofx.com/ niet steeds na 10 minuten stopt....(ik heb alleen een grote Mac en een laptop Mac dus dan heb je het niet echt voor het kiezen qua software).
Ustream irriteert me, ivm de google advertenties onderaan je cambeeld.
Heb bij Mare Stare om info gevraagd, nog niets gehoord, maar ja, het was 5 uur in de ochtend hier.
Enige waar ik nog mee zit is dat ik een langere kabel moet zien te maken tussen Dazzle (die de beelden omzet naar je compu) en camera...

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:11

Staat er ergens online duidelijk uitgelegd hoe je je cam doorverbinden kan naar pc en internet? ben erg benieuwd maar snap er niets van..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:13

Zo pascha is me er toch eentje hoor. bijrijder erop gezet, stappen ging goed, draven niet willen, (zadel schoof wel iets naar voor, dus ik stak het daar al op), zelf erop, na een paar keer ging het al een stuk beter, maar nog niet zoals het hoort, maar ze heeft dat wel vaker. Maar was het nu zo beu, vraag ik een zweepje erbij, ik zie ze nog opzij kijken zo van ojee..., draaf aan, gaat ze me daar toch een potje actief draven :roll: zucht...
dus gewoon niet willen. Zadeltje schuift in draf wel nog wat naar voor, tja wat moet je daar mee he. ze is natuurlijk erg verandert nu met de dracht, maar ze heeft het altijd wel gehad, merrie heeft zat schoft, maar gewoon geen schouder die het zadel tegenhoudt. Nog maar eens contact opnemen met de zadelmaker, maar om nu aan te passen lijkt me niet zo handig. Ik laat hem na de dracht wel even nakijken :). En vind die staartriemen echt lelijk. maarja als er niks anders opzit...Ik probeer deze week nog even met een bontje ertussen, mss dat dat nog iets meer vastigheid geeft.

Veulen hoest nog steeds, nu tweede fles equipulmin begonnen en prikken gaat gewoon door.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:27

Magic_Ice schreef:
Staat er ergens online duidelijk uitgelegd hoe je je cam doorverbinden kan naar pc en internet? ben erg benieuwd maar snap er niets van..

Ik heb zoiets, alleen hangen er 3 stekkertjes aan. Geel voor het videobeeld en geluid ineen, wit voor geloof ik alleen het geluid (wil ik niet gebruiken) en rood gaat met een adapter op het stroom.
Die van mij hebben ingebouwde microfoon, had voor mij niet gehoeven, want ik zet het geluid uit.
Afbeelding

Dan een dazzle zoals ik een paar dagen geleden beschreef (ik heb de witte Dazzle 100)
Afbeelding
Dazzle is usb, die gaat je laptop/compu in. Heb je gewoon Windows (ik niet) dan kun je de software van de Dazzle installeren, die zet dan je beeld om in video). Enige gaatje van de Dazzle wat ik gebruik is de gele, daar gaat een composiet kabel in, van geel stekkertje in camera naar geel gaatje in Dazzle.
Afbeelding

Een laptop/compu met internet (Vent heeft op de boerderij Wifi geregeld, maar doordat het een oude boerderij is, waar waarschijnlijk veel ijzer in verwerkt zit; red ik het qua signaal niet naar de stal toe, daarom moet de laptop in de werkplaats, maar dan kom ik OF USB kabel (van Dazzle naar laptop), te kort, OF Composiet kabel. De Dazzle moet of in de buurt van de laptop liggen, OF in de buurt van de camera, OF er moet een versterker voor de WIfi aangeschaft worden. "Nadeel" van de Composiet kabel zou zijn dat omdat hij geluid en beeld tegelijk verwerkt de kwaliteit minder zou zijn. Wat ik op internet gevonden heb is dat bij een hele lange kabel het geluid zachter wordt, maar dat zet ik uit, want dat vind ik net te veel inbreuk op privacy.
Ik moet zo'n 30 meter overbruggen.

Dan moet je nog een account aanmaken bij bv ustream.tv. Door de geinstalleerde software zou het dan moeten lukken, ik heb als extra UStream Producer geinstalleerd, waardoor het nu met de Mac's ook lukt.

Duidelijk zo? Vast niet :+ Ik snap er ook de ballen niet van, gevalletje trial & error, zit nu alweer 7 uur achter de computer, 7 uur die ik aan mijn paarden had kunnen besteden. :(

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:11

Wat een knap veulentje is het arabiertje toch.
Hala nog geen veulen ze houdt het spannend.

Peeps heeft vanaf nu echt zwangerschapsverlof. Zelfs geen ritjes zonder zadel meer. Ze wilt gewoon echt niet meer en heeft moeite. En vond het echt niet leuk peeps stond in de bak en er naast loopt een fietspad hebben twee meisjes allemaal foto's lopen maken van peep enzo. Zelfs toen ik zei dat ik het niet wou.

Ook me oude bijrijdponyn opgezocht in het rusthuis. Wat een opatje is het zeg haha. Maar nog even leuk als voor dat hij wegging. Hij staat er nu drie maanden.
Afbeelding

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:17

peepsie met verlof,het gaat opschieten nu

Ravina blijf ik voorlopig nog wel een paar keer rustig rijden,vandaag bitloos met hackamore gereden,ging super,lekker nageeflijk was ze

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:24

AR, wat een brutaal koppie heeft het veulentje zeg, knap dier.

Ach lis touchie ziet er nog wel goed uit hoor :D

Vandaag was de dag, vriendlief vertrok vanuit bakel naar afrika.
MEt de auto, ze rijden nu in frankrijk (kan ik volgen via internet, gps).
Vanmorgen half 9 weggegaan om om half elf in bakel te zijn, 12 uur zijn ze vertrokken.
Over 3 weken komen ze in Gambia aan en gaan ze 7 weken auto elektra lessen geven, auto blijft daar en nog meer spullen en 14 april komen ze met het vliegtuig terug.
Ga m ontzettend missen maar het is wel een hele beleving.
Net nog even bij peepsie geweest, madame is met zwangerschapsverlof.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:25

Pfff wat moet je hiermee, de hond bij mn ouders thuis, heb ik als pupje gehad en 3 jaar lang getraind, was ook de enige thuis die echt hondentraining enzo ermee liep, kon er ook alles mee, maarja studeren enzo werd het wel een stukje minder, en gezien het een actief beest is, maar ook wat bangig aangelegd moet er eigelijk heel veel mee gedaan worden. Toen ik het huis uitging aangeboden hem mee te nemen, want weet dat er verder niks mee gedaan wordt. uitlaten gebeurt ook niet, heeft wel wat tuin waar hij in kan. Nu heeft hij naar het schijnt mn vader gebeten, luisterde niet om op zn plek te gaan liggen, want wou eigelijk mee toen ze weggingen, ergens in het nauw gedreven en twee keer gehapt, toch wel flinke wond achtergelaten hoorde ik. Nu willen ze hem laten inslapen, normaal ben ik ook van die mening, bijten horen ze niet te doen, maar hij is verdomme pas 7, ze doen er geen reet mee, dat ze hunzelf eens een schop onder de kont verkopen eerst. Ik heb er verder toch niks over te beslissen, het is hun hond, maar verdorie ik heb nooit geen problemen gehad en nog geen jaar later dit... 1ste idee was komt hij maar hier, maar dan zit ik met 2 en om eerlijk te zijn, 2 is teveel op dit moment. Voel me best poedersuiker nu, heel dubbel gevoel in elk geval.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:26

Heel mooi araabveulie!
En knap opaatje! Leuk dat hij nog zo van zn pensioen kan genieten.

Met veulen gaat het ook een stuk beter sinds hij alleen staat, hij is een stuk voller geworden, vachtje staat minder plukkerig. Komt wel in orde. Morgen nog even vitaminepasta erin, en hopen gauw die hoest onder controle te krijgen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:08

Marlis: Wat handig die veger om het erf mee te vegen. Pony ziet er nog super uit. Leuk zeker om 'm weer terug te zien.

Horsii: Wel fijn dat je je vriend kunt volgen via GPS.

Zitake: begrijpelijk dat je het even niet ziet zitteen nu. Zeker als je zelf de hond nog nooit eerder gemeen hebt zien doen.
Wel een heel resoluut besluit zeg.
Sterkte....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:12

zowiezo nog niet zeker hoor, maar ze dachten er wel aan.tja wat moet je daarmee dan, desnoods even ten rade gaan bij de fokker?

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:12

Mel heeft ook een soort van zwangerschaps verlof... :+
Me zadel past niet optimaal meer, en om dan te gaan rijden is geen succes.. Alleen stappen ermee kan wel, maar echt wat fanatieker :n

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:15

Hoop zo dat die van mij daarom schuift, en om nu aan te laten passen, das een beetje gek denk ik.
ah dan maar stapritjes :) hihi. Was wel helemaal leuk weer om er nog een keer op te zitten, is zo'n fanatieke pony hé. eigelijk moest ze 20cm groter zijn, dan had ik echt mijn droomrijpony. Gevoelig, cool, en goede beweger.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:23

helaas is dat altijd zo ines,de leukste pony,s zijn altijd te klein haha

mag ik even spammen met mijn jaarling?

Afbeelding

ff eigenwijs
Afbeelding

is dus een dochter van pepper uit 2010

peppertje is nog lekker rank en slank maar helaas...nu het weer warmer word begint ze weer meer en meer te hoesten.
vrees dat het niet meer over gaat..