Magic_Ice schreef:Staat er ergens online duidelijk uitgelegd hoe je je cam doorverbinden kan naar pc en internet? ben erg benieuwd maar snap er niets van..
Ik heb zoiets, alleen hangen er 3 stekkertjes aan. Geel voor het videobeeld en geluid ineen, wit voor geloof ik alleen het geluid (wil ik niet gebruiken) en rood gaat met een adapter op het stroom.
Die van mij hebben ingebouwde microfoon, had voor mij niet gehoeven, want ik zet het geluid uit.

Dan een dazzle zoals ik een paar dagen geleden beschreef (ik heb de witte Dazzle 100)

Dazzle is usb, die gaat je laptop/compu in. Heb je gewoon Windows (ik niet) dan kun je de software van de Dazzle installeren, die zet dan je beeld om in video). Enige gaatje van de Dazzle wat ik gebruik is de gele, daar gaat een composiet kabel in, van geel stekkertje in camera naar geel gaatje in Dazzle.

Een laptop/compu met internet (Vent heeft op de boerderij Wifi geregeld, maar doordat het een oude boerderij is, waar waarschijnlijk veel ijzer in verwerkt zit; red ik het qua signaal niet naar de stal toe, daarom moet de laptop in de werkplaats, maar dan kom ik OF USB kabel (van Dazzle naar laptop), te kort, OF Composiet kabel. De Dazzle moet of in de buurt van de laptop liggen, OF in de buurt van de camera, OF er moet een versterker voor de WIfi aangeschaft worden. "Nadeel" van de Composiet kabel zou zijn dat omdat hij geluid en beeld tegelijk verwerkt de kwaliteit minder zou zijn. Wat ik op internet gevonden heb is dat bij een hele lange kabel het geluid zachter wordt, maar dat zet ik uit, want dat vind ik net te veel inbreuk op privacy.
Ik moet zo'n 30 meter overbruggen.
Dan moet je nog een account aanmaken bij bv ustream.tv. Door de geinstalleerde software zou het dan moeten lukken, ik heb als extra UStream Producer geinstalleerd, waardoor het nu met de Mac's ook lukt.
Duidelijk zo? Vast niet
Ik snap er ook de ballen niet van, gevalletje trial & error, zit nu alweer 7 uur achter de computer, 7 uur die ik aan mijn paarden had kunnen besteden.