Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:42

Quincylady: Dat is ook toeval zeg zo vlak voor de va kwam Knipoog maar top hoor gaat nu dus heel snel gebeuren succes hoor!!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:29

Spannend! dan heb jij ook bijna een veulen!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:05

Quincylady super nu komt het zeker snel Ja

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:42

Gefeliciteerd Marlijntjuh!!!

Bij Gomera niets te melden behalve dan dit:
toen ik daarnet ging kijken was haar kling zeer gezwollen en stond open, haar uier was zeer gespannen en er zaten harsdopjes aan, ze stond te rusten op het gedeelte van de weide waar geen gras meer is terwijl de grasweide openstaat. Ik kwam aan haar uier en het vocht spoot eruit (was doorzichtig vocht). Wanneer ik een uurtje later nogmaals ging kijken was hier niets meer van te merken en stond ze te grazen.

Is dat normaal dat die symptomen komen en gaan? Of wil dat iets zeggen?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:32

Hier nog niets... Njadien loopt wel steeds vaker met een lange vulva, en mijn vriendin belt net dat er grotere gelige, beetje wittige, niet meer heldere druppels aan hangen Haha! Overschakeling van harsen naar kegelen? Ik hoop het, vanavond gaan we een beetje bijtijds...

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 18:11

Jippie Quincylady, toch nog een goed veulentje in haar buik! Succes de komende dagen!

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 18:44

Mausie mijn pony heeft er ook last van
verder is ze rustig maar dat is altijd in het begin rond een uur of 10 word ze pas actief schopt veel plast veel rondjes draaien
is dit een teken

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:03

veel merrie,s dragen over dit jaar.
ik hoop dat ze volgend jaar op tijd zijn want dan heb ik .........ff tellen...........7 merrie,s te verzorgen die drachtig zijn.
waarvan 5 van onze emilio.
echt een schat is het.

pepper heefd blauwe ogen en ik hoop heeeeeeeeeeeeellll erg dat het geen maanogen zijn.
dat mag niet van het stamboek.(dacht ik)
als ze deze kleur blauw houd dan is het goed want het is mooi en toegestaan.
en dan komt er ook nog bij dat het misschien een roodschimmeltje word.
mooie combinatie dus.

rolf is ook erg gegroeit.
een groot veulen is het.
en ook best wel ondeugend.
hij kan geweldig lopen en pepper trouwens ook.
dat hebben ze dus zeker van hun vader.

iedereen die nog een veulen moet hebben succes.

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:02

mijn pony is nu al wat drukker aan het worden als eerder op de avond ze schopt ook veel naar de naar de buik.
wie van jullie komt ook bekent voor of de pony ook veel de staart draagt of schraapt die van mij doet dat wel heel erg en dat word s`avonds word dat ook veel erger dan S`middags en eerder op de avond.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:07

Update: nadat vriendin had gebeld hebben we even stalgenootje gebeld en die belde net vanaf stal terug: spenen zijn kurkdroog... Maar terwijl ze belde ging haar vriend even "melken" en na 2 keer langs de spenen te hebben gewreven had hij een hand vol troebel vocht... Njadien laat normaal niet snel los, dus dit is heel erg vlot voor haar doen. Over een uurtje gaan we daarheen en we blijven dan de nacht daar. Hopelijk is het toch nog vlot voorbij en kunnen we allemaal de draad weer oppakken... De laatste loodjes zijn niet alleen voor de merrie's erg zwaar....

Njadien was trouwens erg dromerig vandaag... Normaal hangt ze met haar hoofd buiten de box als je aankomt en op stal bent, vandaag kwam ze als je haar tot aarde riep en wat lekkers had, weliswaar met moeite, maar ze kwam toch naar de boxdeur toe...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:59

Er zijn idd veel merries overtijd gegaan, maar ik vind dat de veulens die rond deze tijd uitgerekend waren, zeker niet veel overtijd zijn gegaan of zelfs voor de uitgerekende datum bevallen zijn...
Ik hoop iig niet dat Ivanka veel overtijd gaat.

Ik heb vanavond nog even gereden Bloos. Ik had zelf vandaag zo'n kltedag en Ivanka was zo vrolijk, dat ik het hoofdstel erin heb gehangen, shabrak+dekensingel erom en hup.. erop! Het ging wel goed Lachen.
En daardoor was ik ook gelijk een stuk vrolijker.. Ivanka's uier slankt niet meer helemaal af tot "niets", hij blijft dikker dan normaal. Betekent dit dat de uier al begint te komen? Haha!

Quincylady, fijn dat er nu schot in de zaak zit! Dat mag ook zo onderhand wel eens... Knipoog !

Mausie, hmm.. dat klinkt spannend. Maar ik ben nu een boek aan het lezen en daar stond ook iets over de "fases van melk". Fase 1 was volgens mij de doorzichtige melk, waar jij het dus over hebt.
Nu wil je vast weten hoeveel fases er zijn.. Haha!. Dat zijn er 6, weet ze alleen niet allemaal uit mijn hoofd. Iemand anders misschien wel??

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 21:03

ik heb een vraag onze pony is aan het rondjes lopen plast en poept telkens kleine beetjes gaapt veel is dit een teken ofzo wie weet dit

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 21:15

sanne98 schreef:
ik heb een vraag onze pony is aan het rondjes lopen plast en poept telkens kleine beetjes gaapt veel is dit een teken ofzo wie weet dit

cheyenne deed dit op de dag dat river geboren is......iedere pony is natuurlijk anders maar ik zou het wel in de gaten houden
succes Haha! Haha!

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 21:19

we hebben een camera dus dat scheeld wel hoef je niet de hele tijd heen en weer te lopen maar bedankt voor je informatie

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 21:23

ik zag het ook op de camera, allemaal vrienden in huis, iedere keer dat ze poepte zei ik dat Haha! ....op een gegeven moment werd er gezegd, als je nog 1 x zegt dat ze poept kost het je een euro Bloos , het viel dus echt op dat het vaak was Haha!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 22:39

Gapen betekent dat ze onrustig/zenuwachtig kunnen zijn heb ik laatst ergens gehoord! Spannend!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 00:02

sanne98 schreef:

Dat klinkt spannend Ja

Merries mesten en plassen vaak meer dan andres. Gapen of flemen doen ze vaak van de pijn/weeen. Mijn merrie ging steeds flemen tijdens de geboorte.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 07:52

Quincylady: En?
Superfijn dat het veulen leeft en dat verder alles ok is.
Nu duimen dat het een beetje snel gaat. Je hebt nu lang genoeg gewacht. Ben benieuwd.

Honey was vannacht onrustig. rondjes lopen, staart zwaaien happen en trappen naar de buik dat soort dingen.
Ze eet nog steeds goed (ik lees hier dat ze vaak niet meer eten).
Ga er maar vanuit dat t veulentje nog niet komt. Het lekken uit de uier is ook gestopt. Wel zitten ze helemaal vol met harsdopjes. Zo nu en dan een druppel.
Weet iemand trouwens hoe dat kan dat het kegelen zo maar stopt?
We hebben niks verandert of zo.

Is er voor de rest vannacht nog wat gebeurd?

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 08:08

Irene: Wat een ontzettend leuke foto's zo bij elkaar Knipoog
Lucas03: Dus bij jou gaat het nog even duren (denk je)
mausie:dat kan idd heel goed en ineens stopt het niet meer Haha!
ShamalArabs: Bij jasmijn ging dat precies zo eerst harsen toen de geelachtige witte druppels volgende dag doorzichtig wit dag later was de kleine er
sanne98: Die van mij deed dat ook een dag voor de kleine kwam spannend.
twinkel: had al kleintje verwacht nij je die merrie's ook he succes vandaag!!!

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 08:10

bedankt voor jullie informatie maar ik kan geen goed nieuwws brengen en zeggen ze heeft een veulen weer niet gebeurd vanacht het uier is nu wat afgenomen en harst

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 09:09

Nou, dat ze harst is iig al een goed teken. Maar ja.. het is natuurlijk maar de vraag hoe lang het nu nog gaat duren... Knipoog
Het is goed weer, dus daar kan het niet aan liggen Haha!.

Mausie, hoe gaat het met Gomera?

Ik denk dat ik zometeen een nieuwe camera ga kopen Schijnheilig. Alvast voor het veulie Bloos .

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:28

Hier nog geen veulen. Ben wel terug beginnen waken, heb in mijn auto op de oprit van de stal geslapen met birth alarm bij me. Ben drie keer door vals alarm uit mijn bed gemoeten. Ze kreunde zeer hard bij het slapen (slaapt plat op haar zij) en haar vulva was op gegeven ogenblik zo dik en gezwollen dat ik dacht dat het veulen er ging uitvallen. Ik hoop wel dat ze dit niet TE lang volhoudt want dan ben ik volledig geradbraakt. Bovendien hoop ik dat ze tegen zaterdag geveulend heeft want dan krijgen wij een pupje en die heeft ook al zoveel aandacht nodig...

Maar bon, mooi weer vandaag, wie weet...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:36

@ Twinkel
Dat niet goed eten moet je, je ook niet concentreren. Mijn merrie at al die dagen nog goed (behalve toen ze de merriebrok niet lekker vond, maar toen beng ik gaan mixen met gewone brok) en toen ik haar 's avonds op stal zette niks aan het handje. Dus gewoon eten gegeven. Ze heeft gewacht tot bijna al haar eten opwas ging ook steeds tussen biks en hooi inlopen en at het wel op. En toen kwam Luna Haha!

@ sanne98
Ach gut het komt vast snel Ja

@ Tinne
Wat voor camera Haha!

@ Mausie
Ach gut ik hoop voor je at ze het vandaag echt uit gaat poepen Ja

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:44

Faniek, ik wilde eerst gaan voor de Canon Powershot S1 IS, toen voor de Fujifilm Finepix S5500, daarna kreeg ik de rekening van de stal en toen ben ik maar voor de aanbieding van de Aldi gegaan Clown . Maar ik moet zeggen, het ziet er goed uit Lachen. Vanmiddag even uitproberen Tong uitsteken.
3.2 MP, 10x optische zoom ... wat dat betreft precies wat ik wilde Knipoog.

Mausie, snap dat je helemaal geradbraakt bent.. Ach gut .. En in een auto kun je toch al niet goed slapen en dan ook nog eens 3x eruit moeten. Nou ja, hopen voor jou en voor Gomera dat ze de baby snel uitpoept Ach gut !

Ik ging net stemmen en hier is het stembureau naast de bibliotheek, dus ik ben nog even snel een namenboekje gaan halen Schijnheilig. De laatste tijd ben ik er echt erg mee bezig, zal wel komen omdat het nu ook wat dichterbij begint te komen Haha!.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:55

Goeie morgen! Hier nog niets, vond de troebelheid wel meevallen... Was meer hars dus... We zijn toch gebleven vannnacht, want ze waren aan het asfalteren dus we moesten omrijden, en in het donker over onbekende smalle dijkjes rijden leek ons geen goed idee... Vanmorgen bij het opkomen van de zon zijn we naar huis gegaan... Dus ik heb net lekker nog even geslapen Haha! Ze doet toch niets overdag, niet met het risico dat er iemand binnenkomt...