[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:50

Spannend Chynthia!!!

Mukiwa: die staan er gezellig rustig bij!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:51

Sanet schreef:
Nou Fi! 3-2-1 Baby! Go go go!

Heb je nog een PH test gedaan?

Afbeelding
Dit was vanmorgen. Veel lager kan niet.
Ze staat nu nog wel heel chill te eten. Dus misschien ga ik toch thuis op de bank liggen met ieder uur mijn wekker

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:55

ajesca123 schreef:
Kabayo schreef:
For_que gefeliciteerd!! Eindelijk *\o/* Gaat het nu al beter?

Cynthia had ook al bijna een bij jou verwacht :D Ach aan de andere kant... ook geen weer nu

Xyaartje zo, wat ziet die er lekker uit :P Die is niet meer wit _O-

Zwarteheks hoe is het bij jou? Alles goed met het veulentje?

Goldenarrow wat een geweldig filmpje <3 Wat een lieve merrie

Olga voorzichtig positief. Elke dag is er weer een... Hoe lijkt het qua dracht? Maakt ze al wat uier aan? Benieuwd wanneer ze gaat bevallen. Gun je zo dat alles goed gaat en straks alles lekker in de weide loopt bij jou <3
Lief van je dat je een mede bokker wat foto's stuurt.

Amhorses zeg eens Nigrante.... Ik wil die mooie valk zien <3

Ajesca dit topic is niet alleen bedoeld voor dikke tieten. Veulens mag je gerust delen! Vind ik alleen maar leuk!

Symke och :knuffel: Hopelijk bevalt ze snel... niks aan!

Rensju arm paard _O- Bang voor kinderen hahaha

Cioccolato voller kan echt niet hoor. Straks maar mooi een storm baby :j Kan jij ook weer slapen

Ranjarietje duidelijk :j Ja ze kunnen je goed voor de gek houden :D

Kellykeuhh benieuwd wanneer ze gaat duurt al lang... Hoe is haar uier?

Evalien uier lijkt wel redelijk vol zo aan de spleet te zien. Benieuwd hoor!

Hier even tussen de buien anderhalf uur buiten rennen. Wat een zeikweer. Vind het sneu voor merrie en kind. Maar ja... ze kan nergens droog liggen... dan liever even geduld ipv ziek worden. Ze was wel heel blij
Ik spam even hoor :P
[ [url=m/572vZq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NOh40G.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VAPjvP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UKmxvo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7R45mK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Uit beeld gewaaid :+
[ [url=m/6Kuqv6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7Hf8by.jpg]Afbeelding[/url] ]
Attitude :=
[ [url=m/IJewSA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fayola maakt het ook spannender. Loopt niet meer terug na het buiten lopen. Nog 6 dagen tot veilig
[ [url=m/p0XTZ8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VHu8D5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ook zon stuiterbal!
Heerlijk dat ze toch even buiten konden spelen.
Hier ook iedere dag tussen de buien door even lekker op de wei. En inderdaad optijd weer terug naar stal zodat ze niet op de natte grond gaat liggen.
Een paar blije foto’s dan :D

[ [url=m/LppeUB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ywGUG8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zo7i78.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg echt een heel mooi veulen hoor!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:55

Dat moet dan toch wel haast voor vanavond/vannacht Cynthia!
Maar chill te eten hoeft niets te betekenen. Zag Jenny ook chill gras eten in de wei, vervolgens richting schuilstal lopen en poef. Veulentje :D .

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:56

Gefeliciteerd Yaartje, lange wachten is beloond. Heel benieuwd naar de foto's

Oohh dat wordt spannend Cynthia. Dat wordt vannacht wel iets. Succes

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:56

Ja, zo is Fi ook. Die maakt zich nergens druk om. Zelfs niet nu.
Hoewel ze normaal gelijk haar stal uitloopt als ik de deur open zet. Nu blijft ze echt binnen _O-

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:02

Fi ploft straks gewoon in een keer neer en bevalt dan van haar veulentje :j . Wel heel benieuwd hoor wat ze daarbinnen aan het bakken is!

En dank je wel setteli! Nou, zeg dat wel. Geduld word echt beloond :D . Nu nog even extra geduld hebben tot morgenmiddag voor ik moeder en dochter kan zien en foto's voor jullie kan maken.

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:13

Even ego!
Miana is vanavond bevallen van een gezond hengstveulen :D

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:15

Gefeliciteerd

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:17

Gefeliciteerd Yaartje en Bamorka!! *\o/*
Gaat vlotjes die bevallingen afgelopen dagen! :j

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:22

Gefeliciteerd Yaartje en Bamorka!! *\o/*

Succes vannacht Cynthia!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:24

Gefeliciteerd Bamorka!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:27

Gefeliciteerd Bamorka! Prachtig hengstveulen! Wat lief ook dat je het merrie veulen aan mij hebt gegeven :D .

8 april is een populaire bevallingsdatum :j .

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:30

Bamorka: gefeliciteerd!!! Knap mannetje!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:33

Gefeliciteerd XYaartje en Bamorka! *\o/* *\o/* *\o/*

En Fi maakt het spannend, die denkt het kan nu, weekend tarief is begonnen. :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:34

Een heuse veulenboom joh, gefeliciteerd allemaal!
En dan Fi er ook nog even bij vannacht :D

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:35

Gefeliciteerd Yaartje & Bamorka!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:47

Gefeliciteerd Cioccolato, xYaartje en Bamorka *\o/* *\o/* *\o/*

Janine: wat een knapperd

Chrissy: goed nieuws *\o/* *\o/*

Cynthia: spannend, succes vannacht :):)

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:47

xYaartje schreef:
Gefeliciteerd Bamorka! Prachtig hengstveulen! Wat lief ook dat je het merrie veulen aan mij hebt gegeven :D .

Jij ook gefeliciteerd!
Wij hadden al één merrieveulen dus dit mocht wel :+ Volgende van ons graag een merrie en die daarna mag wel weer een hengst :D

Bedankt allemaal! Bevalling ging ook heel vlot, binnen een halfuur stond hij en binnen een uur de nageboorte eraf en gedronken :j Is de merrie haar eerste veulen maar ze doet het super <3

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:49

Gefeliciteerd Bamorka! *\o/* <3

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:51

Bamorka schreef:
xYaartje schreef:

Jij ook gefeliciteerd!
Wij hadden al één merrieveulen dus dit mocht wel :+ Volgende van ons graag een merrie en die daarna mag wel weer een hengst :D

Bedankt allemaal! Bevalling ging ook heel vlot, binnen een halfuur stond hij en binnen een uur de nageboorte eraf en gedronken :j Is de merrie haar eerste veulen maar ze doet het super <3

Heb hier ook nog een merrie en hengst veulen op bestelling staan haha. Maar gezien Maria een voorkeur voor hengstveulens heeft zie ik het ook wel gebeuren dat Zoë en Maria beiden een hengstveulen krijgen :+ .

Wat fijn dat het allemaal zo vlotjes is gegaan bij jou! Wie weet dat we de volgende ook weer samen op dezelfde dag hebben qua bevalling :D ?

En ook namens mij bedankt allemaal!

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:54

xYaartje schreef:
Heb hier ook nog een merrie en hengst veulen op bestelling staan haha. Maar gezien Maria een voorkeur voor hengstveulens heeft zie ik het ook wel gebeuren dat Zoë en Maria beiden een hengstveulen krijgen :+ .

Wat fijn dat het allemaal zo vlotjes is gegaan bij jou! Wie weet dat we de volgende ook weer samen op dezelfde dag hebben qua bevalling :D ?

En ook namens mij bedankt allemaal!

Haha zou wel grappig zijn! Mijn volgende moet 8 mei, wanneer die van jou? Al vrij snel toch?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:57

Gefeliciteerd Bamorka!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:05

Gefeliciteerd bamorka en xyaartje!!

Spannend cynthia!

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:07

Gefeliciteerd! Cio, xyaartje en jenny!
Olga gelukkig iets positiefs!
Chrissy super dat ze bijna naar huis mogen!!
En top dat Olga jouw paardenkinderen TLC komt brengen in Wolvega!

Ok ons veulenavontuur…
Dinsdagavond had Forever een ienieminie druppeltje aan een tepel, ik gelijk met m’n ph strips aan de gang zie vorige Posts..
woensdagochtend 2 kleine druppels aan beide tepels ph ook weer getest kon wel zien dat de strip minder groen was als dinsdagavond.. woensdagavond toch wel 2 druppels maar na de ph test waren ze weg en leken ook niet heel snel terug te komen
Ook temperatuurde ik haar al een aantal weken en heeft ze een vrij stabiele temperatuur van 37,5, woensdagochtend had ze 37,2 maar woensdagavond gewoon weer 37,5
Woensdagavond ben ik naar huis gegaan omdat For er heel rustig bij stond, birthalarm om en camera in de aanslag dus gedurende de avond goed in de gaten gehouden.
Om 23,45 uur nog een rustig paard lekker hooi eten niks aan de hand en om 5 voor 12 kijk ik op de camera en ik zie haar nog een keer mesten dat zag ik om 23.45 ook dat ze mestte dus dacht ik dit is nieuw het leek ook wat dun… ik in twijfel toch maar weer naar stal? Toch m’n jas aangedaan en onderweg naar m’n auto en de staleigenaar gebeld dat ik onderweg ging maar dat het wel weer loos alarm zou kunnen zijn omdat ik al heel wat keren ( ook midden in de nacht) ben gaan kijken en er dan toch nog geen veulen kwam, staleigenaar zou ook op de camera kijken en eventueel naar de uitloop gaan.
Dus ik rij net weg nog relaxed want ik dacht stiekem, ik denk niet dat er wat gaat gebeuren en ik ben nog geen 3 minuten onderweg en zet de telefoon op m’n dashboard en zet de camera aan zodat ik in het ritje van een half uurtje kon zien wat er gebeurde… nou nog geen 3 minuten onderweg zie ik haar vliezen breken! Nog geen paar minuten later zie ik een grote witte blaas uit haar hangen …Holyshit gas op die lolly en met gierende banden naar stal… daar waren de hulptroepen al gemobiliseerd en inmiddels was er een pootje te zien.. nog een klein beetje onduidelijk of dat er 1 of 2 waren vervolgens verliep de bevalling goed! En werd om 1.15 uur het veulentje geboren
De merrie had het wat zwaar dus we hebben haar iets geholpen , en daar lag dan ineens een prachtig zwart hengstveulen voor zover we konden zien, een beetje vreemd ik heb natuurlijk een beetje gefantaseerd tijdens de dracht wat er voor moois uit zou komen, en daar was hij dan alles wat ik zo graag zou willen.. ok ok ik wilde heel graag een merrieveulen maar at the end of the day wil je gewoon dat alles goed gaat en gezond is..
nou ja de kleine maakte al heel snel aanstalten om te gaan staan maar met die lange benen viel dat nog niet mee en lukte dat niet echt.. omdat ik nog geen ervaren fokker ben heb ik na een uurtje de dierenarts gebeld en die kwam gelijk! Wat echt superfijn was, toen hebben we het veulen in de benen gekregen en liepen we aan tegen een piepende en slaande merrie tijdens het drinken, de merrie is toen gesedeerd en met gevaar voor eigen leven gemolken door de dierenarts
Het veulentje begeleidt met een flesje bij de uier en dronk hij gelijk goed, nagekeken door de DA en microlax gegeven
Daarna ging hij weer liggen en moest ik hem ieder half uur helpen met opstaan en begeleiden met drinken en kijken of de merrie het drinken accepteerde dat ging ook goed gelukkig, dus om 8 uur moest ik de DA laten weten of de darmpek er inmiddels goed af was
Ik heb wel gezien dat hij serieus probeerde te poepen maar er kwam eigenlijk niks uit, de DA vertelde dat er echt wel een centimeter of 20 aan harde donkere vaak hardere balletjes mest af moeten komen en dan daarna gevolgd door meer caramelkleurige vla nou ja dat had ik niet gezien dus ik moest haar om 11 uur nog een keer bellen, ik heb wel weer een paar van die balletjes gezien maar niet zoveel als zij had omschreven dus moest ik haar om 13 uur weer terug bellen en besloten dat ze toch terugkwam om de mest eruit te halen en nog een keer te laxeren ondertussen had hij ook nog niet geplast maar ging wel in de houding staan
De DA haalde er nog best veel uit en wat hardere stukjes en toen dat eruit was ging hij ook gelijk plassen dus daar waren we heel blij mee! ondertussen had hij de melkbar goed gevonden dus een aantal zorgen minder maar toen bleef hij maar staan alsof hij niet wist hoe hij moest gaan liggen dus hebben we hem een aantal keer neergelegd zodat hij toch wat kon slapen inmiddels was het 16 uur smiddags en had ik een nachtje doorgehaald en de daaropvolgende dag dus ik begon wel wat te verlangen naar m’n bed , dat heb ik dan ook maar gedaan rond een uur of 18.00 gisteravond en m’n man is s avonds nog teruggegaan om het veulen neer te gaan leggen en even te gaan kijken, toen hij aankwam lag het veulen zelf dus weer een zorg minder!
Vanochtend ben ik ontwaakt en naar stal gegaan en de merrie maakt het goed, ze doet het super en de kleine spruit gallopeerde vrolijk door de stal!
Eind van de ochtend en vanmiddag zijn ze lekker naar buiten geweest en daarna weer terug naar stal om lekker uit te rusten!
Een heel avontuur maar dankbaar voor het feit dat ze het beide goed maken!
Ik ben heel trots op m’n merrie en haar prachtige veulen!
Twinkels vader van het veulen is Racoon (BWP)
En de merrie is een Ampere uit de directe moederlijn van de KWPN hengst Kennedy
Nu zit in twijfel of ik het veulen beter bij het BWP kan inschrijven of het KWPN en daarbij komt dat het stamboek dit jaar de letter W heeft voor de veulentjes en het andere stamboek de letter S dus wie weet raad??? En heeft er met name suggesties voor de letter W ????

En natuurlijk een paar droog foto,s!!!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door For_Que op 08-04-22 23:22, in het totaal 2 keer bewerkt