[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:58

Geceliciteerx!
Ik had er eigenlijk wel meer verwacht vannacht _O-

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:09

Gefeliciteerd!!!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:14

Gefeliciteerd Ceasar,

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:39

ual_95 schreef:
Haha Jacky, ik denk dat ze net als de merrie van Fotsy is. Ze wilt gewoon roomservice en blijft maar bellen omdat haar personeel niet komt opdagen. :')

Ahh is dat het :')

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:49

Gefeliciteerd Caesar! Leuke aftekeningen!

Hier rustig. Nog geen enkele keer gebeld in 3 nachten, behalve toen ze 's morgens vroeg gerold had. Wel steeds iets meer actie qua uier, soms een minidrupje, en nóg iets meer puddingkont en licht veranderende kling.
Met dit tempo is ze er over 2 weken klaar voor en dat is prima (nu dag 323).

Wel vermoeiend zo vaak een vals alarm! Heb je 'm dan wel op slaapstand staan?
Laatst bijgewerkt door J_emma op 06-03-21 10:54, in het totaal 2 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:50

AM_Horses schreef:
Ceasar gefeliciteerd <3

Cp. Wat een mooierd. Je wilt een hengstje om aan te houden?

Ja maar niet om te fokken. Deze merrie is niet drachtig van onze huidige hengst Thor maar van m'n vorige (nu ruin), Noedel, waar ik mee rij en dressuur start (Z1 inmiddels). Hij is nu 13. Ik wil graag een opvolger voor het rijden en ik ben echt een hengsten mens, merries kan ik qua rijden echt helemaal niks mee haha.

Noedel is ook een slag groter, 1.57, en geeft ook maat door aan z'n veulens. De schimp is 1.47 (en dat is de grootste van m'n merries). Ik wou de combi met Noedel 1x proberen.

Jacky84 schreef:
Gefeliciteerd Ceasar, ben benieuwd naar de droogfoto's!

He Ual balen, gezellig even bellen snachts, maar liever dat ze dat echt wat te melden heeft :P

CP hoeveel tinkers heb je? Gaaf kleurtje dat veulen van 2 jaar terug! Is ze die kleur gebleven of lichter geworden?

Ik heb er nu zo'n 15 lopen. Ik wil komend jaar dus van de schimmel 1 aanhouden als het een hengst is en ook graag een merrietje van een andere.
De kudde loopt een beetje uit de hand hahaha.
Het zwartje is nog steeds zwart :j

Afbeelding

@Ual, jemig wat een fopmerrie zeg :=

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:05

Ual, jeetje die merrie van jou houd je lekker voor de gek zeg, hoop toch dat er voor jou ook snel een veulentje bij loopt :D

CP, ik ben niet zo van de tinkers, maar die van jou hebben op de een of andere manier allemaal wel iets wat me aanspreekt. Je foto's van de hele kudde bij elkaar vind ik ook altijd zo gaaf om te zien!

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:10

proficiat ceasar!! wat een leuke bles heeft die!

even een vraagje naar de mensen die hun paard rijden. Wanneer starten jullie weer op na de bevalling. wij zitten vandaag op 295 dagen nog 5 dagen tot 300!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:17

Gefeliciteerd caesar!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:22

Caesar!! Wat een leukerd! Gefeliciteerd! Alles goed gegaan?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:27

Anso ongeveer 2 a 3 weken heb ik de vorige keer weer 10 minuten gelongeerd. Echt rijden als echt trainen heb ik niet meer gedaan na de bevalling tot de dag van vandaag aan toe _O- vooral buitenrijden en genieten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Oké spam hihi. Totdat ik haar verkocht heb gerust zo gereden :D laatste 2 foto's was ze 1.5 jaar

Ual jeeetje. Je merrie wil voor de prijs voor beste fopmerrie denk ik haha

Jemma ook nog niks... geduld hebben... heb ik niet :')

Dennenboom ik doe mijn best!

Wat een lijst zeg! Zo veel al veilig !

Cp hele verzameling paarden!

Zilver vooral dik
Afbeelding

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:35

Wat een leuke foto’s kabayo!

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:41

kabayo: ziet er super uit! was je niet bang dat het veulen ging weglopen? De stalling ligt, zeg maar, vlak aan centrum en ze kunnen overal op de straat terecht komen wat ik wel wat eng vind. Dus moet ik nog even kijken hoe ik dat het beste oplos :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:42

AnsoDM schreef:
kabayo: ziet er super uit! was je niet bang dat het veulen ging weglopen? De stalling ligt, zeg maar, vlak aan centrum en ze kunnen overal op de straat terecht komen wat ik wel wat eng vind. Dus moet ik nog even kijken hoe ik dat het beste oplos :)

Op straat waar verkeer is altijd vast. In het bos of op het strand los. Nee een paard is een kuddedier en ik geloof niet dat een jong dier zijn "leven op het spel" zou zetten om weg te lopen bij zijn soortgenoot.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:40

Even op me telefoon dus namen is even een dingetje....

Gefeliciteerd met de veulens! Ik hoop ook zo op en merrie met bles. Eigenlijk hoop ik echt op 3 merries maar maakt de keus wel moeilijker wie ik hou.

Wat erg van die 8 alarmen.... moet er niet aan denken....

Ual ook vreselijk iedere nacht wel 1 of meer keer alarm!

Kabayo zo gaaf die foto's ik woon in het bos en heb echt een super brave merrie dus wil veel graag ook zo als jij rijden maar het begin van het ruiterpad zit zo een 100 meter van een 80km weg af dat vind ik wel echt heel eng. En ben ook wel bang voor fietsers en wandelaars met honden in het bos.... hoe deed jij dat?

Mijn merrie is nu 318 dagen uier is weer helemaal terug ik wil graag weten of jullie dit uier al vol vinden. Mijn bitch alarm is nog niet geleverd pas volgend weekend of die daarop... nu mag ik er 1 lenen zonder slaapstand maar ze slaap plat... wat zeggen jullie toch al om doen?
Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:48

Bitch alarm _O-

Ik zou zorgen dat je het leen alarm thuis hebt zodat je om kan doen als je twijfelt of t gaat komen.

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:51

Aaah cesaer gefeliciteerd met de kleine, knap koppie!

Ual jij ookal zoveel alarmpjes gehad. Hopelijk geeft ze gauw het veulen

Kabayo wat lief die fotos met mama en het veulen!

Ual ik denk dat het nog voller kan hoor dat het echt strak staat.

Dan ben ik ook benieuwd wat jullie nu van mijn merrie haar uier vinden, al vol? Spenen vullen zich nu ook volgensmij? Alles lijkt er klaar voor kling was ook helemaal lang gerekt. Banden zijn weer super slap. Alleen kegelt ze nog niet :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:56

Haha een bitch alarm , dat zou bij de mijne echt continu afgaan _O- foto zegt genoeg denk ik }>

Die uiertjes zien er goed gevuld uit! Ben benieuwd wie de volgende zal zijn! Afbeelding

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:57

Hallo iedereen. Eff moeten bijleren vanaf begin. Proficiat aan al die mooie veulentjes en innige deelneming aan 1 veulen dacht ik. Heel veel sterkte.

Ik heb 2 merries drachtig
Ene is maidenmerrie en is nu op 290 dagen en begint daar wel last van te hebben. Gisteren wilde ze opeens niet meer eten. Ik veronderstel dat het veulen aan het draaien is. Het is voor haar de eerste keer.

Andere merrie is uitgerekend op 15 mei en wordt volle broer/zus van 5de plaats bokt hengstenveulens. Ik was tevreden over de combinatie en hoop dat deze keer een merrie wordt.

Merries bevallen thuis onder camera-bewaking. We doen ook beurtrol voor te bewaken.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:01

Idd Michelle spenen zijn zich aan het vullen. Ik gok nog paar dagen :')

Bitch alarm _O- geweldig :') zo zouden ze het moeten adverteren.
Oh nog roomservice merries. Ze nemen het er wel van. Na helse nacht paar dagen geleden lijkt ze terug lief te worden en heeft ze me maar 1 keer gebeld. Ze ziet me dus toch graag :P :D

Dddara die is voor mij nog eerder leeg dan vol maar als je het alarm liggen hebt dan zou ik hem er ineens aanhangen. Je weet nooit wanneer ze echt gaan die maidens en of ze wel uier maken.

Welkom dakario

Gisteren wel verontrustende telefoon gekregen van de trainingsstal. Een van men jonkies staat met koorts dus swab genomen en bloed.
Met al die rhino verhalen en toch wel grote uitbraken in België ben ik er niet gerust in.
Blijkbaar is rhino veel erger bij merries dan hengsten. Koudbloeden zijn er zelfs niet vatbaar voor net als ponys zoals shetland.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 06-03-21 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:04

Michelle dat is inmiddels toch echt al wel een mooi uier geworden! Hoop voor jou dat het nu ook snel komt. Mijn merrie heeft vorig jaar ook niet gekegeld en niet geharst. Uier was wel aardig vol maar kon nog veel voller, spenen waren nog niet eens echt "geplopt" , dus zegt niet altijd alles.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:10

De mijne heeft een prachtig volautomatisch bitch alarm. Werkt op ruwvoer-energie en in stappen. Eerst gaan de oren plat, dan volgt een staartzwiep en bij tanden/voeten weet je zeker dat er iets gaat gebeuren :+

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:12

Oh spannend Fotsy, jonkie met koorts. Word je normaal al niet vrolijk van, maar nu zeker. Hoop dat het meevalt!

Ziet er inderdaad best wat voller uit Michelle. Ben benieuwd!

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:19

Kabayo schreef:
AnsoDM schreef:

Op straat waar verkeer is altijd vast. In het bos of op het strand los. Nee een paard is een kuddedier en ik geloof niet dat een jong dier zijn "leven op het spel" zou zetten om weg te lopen bij zijn soortgenoot.

Zoiezo bij wandelen zou het vast zijn maar ik denk gewoon als ik in de buitenpiste zou rijden maar ja we zien wel hoe we dat wat gaan doen.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:25

hoihoi beetje laat maar ik meld me ook :D

ik verwacht 26 maart een veulen.

Wirolieta= Hold up Premier X Goodtimes X Sovereign Bill XX
Je suis equus tame = Qlassic bois margot X Quaprice bois margot X Laudanum XX

De camera hangt al, nu afwachten maar

Afbeelding