Esther28 schreef:Zo hee..even 20+ pagina's bijlezen. Zag een hoop buikfoto's en uierfoto's weer voorbij komen. En al een hoop onder de 100 dagen. Retespannend nu allemaal. Hier nog 62 dagen..
Vera heeft vorige week een ongelukje gehad. Gruwelijk vast gelegen in stal. Met geen mogelijkheid meer overeind te krijgen en heeft 1.5u liggen spartelen. Uiteindelijk met 5 man en banden om haar heen weer in de benen gekregen. Zoals t er nu naar uit ziet heeft ze er niks aan over gehouden behalve een dik oog en wat schaafwonden op haar gezicht. Ze heeft t echt heel zwaar gehad die 1.5u en ik dacht echt dat ik haar kwijt was. Het enige waar ik me nog wel druk over maak is de dracht. Dat ze niet voortijdig gaat bevallen maar tot nu wijst niks daarop.
m/gWYAdN.jpg
Haar dikke oog vlak nadat ze weer in de benen was..
Oh bah wat schrikken zeg! Blijft voorlopig dus nog even spannend.. Ik duim voor je!
Silly1972 schreef:tanjaatjuhh schreef:ja pretty dat zeker sommige mensen dachten dat ze een hengst was als veulen. Ze had zoveel bot en uitstraling dat moet een hengst zijn.. Nou niet dus. Vreselijk onhandig wel. Kan geen halster om in de wei , weet niet hoe ze het doet maar ze zit er altijd mee vast.
Silly ik heb geen idee 1.80+ gaat ze wel redden
Volgens de calculatie zou ze tussen de 1.77 en 1.81 worden

Och jeetje Esther! Dat is echt schrikken zeg.
Ik hoop echt dat ze er niets aan over heeft gehouden
Zou je die calculator misschien door kunnen sturen? 
Kabayo schreef:Oh jeetje wat sneu Esther! Beterschap voor je paardje. Hoelang moet ze nog?
Ik heb shets van 80 cm tot een kwpner van 165. Maar mijn fries word groter. Die is bijna 2 en nu 1.55
Alexandra wat leuk dat we samen kunnen aftellen! Heb je een foto van vandaag?

het is inderdaad lady haar eerste veulen.
Maudi. Ik zie een drachtige buik. Lady moet 20 mei en ziet er bijna hetzelfde uit.
Faline ik laat een ICT man komen
Leuke kalender zeg!
Welkom pauk! Leuke paarden

Lady zonet. Ze had het echt super koud, stond helemaal te rillen.
Dus foto's zijn niet geweldig
[ [url=m/hCh8B0.png]Afbeelding[/url] ]
Wat een knapperd is lady toch! Waar was ze ook alweer drachtig van?

Dit zijn foto's van afgelopen weekend, niet heel veel veranderd dus 
pretty schreef:Als die maat voor Cynthia past dan ook voor mij dus kom maar op paardjes van 1m55.
De uier van Karin vanavond na een dagje paddock.
Dit houdt ze zo vol tot vlak voor de bevalling hihi
[ [url=m/Nnl0rx.jpg]Afbeelding[/url] ]
oef spannend zo!
Icecrystal schreef:Die scheurkalender is echt een heel leuk idee!
Joh, wat zal je geschrokken zijn Esther

. Ik hoop dat ze er verder niks aan over houdt.
Kabayo; Ziet er goed uit!
Bescheiden tietjes van Karin :p . Ben benieuwd hoe ze er vlak voor de bevalling uitzien.
Zal ik jullie dan nog maar even plagen met nog een baby foto

?
[ [url=m/3ghbJo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ohh prachtige foto zeg!
Ennasil92 schreef:Voor de veulentjes die al op de wereld zijn, jullie mogen alvast dit topic vol spammen
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1912904
Even eens stipje bij dit topic!
Esther28 schreef:Dit kon ik toch niet laten liggen hè[ [url=m/tO7gVR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu nog hopen dat er ook echt een merrie komt

Ah lief!
En dat doet me ook denken aan m'n equitana-lijstje, dat moet er nog bij, veulen halster!
Caesar schreef:ivy_power89 schreef:Waar blijven de veulentjes nou

Sorry... de dames vinden het te koud denk ik. Ik vrees straks 3 in 1 week haha...
Sterkte alvast dan haha!
friesiszwart schreef:Setteli schreef:Het is ook veel te koud

. Ik had Jazzy vorige week haar deken afgedaan, wilde dat ze beetje gewend was als straks het veulen komt. Maar ik vind het nou zo sneu
Ik zet haar vanmiddag maar op tijd op stal.
Ze is vandaag 314 dagen, maar uier is nog minimaal. Maar ik hou haar goed in de gaten. Haar eerste veulen kwam op 317 dagen, dus niets is onmogelijk.
Vanmiddag meer eens foto's maken!
Mijn merrie is nu op 318 dagen bij haar vorige dracht kreeg zij haar veulen op 319 dagen. Maar dit keer nog niets te zien, qua uier. Wel 2 weken terug allemaal melk langs haar benen. Was een dag. Nu zou je gezien haar uier niet verwachten dat zij al zo ver in haar dracht zit. Überhaupt niet dragend zou je zelfs denken.
Ik heb een datum gekregen van de hengstenhouder
ze is nog nooit eerder gedekt en heb ook geen ervaring dus we gaan d'r maar gewoon goed in de gaten houden 
Heb me wel laten vertellen dat eerste veulens nogal eens overgedragen worden.
Tinniie schreef:Ik heb ook mijn statistieken eens opgezocht, van onze hengst zijn veulens tot nu toe.
Allemaal k.i gedekt, en ik begin te tellen vanaf de dag dat ze hun eisprong hadden.
344 hengst
342 merrie
363 merrie
344 hengst
362 merrie
332 merrie
355 hengst
325 hengst
352 hengst
337 hengst
328 merrie
327 merrie
323 merrie
346 merrie
343 hengst
328 merrie
335 merrie
333 merrie
341 merrie
340 hengst
330 hengst
343 hengst
338 hengst
380 hengst
382 hengst
331 merrie
354 merrie
351 merrie
335 hengst
355 merrie
338 hengst
323 hengst
Totaal 32, gemiddelde draagtijd 342,5
Totaal hengsten 16, gemiddelde draagtijd 344
Totaal merries 16, gemiddelde draagtijd 340,6
Dus hier klopt die 340 tot hiertoe wel goed... ik blijf uiteraard mijn statistieken flink aanvullen, dit jaar weer 18 erbij.
Wauw wat een flinke lijst zeg! En 18(!!!) erbij dit jaar? 
Verder niet echt iets te melden hier. Merrie is wel gekker geworden op eten, dat was ze nooit zo. En het oefenen met het aanraken van de uier gaat ook steeds beter.