[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:54

Neon heeft vorig jaar op koningsdag koliek gehad (jaja, moest weer een feestdag uitkiezen om het baasje op kosten te jagen -O- ), en achteraf was dit dus de 10-dagen draai, want 10 dagen later is het veulen geboren. Maar in haar geval was de DA wel nodig en zat het veulen echt de darm af te knellen. Verder heeft ze wel vaker even wat minder fit, dan is ie ook aan het klieren dat ze wat koliekerig lijkt, maar dat is nooit een kwestie van uren, eerder maximaal een uurtje.

R12312

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:56

Aan het einde van de dracht gaat het veulen ook oefenen met draaien, daar kunnen ze ook wat kramperig van worden.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:44

Ach beter een keertje teveel de DA dan een keertje te weinig sowieso ;)

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:19

Neonlight schreef:
Neon heeft vorig jaar op koningsdag koliek gehad (jaja, moest weer een feestdag uitkiezen om het baasje op kosten te jagen -O- ), en achteraf was dit dus de 10-dagen draai, want 10 dagen later is het veulen geboren. Maar in haar geval was de DA wel nodig en zat het veulen echt de darm af te knellen. Verder heeft ze wel vaker even wat minder fit, dan is ie ook aan het klieren dat ze wat koliekerig lijkt, maar dat is nooit een kwestie van uren, eerder maximaal een uurtje.

Hoe dat is niet fijn..
sommige paarden kiezen het wel uit in de avond of weekend of feest dagen ..
nou ik hoop niet dat het veulen geboren word las ergens dat ze pad op 320 dagen levens vatbaar kan zijn weet alleen niet of dat klopt want overal staan verschillende meningen over de dracht van een drachtige merrie .. maar die van mij is pas 288 dagen vandaag dus nee van mij mag hij nog ff blijven zitten.
Want als hij 1 deze dagen zal komen daar zou ik helemaal niet blij mee wezen ..Nee moet eigenlijk ook ff niet aan denken als het veulen veel ste vroeg geboren wordt

Knolselder schreef:
Ach beter een keertje teveel de DA dan een keertje te weinig sowieso ;)

daar denk ik dus ook over..
net zoals ik rij liever 10 x op en neer naar stal dan 1 x te weining

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:41

ff een update..
kwam vanmorgen op stal .. De stal eigenaar zou het in de avond voor me in de gaten houden .. maar ze had goed gemest zat weer lekker te eten en ze was weer blij om me te zien ..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:01

Dat is fijn nieuws Bonnydione!

Neon roept ook graag de DA op feestdagen,hier ook,Kikkie koos Pasen uit,dubbel tarief. :+

Arianne ha ik had je al gemist,welkom terug!

KBK is het nog steeds zo een weer bij jullie?

Luna2006 leuk hoor dat je het gevoeld hebt! Die van mij moesten gisteren helaas ook een dagje binnenblijven,echt geen weer om een hond door te jagen.

CL dat is volledig te begrijpen dat het nu heel druk en stresserend is. Concentreer je maar op die dingen en dan horen we je terug zodra er meer rust is! :(:)

Crines dankjewel. Bizar hé,het zijn net dwerggeiten. :+
Die berg moet wel nog verdwijnen naar onze tuin want die moet opgehoogd. Zullen ze jammer vinden. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:29

BonnyDione, fijn dat het weer beter gaat! En inderdaad, beter een keer teveel dan te weinig. :j

Nee, hier is de dooi flink ingezet!
Schijnt een heerlijk zonnetje.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:40

pretty schreef:

Neon roept ook graag de DA op feestdagen,hier ook,Kikkie koos Pasen uit,dubbel
pretty schreef:

Crines dankjewel. Bizar hé,het zijn net dwerggeiten. :+
Die berg moet wel nog verdwijnen naar onze tuin want die moet opgehoogd. Zullen ze jammer vinden. :D

Haha die berg bij ons moet ook nog weg hoor :) Zal ze ook jammer vinden :P Vorig weekend had ik een heel stuk weggegraven omdat de grond te hoog lag om de net geïnstalleerde staldeur voor Quiero's box open en dicht te kunnen doen. Daar was ze ook niet blij mee, was haar lievelingsplekje :') Ze staat daar altijd op de uitkijk: kont tegen de muur en op slaapstand :D

De stallen beginnen bij ons trouwens eindelijk vorm te krijgen. Met de feestdagen heb ik wat kunnen verder doen :+ Ik heb beide stallen vol gelegd met rubber matten (van 7cm dik, lekker luxe :D ) en nu de beton rond de kader van de nieuwe staldeur uitgehard was, kon ik de deuren er in hangen.
Ik heb hier al verschillende keren foto's van stallen zien passeren, maar nu vind ik die van mij eindelijk toonbaar genoeg geworden om ze ook eens te showen :D

Dit is de nieuw gestoken staldeur: die zit in de stal van mijn hengst (ik heb nog 3x dezelfde deur staan voor in de andere boxen).
Afbeelding
En langs de binnenkant:
Afbeelding
En dit wordt Quiero zijn koninklijke stal:
Afbeelding
Hoogstwaarschijnlijk ga ik Imperiosa tegen bevallingstijd in deze box laten omdat de staldeur degelijker is dan haar ineen getimmerde deurtje naar de weide.
Zicht vanuit de stalgang (met vooraan de dubbele stal van Imperiosa):
Afbeelding

Uiteindelijk komen er links van Quiero zijn stal 3 'gewone' boxen (zoals die van imperiosa) en dan rechts nog eens 3. Zo heeft koning Quiero een goed uitzicht over zijn 'kudde' :o

Voorlopig zijn alle stallen nog dubbel, aangezien ik ze per twee heb opgesteld, zonder een tussenschot ertussen. Eigenlijk staan er dus al 4 boxen recht, maar ze worden dus gebruikt als 2 gigantisch grote boxen. Zolang ik maar 2 paarden heb is het toch volledig overbodig om zoveel stallen te hebben. Ze kunnen er maar van genieten van hun ruimte :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:47

Kiki ja geweldig hé!

Ik heb ook ooit een paard gehad die ik nooit zag liggen, toen reden we een keer langs de wei en zag ik haar liggen.
We wisten meteen dit is fouten boel.
Meteen in de achteruit en inderdaat de va kon komen, koliek.
Zo fijn als je je dieren goed kent.

Vientje hier had Qween net nog haar uitgebreide rolsessie ha ha.
Ze genieten heerlijk van het prachtige weer.

Kiki fijn dat je zulke stalgenoten hebt.

Lisianne mooi paardje hoor!
Fijne blik heeft ze.

Pretty je hebt inderdaad een pracht plek voor ze.
En lekker dicht bij huis.
Ik vind het echt super voor je dat je nu meer zekerheid hebt dat degenen drachtig zijn die je wou.

Patrick ze zorgt gewoon zelf voor nieuwe vlekken ha ha.

Dankje biancatjee hoe is het met de put afgelopen?

Rainbow lag wel aan het eind veel meer kbk.

Fotsy oei en moet marcel er aan geloven?
Moeilijk is dat hé.
Ligt er ook veel aan natuurlijk hoeveel vertrouwen je in de nieuwe eigenaren hebt, maar toch.....
Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Vrouwke hier was Smooth heel enkel ook een beetje anders met haar gedrag komt vast goed.

Inowa o wat erg.
Ja het weer kan veel invloed hebben.
Maar het is goed te begrijpen dat ze niet rijden als het te gevaarlijk is maar balen is het natuurlijk wel.

Amay nu heb tenminste zekerheid.
En als ik mij goed herinner had je toch ook liever geen veulen toch?
Leuk dat je hier blijft volgen.
Ik hoop dat je gauw erachter komt wat er wel aan de hand is en dat het opgelost kan worden.

Ach pretty dat is ook goed modderig gelukkig kunnen ze nog droog staan en houdje het allemaal prima in de gaten.
Leuk die foto's lief hé.

Alzawraa bij jou schiet het al erg op.
En heerlijk te zien in je volg topic dat je ook wel eens van die mooie bonte schimmels hebt ha ha.

Kbk ach arme mama kim :(:)

Angelpam mooi paard hoor.

Cubalibre een dikke knuffel en hou je maar goed in de gaten.
Sterkte en succes met alles.

Arianne leuk dat je weer hier bent, je hebt zulke leuke paardjes ook.

Biondionne lijkt toch beter te gaan dus met je merrie gelukkig maar.

Crines gelijk heb je!

Hier is zijn vandaag de paarden geënd en is Rainbow naar de tandarts geweest.
Ze had 1 haak die in het tandvlees prikte.
Dus ook alweer afgehandeld.
En nog een poosje bij ze gestaan in de wei.
Het is hier prachtig weer.
Lekker fris met zonnetje, heerlijk.

Dadelijk het konijnen verblijf doen, de honden, de wei en enz enz enz en de dag is weer te kort.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:02

man jullie gaan weer lekker hard door :P

crines prachtige stallen hoor, de hengst wordt echt koning

pretty inderdaad tof dat je nu meer zekerheid krijgt, ik zie hier buikje ook meer groeien en bewegen nu

paar merrie's last van beebje, kan gebeuren al leek dit vorig jaar best mee te vallen bij Flo.

CL neem gerust je tijd, is soms ook moeilijk allemaal en komt precies ook allemaal tegelijkertijd.

RX oh maar niks is zeker en op een jaar kan er veel veranderen, heb er nu 5 en eentje op komt en heb zes stallen, dus kan nog net :=

Hier ook moeilijke week achter de rug, onze hond moeten laten inslapen na tien mooie jaren, heb al best wat afgejankt.
Net dan thuis en zie ik de paarden in het kippenhok staan -:(- dus poort naar de groententuin hebben ze opengekregen, en de poort naar kippenhok(20mop15m), verschrikkelijk, alles loopt nu overal en niks zit nog op zijn plaats en moet straks terug gaan werken dus geen tijd om die onnozelaars weer in hun eigen hokje te zetten. Wie zou nu weer de stoker/aanleidinggever zijn geweest.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:36

R.X. dat is allemaal netjes opgeruimd en opgelost ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:25

10 pagina's.. Here we go again :D

astriidj, de jouwe is ook nog mooi in vorm op 250 dagen! Op haar rug zie je het wel mooi.

Vientje schreef:
Dais schiet ook op, vind het idd ook een Ti-buikje qua vorm :j

Ja he? :) Als dat betekent dat Yolooo een hengstje wordt, ben ik superblij!! *\o/*

Lisanne, leuk zeg, eenzelfde soort foto van veulen en nu! :)

Ik vind Whisper zo gaaf met haar witte hoofd en zwarte voorpluk! <3 (en snor :') )

_Patrick_ schreef:
Whis zal wel weer over tijd geen, al weet je het nooit...

Dais denk ik ook, afgaande op de vorige keren.. :\

Drukke baby bij Azia, wat lief zeg!

Noisy schreef:
kiki1976 schreef:
...
Maar die muts kijkt niet naar het weer bericht (ja ja ik weet het de dagen worden alweer langer hihihi) maar begint alweer te verharen

Ja, dat zag ik bij Joan dus ook al. Ik dacht dat het aan mij lag maar Bo begint dus ook al

Dais en Fiore laten ook al wat haar los. Dat komt inderdaad meer door het lengen van de dagen dan door de temperatuur. Terwijl dat ergens vreemd is, omdat het vaak pas echt koud wordt als de dagen weer langer worden.

Ik zie hier ook al weken geen beweging meer.

Zo Marije, dat is ene beste uier! Ik ben benieuwd hoe lang ze je nog laat wachten..

Aziza heeft echt een hangbuik! Ik hoop voor je dat ze je theorie laat bestaan :D

Knolselder schreef:
Tjaaaa... Die van mij zal gewoon roze zijn natuurlijk, bij de paardjes is er meer gokwerk waar ik benieuwd naar ben _O-

_O-

Mooie stallen heb je, Crines!

Fotsy, sterkte met het verlies van je hond, wat rot zeg :(:)

Hier gaat het heel goed met Dais! Ze is vrolijk en blij en loopt goed!
vandaag is haar zwangerschapsgym begonnen (en mijn training dus ook).
We hebben een rondje van 4 km gedaan, ik ernaast lopend. Vijf stukjes gedraafd, varierend van 200 tot 400 meter. Uiteindelijk van de 4 km, 1 km gedraafd/ gerend. Blij dat ze was, uurtjes naar voren en gaan! En ik haar maar inhouden, want zo snel rennen hou ik nog geen 10 meter vol :D

Vannacht heb ik wel een hele nare droom gehad, die me nog steeds dwars zit. Dais haar uier bloedde :? en ik was compleet in paniek, want dat betekende dat het veulen kwam en dus dood zou gaan, omdat het nog veel te vroeg is. Wat kunnen dromen toch raar zijn..

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:51

Mooie stal Crines! Mooie ruimte heb je ook!

Rare droom Cynthia! Brr..
Gelukkig zijn dromen bedrog! :+

Fotsy, oei! Stoute paardjes! Dan heb je nog wat op te ruimen dus...

Afbeelding
Een hele onduidelijke foto maar hier begint de buik toch ook overduidelijk te groeien nu! :D
Baida zit vandaag op 251 dagen.
Heb vanmiddag ook voor het eerste gezien dat ze reageerde op iets wat er in haar buik gebeurde. Ze keek soms ineens heel boos en dan met d'r hoofd schudden en omkijken naar haar buik. En dan was ze weer vrolijk. Beeb was denk ik onrustig. :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:14

Fijn Lisanne je ziet echt wel bolling zo!

Cynthia ach wat een nare droom..is het niet omdat ik dat al eens voorgehad heb? Lisa haar uier bloedde ook vorig jaar,ik heb geen melktest kunnen doen want ik moest eraf blijven. Het was best eng en ik heb zelfs de da laten komen,maar het hoefde niks te betekenen en dat deed het ook niet. Er was gewoon melk uiteindelijk. Enfin het was maar een droom natuurlijk bij jou!..

Fotsy zo spijtig van Anka... :(:)
wat een ondeugden zomaar uitbreken weer hoe doen ze het toch!

Rx fijn dat ze weer helemaal up to date is en goed dat de tandarts kwam.

Crines zo dat wordt echt mooi al en koninklijke stallen is inderdaad het woord!

Fijn dat het dooit KBK!

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:04

gisteren ochtend bleek het zo goed met der te gaan .
Ze was blij vrolijk en zat af en toe ff te hinken .. me vriendin had gisteren haar ff ge controleert en haar medicijnen geven voor dat kuch je ..
Daarna was ze weer naar huis gaan en smiddags werd ik Door een andere stal genoot gebeld dat ze zweetend in haar box stond .. ik was gisteren te werk maar ben gelijk naar stal vertrokken .. Ja hoor daar stond ze .. nog steeds oplettend was ze en niet zoals vorige keer ze ad wel gewoon aan het kuil wat in der stal stond. ik heb gelijk de DA gebeld met ze zweet maar zou het heel fijn vinden als je toch kwam ..
Hij heb der weer gecontroleerd maar dit keer ging hij ook opvoelen met als andwoord dat veulen in der buik zit me niet lekker ..Want hij vind hem te druk. was gelijk aan de vloer genageld. Gelukkig was met het veulen niks maar hij lag gigantisch in de weg en merrie heb ff wat harde ontlasting wat niet zo makkelijk voorbij die veulen ging ..Hij had besloten om haar toch Door te spoelen en weer een pijnstiller te geven ..
maar met dat zweten dacht de DA dat het kwam Door die pijnstiller die hij die dag daar voor had geven ..

uit eindelijk ben ik tot 12 uur in de avond bij der gebleven want na dat de DA was geweest blijfte ze nog steeds zweten .. me vader had bij de paarden winkel 2 dekens nog gehaald voor der .. Dus ik had ff een 0 gram deken zonder voering op gegooid want onder tussen was me collectie dekens en zweet dekens er wel Door heen en zonder was ik bang dat ze nog erger verkouden zou worden.
koorts had ze niet een kleine verhoging haar eigen temperatuur is 37.5 en ze had toen 37.8 toen dat af begon te zaken en zweten minder werk ben ik dus naar huis gegaan ..

vanmorgen stond ik weer om 7 uur smorgens op de stoep en ja hoor mv was er weer vrolijk blij kon nog een hinkje er van af gelijk kuil geven want dat was op en er lag drie hopen poep wel aan de diarree achtige kant maar maakt niet uit was al blij dat ze had gepoept ..
Onder tussen dat ze haar kuil op hadden heb ik haar weer die medicijnen geven ..
ik denken nou jij heb zo erg gezweet dus ik ga je ff lekker poetsen daar was ze ook erg Dank baar voor want die lippen gingen alle kanten op ..
Onder poetsen viel mij op dat er weer zweet plekken komen en kom bij der staart en der kon was al weer helemaal bezweet ik kijk naar der oren die waren ook weer nat..
en dat was allemaal na dat ik die medicijnen had geven 20 min geleden.
Ik heb de DA gebeld en er over gehad dat ik die mijnen gaf wat hij me had geven voor der kuch je en ik moest er gelijk mee stoppen mijn merrie heb daar dus een reactie op .. Gelukkig ging der zweet wat minder worden om kwart voor 11 end ze der kuil wel gewoon en ze poepte gelukkig ook ..
vanavond ga ik weer terug om te kijken hoe het gaat en ga me vriendin die houd haar nu ff in de gaten voor die tijd dat ik er niet ben ..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:15

Ik was jullie kwijt -O- maar nu weer een stipje dus en heel veel bijlezen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:06

Het komt dus door de medicijnen die ze krijgt Bonnydione? Maar even kijken hoe dat gaat zonder of met andere dan!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:08

Oei ik denk idd ook overgevoelig reageren op de medicijnen. Hopelijk kun je andere medicatie krijgen. Beterschap voor je paard.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:14

Fotsy gelijk heb je, vind marcel trouwens echt een plaatje hoor.
Heb je de chaos alweer achter de rug?
Wat nare thuiskomst zeg.

Nog een dikke vette knuffel voor het verlies van je maatje.
Ik weet hoe dit erin hakt.
Sterkte.

Biancatjee fijn dat alles al is opgelost, je zit nooit op zoiets te wachten.
Er zijn leukere dingen.

Cynthia heerlijk dat dias zich zo goed voeld.
Lekker zo doorgaan dus.
Maar niet zo raar dromen hé ppfff het is allemaal zo al spannend genoeg.

Pretty dat weet ik nog goed van lisa toen.
Je zat er goed mee in de rats, gelukkig steld de va je toen gerust.

Bonnydionne tjonge jonge blij dat je achter de oorzaak bent.

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:20

stal_HD schreef:
Oei ik denk idd ook overgevoelig reageren op de medicijnen. Hopelijk kun je andere medicatie krijgen. Beterschap voor je paard.

pretty schreef:
Het komt dus door de medicijnen die ze krijgt Bonnydione? Maar even kijken hoe dat gaat zonder of met andere dan!

gelukkig ben ik er achter gekomen ..
durf zo wat niks anders te gebruiken .. maandag zou ik de DA weer opbellen dan ging hij kijken wat er nog over was wat ze nog mag hebben. .
Hij had het er over dat niet alle medicijnen aan een drachtige merrie mog geven

R.X. schreef:
Fotsy gelijk heb je, vind marcel trouwens echt een plaatje hoor.
Heb je de chaos alweer achter de rug?
Wat nare thuiskomst zeg.

Nog een dikke vette knuffel voor het verlies van je maatje.
Ik weet hoe dit erin hakt.
Sterkte.

Biancatjee fijn dat alles al is opgelost, je zit nooit op zoiets te wachten.
Er zijn leukere dingen.

Cynthia heerlijk dat dias zich zo goed voeld.
Lekker zo doorgaan dus.
Maar niet zo raar dromen hé ppfff het is allemaal zo al spannend genoeg.

Pretty dat weet ik nog goed van lisa toen.
Je zat er goed mee in de rats, gelukkig steld de va je toen gerust.

Bonnydionne tjonge jonge blij dat je achter de oorzaak bent.

phoeee hey zeg dat wel ..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:24

Ben ik nog welkom?

Pris staat inmiddels bij ons geweldige huisje in Groningen onder toeziend oog van mijn vriend.
De foto's zijn gemaakt op 1 januari toen zij op 285 dagen zat. Om één of andere mysterieuze reden lijkt ze op foto's nog mooi strak, terwijl ze echt een giga grote waggelbuik heeft hihi. Haar uier groeit nu ook al fors en de spanning neemt elke dag een beetje toe :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:04

Crines, prachtige stallen heb je! <3

R.X, fijn dat de paarden weer nette tandjes hebben. :j

Fotsy, wat een avontuur! Paarden in het kippenhok. :+
Heel veel sterkte met het verlies van je hond. :(:)

L_isanne, het is zeker te zien!

BonnyDione, wat bijzonder zeg!

Woogy, zij is al ver zeg!

Kim's veulen was vandaag ook erg goed zichtbaar. :)
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:05

Ook zo'n mooie rechtsdrager :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:05

Klopt, maar soms ook links. :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:08

Een zwemmer haha
Pris droeg haar baby steeds heel straks bij zich maar baby hangt nu mooi laag en veelal rechts. Ben zoooooo benieuwd wat voor kleine smurf er straks uit flopt