[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:14

volgens mij is hij al geopereerd, paar dagen terug. Anders lijkt het me sterk dat hij van de beademing af kan.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:15

ow helemaal vergeten te melden!!
hij is afgelopen zondagochtend al geopereerd,moet volgende week nog een 2de operatie hebben maar het is enkel nog afwachten tot hij zelf goed eet/drinkt en dan mag hij naar huis!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:16

Spannend, zal wel een hele opluchting zijn voor de ouders ook. Moet hij dan in de toekomst nog operaties krijgen of blijft het voorlopig bij deze 2?

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:22

Wat fijn dat de 1e operatie al achter de rug is. Hopelijk mag hij binnenkort naar huis!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:22

volgens mij blijft het bij deze 2,eerste operatie gehad om de darmen terug te leggen in zijn buikholte( hij had een hernia diafragma) maar niet alles paste erin dus een deel hangt nog buiten zijn buikje met een zakje eromheen.
volgende week gaan ze de rest terug doen en dan zal hij vast wel snel genoeg naar huis mogen

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:27

Marlis schreef:
Brrr... Een vriendin van mij(en oud stalgenootje) haar vriendin heeft haar rug gebroken vandaag na een val van haar paard. Hopelijk een goed herstel en hopelijk raakt ze niet verlamd.

Hè bah wat een naar verhaal. Hopelijk komt het goed :(:)
@ Inowa: lief neefje <3 . Fijn dat het beter gaat!

Mijn instructrice vond Nudines buik nog best bescheiden :Y)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:27

Ok, zou wel mooi zijn als het hierbij blijft. Ja meestal wordt het idd in deeltjes gedaan, je mag er niet aan denken dat ze een heel darmpakket in je buik duwen, die niet voorzien is op die ruimte.

Pfff wil graag een cursus gaan volgen, maar het valt echt net in de periode dat pascha uitgerekend is. 10mei, 16mei en 26mei, dus twijfel nu een beetje of ik het wel moet doen, aan de ene kant heel graag, want er is geen tweede dit jaar denk ik en wil dat diploma er wel heel graag bij. Aan de andere kant ik zal zo brak als iets zijn, moet ik een heel eind rijden en dan nog wat van de cursus meekrijgen haha en ik ken mezelf :D
ah ik denk er nog even over.

Eerst even langs veulie nu (duimen dat deken nu wel past).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:09

Zo Inowa, wat een goed nieuws! Het is ook een knap kereltje om te zien. :j

AGarcia, je hebt 50% kans op vos. :j
Lindalieneke, heeft je merrie ook witte haren in de flanken? Zou het kunnen zijn dat ze Rabicano is?

Afbeelding

Stekelharigheid hoeft niet, maar komt wel vaak voor bij rabicano.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:12

neonlight; die link wat je plaatste,zat er even naar te kijken maar een vroegere bijrijdpaard van mij had ook van die witte vlekken,zomaar verdwaald op haar lijf.
op der kont 3 bij elkaar en achter der oor 1

eerste keer dat ik het zag dacht ik dat het vogelpoep was hahaha

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:18

inowa schreef:
geen veulentje maar wel erg schattig

Afbeelding

mijn neefje is nu van bijna alle apparatuur af,heeft alleen nog een sondeslangetje door zijn neusje en hartstickers.
beademing enzo is compleet weg,dat kan hij allemaal zelf
ook is hij van de intensive care af en ligt nu op de kinderafdeling

Oooo. *smelt* wat een mooi kindje.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:23

Over kleuren:

Ik heb 50% kans op vosveulen en 50% kans op een bruine.
Merrie is vos(Sabino) en Alexandro is bruin. In theorie heb ik nog 6, nog wat % kans op een zwarte. Maar Alexandro heeft in 2 jaargangen nog geen een zwarte gegeven dus ik vermoed dat hij homozygoot agouti is.

Ik hoop natuurlijk op een vos, met een bruine kan ik leven maar als ik de eerste zwarte Alexandro heb stop ik hem terug...

neeheee ik hoop gewoon op de eerste plaats dat het gezond en wel ter wereld komt.... :D :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:26

dankje!! hij is echt prachtig...en al dat haar!!!

@neonlight; hier foto,s van de vos merrie met vlekjes

achter haar oor
Afbeelding

heel vaag 3 vlekjes op haar kont
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:30

@Inowa, gelukkig gaat het nu beter met hem.
Hernia diaframatica pfffttt, arme paps en mams, die in de stress zitten om hun
kleine man.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:31

blend of spots heet dat toch, die witte vlekken bij een vos?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:33

volgens mij birdcatcher spots, die jij bedoeld zijn zwarte vlekken...

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:36

Sorry meiden maar jullie zijn niet bij te houden, maar wilde toch even reageren op Inowa

Inowa, Ooh Geweldig dat het zo goed gaat met je neefje. Ik kreeg spontaan een brok in mijn keel toen ik deze foto langs zag komen.

haha en erg leerzaam al die kleurtjes en uitleg, ik lees aandachtig mee heb ook een enorme kleurbom die op ontploffen staat:D

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:48

Inowa wat fijn dat het goed gaat, een mooi kindje zeg!!

Zitake, lastige beslissing betreft de cursus.. je moet doen wat je verstand je ingeeft...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:52

Hoever is jouw kleurenbom Melanie?

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:56

Die is 19 maart uitgeteld.
Smockey Black overo met waarschijnlijk zilver (nog niet getest, maar de kleurenkenners menen dat ze ook zilver is aangezien haar lichte manen) x vos, splash tobiano.
Ik droom van een zwarte frame overo :o dromen mag toch O:)
Nee het voornaamste is dat het gezond geboren word en welke kleur het dan heeft maakt me niks uit!
Laatst bijgewerkt door melanie_h op 12-01-11 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:56

Ja idd, maar ik vind het moeilijk, feit is dat de dingen vaak erg snel vol zitten...

Veulen was gelukkig nog steeds wat aan de beterhand, kwam ook gelijk naar me toe enzo, temperatuur blijft mooi hangen op de 38. weer even geprikt en ook even dekentje gepast, ging wel, maar Yonce zat er gelijk aan, dus heb hem er maar afgehaald, want was bang dat deken erbij hing morgenvroeg. zit nu een beetje te twijfelen of ik hem niet gewoon moet gaan ruilen voor eentje voor Yonce, en deano gewoon zonder laten staan? Op zich kan het wel, maar zou het een meerwaarde hebben als hij er eentje opkrijgt.

wie van jullie scheert er nog in januari? Nog steeds aan het twijfelen of ik yonce nog moet doen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:59

zitake schreef:
Ok, zou wel mooi zijn als het hierbij blijft. Ja meestal wordt het idd in deeltjes gedaan, je mag er niet aan denken dat ze een heel darmpakket in je buik duwen, die niet voorzien is op die ruimte.

Pfff wil graag een cursus gaan volgen, maar het valt echt net in de periode dat pascha uitgerekend is. 10mei, 16mei en 26mei, dus twijfel nu een beetje of ik het wel moet doen, aan de ene kant heel graag, want er is geen tweede dit jaar denk ik en wil dat diploma er wel heel graag bij. Aan de andere kant ik zal zo brak als iets zijn, moet ik een heel eind rijden en dan nog wat van de cursus meekrijgen haha en ik ken mezelf :D
ah ik denk er nog even over.

Eerst even langs veulie nu (duimen dat deken nu wel past).

Is er iemand anders die jij voor 100% vertrouwd voor het geval je er niet bent en je paard op ploffen staat?
Dan zou je de cursus kunnen gaan doen..

Wanneer wordt die cursus weer gegeven, volgend jaar? Kan je dan, of zelfde dilemma?

scheren.. grinnik.. ik schoor Sjol nog in maart, en volgens mij zelfs nog wel een keer later (4 a 5 x per winter)
maar zat toen volop in het werk.

Dekens vind ik wel lastig, zonder is handiger.. .

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:06

Wat goed Inowa!! Ik hoop van harte dat alles helemaal goed komt met je neefje!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:09

Ik kan het hier ook niet bijhouden, bijlezen lukt nog net. Interresante gesprekken over kleuren.
Ik scheer ook gewoon in januari als het nodig is.

Mijn merrie is erg onrustig, normaal slaapt ze de hele avond en nu is ze aan het rondlopen, liggen en staan en naar haar buik aan het kijken. Uiers zijn nog lang niet vol, dus misschien voorweeën.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:10

Ja staleigenares moet zowiezo overdag kijken, want dan ben ik ook aan het werk dus dat zou op zich wel moeten lukken en stalgenootje heeft ook al aangeboden de dagen te doen ze kan en ik moet werken. Wanneer hij een volgende keer gegeven wordt weet ik niet, dat is een beetje het vervelende eraan, wie weet weer volgend jaar rond dezelfde tijd en dan zit ik daar weer met een merrie :).

Haha dus het kan nu nog? Want ik hoorde dat je moet oppassen met de zomervacht die er dan onderkomt, dat die niet kapot geschoren wordt.
Maar als ik er haar min of meer wat aan het werk wil zetten (lees paar keer per week gaan longeren enzo ;)), dan moet er denk ik wel wat af of ze valt ter plekke dood van de warmte. Daarbij heeft ze nu ook geen puf om iets te doen. En ik vind het ook erg lelijk nu, haha ze ziet er niet uit.
paarden die ik vroeger reed werden maar 1 keer geschoren, dus meerdere keren scheren heb ik niet echt ervaring mee. Het is dus niet dat ze volop in het werk komt, maar als ik moet wachten op haar verharen, vorig jaar was het juni voor ze compleet in zomervacht stond :S.
Verder heeft Pascha ook een dun dekentje op 150gr buitendeken, ben ik ook niet zo voor, maar ze had er weinig plezier in buiten en ik wil ze toch vaak buiten. Zij heeft ook bijlange geen zo'n dikke vacht als Yonce, als ik de vacht nu bekijk is hij even dik als paarden die van september al onder deken stonden, dusja... en zij heeft er pas eentje sinds december :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:11

Sharani schreef:
Ik kan het hier ook niet bijhouden, bijlezen lukt nog net. Interresante gesprekken over kleuren.
Ik scheer ook gewoon in januari als het nodig is.

Mijn merrie is erg onrustig, normaal slaapt ze de hele avond en nu is ze aan het rondlopen, liggen en staan en naar haar buik aan het kijken. Uiers zijn nog lang niet vol, dus misschien voorweeën.

Spannend, wanneer is ze uitgeteld?