hallo allemaal mijn pony is nu 327 dagen drachtig hier heb je een paar foto`s van haar
hier zie je een nep uier zit helemaal vol vocht is ook heel erg pijnlijk voor haar
dit uier heeft ze vandaag als ik haar uit het weiland haal is het uier hetzelfde als `s ochtens. het zakt niet meer af in het weiland als ze beweging heeft gehad
dit was het uier van 24 mei
dit is haar buik van de zijkant
ze heeft bij de buik aan alle bij de kanten ook veel vocht bulten maar is wel minder geworden ook erg pijnlijk voor marscha
Spirit heeft nog geen veulen..... Ze kegelt nog steeds, niet de hele tijd met straaltjes maar er hangen wel de hele tijd druppels aan die eraf vallen en dan komen er meteen weer nieuwe. Het weer moet wel wat beter worden... ze staat nu 's nachts wel weer binnen maar als het regend denk ik niet dat ze gaat bevallen.
Ivera is nog steeds lekker dik. Morgen moet de VA komen om haar open te knippen aangezien ze 4jaar geleden is dichtgezet. (IEKS!) Hopelijk heeft ze er niet al te veel last van.
Volgende week zou het weer beter weer worden, zou het dan Mausie?? Wat doet ze je toch aan idd.. En zichzelf, want nu moet ze nog wat langer met extra gewicht rondlopen .
Wel houdt ze heel erg veel vocht vast, niet alleen onder haar buik, maar vanochtend had ze ook een zakje tussen haar
heej missol mijn pony heeft er ook last van hier heb je een foto om te kijken hoe het erbij marscha uit ziet
jep bij mijn merrie ziet het er prcies zo uit! vandaag had ze dat voor het eerst, maar geen zorgen als straks de veulens eruit zijn trekt het allemaal weer bij!
ik kom net van mijn pony vandaan en ik vond dat ze wel meer uier had dan op de foto die we vanmiddag gemaatk hebben dus het is ff afwachten hoe lang ze er ons nog op laat wachten
Ja dank zij de verhalen op dit topic heb ik me niet zo'n zorgen lopen maken..... Honey houdt ook veel vocht vast. Met name voor de uiers. Daar zitten nog 2 vochtuiers voor. ik heb haar vandaag toch wel even naar buiten gedaan ondanks de regen. Geloof dat een beetje waggelen toch wel goed voor haar is. Laten jullie de merries met regen op stal staan? Heb haar wel met een fijne zweetdeken weer op stal gezet zodat ze niet afkoelt... We zullen zien wat er gebeurt vannacht.
Lucas03 wordt nog aan het lijstje toegevoegd. En tuurlijk Tinne erbij en snoopy blijft gewoon staan, kan ik nog even doorgaan.... Ik zal het ff uitleggen: Ik heb door een ongeluk een hersenbeschadiging opgelopen. Daarbij is mijn korte termijn geheugen kapot gegaan. Kan dus erg weinig onthouden... Nu probeer ik toch via ezelsbruggetjes mijn lange termijngeheugen zodanig te trainen dat ik toch nog dingen kan onthouden. Ik vind het echt reuzeleuk om op bokt deel te nemen aan de topics maar al die "vreemde" namen zijn een ellende voor mij. Daarom heb ik ze opgetypt zodat het wat duidelijker voor mij is. Daarom "vergeet" ik er wel veel enzo. Is dus niet om iemand te kwetsen hoor!!! Zo heb ik het gevoel dat ik erbij hoor terwijl ik mijn huis er niet voor uit hoef....
Ivanka laat ik gewoon buiten, die kijkt zelf wel of ze binnen gaat staan. Die vind dit weer beter dan die warmte, dat kan ik aan alles merken bij haar!
Wanneer is Honey eigenlijk uitgerekend? Twinkel, goed dat je dat hebt gezegd van je kortetermijngeheugen, dan kunnen wij er ook rekening mee houden . En op het moment zijn er zoveel merries die weer op knappen staan, dat ik het ook niet kan onthouden hoor !
Nog even een vraagje, vanaf wanneer gaan de uiers zich echt ontwikkelen? Ivanka blijft nu echt dikke uiers houden, of iig.. aan de buikkant zegmaar. Ook als we een groot stuk gewandeld hebben. En nu begint de achterkant ook dik te worden, maar dit zakt nog weg...
Ook zwangere paardjes kunnen toch gewoon buiten met de regen. Ze zijn niet ziek of van suiker toch? Mocht het de hele dag pijpestelen regenen dan gaat ze wel een keertje naar binnen, maar naar buiten moeten ze iedere dag. Weer of geen weer.
Ik heb gelukkig vanaf volgende week (of zo hoop ik) de beschikking over een birth-alarmband. Dat slaapt dan wel beter denk ik, anders moet ik straks ook om de paar uur ff checke!
Ziet er bij een paar toch goed uit nu ben zo nieuwgierig wie eerst wat waar hoe blijf hier toch nog veel komen hoor vind het leuk zo meeleven met anderen.
en ze heeft zich aangetikt in de wei,nu 2 weken geleden.
het is gelukkig een heel stuk kleiner geworden,we gaan er foto`s van maken na de bevalling. de DA denkt aan een scheurtje of breuk van het griffelbeen. ze heeft een paar dagen kreupel gelopen!
maar nu kan je toch niets doen,we moeten wel de komende weken 2 x daags blijven koelen.
Gefeliciteerd marlijntjuh, ik ga gauw het topic bekijken.
Hier moet alleen Largo nog en dat zal denk ik deze week nog wel gaan gebeuren. Ik heb net even zitten knutselen met wat foto's van Skippy, nu 6 weken en Allegro, nu 10 dagen oud. Ze staan inmiddels allemaal weer bij elkaar in de wei en die veulens lopen de hele dag te dollen Op de foto rechtsboven probeerde Allegro bij Skippy te drinken. Hij was zeer verbaasd dat er niets te vinden was
Marlijntjuh: GEFELICITEERD! Ga zo direkt foto's kijken en ben super benieuwd.
Honey heeft geen zin. ze heeft wel een druppel aan de uier zitten, maar wat dit weekend nog lekte.. nu niet meer. Ze is nu 330 dagen drachtig, ze heeft dus nog de tijd.
Marlijntjuh: gefeliciteerd. Ik ga snel je topic bekijken.
Die arme Ivera is vanmorgen ingeknipt Karweitje van niks, maar wel bloederig. Nu maar goed schoon en open houden. Volgens de VA komt er voorlopig nog niets.
Vandaag zou de dierenarts bij eefje komen kijken i.v.m dat ze nu meer dan een jaar drachtig is. Ik was er iets eerder dan de va en wat zag ik ze was aan het kegelen....er hingen allemaal witte durppels melk aan de uiers. Toen later de va kwam bevestigde hij dit ook en hij voelde nog even of het veulen leefde en ook dit was het geval hij zei ook dat de merrie er goed uitzag en dat de baarmoeder ontspannen was...hij gaf der 1 tot 3 dagen nog.. Dus HEHE EINDELIJK kan ik nu ook gaan wachten op me baby. Word nu wel een beetje zenuwachtig