[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MallyBelly

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 08:57

Over 4 dagen mogen we op de lijst. Nog maar heel even.
Wat ben ik blij dat zaira überhaupt die veilig gaat halen. Was echt even spannend.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 09:01

Poeh dat ziet er niet fijn uit cp. fijn dat het nu goed gaat en ook fijn dat hij volgend seizoen weer kan dekken.

AM het blijft sneu.
Zou het zo kunnen zijn dat bij een tweeling het laatste deel van de dracht de baarmoeder zo groot is en de placenta zoveel voeding moet leveren maar dat houdt ergens op, en dat het kleine veulen steeds minder krijgt, terwijl de vraag juist groter wordt naar het einde? En dat op een zeker moment de disbalans zodanig is, dat het veulen onvoldoende voeding en zuurstof krijgt en stopt met groeien en dan overlijdt?

Angelpam en cio spannend bij jullie merries. Op naar mooie veulens.

Roosje mocht gisteren voor het eerst mee in de trailer. Sanaa is heel braaf met laden, en het ging dan ook prima. Sanaa is weer dichtgezet op advies van de dierenarts, ondanks dat ze dit jaar niet gedekt wordt. En ook dat ging prima, Roosje stond gezellig naast de opvoelbox waar de dierenarts een speciale ruimte voor een veulen heeft.

Afbeelding

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 09:54

De dierenarts had gezegd dat ik heel veel geluk had. De placenta kan over het algemeen niet 2 veulens van genoeg voedingsstoffen voorzien. Meestal komt het er vroegtijdig af. Heb ik al paar keer gezien. Of de veulens zijn zo prematuur dat het eigenlijk bijna onbegonnen werk is. Ik mag in mijn handen knijpen dat ik een gezonde merrie en één gezond veulen heb.
Ik denk idd dat het merrietje al was overleden en daarom de bevalling op gang kwam. Het was niet zo dat de huid er bij aanraking af viel. Maar als ik het weg legde in de kruiwagen. Was best zwaar, kwamen er wat kale plekken.
Vanmiddag even naar buiten. Ik ben benieuwd :):)

LAdonna. Fijn dat het goed ging op de trailer

Moner. Fijn dat ze goed hersteld. Peesblessures kunnen behoorlijk vervelend zijn.

Angelpam. Spannend!

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:25

AM: Fijn dat het kleintje het goed doet. Daar doen we het voor!! Zo leuk filmpje dat hij aan het rond crossen is. Wel nog steeds jammer dat het merrietje het niet gehaald heeft.

LaDonna75: Zo flink van roosje! Mooi wachten tot mama klaar is.

MallyBelly: Oee bijna veilig!!

moner: Fijn dat ze zo snel aangekomen is. Gek hoe dat toch soms loopt. Hopelijk geneest die andere goed van de blessure en dat ze netjes als fokmerrie kan dienen

stal_HD: Wat een brutaaltje zeg.

kiko: Haha geweldig dit! Van mij mag hij direct meedoen!

cp112: och zo heftig. Wel goed dat het allemaal toch goed geneest zo dat hij volgend jaar weer lekker kan dekken.

nieky1993: Dat kan gebeuren met dat lijsjte. Die is echt wel aardig gekrompen.

Cioccolato: Gefeliciteerd

Ik ben nog altijd zo verliefd op Nova. Het is zo een dotje. Ik was trouwens vandaag echt verschoten hoe groot ze al is, het viel echt op. Maandag of dinsdag gaan we haar eens meten. Ze heeft ook mij wel al serieus gebeten. Ofja eigenlijk niet haar fout maar die van mij. _O- Ze had op de een of andere manier een ijzertje van Mira haar frontriem er afgehaald en was ze daar op aan het knagen. Dat wilde ik er dus echt wel uit. Ze had al een deeltje uit gespogen maar er was nog een stuk achtergebleven en met zoeken zat mijn vinger tussen haar kiezen. Maar het was er uit! En mijn vinger is moi aan het genezen haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:04

Am wat fijn dat de foto’s goed waren en dat de kleine even eruit mocht. Zag je filmpje voorbij komen op insta. Lekker genieten van die kleine vechter!

Ando ik snap wel dat je verliefd bent op Nova. Het is een plaatje! Balen van je vinger. Hopelijk geneest het snel!
Ja het zou wat zijn als hij het veld op zou komen.. denk dat iedereen wel raar staat te kijken ;-)

Nieky jij bent volgens mij ook bijna klaar met bevallingen of niet? Je hebt er nog eentje toch?
Grappig om op die foto’s die verschillen te zien. Mooie veulens zijn het.

Mallybelly wat fijn dat die van jou ook bijna veilig is.

De lijst is lekker kort zo. Volgens mij komen er niet veel meer bij denk ik of wel?

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:57

Oh CP gelukkig gaat het over! Heb ik ook een keer meegemaakt met een Friese hengst maar die bleef een flinke bult erop houden en kon het nooit meer helemaal intrekken zijn pieleman hing er altijd een stukje uit.

AM ik zag een filmpje op instagram zo leuk! Echt een sterke jongen.

LaDonna echt een goede oefening al meteen mee de trailer op, ik wilde binnenkort ook gaan oefenen toch handig als ze het al gezien hebben de trailer.

AnsoDM wauw ja ze ziet er echt groot uit! Hopelijk niet al teveel pijn aan je vinger.

Mijn kleine knappe meid is al niet meer zo heel klein, lekker kriebelen en stukje met haar en poppy wandelen, voetjes optillen alles lekker rustig aandoen. Is ze straks al aan alles gewend. <3
Afbeelding

Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:13

Cp112 Jeetje zeg wat een naar zicht zo. Gelukkig gaat het nu terug beter. Lijkt mij schrikken als je het zo ziet. Pijnlijke affaire ook zo voor hem.

Lonniejj ik zou idd kijken dat je een nachtje kunt doorslapen. Vertoont ze nog ander gedrag?

Kiko wat een leuk filmpje met de bal :D

Am_horse Fijn dat het zo goed gaat met hem *\o/* blijft een heel bijzonder verhaal. Is nigrante ook goed hersteld?

Stal_hd hopelijk ontdooit ze wat en kun je snel wat met haar kriebelen.

Angelpam klinkt spannend. Hoe gaat het ondertussen?

Moner Fijn dat de merrie zo goed op gewicht is nu. En ook fijn dat het wel goed komt met de blessure. Ga je haar bij jou nog laten bevallen of drachtig verkopen?

Cioccolato hoe heet je merrie? Ik kan ze wel bij het lijstje zetten als je wilt.

Mallybally yess bijna veilig *\o/* . Hoe vorderen de dames nog?

Ladonna75 Fijn dat het goed ging op de trailer. Ideaal zo een aparte ruimte naast de opvoelbox.

AnsoDM Ze groeien echt super snel he. Klinkt pijnlijk met je vinger :+

Kvikur lekker alles rustig aan leren, worden ze idd alleen maar makkelijk van :j

Hier ben ik terug gestart met Lexie haar training. Boef moet nu ook leren stilstaan en het veulen ABC leren. Zodra Lexie dan ingereden is, vertrekken ze samen naar hun nieuwe thuis en een poos later zal Kieran hun vergezellen.
Afbeelding

En een super schattig filmpje van Quickstar <3 echt wat een heerlijk veulen is dat zeg.
https://youtu.be/_w6V8pPx1dg

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Imani_Abby - Toffee - 372 dagen
Lonniejj - Rosa - 368 dagen
cp112 - Gypsy Rose - 338 dagen
Kimwilliam - Chanorka - 331 dagen
Belle_boef- Roos - 330 dagen
Nieky1993 - April - 329 dagen
Tj_Stables - Qalenza - 329 dagen
Angelpam - Flappie - 328 dagen
Jennyk - Alinka - 321 dagen

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 23:09

Wat een leuk filmpje Nieky. En wat is Quickstar braaf met halster omdoen. Wou dat die van mij zo stond.
Ja Cover is helemaal weg van die bal. De eerste keer dat ik hem zag gaan wist ik niet wat ik zag. Eerst vond hij hem eng en nu gaat hij ermee om alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:01

kiko: Gelukkig geneest die goed. Is ondertussen al week geleden.

Kvikur: Ik zal eens proberen een goeie foto te makken met mij er bij. Maar het ziet er naar uit dat deze wel een grote dame zal worden. Goed zo. Ik doe dat ook. Als ik het zo hoor van de jaarlingen van bij ons op stal (van de stal eigenaars) Die moeten met 3 die vast houden omdat ze kot de klein maken voor hun hoeven. Wat een plaatje is het ook jou knappe dame

nieky1993: Was het ook, gelukkig al een week geleden. Zal het denk ik geen twee de keer doen. Boef zal dat heel goed doen. Het ziet er mij een hele slimme jongen uit. Dat filmpje is ook echt geweldig

Hier op stal is er gisteren avond een merrie veulen geboren van de staleigenaars. Ik zie vanmiddag wel hoe knap die is want de foto's die we te zien kregen waren nu niet de beste. En ik weet dat smaken verschillen maar die naam. Ik heb hier al namen zien passeren dat ik misschien nu niet zou kiezen maar wel nog mooi zijn. Al de veulens van vorig jaar en die daarvoor waren nog leuk maar deze slaat echt op alle. Ze heeft de naam Jacqmotte gekregen.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:29

Sorry voor degene die nog wachten maar Flappie mag van het lijstje af.

Vannacht iets na 1 uur een prachtig mooi vos merrie veulen geboren met brede bles en 3 witte benen. Bevalling ging goed. Nageboorte kwam er mooi af. Stond met een half uur alleen toen kwam het. Niet drinken. Ze is zo groot dat ze niet onder moeders door kan dus ze moet bukken of te drinken. Toen ik op het punt stond om te gaan sonderen omdat ze een stuk tammer werd heeft ze de melkbar gevonden. Vanavond nog even antistoffen testen. Vanmiddag mogen ze nog naar buiten maar we gaan zo eerst hooi persen.

Hier alvast een paar foto's Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:37

Gefeliciteerd angelpam! Mooie hoge witte benen <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:43

Wauw wat een knappe! Gefeliciteerd

Ashwin gaat ook goed. Nog 2 weken tot de keuring :D
Afbeelding
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:04

Gefeliciteerd!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:11

Gefeliciteerd angelpam! Ik hou ervan een vos met zoveel wit <3

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:13

Gefeliciteerd!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:21

Gefeliciteerd angelpam, ze is echt prachtig!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:22

Gefeliciteerd Angelspam.

Kabayo wat een knappe en stoere vent is het! Die zal het vast goed gaan doen!

Ando dat is zeker een naam die ik niet zou kiezen.. maar dan heb je wel een unieke naam! ;-)
Ik ben niet de enige die een Undercover heeft maar misschien wel met nog iets erachter.. Zijn roepnaam is Cover.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:43

Gefeliciteerd Angelpam!! *\o/* *\o/*

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 11:10

Gefeliciteerd Angelpam!

Ligt het nu aan mij of komt het nog best vaak voor dat veulens net na de geboorte problemen hebben met drinken?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 11:28

Heel mooi angelpam, gaaf dat vele wit.!

Ja namen zijn erg lastig dit jaar met de U. Ik was heilig van 1 overtuigd maar uiteraard ook alweer een aantal keer voorbij zien komen. Nouja we zien het wel tegen die tijd, je ontkomt er ook haast niet aan met zo'n letter.

Ivana mag vanaf vandaag ook op het lijstje, gelukkig de 320 dagen gehaald. Dacht van de week even dat ze het heel spannend ging maken. Ze ging zo hard ineens. Maar 't is weer even gestabiliseerd.
Heerlijk die merrie tv, maar heb d'r nog niet liggend kunnen vertalen. Mevrouw staat alleen maar te slapen sinds ik kan kijken. :+

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 11:51

Gefeliciteerd angelpam! Altijd lastig met lange stelten.
En succes met hooien, het is behelpen dit jaar met bijna alle dagen wel een drup regen.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 13:02

Aaah gefeliciteerd. Echt lange benen. Ze moet gewoon nog even een handigheidje hebben.

Oooh en hooien. Jeetje ik wacht nog op droog weer. Het is hier gewoon ruim 1 meter met de aren erin.

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 13:53

Gefeliciteerd angelpam! *\o/*
Heel knap! <3

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 14:21

Iedereen gefeliciteerd met de veulens!!

Wij hebben ook een nakomertje <3
Bibi is uit dekken geweest maar telkens niet gepakt. Nu werd ze toch wel heel erg dik. Heb vorig jaar haar 1x door red laten dekken en die bleek dus ineenkeer raak te zijn.

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 16:02

Gefeliciteerd angelpam *\o/*