[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:10

Ik heb ze misschien 2x op de paddock gehad. De regen treft ons dan niet denk ik :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:32

Sarona heeft altijd al een hekel aan plassen gehad, speelt al jaren dus lijkt me sterk dat dat nu ineens over is. :)) En de veulens nemen dat helaas vrolijk over. -O-
Vanaf zaterdagavond is hier overigens al weer 50mm gevallen in 2 buien, eentje zaterdagavond en eentje gisteren rond etenstijd. Wij hebben iedere keer geluk. :))
Gelukkig wel zandgrond dus het trekt wel relatief snel weg.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:42

Neonlight schreef:
Pff, ik zie op tegen de komende dagen, er is mega veel regen op komst. Wei kunnen ze dan niet meer in, bak willen ze niet in als er plassen staan. -O- En 75 tot 100mm is behoorlijk veel, dat sleept nog wel even na.

Eerst zien dan geloven?? Het zijn meestal buien, soms valt het mee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:49

Volgens de voorspelling eigenlijk doorlopend regen, met daartussenin die heftige buien. Het is inderdaad wel zo dat de voorspellingen inderdaad eerst zien dan geloven zijn, maar dit regenfront is al wel te zien op de radar.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:54

Ja hier de hele ochtrnd ongeveer regen. Maar ju is t gelukkig nog droog

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:54

Wij krijgen vanavond regen *\o/*
Als ze het niet weer intrekken :')

Helaas wel weer 28, 30, 31°c komende dagen :=

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:03

Áls wij al regen krijgen, dan komt het pas vanmiddag. De bui lijkt precies te splitsen en dan links en rechts langs ons te trekken..

De 24 uur radar van buienradar (al is deze extreem onbetrouwbaar altijd) zegt zelfs de komende 24 uur geen spatje regen.

Hoe is het met de regen nu bij jullie dan Neonlight?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:07

Echt bijten doet Elonia niet, maar ze probeert wel je kleding vast te pakken met haar mond. Dat is nu nog schattig en grappig maar straks natuurlijk niet meer, dus dat maak ik haar wel duidelijk. Ze kent het woord kusje al, dus als ze mijn kleding pakt dan vraag ik een kusje en laat ze los, begint te slikken. Gekkerd.

Regen? Welke regen? Volgens mij krijgen wij weer niks hier in het noorden. Afgelopen voorjaar was het hier ontzettend nat steeds, maar ik liet ze buiten de dikke buien door gewoon door de plassen lopen in de paddock.
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:10

Nee hier (friesland) wordt voor vandaag ook nog geen regen aangegeven. Het is van harte welkom :j

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:10

Alle regen komt vooral in Limburg las ik. Ben heel benieuwd. Vorige keer was ik juist een weekendje weg is Limburg en was alles thuis (Noord Holland Noord) helemaal overstroomd.
Het is een rare zomer en ook voorjaar eigenlijk , weinig mooi weer dit jaar.

Al is het hier aan de kust vaak veel kouder en winderig haha.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:28

Voor het zomergevoel niet fijn al die regen, maar op paardengebied vind ik die regen voor het gras wel beter dan die vroege droogtes de vorige jaren. Alles groeit weer lekker door.

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:45

Hier ook geen regen gelukkig!

Hier een kiekje van mijn zwarte parel van afgelopen weekend!
Geen verwachtingen en dan een 1e premie krijgen ben zo onwijs trots, ook mochten we nog mee doen aan de kampioenskeuring vandaar de mooie foto’s!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:08

Afbeelding

Tot nu toe geen zware buien volgens buienradar, met wat hier buiten te zien is klopt het tot nu toe.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:08

Heel mooi veulen!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:39

Sannatris, van harte gefeliciteerd! Knappe prestatie

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:59

Tof zeg sannah! Gefeliciteerd!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:55

Quir schreef:
Hier in het topic was ook zo'n goed voorbeeld een tijd terug... Voornaamste reactie was om dan maar met een zweep hardhandig te werk te gaan.

En nee het moet niet gevaarlijk worden, nooit, maar zodra het gevaarlijk wordt ben je al een eeuwigheid te laat en heb je al honderden signalen gemist.

Ik denk dat dat bij mij was bij het veulen dat me de stal uit probeerde te slaan.....

Is overigens heel goed afgelopen ik heb 1 keer een zweepje mee genomen maar niet om mee te meppen maar om zelf met wat meer vertrouwen de stal in te gaan, want na zo een schop ga je toch wat twijfelachtige naar binnen. Nu ga ik voor het voeren de stal in en zet ik de veulens eerst naar buiten. ( ik duw hem gewoon van achteren aan en dan loopt hij de stal uit) en doe ik de deur dicht daarna voer ik pas.
En het klopt wel dat wanneer ik eerst voerde hij ook hoger in energie was, nu is die relaxt en kan ik hem gewoon buiten zetten.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:59

Heel gaaf Sannahtris

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:22

DDDara schreef:
Quir schreef:
Hier in het topic was ook zo'n goed voorbeeld een tijd terug... Voornaamste reactie was om dan maar met een zweep hardhandig te werk te gaan.

En nee het moet niet gevaarlijk worden, nooit, maar zodra het gevaarlijk wordt ben je al een eeuwigheid te laat en heb je al honderden signalen gemist.

Ik denk dat dat bij mij was bij het veulen dat me de stal uit probeerde te slaan.....

Is overigens heel goed afgelopen ik heb 1 keer een zweepje mee genomen maar niet om mee te meppen maar om zelf met wat meer vertrouwen de stal in te gaan, want na zo een schop ga je toch wat twijfelachtige naar binnen. Nu ga ik voor het voeren de stal in en zet ik de veulens eerst naar buiten. ( ik duw hem gewoon van achteren aan en dan loopt hij de stal uit) en doe ik de deur dicht daarna voer ik pas.
En het klopt wel dat wanneer ik eerst voerde hij ook hoger in energie was, nu is die relaxt en kan ik hem gewoon buiten zetten.

Goed te horen! En goed gedaan met zweep, niemand die hier zei dat je veulen verrot moest slaan. Maar zoals je zelf zegt voor je eigen veiligheid en vertrouwen. Top. :D

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:45

Super prestatie sannahtris, gefeliciteerd!

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 21:35

Sannahtris, wauw wat gaaf, gefeliciteerd!!

Zijn er hier ook mensen uit Limburg? Hoe gaat het met de regen?

Hier geen drupje in NH

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:29

AshleyRol schreef:
Sannahtris, wauw wat gaaf, gefeliciteerd!!

Zijn er hier ook mensen uit Limburg? Hoe gaat het met de regen?

Hier geen drupje in NH

Ik zit in limburg maar hier valt het best mee (midden-limburg nabij roermond)
Wei wel kleine stukjes blank maar opzich valt t nog mee :)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:35

Sannahtris. Gefeliciteerd mooie 1e premie binnen. Top.

Hier wat miezerregen. Niet veel in elk geval.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:26

@sannathris: gefeliciteerd, mooie fotos ook :)

Hier viel het ,ondanks de voorspellingen , heel erg mee met de regen!

Ik heb vandaag weer voor de 1e keer wat gereden met de merrie. Ik ben sinds 2 weken begonnen met weer wat longeren ongeveer 3 x per week 10/15 min en vandaag vd 1e keer weer gereden in de bak :)
Red is nu ruim 2,5 maand en blijft in de stal. Alle andere paarden staan dan ook in de stal langs hem en tegenover hem. Hij wisselt alleen zijn af met hinniken of met wat onrustig op en neer gespring, eten of slapen ;)
Ik kan de merrie nog steeds niet uit de stal halen zonder veulen. Andersom wel. Voor nu haal ik eerst het veulen eruit om ff te poetsen/voetjes op te tillen en bij terugzetten vlug de merrie uit de stal. Of ik haal ze er beide tegelijkertijd uit en zet het veulen daarna terug.
Ik ben al meer als 2 maanden bezig hiermee om de merrie in alle rust en tijd te laten wennen aan afstand vh veulen.
Begonnen met 1 minuutje uit elkaar en zo wat op te bouwen.
De merrie is snel nerveus en gespannen dus ik wist dat het veel geduld en tijd zou kosten maar uiteindelijk komt alles goed :)
Blij mee voor nu in ieder geval!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:33

Hier is dat scheiden niet zo moeilijk. Koning gaat dan gewoon een ander pesten. Als ik dan terugkom merkt hij het soms pas, haha. Soms staat hij ook gewoon te dromen bij een ander paardje, ver weg van moeder. Nu al verliefd op andere dames. Of spelen met mijn ruin.