[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

droversrun

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:26

Tsja, wat is normaal... gaat het weg na beweging?
Onze merrie die op 30 mei is uitgerekend stond er vorige week zo bij, maar is veel zucht
Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:03

Even een ego post, mijn meisje is zojuist zelf opgestaan en heeft eindelijk zelfstandig gedronken!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:07

Super fijn dat ze staat.

Pfff kom gewoon niet uit de naam voor onze kleine man. Wat lastig die N

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:09

Gefeliciteerrd myrthee! Knap dammetje *\o/*

Zijn het niet naweeën van het krimpen van de baarmoeder jolanda? Als ze op stal staan hebben ze daar vaker meer last van.

Marley heeft voor haar doen een giga uier. Test 7.2 dus we zijn op de goede weg

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:11

Vulina: is dit dezelfde merrie van jou die al steeds langer draagt? Of ben ik nu in de war met de merrie van iemand anders? >;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:21

sara ja het zal ermee te maken hebben denk ik, maar ze staat alleen 's nachts op stal hoor, gisteren gewoon buiten gelopen en nu ook de hele ochtend al, 's nachts vind ik het nog te koud voor Flynn en camille staat 's nachts ook op stal want die loopt met alarm om en staat onder de camera

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:22

Dat is super nieuws Myrthe! Kan me voorstellen dat je veel zorgen had!

Wat een gedoe met Glowy Jolanda. Gelukkig lijkt ze nu beter. Als de baarmoeder krimpt hebben de darmen weer veel ruimte en moeten die allemaal weer op hun plek gaan liggen. Misschien is ze daar wat gevoelig aan de duts...

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:28

Vulina schreef:
Zelfs hier thuis pikken ze voor :D Liene kreeg zonet super vlot een prachtig groot merrie veulen!!

[ [url=m/XMGAQn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw dat is leuk afgewerkt met haar stipjes!! Gefeliciteerd!!

nathe schreef:
Snelle update

330 dagen maiden... en ons gepakt op snelheid. Super vlotte geboorte

[ [url=m/tyUtm6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!!

Nikitaxx schreef:
dit had ik 2 uur geleden al getypt, maar blijkbaar niet op versturen gedrukt..

Om 22:50 is Pip's merrieveulentje geboren! Het ging super snel, ze stond heel snel, alleen had ze wat moeite met het vinden van Pip's uier. Voor de rest ging alles volgens het boekje <3
[ [url=m/bMzc19.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GqBTJd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6NOJir.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verslag en alle foto's volgen heeeeel snel! :o

Nog eentje!! en nog een merrie!!

AM_Horses schreef:
[ [url=m/dD20gb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kNcUXs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Merrie veulen <3

NOG 1!!! *\o/*

Vulina schreef:
AM gefeliciteerd! Wat een benen ja! Wie zijn vader en moeder?

Nathe, van harte!

Nikita, gefeliciteerd! Gaaf om mee te maken hè??

Onze 362 dagen merrie heeft alleen maar gegeten vannacht.. Dus...
Vannacht dan ook maar 4? Suffie, Myrthe, Seven en ik?? Of 5? Pepper er ook nog bij?

Ik dacht eerst dat dit je merrie was die zo lang droeg hahah mooi nog aan wachten dus...

Nikitaxx schreef:
Dank jullie wel allemaal! :o

Ik heb dit lange verhaal even gekopieerd uit het volgtopic, voor wie het interessant vindt:
Gisteravond om 21:45 besloot ik nog even gauw naar stal te rijden. 's Middags had ik gezien dat de PH overduidelijk gedaald was naar 6,0 en de melk uit de uier was wit en plakkerig. Daarnaast was ze wat chagrijnig en onrustig, eigenlijk niet noemenswaardig maar toch genoeg reden om 's avonds terug te gaan.
Ik zag direct dat er hars aan de spenen zat en had mezelf onderweg naar stal al voorgenomen dat als er hars zou zijn ik op stal zou blijven.

[ [url=m/5wRZ5R.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alles wat ik nodig kon hebben qua dekentjes, Netflix, thee en warme kleding lag op stal dus ik wilde in de auto wachten op het verdere verloop. We hebben haar toen hooi gegeven, nog wat nieuw stro in de stal gelegd en wat mest eruit gehaald.

[ [url=m/CwNBsn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Direct daarna, toen voor de rest iedereen om 22:10 net weg was van stal zag ik dat Pip's uier nu echt lekte, haar spenen waren vol, ze bleef maar rondjes lopen en kon geen rust vinden. Ze beet op alle randen die ze kon vinden, sloeg met haar staart en begon te zweten. We wilden daarom in de auto gaan zitten, om Pip even haar gang te laten gaan. Dus we hebben de bandage in haar staart gedaan, het halster met alarm afgedaan en de zweetdeken eraf gehaald en wilden toen gaan. Maar voordat we de stal uit waren en weg konden gaan begon Pip heel zachtjes te hinniken en ging ze liggen. En toen begon het.

[ [url=m/uQTUzY.jpg]Afbeelding[/url] ] iets na 22:30 ging ze liggen, daarna volgde er al snel veel water en heel snel daarna (om 22:40) verscheen de pootjesblaas al! We mochten overal bij zijn, ze legde haar hoofd op mijn schoot en maakte hele zachte geluidjes.

[ [url=m/wAGR8H.jpg]Afbeelding[/url] ] tussendoor is ze 1 keer opgestaan om andersom te gaan liggen.

[ [url=m/Rn5n1G.jpg]Afbeelding[/url] ] rond 22:50 is kleine Woezel geboren. We hebben haar even moeten helpen met de schouders, maar voor de rest ging het heel vlot en ging alles in een keer goed. <3

[ [url=m/C6Bi6I.jpg]Afbeelding[/url] ] Pip bleef heel eventjes liggen maar stond al gauw op. En verder deed ze niks meer. Ze keek maar een beetje naar haar hooinet. We hebben haar even de tijd gegeven maar uiteindelijk toch even naar het veulen geleid, pas toen ze het kleintje zag liggen leek ze door te hebben dat zij dat net ter wereld gebracht had! :')

[ [url=m/VZ7TxF.jpg]Afbeelding[/url] ] en toen maakte Pip kennis met haar kopie: zelfs het grijze vlekje dat Pip op haar neus heeft, heeft Woezel ook.

[ [url=m/pJXmLF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/m5fTY7.jpg]Afbeelding[/url] ]

De nageboorte volgde snel, Woezel ging staan maar kon de uier niet vinden. Pip hielp haar niet want ze liep continu achter haar veulen aan en draaide mee. We hebben Woezel even flink moeten helpen en het een paar keer moeten herhalen, maar uiteindelijk ging er hopelijk genoeg biest naar binnen haha! De eerste mest kwam ook heel vlot.

Ik had me geen beter scenario kunnen voorstellen. Pip gaf alle duidelijke signalen, waar ik al weken op hoopte omdat ik niks wilde missen. Ze heeft een fijn tijdstip gekozen en ze heeft gelukkig gewacht tot de nacht (avond) dat het niet meer zo verschrikkelijk koud was op stal. We mochten overal bij zijn, hebben maar heel eventjes hoeven helpen en uiteindelijk lag er een merrieveulentje precies zoals ik haar heel graag wilde hebben: met brede, doorlopende, symmetrische bles.

Wauw wat een ervaring om dit van zo dichtbij mee te mogen maken <3

Geweldig <3 <3 <3

Seven schreef:
Eilinora
Ik hop het

Pepper en eusja gedragen zich het zelfde dus wie weet morgen beide een veulen

Pretty
Ik denk het ook niet *\o/*

Mijnlieverd
Ik zeg gelijk ja :D

Edit
Ze lijkt naar jullie te luisteren
[ [url=m/SZHsgh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spannend seven!!

Tinniie schreef:
Nummer 5 voor vandaag :P

Dunskin of grullo splash merrie!!
[ [url=m/ctuJJw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VyP24D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UQW5Ix.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een plaatje!! Gefeliciteerd!!

Seven schreef:
[ [url=m/HzUES5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Later meer :D

Gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

jolandje schreef:
ik ben bang dat het weer misgaat met glowy :o ze ligt te rollen en is onrustig , ze heeft al twee keer spuitjes gehad en contole van DA, ze is wel schoon van binnen, maar ik maak me zorgen ;( , ben bang dat ik DA weer koet laten komen, en bij deze, glowy word niet meer gedekt -O-

Ah bah! Sterkte!! Hopelijk knapt ze snel op -O-

Myrthee_ schreef:
[ [url=m/3hrvgd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Later meer

<3 <3 <3 *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

jolandje schreef:
even ego reactie hoor, ik lees straks wel bij, ben net wakker na een onrustige nacht , kon niet slapen en heb telkens liggen kijken naar de monitor, gelukkig heb ik camera's hangen, Glowy is nu weer rustig, de medicatie heeft de pijn weggehaald, telkens gaat het overdag aardig goed en tegen de avond fout, gistermiddag waren de kleinkinderen op bezoek en mijn kleinzoon zei al wat is ze nat, maar door drukte enzo legde ik de link niet, ze zat ook onder het zand, ze hadden buiten gelopen een poosje, maar natuurlijk was dat van het rollen en het zweten, in de avond werd ze weer onrustig, en vannacht was het echt eng, ze ging heel veel rollen, en stampen en graven en liggen krampen , leek haast wel te persen, DA heeft haar nog weer opgevoeld , maar kon niks vinden, ook uier was normaal , flynn drinkt en groeit goed, ik vond dat ze extreem veel pijn had en da was het daarmee eens, ook zij wist niet waar het van kan komen, dus vandaag op hoop van zegen maar. glowy heeft bij ons in 7 jaar drie veulens gehad en bij elk veulen deze ellende, alleen was het gisteren nog veel erger, vandaar ook het besluit genomen haar nooit meer te dekken, dit is haar laatste veulen, glowy blijft wel lekker bij ons, ze is echt het liefste paardje dat ik ken, ze blijft als knuffel, poets en gezelschapspaardje, ik had wel heel graag een dochter van haar aangehouden, maar heeft niet zo mogen zijn, flynn is een een prachtig hengstje en superlief, maar zal ik helaas niet kunnen aanhouden, jeetje wat een verhaal , sorry, moest het even kwijt, het zit me nogal hoog , ik ga ze zo maar eens naar buiten laten, flynn met zijn warme jas aan

Ah balen maar wel een zeer goed besluit waar je goed over na gedacht hebt. Sterkte ermee! En hopelijk blijft ze beetje goed en heeft ze niet zoveel pijn.

Zo 12 paginas en HEEL veel veulentjes en ik ben weer bij! Kost toch behoorlijk veel tijd paarden aan huis, fulltime werk en dan s avonds weer afvoeren etc en dan in slaap vallen haha dus niet echt aan bokt toe komen :')

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:44

Fijn Myrthe dat ze is gaan staan en gedronken heeft.

Jolandje, snap dat t je hoog zit, is ook niet niks, verschrikkelijk om je merrie zo te moeten zien, snap dat je dr niet meer laat dekken.

Hier test nog steeds 6,2, maar trof wel dit aan aan een speen:

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:45

ik heb alles gelezen , maar ben te gammel om overal op te reageren, ik doe net of de mooie post van Nicole van mij is, ben het helemaal eens :) sorry , ik zal beter opletten ;)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:50

pradadaan schreef:
Even een ego post want ik ben aan het werk.

Heeft iemand ervaring met een maiden merrie (252 dagen drachtig) welke al iets met de uier doet? Is dat normaal zo vroeg? Moet ik mij zorgen maken?
Ik heb nog nooit met een maiden gefokt dus ik 'schrok' een beetje van zo'n vroege verandering :o
[ [url=m/nOUx3J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel vroeg idd, ander eiwitrijker voer ah geven? Bij twijfel zou ik even de da de foto sturen, better safe ....

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:57

pradadaan schreef:
Even een ego post want ik ben aan het werk.

Heeft iemand ervaring met een maiden merrie (252 dagen drachtig) welke al iets met de uier doet? Is dat normaal zo vroeg? Moet ik mij zorgen maken?
Ik heb nog nooit met een maiden gefokt dus ik 'schrok' een beetje van zo'n vroege verandering :o
[ [url=m/nOUx3J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had gisterenavond precies hetzelfde met mijn maiden, die is nu 270 dagen geloof ik. Temperatuur was goed en ze was verder ook oké, dus dierenarts gebeld en foto gestuurd. Zij dacht dat het vocht was, maar als ik het niet vertrouw komt ze direct langs. Het zijn bij die van mij echt van die hangwangen :D precies zoals bij jou. Ik zou goed naar je merrie kijken en regelmatig temperaturen.

Jolandje, wat een gedoe met glowy. Ik begrijp helemaal dat het genoeg is voor glowy. Zo is het ook niet leuk meer!

Myrthe, wat fijn dat ze zelf opstaat! Is er een verklaring waardoor ze niet gaat staan?

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:02

Zo gaan weer hard hier ineens! Gefeliciteerd myrthe! Fijn dat ze nu ook zelfstandig drinkt

Wat is de stal van pip leuk versierd zeg <3 en wat kijkt ze intens gelukkig naar haar creatie Haha

Heftig zeg jolandje, moeilijke beslissing! Kan me voorstellen dat het heel naar is om je merrie zo te zien..

Oh die is wel begonnen zeg pradadaan, die heeft net zoveel als mijn merrie nu op 332 dagen :+

Spannend mijnlieverd! Laat nog maar wat meer veulens komen hoor! *\o/* wel graag een merrieveulen over laten voor mij... O:)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:23

Jolandje :(:) dikke knuffel,het is niet niks maar wel een wijs besluit.
Zo is er ook niks aan. Geniet straks maar van hopelijk 2 gezonde veulentjes en mama's in de wei.

Myrthe fijn dat ze nu zelf opstaat! Goed in de gaten houden toch. En mss toch de antistoffen laten testen met een moeder die zolang melk spoot.

Jammer dat er 1 fries koppig niet mee doet aan vroege bevallingen. :P

Pradadaan dit is wel vroeg,ik zou zeker even kijken dat het nog niet meer wordt. Als het dit blijft en slap,ok.

Mijnlieverd dat zou dan toch ook eens moeten doorzetten straks!

Luna beste uier al idd voor zo een kleintje!

Vulina nou ja wat moeten we daar van zeggen,het lijkt erop en het kán maar wanneer? :+

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:35

Spannend ML! Ik ben zo benieuwd, zo weet ik een beetje wat Jade met Rocky zou geven (op de tobiano na dan :P )

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:48

Dan moet t eigenlijk geen tobiano zijn, dan heb je een beter beeld :D , maar ik denk wel dat t een (smoky) grullo tobiano hengstje is :P .

DustinloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:50

Ooh ik wil ook zo graag een veulentje als ik dit allemaal zie!!!! :P

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:54

Mythe....Gefeliciteerd, fijn dat ze nu zelf gaan staan en gaan drinken.

jolandje.....geeft toch niks, snap best dat je het even kwijt moet. Hoop dat glowy nu niet meer zo veel las heeft en krijgt.

Ml.... spannend weer!

Pradadaan......die van mij is iets later dan die van jou maar heeft nog helemaal niks. Zou het in de gaten houden of het inderdaad zucht is en dat het niet meer word.

Vulina...... Jeetje, ze houd het vol!

Hier hebben we gisteren alvast de merries hun boxen in orde gemaakt dus die staan al lekker ruim nu.

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:55

ieder een met een veulen gefeliciteerd
heb geprobeert bij te lezen
maar kan het allemaal niet onthouden
ben ook druk met de a merrie die moet nog 3 weken
en is kreupel waarschijnlijk een hoef zweer
dus nu 3x per dag in de soda zetten
qua uier heeft zij helemaal niks
jonge merrie nu nog 4 weken die maakt al wat uier aan

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:12

Gefeliciteerd met de knappe baby's!!

Deze vond ik wel toepasselijk hier :D
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:22

Haha echt he, was gisteren hier ook bijna, net soep gegeten , Jef kijkt buiten en Jade lag net even neer.
Ik zeg ‘ja ze is al heel de dag uit haar doen , tis voor vanacht of morgen denk ik’
Staat recht draait zich om en Jef ‘er hangt een pootjesblaas uit!’

Spurt naar buiten, patatjes hebben moeten wachten :') Ze is dus letterlijk tussen de soep en de patatten geboren. (Ik weet niet of ze die uitdrukking in NL ook hebben Haha :P )

Nog fotospam :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Harry met zn knappe koppie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:26

Zijn ze mooi beide <3

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:35

Wat een akelig knappe veulens heb jij Tinnie!

Jolandje, wijs besluit, en eerlijk naar je merrie toe, hoe moeilijk ook.

Myrthe, gefeliciteerd, mooi beestje! Gelukkig al wat vlotter.

DUstinlover, dat heb ik nu ook....wordt wat hebberig van al die veulentjes. Maar mijne mag nog lekker blijven zitten.

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:38

Wauw wat een boel mooie veulentjes zijn er weer geboren!! Prachtig!

Bij ons is Ishara afgelopen weekend flink onrustig geweest en haar uier loopt ook niet meer leeg dus nu staat ze vanaf 23.00 tot 8.00 op stal. Overdag hebben we veel sociale controle maar in de nacht heb ik dr liever binnen zodat als de kleine stiekum komt die niet door de draden kan schieten.

Nogmaals iedereen van harte met de kleintjes en foto's zijn helemaal niet vervelend! :o

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:39

@pretty; als ze der veulen er is dan is die uier nog 1/3 dikker. Ze is n melkkoe.

Wat een knapperds tinnie <3 zo wil ik ook wel eentje!