Rowo succes vandaag en Balou_Lover gefeliciteerd met je verjaardag!
Wat een knappert muzefee! Ook jij nog gefeliciteerd.
Heb even een vraagje, mijn veulen heeft echt nog een teddyvacht, rossen schiet niet op, maar als ik aan zn haar trek komt er wel wat mee. In augustus moet hij naar de keuring, heeft iemand tips om te helpen met zijn haar? Zat zelf te denken om zo'n furminator te proberen, iemand ervaring mee?
furminator Heb ik ook help echt goed maar verhaart ze wel goed...Dat zou je kunnen proberen...
Ik heb ons veulen van de week geschoren die had het zo erg warm.. Mijn veulen moet 14 aug na de keuring en die knapt wel op nu
Bimmetje
Geplaatst: 06-07-10 09:11
ja ons veulen moet ook 14 augustus naar de keuring. Scheren is geen optie, want het is een shet, dus een beetje vacht mag hij wel hebben Maar nu is het nog steeds een teddy
Manda
Geplaatst: 06-07-10 09:12
Bimmetje wat voor veulentje heb je? nmprs?
Bijna iedereen scheert zijn nmprs veulentjes op dit moment, kom maar eens in het mini topic . Ze vinden het heerlijk allemaal want ze hebben het ook echt warm met deze temperaturen en zo´n dikke vacht, ze hebben ook veel dikkere vacht als veulentjes van andere rassen. En het is normaal bij de mini paardjes dat dit wordt gedaan ookal zullen mensen zeggen dat ze het niks vinden een veulen te scheren of een zomervacht te scheren, maar ze houden er niks aan over en krijgen gewoon een prachtige vacht ervoor terug hoor. Ik heb nine geschoren op de langste stand en met de haren mee, die kan gewoon dag en nacht buiten nu met dit weer. Ze is vele malen frisser als voorheen en ligt niet meer zo vaak voor pampus met een klamme vacht. En in augustus scheer ik haar nog eens voor de keuring. Als je een shetlander veulen hebt mag je niet scheren voor de keuring zoals je weet, maar als je nu scheert is de vacht weer een heel stuk langer in augustus, het groeit echt als kool hoor! Mijn hengstjes heb ik vorig jaar wel drie keer moeten scheren voor de keuring omdat het zo snel aangroeide.
Bimmetje
Geplaatst: 06-07-10 09:14
nee hij is NSPS, geen minipaard dus. Maar ik ben zo bang dat hij dus niet meer genoeg haar heeft voor de keuring. Pff, wat een zeikerd ben ik he haha. En ook heb ik geen scheerapparaat.
Manda
Geplaatst: 06-07-10 09:16
Bimmetje gezien de datum van de keuring is het geen nmprs dus , maar als ik de foto zie kriebelen mijn handen om te komen scheren! Dit krijg je echt niet mooi glad voor de keuring hoor... en het lijkt me dat hij het echt warm heeft met zo´n vacht, is hij nooit klam? Ik zou het scheren en dan heb je ruim 5 weken dat het weer groeit en het groeit dan echt mooier aan als dat dit is hoor. Dit is wol van de veulenvacht. Ik zou echt scheren...
pff wat maak je het me moeilijk zeg! Ja hij voelt idd erg klam met dit weer en zoms ook echt bezweet. Zwaar ademen enzo doet hij dan weer niet of pompen. Maar hij heeft het zeker wel warm ja.
Bimmetje als hij van mij was zou ik hem scheren. Maar ik geef dan ook niets om keuringen.
Succes met Frits op de keuring!
Nou fotootjes maken is mislukt, heb de hele avond merries met veulens en enters en twenters zitten vangen.. Daarna draden knopen en palen slaan.. Veulen had bedacht dat ze wel onder de draden door kon. Moeders vond dat geen goed idee en ging door de draden, gevolgd door de hele koppel.. Dus hopen dat het vanmiddag wel lukt.. Heb van dat arme schaap amper fotootjes!
Bimmetje
Geplaatst: 06-07-10 09:46
Heb toch besloten om niet te scheren, ik ben te bang dat je over 5 weken toch nog ziet dat hij geschoren is/geweest. Dit is uit den boze bij het NSPS. Ik geef dan juist wel om de keuringen haha. Dan maar gewoon lekker afspoelen met het warme weer.
Vervelend dat het zo moest gaan uletje. Het is wat met die paardenbeesten haha.
Er moeten nog 4 in augustus volgens het lijstje op pagina 1. Maar die mensen zitten niet in het topic dus denk dat het afgelopen is met het lijstje! Heel erg bedankt Jenny! Je hebt het weer ontzettend goed gedaan!
was weer een hele klus het lijstje maar elke dag mooi op tijd! goed gedaan!! ik hou jullie wel op de hoogte van cartouche, ik had bijna het 1e veulen en nu het laatste... wat een ruimte tussenin
Cody
Geplaatst: 06-07-10 10:11
Mijn merrie had gisteren behoorlijk wat uier in vergelijking met eergisteren Donderdag zit ze pas op 330 dagen, maar ze gaat de 340 dagen in ieder geval niet halen volgens mij.
Het uier zal nog wel even door moeten groeien, de banden iets slapper en wat zien jullie aan de vorm van de buik van de merrie tegen de tijd dat het veulen klaar gaat liggen?
Ben wel benieuwd naar wat foto's van merries die vlak na het fotomoment zijn bevallen, om eens uier, banden en buik te zien als het zover is.