[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:40

Tink ook effe

Afbeelding

Afbeelding

Step en Ras

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:41

jjoyyccee: ik voel met je mee hoor, ik kan al niet meer wachten en zitten op 343 dagen.

JudithO

marrlinde schreef:
ziet er goed uit bij punette :j

:j

Iemand enig idee hoe lang dit nog zou kunnen duren? Ik ken Punette niet van eerdere veranderingen en haar gedrag is al maanden anders...

Mnonn

ff fototje van Sarina spammen, dit was zaterdag toen ze 320 dagen was :D
Bolle :Y)
Afbeelding
Afbeelding
ze heeft aan één kant een zuchtbobbel
Afbeelding
verder iedereen gefeliciteerd met de veulies!

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:51

Mij is geleerd juist aan uier te zitten ter voorbereiding op spenen van het veulen... Merrie moet het accepteren, anders zou het problemen op kunnen leveren met het veulen...
Tinka had in het begin heel veel moeite met aanrakingen, maar dat is verbetert door dagelijks even eraan te zitten... Wel zacht aanzitten, want het is zeer gevoelig voor de merrie

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:55

Hmm, ik zit bij Farita toch ook regelmatig ff aan de uiers. Moet wel zeggen, de ene dag laat ze het beter toe dan de andere dag. Ze heeft soms echt een blijf van mn lijf dag, dan wil ze niet knuffelen, niet poetsen en zeker niet dat gepruts aan dr uiers, dus dan laat ik dr ook maar met rust. Op een knuffel dag, zoals vandaag, vind ze het zelfs wel lekker als ik wat aan de uiers friemel.
Vandaag stond ze zo lekker met me te knuffelen, echt heeeerlijk... ben ik gewoon niet van dr gewent!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:02

ik zit er idd ook wel aan, maar dan heel soms en heel zachtjes.
vandeweek duwde ik er perongeluk iets tegenaan, en toen kwam er een straaltje uit, nog helder/geel van kleur..

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:02

ik dacht da thet juist niet mocht? veel aan de uiers zitten dat ze daar uierontsteking van konden krijgen ofzo? :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:03

KootMiraDrum schreef:
Misschien is een Tjoepke leuk voor op de beginpagina? (geen idee of die er al staat, kan nu niet kijken)

een DBT-woordenboek :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:16

Anita van harte met je Fjordenkind!
Muzefee, wat heb je een prachtige paarden.....

Verder heb ik weinig persoonlijke dingen meer onthouden :o . Sorry ^)

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:26

Schorppie, mijn merrie kreeg 5 kilo en 3x per dag hooi! (stond niet buiten maar op stal) Maar volgens mij voer jij genoeg hoor. Sommige merries hebben dit nu eenmaal.. Komt vast weer helemaal goed na de geboorte!

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:28

Wat een mooie gezonde veulens weer geboren! Super!

Uferlia is weer gedekt nu Euforia 7 wk is.. Wat een boef is het trouwens... Grr af en toe achter het behang!

Hoe lang w88 jullie met starten na de geboorte? Ik ga het over 2 wk weer proberen!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:33

veulenhengstigheid of een jaar.. :P

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:35

sommige beginnen met een maand en anderen wachten totdat het veulen eraf is.... Ik persoonlijk kies ervoor om met drie maanden beetje bij beetje moeder en veulen te scheiden.... Te beginnen met vijf minuten etc, ook is het een voorbereiding voor het afspenen... Ik vind dat de merrie eerst moet herstellen en genieten van het veulen voordat zij weer gaat werken... Iedereen denkt er anders over na, ik heb een paard rekreatief gereden wordt , maar wel dressuurmatig aan het trainen. Anderen zullen misschien eerder beginnen of juist later...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:38

NkPrecious, klopt dat de wormenkuur niet echt in de melk ofzo terecht komt. maar een andere ontwormschema aan houden voor de veulens dan voor de volwassenpaarden is niet handig.
als je dan bijvoorbeeld het veulen met wormenspuit a behandeld en mama met b, het veulen eet poep van de mama en de mama eet poep van het veulen, heb je nog steeds allebei de wormsoorten.

als je mama in maand 1 ontwormt en veulen in maand 2 met het zelfde middel, kunnen ze elkaar weer besmetten door de mest die ze van elkaar eten. zelfs als ze geen poep van elkaar eten kunnen ze elkaar besmetten doordat ze mesten op het land en de wormen eitjes zo op het gras komen. ongeacht leeftijd moet je paarden op 1 woonplaats dus altijd tegelijk ontwormen.

ikzelf laat de paarden voortaan af en toe testen, beter dan al die troep in hun lijf. maar ik geef ze nog wel voor horzellarve en lintwormen, dit is namelijk erg moeilijk te testen en dan ben ik liever zeker dat ze het niet hebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:46

Anita, gefeliciteerd met het fjordenkind, wat een joekel zeg!

Siuan begint op te schieten geloof ik, en Tinkerbell heeft weer bling bling uiers. :D Heb je ze weer gepoetst frenia? :P

Schorppie, mijn merrie valt ook altijd terug op het einde van de dracht. Mij is geleerd om juist niet meer te voeren, zo'n merrie geeft alles aan het veulen. Ga je nog meer voeren, wordt dat ook aan het veulen gegeven met het gevolg dat je een groter veulen krijgt, wat weer een zwaardere bevalling geeft.

Ga ook maar weer eens spammen met vieze plaatjes die niet bestemd zijn voor op het werk. Neon is 335 dagen vandaag.

Afbeelding
Ze wisselt af, vorige week was de linkerhelft op de foto nog voller.

Afbeelding

En we hebben een nieuw record met de refractometer! *\o/*
De test gaf 5,5 aan, zo laag was ie nog niet geweest. :7

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:48

Ik heb mijn merrie en veulen na een week ontwormt, twee weken later het veulen nogmaals en daarna volgens normaal schema...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:57

Neon lijkt er steed meer zin in te hebben :+

Ontwormen: Ligt eraan hoe het schema loopt.
Als het veulen op 8 dagen krijgt, en merrie is net een maand daarvoor geweest doe ik moeder (en andere paarden) niet, maar pak ik ze allemaal de twee weken later weer (inc. veulen)
Ligt er dus echt aan hoe het valt.

Zo weer bijgelezen. Nu even eten met Nic, die er net aankomt :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:57

fotootjes van vandaag (27 april is 340 dagen)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 20-04-09 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Shetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:00

Suus harst nog steeds, banden worden steeds slapper, uiertje steeds voller. Verder qua gedrag niet anders dan normaal. Hoop toch dat het veulen snel komt... Wachten is zo vervelend.:P

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:04

Jaaa.. Neon heeft een dieptepunt bereikt! *\o/* :')

Siuan en Tinkerbell zien er al goed opweg uit. :))

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:11

Gefeliciteerd met de veulens ;)

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:13

Anita ook gefeliciteerd met je veulen, is idd hele flinke knaap maar gelukkig heeft je merrie er geen problemen mee gehad!

Schorppie: merrie geeft idd veel aan t veulen zo te zien.. hoop voor dr dat ze snel rond mag lopen met veulen ernaast huppelend ipv erin ;)
over voeren; in eerste instantie zou ik zeggen geef dr nog wat bij maar heb ook weer gelezen dat in de laatste maand ze eigenlijk bijna alles aan t veulen geven dus meer kans op een groot veulen.. lastig..

Muzefee: mooie merries hoor!

NKPrecious: heb zelf nooit voor die keuze gestaan maar fokker waar ik hielp ging zeker op t eind echt niet graag weg al was t om alleen maar boodschappen te halen.. ik ken jouw merrie natuurlijk niet, maar ik denk dat als ik het zo lees ik ook niet weg was gegaan voor 2,5 uur.. verder ga ik mee met de rest en vooral je eigen gevoel volgen! liever keer teveel thuis dan weggaan en een drama aantreffen als je terugkomt (in t slechtste scenario)

Joto: idd zeg wat een uitdrukking op dat koppie! vind dr wel heel wijs kijken zo!

SA: aaaaah, wat schattig! (fotos!!) maar goed dat ik niet in de buurt ben, vorig jaar hebben we ook kleine kruimel in huis gehaald en vind t toch moeilijk te weerstaan ;)

Frenia: lijkt bij siuan de linkerspeen nou beetje rood iets te zitten of zie ik spoken?

Judithjuhh: voor mijn gevoel kan haar uier nog wel wat voller, maar dat hoeft natuurlijk ook niet altijd wat te zeggen..

Airborn: hoe is t verder met farita? nog veel last van blessure?

Neon: lijkt net of er een tennisbal zit in t midden van de kling, is ze ook dichtgezet of niet?
en ach, je diepterecord, dan kan ie alleen nog maar omhoog toch? (zou je denken iig)

Vanessakusje: met wie is ze geïnsmineerd??

Sonja: wat is ze slank nog zeg, ze weet m wel goed te verstoppen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:17

Neon is niet dichtgezet. Maar ik denk dat ik al weet wat dat is. :j

Afbeelding

Zoals je ziet heeft ze een skippybal ingeslikt. Ik denk dat daar dan 1 van die handvaten zit te wringen. _O- :')

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:20

Zo, dat waren weer een hoop mooie buiken en uiers die al heel wat zijn!

Paar veulentjes ook weer geboren las ik, Bvw, Sandra en Anita *\o/* *\o/*

Hier blijft weinig te melden :Y)