Zou wel mooi zijn Nicole als ze beiden dezelfde nacht besluiten te veulenen.
Heb net de laatste ronde gevoerd en bij Lagartera drupte de melk er zachtjes uit. Ze had gelegen (plat op haar zij) en op haar uier zat ook wat opgedroogde melk. Wie weet, waak ik vannacht niet voor niets.
Haar laatste 2 veulens kreeg ze beiden op een donderdagmiddag omstreeks half 3. Hoop niet dat dat nu weer gebeurd want dan moet ik voor haar nog een week. Hoewel ze dan toch ook pas uitgerekend is.
Ik neem ook altijd 11 maanden. Verleden jaar heeft ze exact op de dag zelf geveulend. Gedekt 6 mei 2005, geboren 6 april 2006. Alleen drupt er nu al melk uit haar uier. Gelukkig niet hard, maar zelf denk ik niet dat ze de volle 11 maanden gaat halen.
Biancaa Je moet doen wat je hart je ingeeft en niet teveel naar anderen luisteren. Het is natuurlijk wel mooi dat de boer het in de gaten houdt, maar kan me ook heel goed voorstellen dat je erzelf bij wilt zijn. Is toch mooi om mee te maken.
Ik heb natuurlijk ook makkelijk praten omdat ik de paarden bij huis heb. Kan me voorstellen dat als je de paarden niet bij huis hebt dat het waken dan al moeilijker wordt, tenzij je op stal gaat slapen. Maar om midden in de nacht een paar keer heen en weer te sjezen lijkt mij ook niets.In ieder geval succes.
@keeva :amaai wat een tjoepkes al !! @KMD : met die van Iris nog alles ok (geen verandering dus),ik denk dat je stilletjes hoopt dat ik nog 14 dagen mag wachten ,maar ik heb haar gezegt dat ze voor mij niet echt hoeven te ploppen. @silketje :die zijn er inderdaad ook klaar voor
Ymke heeft een ontstoken naveltje ,en is aan de antibiotica (2x daags inspuiten)
zo ik ga maar weer eens waken...en waken...en wachten tot ik een "plop" hoor Ik denk echt dat de Haflingers nog voor wil laten gaan !
Nog een keer heel aso maar weinig tijd.. Kyra haar pijnstiller is duidelijk uitgewerkt en ze is weer flink stijf in haar hals maar niet meerzo down.. Koorst is dus duidelijk gezakt.. M'n jaarling heeft ook last van dr hals maar is verder ook vrolijk.. Stomme entingen :S
Biancaa, yep dat lijkt op een harsje! Ik zit nu voor zo'n zelfde harsje te waken! Ik vind ook: Je moet doen wat je gevoel je zegt!
Lisenka, da's ook toeval zeg allebei zelfde dag en tijd!
Ik heb de merries gelukkig ook aan huis staan en kan lekker warm in de kamer naar het beeldscherm staren! Wilona is de hele avond onrustig geweest: trekken met haar achterbenen, haar kont tegen de muur aan duwen( jeuk of.....?) iedere keer anders gaan staan etc. Nu staat ze te slapen, zal vanacht ook wel nie gebeuren denk ik Ik heb ondertussen nu al luciferstokjes nodig. Gaaaaap. Als het komt maak ik zeker foto's, camera ligt al klaar in de stal!
Een bevalling volgens het boekje. Madam gaaf eergister avond wat melk, gisteren kegelen en vandaag bevallen
Bevalling is heel goed gegaan, meneer lag er al naast toen ik op stal kwam. Het birth alarm is pas op het laatste moment af gegaan omdat ze steeds korter lag dan 7 seconden. Nageboorte was er na ong een half uur al af. Opstaan was wat lastig met die lange stelten en duurde wat langer dan een uur voordat hij stond. Daarna opzoek naar de melkbar, jammie das lekker. Meneer heeft ook al 3 keer gepoept.
EN OP DE UITGEREKENDE DATUM BEVALLEN!
Hij lijkt sprekend op zn ma. klein kolletje, ra wit voetje en la witte ballen (als ik het goed gezien heb)
Gefeliciteerd, mooi veulen hoor!!! Ik ben er vannacht ook een paar keer uitgeweest, mevrouw was gisteravond erg onrustig, trekken met de achterbenen en steeds verzetten en uitstrekken, maar nu is ze wel weer rustig... nog maar afwachten dus!
wodile gefeliciteerd met je hengstveulen,mooie lange benen!
begint de hengstveulentijd weer? mijn merrie moet nu nog 2 weken,en heb een voorgevoel voor een hengst,waarom dat weet ik niet.... vandaag komt de birth alarm binnen,is dit dan het moment om het om te gaan doen? of wachten?
Wodile wat een prachtig mooi veulen!!! Proficiat!!!!!!!!!
Dat lijkt al een flinke buik maseike!
Is moeilijk te bepalen wanneer birth alarm omdoen henny, ik zet hem altijd veel te vroeg op(wel alleen 'snachts)
Je merrie houdt het dus spannend, saffier!
Mijn merrie is vanacht ook onrustig geweest, ook trekken met de achterbenen, verzetten, bij liggen naar de buik kijken, vanmorgen zag ik royale kegels (hars/ opgedroogde melk?) ( ik probeer straks een foto te maken) en nu staat madam buiten en is heel rustig grasjes aan het eten