[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthee_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:05

Ik kom hier weer binnen vallen. Jullie gaan veel te hard om alles goed bij te houden.

Iedereen met gezonde veulentjes: gefeliciteerd!

Anderen hebben wat meer pech. Met name Olga lees ik. Heel veel sterkte!

Mijn merrie zit vandaag op dag 303. Ze is afgelopen weekend verhuisd naar haar kraambox. Ze is kogelrond, haar regendeken past amper meer.
Ook begint ze inmiddels langzaam met haar uier, als in, deze is niet meer zo strak en begint minimaal te vullen. Al bij al doet ze het de hele dracht al fantastisch, waardoor ik eigenlijk weinig te melden had.
Afbeelding
Afbeelding

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:51

Olga: het mag inderdaad wel echt gaan stoppen bij jou nu! Mijn duimen blijven overuren draaien voor jullie!

Myrthee: je ziet idd mooi dat je merrie drachtig is! Fijn dat ze zich nog goed voelt en niet teveel last heeft van haar dracht.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:56

Dag 323. Alsnog verwend :o
4.30. De tijd was wel een beetje jammer, maar goes. 3e nacht fulltime waken. We hebben t er voor over
Twee keer fles aangeboden. Met moeite melk in gekregen. Wat een dwarse hengst. Daarna pakte hij eind ochtend eindelijk zelf uier en drinkt nu goed. Hij bokte eerder naar de merrie dan dat die uier had.
En foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:00

Wat heeft hij prachtig veel wit! <3

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:32

cio wat een schatje

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:23

Olga, toch best wel een positieve update, logisch dat ze pijn heeft, ook nog zo’n schoppende baby in haar gewonde buik. Ze zal daar ook wel moe van worden, ze moet zelf herstellen en ook nog haar baby laten groeien, geen geringe taak. Dan is het toch heel bijzonder dat ze het zo goed doet, wat een geweldige krachtige merrie

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:27

Wauw prachtig met al dat wit Cio! <3

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:33

Arts heeft gebeld. Ik mag de vlag gaan klaarleggen. Hij is weer verbeterd, ook zonder infuus vandaag. Dus als deze lijn zo doorzet mag hij maandag naar huis (mits ik tijd heb ze te halen)! Vermoeden is echt trauma nu, dus geen veulenziekte. Als er geen bijzonderheden zijn bellen ze dit weekend niet en hoor ik maandag verder wat het plan gaat zijn. Arts klonk een stuk optimistischer!

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:38

Ik doe weer een vreugde dansje voor je *\%/* *\%/* *\o/* *\o/* (helaas geen mooi gifje die ik je via whatsapp stuurde _O- )

Zo blij voor je!!!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:46

Ajesca, foto's hier vind ik juist leuk! Knappe stuiter baby!

Moner, bedankt! Vrees dat mijn dames een tuigje niet laten zitten. En anders trekken de 2 jarige dochters er wel even aan. Toch maar kijken naar een magneetje misschien..

Kabayo ze is zo knap <3 En ze kan leuk lopen ook nog! Verbeterde versie van mijn trainingspaard, want die heeft een witte staart, zwarte staart is zoveel fijner.

Wat fijn dat Chloe het goed doet RanjaRietje! Baby ook?

Koda is knap!

Spannend met Shamrock Chrissy, hopelijk blijft het zo goed gaan! *\o/*

Sanet, die van jou gaat gewoon overdag buiten bevallen :D

Jennyk, gefeliciteerd!! Wat een mooi koppie <3

Cio, jij ook gefeliciteerd!! Gaaf zo met dat witte been hoog!

Wat fijn dat het beter lijkt te gaan Symke, en dat de stal het zo super doet, dat geeft een fijn gevoel

Spannend bij Fi :):)

Gatsie Olga, dat is niet het nieuws wat je nu wilt. Gelukkig gaat het met Wita wel goed!! Elke dag is er 1...

Mijn ene merrie is morgen 320 dagen. En ik heb nog een reeks van 7 avonden/nachten te werken, en dan vakantie. Duim dat de dames wachten. De andere is 4 dagen later, maar qua uier zijn ze nagenoeg gelijk. Scheelt waken, maar wel even lastig met alarm en duimen dat ze niet echt tegelijk gaan. Zou wel wat voor klef en bef zijn...

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:52

Cio: wat een knappe man!!!

Chrissy: wat een goed nieuws!!! Hopen dat ie snel thuis is en dan genieten!!

Olga: wat een vechter die merrie van jou!! Ik blijf duimen! En jij, vechtersbaas, je doet t toch maar even, je gezin, je werk en dan dit er nog bij! En dan ook nog tijd maken voor iemand anders paard! Topvrouw ben je!!

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:56

Charisma schreef:

Olga: wat een vechter die merrie van jou!! Ik blijf duimen! En jij, vechtersbaas, je doet t toch maar even, je gezin, je werk en dan dit er nog bij! En dan ook nog tijd maken voor iemand anders paard! Topvrouw ben je!!

Hou eens op! Nu moet ik weer huilen door je lieve berichtje. Echt jullie slepen me erdoor. Duizend maal dank lieve bokkers

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:18

Cio, mooi getekend ventje hoor! Wat een lange stelten hè als ze zo languit liggen! Karakter hoor, eerst bokken en pas later drinken _O-

Chrissy, heerlijk nieuws,komt gewoon helemaal goed zo :)F

Olga, fijn dat het nog steeds zo goed gaat, infuus afbouwen, gras eten, allemaal positief :):)

Mijn merrie staat nu op metacam en dat gaat vrij goed. Nu en dan vrij hevige pijn, wil dan liggen en trapt maar na paar minuten over. Dus toch waarschijnlijk last van veulen. Ze eet en mest wel.
Wanneer komt dat veulen nou, op zich maakt langer zitten me niet uit, zeker met deze kou, maar als ze zo'n pijn heeft....
En dan denk ik weer dat veulen misschien te groot is, daarom nu al pijn... En hoe langer het zit hoe groter

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:21

Cioccolato *\o/* gefeliciteerd! Wat mooi veulen.

Chrissy , dat klinkt ook positief! Wat fijn zeg.

Olga , dat klinkt over het algemeen nog steeds voorzichtig positief. Ik blijf duimen dat de stijgende lijn door blijft zetten. En wat lief dat je foto's appt naar Chrissy van haar veulentje.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:21

Toch wel goed nieuws Olga! Super! En logisch dat ze veel pijn heeft. Ze moet het maar allemaal doen. En wat Charisma zegt, jij ook! Je wereld staat even stil, maar alles gaat door. Petje af.

Chrissy bij jou ook goed nieuws! Heel fijn! Ook als ze weer naar huis mogen.

Cio wat een wit! :D Ze hebben idd al het wit aan 1 merrie gegeven.

Vandaag bij Havanna een mini verschil in uier. Net zo gevuld als toen ze begon voordat het weer leeg liep. Dus nog zeker niks noemenswaardig. :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:23

Cio, wat een benen :o Mooi veulen hoor!!

CHrissy wat fijn.

Caily, Niet handig, maar ergens wel schattig als ze klef zijn en ook tegelijk bevallen.

Olga, het is absoluut heel lief om in je situatie ook nog moeite voor een ander te doen, wat iemand ook weer gerust kan stellen. Ik zou het enorm waarderen ook.

Vraagje; wat hebben jullie klaarliggen? In principe liggen basis spullen altijd wel in de schuur, maar was eigenlijk niet van plan om een sos kit aan te schaffen met bijv veulenmelk. Kan er wel binnen korte tijd aan komen.
Ik wil wel schone handdoeken klaarleggen en schaar desinfecteren of bij apotheek even een nieuwe halen. Zijn ze dan verpakt? Ik ga maandag even medicijnen halen en vraag het dan gelijk even.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:24

Cioccolato : Wat een knap ventje! Ik hou wel van die brede blesjes! Mooie witte benen heeft hij ook! <3

Chrisssy : Wat een fijn nieuws! Hopelijk nu alles gewoon in stijgende lijn! :D

Symke : Ik begrijp je zorgen! Onze merrie heeft weinig last van haar dracht, maar omdat ze nu al wat langer draagt maak ik me toch ook een beetje zorgen over een groot veulen en ze misschien een lastige bevalling krijgt.. Ik weet dat dit niet altijd iets hoeft te betekenen hoor, maar mijn hersenen maken overuren.. Het kan natuurlijk ook zijn dat het veulen net ergens tegenaan duwt op een voor haar ongemakkelijke plaats. Zolang ze blijft eten en mesten lijkt het mij allemaal wel goed te komen! :knuffel:

superpony ; ik heb klaarliggen;
- veulendeken + veulenhalster
- emmer met deksel voor nageboorte
- isobetadine + handontsmetting
- handdoek
- keukelrol
- 3 tubes ontworming
- handschoenen
- kocher (om navel af te klemmen indien nodig)
- glijmiddel
- microlax
- schaar
- rekkertjes
- steriele kompressen
- thermometer
- papieren met wat te doen indien er wat mis gaat
- telefoonnummers
(- veulenmelk kan ik snel bij mijn DA tegenover ons gaan halen. Anders had ik dat ook al klaarliggen.)
Laatst bijgewerkt door kellykeuhh op 08-04-22 17:29, in het totaal 2 keer bewerkt

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:28

Charisma schreef:

Ben ik helemaal mee eens

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:45

Cio: Wat een rete knap veulen zeg! Hij heeft het zo te zien ook goed gemaakt qua wit. Fijn dat ie na een toch wat moeizame start nu z’n draai begint te vinden!

Olga en Chrisssy, fijn dat er voor jullie beide weer positieve berichten zijn! Jullie hebben ook wel zorgen genoeg (gehad).

Caily: Hopelijk wordt het je gegund in je vakantie!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:20

Even spam haha

Fior voor het eerst naar buiten met moeders
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:27

Oh die.laatste foto Janine!! Eigenwijs koppie :):)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:52

Wat een knappie Janine

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:55

Die oortjes <3

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:03

Merrie veulen voor Jenny!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:08

Was vanmiddag nog even bij Jenny en Zoë langs geweest. Vond Jenny al rustiger in karakter dan anders. Dacht nog: "Zal mij niks verbazen dat we vandaag of morgen een veulen hebben.' krijg ik net een appje met dat het veulen er al is!
Gaat vanavond niet meer lukken om er heen te gaan, maar morgen begin van de middag ga ik even langs. Alles goed gegaan gelukkig! Jenny heeft het helemaal zelf gedaan ook. Sneaky merrie _O- .

Foto's volgen morgen ook.