even ego reactie hoor, ik lees straks wel bij, ben net wakker na een onrustige nacht , kon niet slapen en heb telkens liggen kijken naar de monitor, gelukkig heb ik camera's hangen, Glowy is nu weer rustig, de medicatie heeft de pijn weggehaald, telkens gaat het overdag aardig goed en tegen de avond fout, gistermiddag waren de kleinkinderen op bezoek en mijn kleinzoon zei al wat is ze nat, maar door drukte enzo legde ik de link niet, ze zat ook onder het zand, ze hadden buiten gelopen een poosje, maar natuurlijk was dat van het rollen en het zweten, in de avond werd ze weer onrustig, en vannacht was het echt eng, ze ging heel veel rollen, en stampen en graven en liggen krampen , leek haast wel te persen, DA heeft haar nog weer opgevoeld , maar kon niks vinden, ook uier was normaal , flynn drinkt en groeit goed, ik vond dat ze extreem veel pijn had en da was het daarmee eens, ook zij wist niet waar het van kan komen, dus vandaag op hoop van zegen maar. glowy heeft bij ons in 7 jaar drie veulens gehad en bij elk veulen deze ellende, alleen was het gisteren nog veel erger, vandaar ook het besluit genomen haar nooit meer te dekken, dit is haar laatste veulen, glowy blijft wel lekker bij ons, ze is echt het liefste paardje dat ik ken, ze blijft als knuffel, poets en gezelschapspaardje, ik had wel heel graag een dochter van haar aangehouden, maar heeft niet zo mogen zijn, flynn is een een prachtig hengstje en superlief, maar zal ik helaas niet kunnen aanhouden, jeetje wat een verhaal , sorry, moest het even kwijt, het zit me nogal hoog , ik ga ze zo maar eens naar buiten laten, flynn met zijn warme jas aan
Prachtig donkerbruin merrieveulen met de naam Miss Abbadon TW. Bevalling is heel vlot gegaan. Ik ben om 7 nog wezen kijken voor ik richting werk ging en toen niks. Om 8 werd ik gebeld dat het er was. Bevalling is erg vlot gegaan en mams maakt het goed. De kleine uk heeft nog veel moeite met drinken en kon niet uit zichzelf staan. Nu staat ze gelukkig vrij goed maar moet echt nog meer drinken.
Nogmaals gefeliciteerd Myrthe, fijn dat het allemaal zo snel is gegaan wel jammer dat je het daardoor hebt moeten missen.. Hopelijk gaat het drinken snel wat beter.
Pff Jolanda wat heftig... snap dat je er even klaar mee bent. Dikke knuffel
jolandje
Geplaatst: 23-03-18 10:46
ja ik durf dit gewoon niet nog een keer aan, is gewoon te erg. dit jaar slaan we het dekken dus maar helemaal over, volgend jaar geen veulens, het plan is dan volgend jaar camille en saphira te dekken, camille wil ik echt graag eens met mijn eigen Yuma kruizen, voor saphira zoek ik tegen die tijd een heel speciaal , klein en fijn hengstje
suffie
Geplaatst: 23-03-18 10:47
Gelukkig is alles goed gegaan Myrthe Jammer dat je het hebt gemist, maar gelukkig waren er wel anderen bij!
Jolandje, voor jou en Glowy een dikke knuffel Wat een gedoe meid!
En ik staar tussen de lessen door naar de camera en zie een rondsjouwende plofkip die eten wegbunkert, maar er nog niet aan denkt om maar even te gaan liggen Buurvrouw is weer paraat voor mij deze ochtend, superfijn zulke mensen in de buurt
Arme glowy... niet leuk als ze zoveel last hebben.
Sinds gisteren avond mag het veulen gewoon drinken zonder dat we er bij staan. Het ritme is nu ook gewoon slapen-eten-slapen-eten-... gisteren was het precies veel actiever omdat ze de melk echt wou opeisen bij de merrie! Toen dronk ze ook veel langer, nu zijn het beetjes maar gewoon vaker. Ben blij dat het in orde gekomen is.
Proficiat Myrthe, fijn dat alles oke is. Nog even doorbijten en veel helpen met drinken, suc6
Nikita, geweldige foto's en mooie stal. En dat dekentje, geweldig!!
Tinnie, wauw ze is echt mooi!!
Vulina, toch een beste uier
Ldenboer, spannend suc6 alvast
Jolandje, pff sterkte met Glowy weet dat er soms een stukje baarmoeder kan hmm hoe noem je dat inschuiven en dat, dat veel pijn kan geven kan alleen terug geduwd worden met inwendig onderzoek, en je va heeft haar al opgevoeld. Maar het is niet fijn zo, hoop dat ze snel vd pijn af is
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 23-03-18 10:54
Tinniie, gefeliciteerd met je mooie merrieveulen!
Seven, toch nog een hengstje op 22 maart? Maar wel een beauty met lange stelten, gefeliciteerd!
Myrthee_, jij ook gefeliciteerd!
Arme Glowy, wat vervelend dat ze iedere keer zo'n last heeft.
Myrthe, gefeliciteerd. Waren er wel andere bij? Hopelijk straks iets levendiger...
Jolanda, ik snap je bezorgdheid Verstandig om haar niet te dekken nu. (En tipje; hou bambam van annnelies in de gaten voor Saphira vind ik zelf 1 van de weinige mooie minimaat nmprs + amha hengstjes )
Idd een verstandige keuze Jolandje.. ik zou het ook niet meer aandurven. Maar toch sterkte met je beslissing !
stalmilagro
Geplaatst: 23-03-18 11:50
Jaa gefeliciteerd seven! En mooie kleur bruin idd. Myrthe gefeliciteerd! Tinniie blauwe ogen? Wat een gaaf dier is het toch. Jammer dat het zo loopt Jolanda. En je keuze snap ik helemaal! Micky wordt hierna ook echt niet meer gedekt. Al die jaren ging het prima, maar die heftige nep weeën maken het er niet leuker op. Maarja zij is dan ook bijna 20
jolandje
Geplaatst: 23-03-18 11:55
tja glowy is 13 dit jaar, dus qua leeftijd prima, maar dit wil ik nooit meer meemaken, linda we zullen zien, bambam is idd een knapperdje, is die volledig amha?( annelies woont wel héél ver weg;) ) er zijn een aantal die wel in mijn hoofd zitten hoor, wild thunder vind ik ook gaaf, is ook kampioen geweest , 80 cm. en indi van mathilda is ook zeer geschikt, maar weet niet of die volgend jaar nog bij haar woont, die zou qua afstamming ook perfect zijn
pradadaan
Geplaatst: 23-03-18 12:11
Even een ego post want ik ben aan het werk.
Heeft iemand ervaring met een maiden merrie (252 dagen drachtig) welke al iets met de uier doet? Is dat normaal zo vroeg? Moet ik mij zorgen maken? Ik heb nog nooit met een maiden gefokt dus ik 'schrok' een beetje van zo'n vroege verandering