[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:17

Pretty, DA wist eigenlijk ook niet waar het van kwam, misschien toch nog van pijn en/of naweeen, kwam ook nog telkens bloed uit, van de baarmoeder, nu zie ik dat gelukkig niet meer, ik vind trouwens Breeze maar een ukkie hoor, ik heb hem eens naast de meetstok gezet gisteren en kwam uit op ongeveer 52 cm op de schoft, zal niet heel nauwkeurig zijn hoor want stilstaan kent hij nog niet :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:30

Breeze zal natuurlijk wel kleiner zijn dan Blue uit 2 kleine ouders,maar zo naast Glowy vind ik hem wel groot hoor! Lange stelten en die hebben natuurlijk allemaal in Glowy een soort van klem gelegen. Ik kan me voorstellen dat het even veel ruimte maakte zo zonder veulen in de buik en dat kan volgens mij wel koliek geven. Nuja,het belangrijkste is dat het weer goed met haar gaat!

Al mijn ukkies nog eens samen.

Jessy. Nog steeds géén idee waar dit luxe meisje vandaan kwam uit 2 wel erg basis ouders. :')

Afbeelding

Afbeelding

Joey. Weer aan het klieren met Ella natuurlijk. En als je durft te hurken is hij daar. :')

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk de kleinste,Mika. Intussen ook al goed uitgevouwen.

Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:47

wat heb je mooie veulentjes, ik vind jessy wel echt heel leuk, ziet er tenminste heel lief uit :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:53

Cemlys, wat een boefjes heb je daar. Geen baas nodig, we regelen het zelf wel even. _O-

Alle wakers kunnen hopelijk vandaag even bijtanken voor de volgende waaknacht. :(:) En weer een spannende erbij bij Nicole!

Jobamara, Neon is vanmorgen gescanned, en drachtig. *\o/*

TinekeVD

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:59

Prachtige foto's weer pretty, en ik blijf mikaerg bijzonder mooi van kleur vinden!

Neonlight gefeliciteerd, voor jou worden het ook weer spannende maanden!

Gaat het nu nog steeds goed jolandje? Geen koliekverschijnselen meer gehad?

Ghadir mag zo naar binnen, vanmorgen scheen hier de zon, maar net een dikke plensbui gehad, dan kan hij mooi nog even drogen voordat hij gechipt wordt. Ik vind het toch maar spannend hoor! Gek eigenlijk, want stelt ws weinig voor, maar ja.
Gister met z'n mams al anderhalf uur het bos in geweest en Ghadir vindt het allemaal prima. Als ik terug kom zet ik eerst mams in de wei en daarna ga ik Ghadir van stal halen en erbij zetten. Zowel mams al Ghadir zijn er beide zo relaxt onder, heerlijk! Nog twee weken dan gaan ze lekker mee op vakantie naar zee....zo benieuwd hoe de kleine man dat vindt.

Voor alle wachters....succes!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:06

Fijn zo een relaxed veulen!
Hier zit Mika helaas nog altijd op stal want het blijft regenen.

Neon dat is goed nieuws,gefeliciteerd!

Jolandje dank je. Nochtans is Jessy de enige van de veulens die nog bang is,spijtig,want ze is vast wel de liefste en de enige die niet aan je broek zal hangen. }>
Maar de mama blijft zo beschermend,pas als ze nog wat ouder is kunnen we haar echt in handen nemen,gelukkig is ze wel nieuwsgierig genoeg dus dat zal vast wel lukken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:09

Savanne is vanmorgen ook even buiten geweest, en ging weer uitgebreid rollen. Nu staat ze weer binnen, het zeikt van de regen. Bijtanken voor mij gaat vandaag niet lukken, ik heb vanmorgen geprobeerd nog twee uurtjes te pakken maar werd aan alle kanten gestoord door werk en andere zaken.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:13

wat een prachtveulens toch Pretty, en inderdaad Jessy is echt Luxe, Joey straalt nog steeds een deugnietgezicht uit :+ en Mika wow, knap ventje hoor.

neon ook hier gefeli *\o/*

oh ook bij Nicole maakt er een merrie het spannend, ze wachten op mooi weer denk ik -O-

Emmy is zo geklaard hoor, komt helemaal inorde, hier gaf Lily geen kick, DA had dit wel nog nooit meegemaakt _/-\o_

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:55

Fotsy, Ghadir gaf ook geen kik, hij keek ineens van oei wat is dat, maar toen was t ook al klaar. Ze hadden geen vacht weg geschoren, dat scheelt misschien ook wel. Hup, zo erin. Nu schijnt de zon en mag hij weer lekker naar buiten.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:57

Ons veulen is trouwens ook meteen geschetst, maar nu zei de schetser dat hij 3 witte benen heeft. Het is haast niet te zien, behalve op de foto's waarop hij net geboren is. Daar zie je toch duidelijk 4 hoge witte benen. Ik heb dat wel aangegeven, maar deze man zei dat hij maar drie witte benen nu zag, dus tja ...en nu? Kan dat later voor problemen zorgen? Iemand ervaring mee?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:03

Neon, proficiat *\o/* fijn is dat op naar 2016!!

Kleinvosje, pff stekker eruit en gsm ook uit, even bijtanken is toch wel belangrijk nu hoor!! :(:) Dat Savanne maar is haast gaat maken!~

Pretty, oo heerlijke foto's, die Joey vrouwenversierder is het :D . Met Jessy komt het ook vast goed straks als mams het goed vind. En Mika <3 ja wat zal ik daar over zeggen :~

Emmy, komt vast goed hoor, ik vond het ook spannend. Maar is zo gepiept. Wel heerlijk dat Ghadir en mams zo relaxt zijn. En dat is top mee op vakantie naar zee, heerlijk

Jolandje, fijn dat het nu oke is met Glowy!

Nicole, ooo flinke harsdoppen!! Succes!

Bonny, Jet4you komt vanavond nog wel een update toch?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:08

Emmy7 schreef:
Ons veulen is trouwens ook meteen geschetst, maar nu zei de schetser dat hij 3 witte benen heeft. Het is haast niet te zien, behalve op de foto's waarop hij net geboren is. Daar zie je toch duidelijk 4 hoge witte benen. Ik heb dat wel aangegeven, maar deze man zei dat hij maar drie witte benen nu zag, dus tja ...en nu? Kan dat later voor problemen zorgen? Iemand ervaring mee?

vroeg mij dit ook al af, bij Lily is er sinds de geboorte niets te zien van witaftekeningen aan haar benen, nu wordt ze heel donker en merk is wel een klein witte vlek op achterbenen maar nog niet duidelijk genoeg gezien het veulenhaar nog niet helemaal is verdwenen.
Kunnen ze dit niet achteraf nog aanpassen?
Super dat Ghadir geen kick gaf, ik denk als ze dit goed doen en veulen is kalm dat het zo geklaard is. :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:12

Telefoon kan ik helaas niet uitzetten, is zakelijk en dan moet ik bereikbaar zijn. Fysio heeft me net gemarteld, doet goed pijn maar knap ik wel altijd van op.
En Savanne? Die was vanmorgen buiten helemaal debiel. Aan het rondrennen, rollen en van alles, je zou haast denken dat ze niet hoogdrachtig is, zo vinnig was ze... ;(

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:14

Van het weekend geen tijd gehad om hier te kijken en reageren en moest dus 10 pagina's bij lezen. :o

Bonny_CT en Inowa nog steeds geen veulen, wachten duurt lang..... het komt er vanzelf een keer uit. ;)

GBlover gefeliciteerd met je mooie veulen!

Jolandje koliek is echt verschrikkelijk ja, ben er ook altijd zo bang voor! Ik ben in september een paard aan koliek verloren. :( Roxy had ook veel last van buikpijn na de bevalling en er kwam ook nog veel troep uit de baarmoeder de dagen erna. Ze had daar erge krampen van. Dit was na een dag of 5 gelukkig over.

Jolandje vroeg wat ik rijd met Roxy. Op de foto ben ik niet zelf trouwens maar mijn bijrijdster.
Roxy is een Cuting gefokte Quarter maar ze heeft toen ik 'r net had vier jaar terug een heftige peesblessure gehad en deze is helemaal genezen maar ik doe er om die reden geen reining mee. Hieronder een kleine collage wat ik dan wel met Roxy gedaan heb (oa Trail, in hand Trail en Showmanship at halter).

Afbeelding

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:00

Het komt als het klaar is :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:57

Met hoeveel zijn we nu aan het wachten?

Afgelopen weekend is hier totaal niks gebeurd,niet eens een verandering maar de 1ste dag dat ik terug ben is het uier ietsje voller.

Ben er echt klaar mee en aagje ook.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:26

Hoeveel dagen is Aagje?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:35

12 dagen overtijd nu,ik tel altijd 335 dagen dus ze is nu 347 dagen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:36

Kan alsnog, mijn merrie was dit jaar ook overtijd :)

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:48

Mijn merrie is bevallen op 356 dagen :') hoop dat Aagje jou niet veel langer meer laat wachten. ;)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:56

Je ziet nu wel echt verandering in Aagje haar uier!! Wat is het toch altijd spannend als je aan het wachten bent, je kan ze er wel uit kijken! Succes nog even hoor! Ook voor alle andere wakers vanavond en vannacht!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:59

Dat is wel te hopen Bonjoy dat ie er 'alsnog' uitkomt :D

Roxy is met 345 dagen bevallen. Die had ook niet echt een hele volle uier en de uier bleef wekenlang hetzelfde. Pas de dag van de bevalling werd ie echt vol. Vervelend is dat hè dat je helemaal niet weet wanneer het komt. Heel vermoeiend en frustrerend.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:00

Haha ja, maar je gaat je vanalles wijsmaken, schijndracht etc. :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:01

Azi groeit trouwens ook goed! :D

Zaterdag:

Afbeelding

Afbeelding

En ietsje langer geleden:

Afbeelding

Afbeelding

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:05

Bonjoy schreef: