[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:40

Ff ego....

Lunu had melk aan haar tepels *\o/*

Vanmorgen voor de kids weg brengen eten gegeven en ze at alleen dr wortels, brok niet.
Terug thuis wou ik haar op wei zetten en toen lag ze.
Niet raar doet ze wel vaker maar als ze dan de staldeur hoort staat ze op.
Nu kon ik dr knuffelen en ze bleef gewoon liggen.
Ze hijgde ook wat en ademde wat sneller maar voor de rest nog wel rustig.
Uit eindelijk stond ze op en wou de stal uit dus op wei gezet.

Daar zag ik wat melk en voelde ze duidelijk veel voller...(op de foto was t weg geveegd.) en haar kling stond meer open. (geen foto van zo misschien.
http://i1095.photobucket.com/albums/i47 ... 8f8a95.jpg
http://i1095.photobucket.com/albums/i47 ... fba302.jpg

17/4 was het dit
http://i1095.photobucket.com/albums/i47 ... 548a18.jpg
http://i1095.photobucket.com/albums/i47 ... b9ce54.jpg
Laatst bijgewerkt door Sylkai op 22-04-14 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:41

Jeij! Dat kan niet lang meer duren! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:42

wijkhuijs dat komt er aan denk ik. ze heeft wel hele kleine spenen maar lijkt verder klaar?
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 22-04-14 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:43

Leuk Wijkhuijs!!! En je hebt mooi weer, dus beter kan niet!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:44

Wat een schatje pretty <3

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:57

Afbeelding

Casu ziet er al terug stukken beter uit vind ik!

Afbeelding
<3

Sinds gisteren zijn zijn oogranden zwart geworden!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Yellomofoon op 22-04-14 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:02

Kan je foto niet zien Yellomofoon :(

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:11

Nu normaal gezien wel!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:12

Ja nu kan ik ze zien! Wat een keurig mooi blesje heeft je veulen! En Casu ziet er goed uit :j

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:13

set_elkol schreef:
wijkhuijs dat komt er aan denk ik. ze heeft wel hele kleine spenen maar lijkt verder klaar?

En nog een heel bescheiden uiertje? Of misschien gewoon moeilijk te zien tussen al dat haar! :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:22

Lis maakt grapjes... :( Ondanks dat ze pas 331 dagen ver is en het uier verder nog lang niet klaar is had ze vanmorgen toch ff een druppel melk hangen aan 1 speen... Na 2 uurtjes buiten lopen was het weer weg.

yoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:23

Ylvy schreef:
Om even in te gaan op de reactie,
Garcia is 2 x mee wezen wandelen. 2e keer was kortgeleden en we hebben 2maal die opmerking gekregen. Viel dus nog mee

En 1 x heel genant dat poown toch echt te dik was, :')

Hahahha. Onze stal ligt langs een wandelroute en hier vinden de mensen die het weten dat ze mogelijk drachtig zou zijn haar niet drachtig ogen.
Terwijl wij haar enorm vinden voor haar doen.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:24

Ik heb nog twee vraagjes...

Casu's melk spoot uit haar uiers toen Finn 1-2 dagen oud was en nu plakt dat verschrikkelijk op haar benen, we hebben al geprobeerd om het met warm water en een spons er af te krijgen maar dit lukt niet. Zouden we ze al gewoon met shampoo kunnen wassen? (is dat veilig voor Finn? In het achterhoofd houdend dat hij prematuur is geboren en dus vatbaarder is voor onnozele dingen dan een ander veulen? Morgen is hij een week oud)

De veearts zei ons dat als we vrij snel met Casu wilden beginnen met rijden we ze na een week al eens tien minuten van elkaar kunnen scheiden. Finn in de stal laten, en eventjes met Casu gaan grazen/wandelen. Ik voel mij hier echter heel oncomfortabel bij en denk dat de relatie tussen mij en Casu ook gaat minderen mocht ik dit doen, omdat ze mij dan minder gaat vertrouwen? Dat had ze nu al eventjes toen de veearts glijmiddel in Finn's poep spoot en ze duidelijk zag dat hij dat niet leuk vond, de volgende dag hield ze Finn al bij ons weg... Ik had meer het gedacht om hem netjes aan het halster te leren en als ik dan zou rijden mijn moeder met hem naast de bak zou staan of eventjes met hem kon gaan wandelen rond de bak of op de gallopbaan (dan kan ze hem wel zien als ze dat wil).

Hoe doen jullie dat?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:27

Ik had voorheen een merrie die echt enorm bol en overduidelijk drachtig was.
heb toen wel eens een discussie gehad met iemand die haar echt veel te vet vond en ze had wormen.
die kreeg ik ook echt niet overtuigd,ik was maar een dom meisje volgens hem.

yoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:31

Er zijn soms van die mensen die zou je _-:(

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:31

Ik laat ze met rust tot veulen een week of 2/3 oud is. Wel de basisopvoeding; halster aan en meelopen, voetjes op beuren etc. Na die tijd klim ik met binnen zetten of wandelen eens een stukje op mams (hele brave merrie). Dat bouw ik uit en dan gaat baby mee op rit. Bij rijden in de bak baby los en op (korte) buitenritjes baby mee als handpaard. Heb ze zo tot nu toe alle 3 gedaan en er fijne paarden aan over gehouden. Scheelt dat mams superverkeersmak is en goed stuurbaar op zit en been zodat ik de teugels niet per se nodig heb. Als ze uiteindelijk in een fijne kudde staan neem ik mams en baby ook apart mee terwijl de ander achterblijft. Maar das pas een later stadium...

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:48

Bedankt wenk!

Hier gaan ze niet in een kudde staan (de andere merrie is niet drachtig geworden vorig jaar en zij is de alpha merrie, dus dat komt niet goed). Eventueel kan ik wel een pony bij Finn zetten, mocht dit klikken!

Nog 1 filmpje, dan stop ik weer voor vandaag :+
http://smg.photobucket.com/user/JenAgui ... 9.mp4.html

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:00

Hij is geweldig Yello! En mama glanst ook al weer lekker!
Ik zou ze nu nog niet scheiden. Een veulen van 2-3 weken oud is al vele malen sterker dan 1 van een weekje oud. Maar ik scheid helemaal niks dusja. :+

WenK zo dan weet je ook niet wat je daarmee aanmoet!

Wijkhuiys aan de uier te zien komt het nog niet,hij is amper gevuld eigenlijk. Maargoed je hebt er natuurlijk die met niks bevallen. Wist ook niet bij Kikkie op wat ik moest wachten maar uiteindelijk moest ik dus wachten op een supergroot uier en kegelen. De eerste van al mijn mini's hier die kegelde. :P (dat weet ik ook weer voor volgende keer)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:04

Casu is knap! :+:

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:14

Yellomofoon schreef:
Nu normaal gezien wel!

Prachtige foto's en wat een schatje <3

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:15

Er is hier duidelijk iets aan de gang, ze staat onrustiger, als ze loopt drilt de achterkant.

Wat zouden jullie doen, ze staat op wei met normaal Yasmine maar die staat op stal die is ziek.
En met 2 geiten.
Zouden jullie haar op stal zetten, of haar bij de geiten laten waar ze ook een inloop stal heeft.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:16

pretty schreef:
Wijkhuiys aan de uier te zien komt het nog niet,hij is amper gevuld eigenlijk. Maargoed je hebt er natuurlijk die met niks bevallen. Wist ook niet bij Kikkie op wat ik moest wachten maar uiteindelijk moest ik dus wachten op een supergroot uier en kegelen. De eerste van al mijn mini's hier die kegelde. :P (dat weet ik ook weer voor volgende keer)

Ik denk ergens dat het ook aan de foto ligt, want hij voelt echt mega vol ;)
(kan altijd voller natuurlijk, is niet haar eerste veulen, weet niet hoe het bij de rest was)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:25

Ik zou ze laten waar ze is,behalve als ze aangeeft liever met rust te worden gelaten.
Ik wou mijn merrie ook buiten laten bevallen maar die gaf met heel haar hebben en doen aan dat ze op stal wou,ze sprong haast in mijn armen toen ik de poort opendeed!

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:30

Hier filmpje van vanmorgen, op haar eigen stal, waardoor ik het idee kreeg dat het niet lang meer ging duren, want normaal is het open doen en meteen staan en naar wei vliegen ;)

http://youtu.be/C_7zX9rZjIM

En hier het filmpje van daar straks in de inloopstall, zo heeft ze wel een uur gestaan en toen ging ze weer buiten staan knabbelen aan het gras. Maar ondertussen wel buiktrappen en krabbel en staart steeds beetje omhoog doen.

http://youtu.be/1pabTm4Z08I

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:30

pretty schreef:
Ik zou ze laten waar ze is,behalve als ze aangeeft liever met rust te worden gelaten.
Ik wou mijn merrie ook buiten laten bevallen maar die gaf met heel haar hebben en doen aan dat ze op stal wou,ze sprong haast in mijn armen toen ik de poort opendeed!

Oké ik zal inderdaad kijken wat zij aangeeft ;)