Inowa: fijn om te horen dat baby het steeds beter gaat doen! En arme dierenarts. Toch mooi om te zien dat Aafke haar taak zo serieus neemt.
Ik heb ook een birthalarm gehuurd. Van wat ik begrepen heb geeft Kid geen overduidelijke signalen dat ze moet gaan bevallen, en haar eerdere veulens zijn zowel twee weken te vroeg als een maand te laat gekomen. Dat zou dus zomaar 6 weken waken kunnen betekenen - en op de huidige stal is dat nou niet bepaald praktisch (geen echte slaapplek, een halfwilde stalkat die aandacht eist en twee allesverslindende geiten). Met b.a. geeft ze meestal maar 1 valse melding, ze is geen platslaper. Ik woon op 5 minuten van stal, dus als het alarm af gaat ben ik er zo.
Leen_ schreef:Edit: zeker omdat we niet weten wie uiteindelijk het veulen zal krijgen gaan we niet graag in de kosten. Er is al zoveel wat door de vorige bijrijder betaald zou moeten worden...
Kan de vorige bijrijder bewijzen (met rekeningen, contracten e.d.) dat het veulen voor haar bedoeld was? Heeft ze bijvoorbeeld het dekgeld betaald, inseminatiekosten e.d? Als ze dat niet kan, dan is de eigenaar van de merrie ook de eigenaar van het veulen. Ik zit in een vergelijkbare situatie - nou ja, ik ben die bijrijder, maar ik betaal wél
alles staat bij ons in een contract, en ik heb alle kosten wbt de drachtigheid betaald, mijn naam staat op het formulier voor de hengstenhouder etc.